Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
výstavy: Mazda na ženevskom autosalóne 2004  Vytlačiť stránku

Mazda MX-Flexa – Atraktívna, flexibilná a prinášajúca radosť z jazdy
Spoločnosť Mazda Motor Corporation využíva príležitosť ženevského autosalónu pre svetový debut svojho najnovšieho konceptu - Mazda MX-Flexa. Koncepcia šesťsedadlového veľkopriestorového kombi Mazda, piateho konceptu predstaveného v posledných piatich mesiacoch, demonštruje jeden z možných smerov, ktorým by sa spoločnosť Mazda mohla v oblasti veľkopriestorových kombi v budúcnosti uberať. Mazda MX-Flexa je kombináciou pôvabného, dokonale vyváženého a atletického vonkajšieho dizajnu, inovatívneho riešenia, ktoré prináša flexibilitu a ľahkú využitelnosť veľkopriestorového kombi i radosť z jazdy v štýle Zoom-Zoom, čím vznikol automobil s neobyčajne intenzívnou emocionálnou priťažlivosťou.

Mazda MX-Micro Sport – Silná a športová
Nová koncepcia spoločnosti Mazda nazvaná MX-Micro Sport ponúka kompaktnú verziu svalnatosti vozidiel novej generácie tejto značky v kombinácii s priestranným interiérom a vysoko výkonným zážihovým motorom o objeme 2.0 litra. Predstavuje najnovšie úsilie spoločnosti Mazda o posilnenie svojho aktuálneho modelového radu, a to prostredníctvom silného a športového vozidla založeného na platforme Mazdy2. Jeho design je športový a prepracovaný, rovnako ako u všetkých vozidiel Mazda novej generácie, a zároveň moderný i rafinovaný, na prvý pohľad so zjavnou konštrukčnou kvalitou, čo je základom funkčnej a športovej osobitosti tohto vozidla. Navzdory dynamickému a športovému dizajnu je interiér novej Mazdy MX-Micro Sport priestranný a komfortný, poskytuje hojnosť priestoru v oblasti hlavy, dostatok miesta pre cestovanie štyroch dospelých osôb v takých kombináciach farieb a mnoho rôznych detailov, jež vzbuzují dojem kvality a prepracovanosti celého dizajnu. Predné i zadné sedadlá poskytujú cestujúcim komfort i bočné vedenie tela a zároveň je k dispozícii batožinový priestor s demontovateľnou prepážkou, ktorá umožňuje flexibilné usporiadanie batožiny.

Nová Mazda MX-Micro Sport využíva svojich kompaktných rozmerov, aby sa tak riadenie stalo skutočným potešením. Vynikajúca jazdná dynamika prináša skvelú stabilitu vozidla v priamom smere, progresívne riadenie s dokonalým pocitom pri ostrom zatáčaní a mimoriadne lineárnu reakciu na pokyn brzdového pedálu. Tieto atribúty sú kombinované s výkonným zážihovým agregátom o objeme 2.0 litra s výkonom 110 kW/150 k, s maximom krútiaceho momentu 187 Nm pri 4 500 ot/min, a vzniká tak fantastický sub-kompaktný automobil, ktorý skvele vyzerá, skvele jazdí a je schopný komfortne a štýlovo prepraviť až štyri dospelé osoby.

Mazda RX-8 s vodíkovým rotačným motorom
Na ženevskom autosalóne spoločnost Mazda taktiež prezentuje pohonnú jednotku využívajúcu alternatívne palivo, ktorá zlučuje vodíkové palivo s unikátnou rotačnou technológiou úspešného agregátu RENESIS. Okrem radosti z jazdy a voči životnému prostrediu priaznivému zvuku je vodíkový rotačný motor RENESIS najnovšou formou demonštrující flexibilitu tohto unikátneho rotačného motoru, ktorá si zachováva vysoký úžitok rotačných motorov a vďaka využitiu vodíku súčasne dosahuje extrémne nízkych hodnôt škodlivín vo výfukových plynoch.

Nakoľko tento koncepčný motor využíva benzín i vodíkové palivo, je spoločnosť Mazda presvedčená, že v prípade Mazdy RX-8 s vodíkovým agregátom RE sa jedná o reálny automobil využívajúci alternatívneho paliva. Prevádzka na vodíkové palivo vyžaduje u tohto motoru prevedenie určitých úprav, vďaka ktorým by jeho výroba bola relatívne málo nákladná. Ako taký by potom prispel propagácii využitia vodíkového paliva i rozvoju podpornej infraštruktúry tohto alternatívneho paliva.

Mazda3 sedan a nové motory – Rozširujúca ponuka pohonných jednotiek
Uvedením nového dynamického hatchbacku na konci minulého roku vdýchla Mazda3 európskemu C-segmentu nový život. Spoločnosť Mazda teraz doplňuje svoj modelový rad tejto novej kompaktnej hviezdy o úplne novú Mazdu3 sedan a dvoma novými pohonnými jednotkami - preplňovaným vznetovým agregátom MZ-CD so systémom common-rail o objeme 1.6 litra a úsporným a živým zážihovým štvorvalcom MZR s objemom 1,4 litra.

Mazda3 sedan sa od väčšiny štvordverových kompaktných modelov úplne líši svojou unikátnou kombináciou uhladenej prepracovanosti a športovým charakterom typickým pre všetky vozidlá Mazda novej generácie. Prostredníctvom dynamického a športového hatchbacku ponúka nový modelový rad Mazda3 európskym zákazníkom dve odlišné kompaktné alternatívy, ktoré ďalej umocnia príťažlivosť tohto vozidla. A to hlavne vďaka radu ponúkaných pohonných jednotiek novej Mazdy3, ktorá bola rozšírená o dva nové agregáty. Prvým z nich je preplňovaný vznetový motor MZ-CD o objeme 1.6 litra so systémom common-rail, ktorý je kombináciou plynulosti chodu, takmer porovnateľnou so zážihovými motormi, vysokého krútiaceho momentu, nízkej spotreby paliva a nízkych hodnôt emisií škodlivín. Verzia tohto motoru vybavená filtrom tuhých častíc splňujúca emisnú normu Euro IV, ktorá výrazne menšou mierou zasahuje do životného prostredia, bude na vybrané časti trhu uvedená v lete tohto roku. K zážihovým motorom MZR 1.6 a 2.0 litra uvedeným na trh na konci minulého roku pribudne nový zážihový agregát MZR o objeme 1.4 litra. Ponúkaný bude ako základná pohonná jednotka modelu v prevedení hatchback a je kombináciou svižnosti, dostatočného výkonu i krútiaceho momentu, nízkej spotreby paliva a hodnôt emisií splňujúce normu Euro IV – ideálna varianta pre európskych zákazníkov, ktorí túžia po pôžitku z jazdy Mazdou3, avšak za predpokladu nižších nákladov na zaobstaranie i prevádzku tohto vozidla.

Facelift Mazdy Tribute – Robustná, elegantná a bezpečná
Ďalšou premiérou je inovovaná verzia štýlového a robustného športovo-užitkového vozidla (SUV) značky Mazda - Mazda Tribute. Tribute naďalej priťahuje európskych zákazníkov, ktorí hľadajú dokonale konštruovaný, skvele vyzerajúci a robustný automobil kategórie SUV s jazdnými vlastnosťami vozidiel novej generácie a s vysokou úrovňou bezpečnosti. Nová zdokonalená verzia predstavila zážihový agregát MZR o objeme 2.3 litra, novú technológiu pohonu všetkých štyroch kolies (AWD), inovované prvky pasívnej i aktívnej bezpečnosti a zdokonalený interiér, a to všetko pod modernizovaným exteriérom, ktorý vzbudzuje silnejší dojem rafinovanosti.

Kombináciou Mazda Tribute so zážihovým šesťvalcom 3.0 litra teraz doplní varianta s novým zážihovým motorom MZR 2.3 litra 110kW/150 k – ktorý nahradzuje agregát o objeme 2.0 litra – ten je svižný, výkonný, poskytuje skvelú spotrebu paliva a plynulý a tichý chod. Systém AWD je teraz štandardnou výbavou všetkých vozidiel bez ohľadu na typ motora alebo stupeň výbavy. Je vybavený spojkou s aktívnym ovládaním krútiaceho momentu (ATCC= active torque control coupling). Tento systém využíva progresívneho systému riadenia motoru, ktorý nepretržitw sleduje rýchlosť otáčania kolies a polohu škrtiacej klapky. Na základe týchto údajov určuje stav vozidla i predpokladaný zámer vodiča a automaticky ovláda elektromagnetickú spojku, ktorá prevádza krútiaci moment na zadné kolesá vozidla. V dôsledku toho je omnoho lepšie regulovaný záber kolies a vo väčšine jazdných situácií je obmedzený ich preklz, čím Mazda Tribute získava značnú výhodu pri jazde na štrku, snehu i ľade.

  

[ Späť na výstavy | Zoznam sekcií ]