Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mazda 6  Vytlačiť stránku

Mazda 6 je úplne nový názov pre úplne nový rad vozidiel, ktorým budú v budúcnosti označované najnovšie modely vozidiel Mazda strednej veľkosti. Symbolizuje prezieravosť, nápady a inovatívne myslenie spoločnosti, ktorá bola za týmto účelom transformovaná. Premeny spoločnosti Mazda Motor Corporation sú natoľko významné, že bola vytvorená nová firemná stratégia. Nová rodina vozidiel je určená pre posilnenie vplyvu spoločnosti Mazda v dôležitom segmente svetového trhu vozidiel strednej kategórie, a to dosiahnutím úrovne, alebo i pokorením najsilnějších európskych a japonských konkurentov.

Interiér vozidla Mazda 6 bol navrhnutý úplne nanovo, rovnako ako jeho exteriér, ktorý pôsobí na zákazníkov sviežim a dynamickým dojmom, jedinečným pre vozidlá tejto triedy. Priestorný a športový interiér poskytuje ideálne využiteľné a priateľské prostredie s prehľadnými prístrojmi a s ľahko ovladateľnými prvkami. Ovládacie prvky sú ergonomicky umiestnené, stredová konzola má titanový povrch, prístroje majú chrómované rámiky. Táto kombinácia dodáva celému interiéru moderný vzhľad a vyzdvihuje dojem vysokej kvality.

Model Mazda 6 sa bude dodávať v troch prevedeniach a to ako 4-dverový sedan, 5-dverový hatchback a kombi. Všetky tri typy karosérie majú atletický vzhľad, čo bolo dosiahnuté vhodným optickým riešením karosérie so širšou spodnou časťou a vhodne tvarovanými blatníkmi. Elimináciou ostrých hrán karosérie vozidla a umiestnením najpôsobivejšieho prvku designu do stredu prednej kapoty a do strednej časti vozidla – umiestnením „optického ťažiska“ vozidla medzi jeho prednou a zadnou nápravou, sa Mazda výrazne presadzuje medzi súčasnými vozidlami ostro rezaných tvarov. Elegancia modelu Mazda 6 bola zdôraznená citlivým použitím chrómovaných a iných dekoratívnych materiálov, zatiaľ čo jeho „tvár“ pôsobí hrdo a dravo. Úplne nová platforma modelu Mazda 6 umožnila spoločnosti Mazda vyvinúť vozidlo, ktoré bude plne konkurovať modelom popredných nemeckých výrobcov.

Novú Mazdu 6 bude poháňať štvorvalcový zážihový motor nového typu v troch objemových kategóriach, vrátane progresívneho agregátu o obsahu 2,3 litra vybaveného sekvenčným časovaním ventilov (S-VT), vznetový motor novej generácie Mazda typu DIRECO-D o obsahu 2,0 litra so systémom vstrekovania common-rail, ktorý zásadným spôsobom zohladňuje ochranu životného prostredia, a novým zážihovým agregátom o obsahu 3,0 l V6.

Nová progresívna technológia zaisťuje vozidlu Mazda 6 mimoriadne vysokú mieru bezpečnosti. Nový systém dvojfázových bezpečnostných vzduchových vakov využíva progresívny Crash Zone Senzor, ktorý je umiestnený na prednej časti vozidla a slúži pre určenie typu a intenzity predného nárazu ešte predtým, ako riadiaca jednotka systému vydá povel k aktivácii predných bezpečnostných vakov. Tieto dvojfázové bezpečnostné vzduchové vaky sú u vozidla Mazda 6 súčasťou systému, ktorý môže pozostávať až zo šiestich bezpečnostných vzduchových vakov. Nové stropné vzduchové vaky s okamžitou aktiváciou zvyšujú v prípade bočného nárazu mieru ochrany hláv cestujúcích ako na predných tak i na zadných sedadlách. Senzory uložené v obidvoch bočných stĺpikoch vozidla v prípade bočných nárazov stanovujú mieru ochrany poskytovanú bezpečnostnými vzduchovými vakmi, vrátane stropných vakov a štandardných bočných bezpečnostných vakov. Model Mazda 6 je vybavený bezpečnostnými sklopnými pedálmi. Táto konštrukcia v prípade silného nárazu vedeného do spodnej časti skeletu karosérie, do priestoru nôh cestujúcich, zabraňuje preniknutiu pedálov do interiéru vozidla.

Štruktúra 3-H použitá u Mazdy 6 je inteligentným konstrukčným riešením ochrany cestujúcich, pozostávajúcich z troch častí skeletu karosérie tvoriacich profil v tvare písmena H, ktoré sú základom schopnosti skeletu rozkladať energiu nárazu. Je súčasťou hlavného zámeru vytvoriť bezpečný a pevný priestor pre cestujúcich, ktorí sú obklopený konštrukčnými prvkami pohlcujúcimi nárazovú energiu. Inšpiráciou pre vznik štruktúry 3-H bolo zaistenie viac než jedného smeru prenosu energie nárazu. Táto štruktúra napomáha prenosu energie bočného nárazu do skeletu strechy a dole do skeletu podlahy vozidla, ďalej prostredníctvom integrovaných výstuh dverí vozidla Mazda 6 dochádza k prenosu síl z dverí do celého skeletu karosérie.

Nová Mazda 6 bola dômyselne navrhnutá tak, aby poskytovala cestujúcim bohatý priestor a komfort, a to vďaka ergonomicky umiestneným sedadlám, ovládacím prvkom a inováciam, týkajúcich sa variability batožinového priestoru. Model Mazda 6 je o 50 mm širší ako vozidlá, ktoré stoja v čele tohoto segmentu. Vďaka tejto mimoriadnej šírke bol stanovený skvelý základ pre využiteľnosť vnútorného priestoru a súčasně udržaná skvelá ovládateľnosť tohoto vozidla. Inovatívny design zadných sedadiel poskytuje značnú flexibilitu užitočnú pri nakladaní dlhých predmetov. Len jediným stiskom ovládacieho tlačítka je možné sedadlá sklopiť a vytvoriť tak skoro rovný úložný priestor od konca vozidla až po operadlá predných sedadiel. Model v prevedení sedan sa môže pochváliť vo svojom segmente jedným z najobjemnejších batožinových priestorov o objeme 500 litrov. Batožinový priestor modelu hatchback má objem 490 litrov a kombi 504 litrov.

Nový názov vozidla Mazda 6 je rovnako tak nový, ako produkt sám. Z dôvodu podpory novej firemnej stratégie bude teraz názvoslovie výrobkov spoločnosti Mazda výrazne zjednodušené. Hrdý a precízny znak Mazda 6, umiestený na zadnej časti vozidla, je iba označením doplňujúcim výrazné logo spoločnosti Mazda, umiestnené v strede prednej masky a v strede zadných výklopných dverí.

Prvé modely budú predstavené celému svetu, vrátane celého európskeho trhu, v priebehu leta roku 2002. Vozidlá Mazda 6 budú vyrábané v Japonsku, v továrni Hofu a v montážnom závode v Michigane v Spojených štátoch. Na všetkých svetových trhoch bude označovaný ako Mazda 6, s výnimkou Japonska kde bude tento model v predaji pod názvom „Atenza“.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]