Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Aprilia RSV 1000 R Factory (05/2006)  Vytlačiť stránku
redaktor: o.mauer, 25.05.2006;

Keď na okruh, tak so superšportom. V rámci testovacích jázd na pretekárskom okruhu Hungaroring v Maďarsku, ktoré usporiadal maďarský dovozca motocyklov Aprilia - Mille Motor Kft., som si zámerne zvolil motocykel RSV 1000 R Factory. Tu sú moje dojmy z jazdy.

Keďže som už v predošlej jazde absolvoval osem kôl na motocykli RS 125 bol som s traťou čiastočne oboznámený, no jazda na 143 koňovom superšporte si vyžadovala úplne iný štýl jazdy a väčšiu kvapku odvahy. Pravdu povediac, zo začiatku som bol trošku nervózny, stroj mi celkom nesedel, posed a sklon rukovätí typický pre superšporty (na aký nie som celkom zvyknutý).

Na štarte všetka nervozita zo mňa opadla a netrpezlivo som očakával žltú zástavku, po odmávaní ktorej všetci účastníci vyštartovali na trať. Ľahký magnéziový vidlicový dvojvalec s objemom 997 ccm zabezpečoval mohutný výkon (143 k pri 10.000 ot/min) a neuveriteľné zrýchlenie, ktoré mohlo pri zlom odhade dobrzdenia pred prvou pravotočivou zákrutou, spôsobiť neskúsenému jazdcovi problém. Po tejto skúsenosti som v sebe potlačil čerta a snažil som sa zistiť, čo si môžem dovoliť a kde je moja hranica. Prestal som vytáčať motor do najvyšších otáčok, snažil som sa zžiť so strojom. Oboznamovanie s týmto ostrým superšportom mi trvalo asi 3 kolá čo spôsobilo, že na trati som zostal sám, aspoň tak mi to chvíľu pripadalo. No netrvalo dlho a už som mal znova spoločnosť. Postupne som získaval odvahu a snažil sa kopírovať stopu skúsených jazdcov, no jednoduché to nebolo. Každým kolom rástla teplota pneumatík (predná rozmeru 120/70 ZR 17 a zadná 190/55 ZR 17), ktoré sa začali lepiť na asfalt a umožnili tak bezpečnejšie a rýchlejšie prechody zákrutami. Pred zákrutami, ktorých je na okruhu 14, bolo však veľmi dôležité dávať pozor na rýchlejších jazdcov, ktorých som v mnohých prípadoch nedokázal včas zaregistrovať.
Stabilitu a výbornú ovládateľnosť v zákrutách zaisťoval motocyklu nastaviteľný tlmič riadenia Öhlins Racing. Kľudné a presné riadenie mala na svedomí teleskopická vidlica typu Upside-Down a zadná hliníková vidlica (APS - Aprilia Progressive System).
Motor reagoval jemne a okamžite po pridaní plynu zrýchľoval veľmi plynulo. Maximálnu rýchlosť sme mali možnosť vyskúšať na cieľovej rovinke, ktorá meria na Hungaroringu 790 m. Mne sa ju však dosiahnuť nepodarilo, pretože ako som už spomínal, prvá zákruta mi nesedela a nechcel som ju prepáliť, i keď na predné dvojkotúčové brzdy s radiálnymi štvorpiestikovými strmeňmi bolo 100 % spoľahnutie (majú totiž účinok na pretekárskej úrovni).

RSV 1000 R Factory je vylepšenou verziou modelu RSV 1000 R, vrcholného svetového dvojvalcového superšportu a zároveň maximálnym odrazom technologického a športového odkazu Aprilie.

Podrobnejšie technické a cenové informácie sa nachádzajú na http://online.aad.sk v sekcii motocykle.

Redaktor: Oliver Mauer
  

[ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]