Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
bezpečnosť: Výnimočnosť Peugeotu 207  Vytlačiť stránku

Jeden z prvých automobilov rešpektujúci ustanovenia novej európskej smernice o ochrane chodcov je Peugeot 207.
Na základe testov EuroNcap model 207 získal:
(* * * * *) v teste ochrany dospelých osôb vo vozidle,
(* * * *) v teste ochrany detí vo vozidle,
(* * *) v teste ochrany chodcov.
Zníženie úrazovosti chodcov pri náraze je problematika, ktorá od počiatku vývoja 207 bola v zmysle európskej smernice jeho neoddeliteľnou súčasťou.

Špeciálne prvky bezpečnosti.

Štruktúra modelu Peugeot 207 bola navrhnutá tak, aby odolala nárazom silnejším, než určujú platné predpísané testy. Táto špeciálna konštrukcia Peugeotu 207 je dimenzovaná tak, aby rozptyľovala silu nárazu presným naprogramovaným spôsobom. Je to koncepcia predného bloku s dvomi dráhami:

  • ovládaná deformácia, dvojitá deformačná zóna,
  • sklápací stĺpik riadenia v rozmedzí 70 mm,
  • aktívna opierka nohy umožňuje v prípade nárazu stiahnuť ju a zachovať uhol členku, čím sa zabráni vážnym zraneniam,
  • pružný absorbér umiestnený v páse nárazníka hornej dráhy,
  • nosník s absorbérmi umiesnený ako koncový prvok dolnej dráhy pre stret s chodcom,
  • priestor pod kapotou vytvárajúci „zónu prežitia“,
  • naprogramované uvoľnenie upevnenia svetlometov,
  • dvojica aibagov a bezpečnostných pásov - bezprostredná ochrana, tlmí a tým aj obmedzuje zranenia,
  • špeciálna koncepcia kostry bočnej časti automobilu,
  • superštruktúra, ktorá pohlcuje silu a chráni priestor prežitia pasažierov,
  • dvere vystužené výstuhami a rúrkovými tyčami zvyšujú tuhosť (vytvárajú pevnú oporu medzi prednou podperou, strednou podperou a podbehom zadného kolesa),
  • výplne dverí prispievajúce k pohlcovaniu energie.


  • Predná časť 207 + čelný náraz

    Predná časť má dvojitú deformačnú zónu, ktorá účinnejšie rozdeľuje pohlcovanie energie pri náraze a uľahčuje jej disipáciu. Táto deformačná zóna zmenšuje
  • následky nárazu pre chodca,
  • zlepšuje opraviteľnosť
  • . Ide o koncepciu, ktorá pochádza z vozidiel 407, a jej použitie v segmente B je novinkou.

    Čo je výhodou takto zostavenej konštrukcie?
    Umožňuje lepšie rozložiť silu a predstavuje tak zaujímavú syntézu vozidla, ktorá musí byť nevyhnutne tuhá, aby sa zabezpečila ochranu pred čelným nárazmi pri akejkoľvek rýchlosti, ale aj na určitých miestach dostatočne pružná, aby sa tak zabezpečila ochrana chodcov ako aj kompatibilita pri zrážke s ľahšími vozidlami.

    Čo sa deje v prípade čelného nárazu ?
    Predný blok obsahuje novú dolnú dráhu prenosu sily, ktorá doplňuje klasickú hornú dráhu, tvorenú vidlicami a tak sa rozdeľovanie sily uskutočňuje z dvoch tretín hornou dráhou a z jednej tretiny dolnou dráhou. Navyše horná a dolná dráha sú vystužené, aby mohli optimalizovať pevnosť a stabilitu celku.
    Stabilizátory spájajúce vidlice s vrcholmi päty prednej konštrukcie obmedzujú posun nosidiel dozadu do kabíny a impaktor (závesné zariadenie pohonnej jednotky na vidliciach) obmedzuje posun pohonnej jednotky do kabíny a sklápací stĺpik riadenia v rozmedzí 70 mm zase dopĺňa samotnú ochranu proti nárazu.
    Naviac, vodič má k dispozícii „aktívnu“ opierku nohy, ktorá umožňuje v prípade nárazu stiahnuť ju a zachovať uhol členku, čím sa zabráni vážnym zraneniam.
    Rovnako aj päty spolujazdca spočívajú na plochej opierke, ktorej sklon bol špeciálne vypočítaný tak, aby znížil následky prípadného posunutiu dozadu.

    Dolná dráha

    Ochranu chodcových dolných končatín zabezpečuje pružný absorbér, ktorý je zabudovaný do pásu nárazníka hornej dráhy, zatiaľ čo nosník pre chodca zo zmesového materiálu so zabudovanými absorbérmi je umiestnený ako koncový prvok dolnej dráhy a slúži na odtlačenie nohy, aby sa zabránilo vážnym úrazom kolena.

    Priestor pod prednou kapotou bol vyvinutý tak, aby zabezpečoval dostatok miesta medzi kapotou a mechanickými prvkami. Táto „zóna prežitia“ umožňuje zmieniť otlčenie tela vo veľkom rozmedzí bez toho, aby narazilo na tvrdý bod.

    Napokon v rovnakom duchu sú koncipované svetlomety, ktoré majú „závitové“ upevnenia, čo umožňuje ich pokles pod kapotu v prípade nárazu.
    Kombinácia zóny prežitia s naprogramovaným uvoľnením upevnenia svetlometov dovoľuje rozptýliť veľkú časť sily nárazu, a tak obmedzí úrazy spôsobované chodcom.

    Bočná časť 207 + bočný náraz

    Ochranu pred bočnými nárazmi zabezpečuje:
  • špeciálna koncepcia kostry,
  • superštruktúra, ktorá pohlcuje silu a chráni priestor prežitia pasažierov,
  • dvere vystužené výstuhami a rúrkovými tyčami zvyšujúce ich tuposť vytvárajú pevnú oporu medzi prednou podperou, strednou podperou a podbehom zadného kolesa,
  • výplne dverí prispievajú k pohlcovaniu energie.


  • Navyše v trojdverových verziách sa nachádza dohľad proti úniku, ktorý zaručuje trvalú väzbu medzi dverami a strednou podperou, ktorý je zárukou optimálnej odolnosti celku.

    Zdroj:Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o
      

    [ Späť na bezpečnosť | Zoznam sekcií ]