Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
motoršport: RENAULT Premium pre Európsky pohár FIA  Vytlačiť stránku

František Vojtíšek vlani prvýkrát absolvoval kompletnú sezónu s vozidlom Renault. Po 14-tich rokoch na ťahačoch LIAZ a Škoda chvíľu trvalo, kým sa adaptoval na novú značku. Príprava pretekového trucku však nebola až taká komplikovaná, Pretože Renault Premium, ktorý sa stal základom, je už v sériovom vyhotovení na vysokej technickej úrovni. Pochopiteľne, na úvodných podujatiach Európskeho pohára FIA v roku 2001 tím sprevádzali rôzne technické problémy, ktorým sa ani pri veľmi precíznom testovaní nedá predísť. V druhej časti sezóny však „muchy“ vychytali a Frankie napokon skončil na 4. mieste v triede Race Truck za tromi továrenskými ťahačmi MAN. Tohtoročnú sezónu absolvuje Frankie s maximálnou podporou spoločnosti Renault Trucks ČR a jeho cieľom je prvé miesto. Tomu tím podriadil celé prípravné obdobie.

Úpravami prešla zadná náprava, ktorá už nebola schopná preniesť obrovský výkon a krútiaci moment motora. Motor s vysokotlakovým vstrekovaním DCI má momentálne výkon viac ako 1000 koní. Pripravili ho v špecializovanom pracovisku spoločnosti Renault v Lyone a v rakúskej ladičskej firme AVL. Motor strávil až tri mesiace na motorovej brzde a podarilo sa posunúť maximálny krútiaci moment do čo najnižších otáčok (2225 ot./min.) a hodnotu maximálneho výkonu (cca 735 kW) dosahuje pri 2675 otáčkach za minútu.
Na letisku v Hořkoviciach testovali brzdový systém vrátane EBS, ktorý bolo taktiež potrebné rekonštruovať. Vozidlo má tiež nový svorný diferenciál. Na kabíne sú len drobné úpravy súvisiace s nasávaním vzduchu.
Vozidlo má minimálnu predpísanú hmotnosť 5800 kg, bez vodiča a po pretekoch. Frankieho Premium bolo treba dovážiť o 980 kg, pričom závažia sú rozmiestnené na optimálnych miestach. Kompletne pripravený truck má potom priemernú spotrebu na pretekoch 100 l / 100 km, čiže pri dĺžke jednej jazdy 60 až 65 km stačí relatívne malá nádrž na palivo s objemom 120 l.
Renault trucks Czech má automobilový park rozšírený o jeden Midlum. V ňom sa prepravuje kompletný sortiment náhradných dielov, aby prípadné technické problémy bolo možné vyriešiť priamo na mieste pretekov. Kľúčovým sprievodným vozidlom tímu je však Magnum 480 s návesom, v ktorom je dielňa a ktorým sa prepravuje pretekový truck. Malú flotilu dopĺňa Renault Master v špeciálnom vyhotovení Racing – minibus. Frankie má absolvovať všetkých desať európskych podujatí, takže rozpočet na sezónu 2002 je 17 miliónov Kč.

Súčasťou prezentácie tímu Renault trucks Czech bolo aj predstavenie novej série Premium Frankie Edition, kde sa spoločnosť Renault Trucks ČR nechala inšpirovať atmosférou pretekov. Je to limitovaná 50 kusová séria ťahačov Premium Privilege s decentným športovým nádychom (logo pretekového tímu, šachovnicová vlajka na kabíne, špeciálne poťahy sedadiel a koberce s vyšitým logom tímu, bočné spojlery, strešné húkačky...) Originálny ťahač má importér v ponuke od polovice mája roku 2002.

Základné technické parametre vozidla

Podvozok

Renault Premium

Motor

Renault 420 dCi (11 100 ccm)

Výkon motora

cca 735 kW (1000 k)

Zadná náprava

ZF

Pérovanie

listovými perami Renault

Tlmiče

Proflex

Riadenie

ZF

Brzdy

predná kotúčová, zadná bubnová

Brzdové obloženie

Ferodo

Spojka

Sachs, jednokotúčová

Max. rýchlosť

160 km/hod (obmedzená podľa predpisov FIA)

  

[ Späť na motoršport | Zoznam sekcií ]