Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Mitsubishi Grandis (05/2004)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 28.05.2004;

"Nové Mitsubishi GRANDIS", taký bol nadpis tlačovej konferencie, ktorú v zastúpení importéra vozidiel Mitsubishi, firmy DENZEL AG Wien pre novinárov zorganizovala spoločnosť Auto DAMI s.r.o. Slovenskí motoristickí novinári sa tak dňa 28.mája 2004 mali po prvý raz možnosť zoznámiť s týmto neobvyklým osobným vozidlom s tromi radmi sedadiel. Vozidlo v striebornej farbe a dynamickým výrazom viac športovým ako MPV bolo pristavené vedľa hlavného vchodu do Polus City Centra.

zväčšiť obrázok Ako nás informovali páni Dr. Heinz Haberzeth a Friedrich Sommer z firmy Wolfgang DENZEL AG po novom Lancer-EVO VIII je GRANDIS už druhou novinkou od Mitsubishi v tomto roku. Riaditeľ Auto Dami s.r.o. pán Ľubomír Užák je presvedčený, že GRANDIS, ktorý svojimi líniami náramne pripomína nový COLT bude rovnako vhodným vozidlom pre početnejšie rodiny ako aj pre firmy.
Malá výška karosérie (len 1.655 mm), nová línia masky s veľkým chrómovaným znakom integrovaná do masívneho nárazníka, výrazne krátke predné blatníky, dlhá strecha s nezvýraznenými stĺpikmi mierne sa zvažujúca smerom dozadu, stúpajúca bočná línia k zadnému brzdovému svetlu a zdôraznené oblé zakončenie zadných blatníkov vykresľujú jeho nové proporcie a nezvyčajný tvar v tejto triede vozidiel.


Ako prví sme mali možnosť toto sedemmiestne vozidlo vo výbave "Invite" vyskúšať aj v mestskej premávke. Tu sú naše prvé dojmy z krátkej skúšobnej jazdy po upršanej Bratislave.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Do vozidla pripomínajúceho skôr klasické osobné kombi sa nastupuje veľmi pohodlne. Akonáhle sme sa posadili za volant, hneď sme si uvedomili, že na ostatných účastníkov premávky sa budeme pozerať tak trochu z nadhľadu. Pri otočení kľúča v spínacej skrinke sa na prístrojovom paneli postupne v krátkom intervale za sebou rozsvietili kontrolky, potom na červeno ručičky všetkých prístrojov, za nimi sa na modro rozsvietil okrúhly rámik tachometra a nakoniec sa modrým odtieňom podfarbili aj ostatné kruhové prístroje. Tento efekt „neúnavne“ doplňoval prerušovaný zvukový signál upozorňujúci na nezaložené bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca. Bezpečnosť posádky sú pripravené chrániť aj airbagy na strane vodiča a spolujazdca (spolujazdcov vypínateľný), bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy pre 1. a 2. rad sedadiel, ochranná výstuha proti bočným nárazom vo dverách a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách (vpredu výškovo nastaviteľné).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Vyššie umiestnená konzola na mohutnom paneli prístrojovej dosky s integrovanou, ergonomicky umiestnenou krátkou radiacou pákou, vytvára dostatočný priestor medzi prednými sedadlami. Pri správnom nastavení sedadla dobre padne do dlane. Aj pri krajnej polohe sedadla pasažier sediaci za vodičom má dostatok priestoru na nohy. Pri tvorbe interiéru konštruktéri nezabudli ani na poriadkumilovných a pohodlných pasažierov, pretože do vozidla naprojektovali dostatok odkladacích priehradiek a držiakov na poháre a fľašky. Dokonca na chrbty operadiel predných sedadiel umiestnili aj sklápacie stolíky s teleskopickou podperou.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Priestorové riešenie nás trochu prekvapilo, nakoľko GRANDIS vo výbave „Invite“ je na úkor pohotovostného batožinového priestoru vybavený až siedmymi sedadlami v troch radoch za sebou. Ani jedno zo sedadiel však nie je bežným spôsobom demontovateľné. Tento hendikep vyváži veľmi jednoduchá a rýchla manipulácia nastavenia a variabilného usporiadania. Sklopenie delených látkových sedadiel v druhom a treťom rade zvládne aj menej technický pasažier. Všetky sedadlá sa sklápajú do podlahy, čím sa vytvorí priestor s objemom 2770 litrov. Trojmiestny druhý rad sedadiel je deliteľný v pomere 60:40. Zvláštnosťou je možnosť preklopiť obe zadné sedadlá v treťom rade do polohy (aj jednotlivo), pri ktorej sa pri otvorených piatych dverách dá na nich sedieť s nohami spustenými na zem. Môžete tak pokojne sedieť trebárs na rybačke bez toho, aby ste vozidlo opustili. Tí, ktorým je vnútorný priestor pritesný, môžu na prepravu batožiny využiť dva veľké pozdĺžne strešné relingy. Po zoznámení sa s vnútorným priestorom sme sa mohli pustiť na krátku okružnú jazdu mestom. Naše vozidlo bolo vybavené päťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením. Ako sme sa dozvedeli, na želanie sa bude vozidlo odávať aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou generácie "INVECS II“, ktorá umožňuje v športovom móde pri aktívnom štýle jazdy aj ručné radenie prevodových stupňov.
Šestnásťventilový 2,4 litrový zážihový motor "MIVEC" s variabilným časovaním ventilov sa dal pomaly do pohybu a my sme jeho kultivovaný pracovný režim vo vnútri takmer ani nevnímali. Samozrejme, že v mestskej premávke sme jeho plný výkon 121 kW (165 konských síl) pri 6.000 otáčkach za minútu nemali šancu využiť. Technológia "MIVEC" má za úlohu zabezpečiť na jednej strane vysokú kultúru chodu motora a suverénny ťah pri nízkych otáčkach, a na strane druhej poteší športových vodičov v hornej oblasti otáčok svojim výrazným temperamentom. O bezpečné spomalenie sa postarali kotúčové brzdy na prednej a zadnej náprave s brzdovým asistentom, elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily "EBD" a štvorkanálovým systémom ABS najnovšej generácie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Podľa dostupných technických materiálov verzia s ručným radením rýchlostných stupňov v priebehu 10 sekúnd zrýchli na rýchlosť 100 km/h a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Keďže nám pršalo, ocenili sme aj dobrú prácu veľkých protibežných stieračov predného skla a tlakových ostrekovačov reflektorov integrovaných do predného nárazníka. O dobrú pohodu sa postaralo stereorádio s CD prehrávačom, so 4 reproduktormi a integrovanou anténou v zadnom bočnom skle. Zaujímavý bol aj pohľad na rozsvietené koncové svetlá, v ktorých klasické žiarovky nahradili diódy LED. Tento dynamický cestný športový automobil má sériovo obuté pneumatiky 215/55 R17 na diskoch z ľahkého kovu, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie spúšťania okien, ako aj elektricky nastavovateľné, vyhrievané a sklopné vonkajšie zrkadlá s integrovanými smerovkami. Okrem toho má vozidlo nárazníky, prahové lišty, kľučky dverí a strešný spojler s integrovaným tretím brzdovým svetlom lakované vo farbe vozidla.

zväčšiť obrázok Prezentovaný model Mitshubishi GRANDIS 2,4 vo výbave „Invite“ sa bude na slovenskom trhu predávať od začiatku júna za cenu 1.220.000,- Sk. Verzia INVECS II (so štvorstupňovou automatickou prevodovkou) za príplatok 61.000,- Sk a pokiaľ si vyberiete vozidlo s metalizovaným lakom budete si musieť priplatiť 22.000,- Sk.

Podľa výrobcu GRANDIS spĺňa všetky nároky na moderné viacúčelové vozidlo. Na rozdiel od klasického MPV vstupuje ako Crossover medzi MPV a športové kombi výrazne samostatne a individuálne ako automobil, ktorý má pozorovateľa osloviť pocitmi. My s týmto názorom súhlasíme a myslíme si, že aj tento model si nájde medzi motoristami veľa priaznivcov.

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]