Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Peugeot 206+, 308 CC a 3008 - porovnávacie jazdy (05/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kval, 05.05.2009;

Spoločnosť Peugeot Slovakia usporiadala dňa 5. mája 2009 neďaleko Bratislavy v areáli hotela Kamila (Čierna Voda) prezentáciu noviniek od Peugeotu s testovacími jazdami. Veru bolo toho dosť na obdivovanie aj vyskúšanie.


Peugeot 206+

Peugeot 206 je zatiaľ najúspešnejší model v histórii tejto automobilky. Dizajn sa počas jeho viac ako 10 ročného predaja zmenil len málo a tak už nastal čas na zmenu. 206-tka podstúpila „omladzovaciu kúru“ a dostala aj nový názov 206+. Z časti sa priblížila svojmu nástupcovi – 207-čke, ale stále je to 206-tka ktorá však nabrala na príťažlivosti. Technika sa veľmi nezmenila, ale bol napríklad „oprášený“ benzínový motor 1.1/44 kW.

Peugeot 206+ Peugeot 206+ My sme si vyskúšali verziu s naftovým motorom 1.4 HDi s výkonom 50 kW a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. V základnej výbave vozidla nechýbali bezpečnostné systémy ako ABS s EBD, brzdový asistent, airbag vodiča a spolujazdca či komfortné prvky ako elektricky ovládané predné okná a klimatizácia. Nami testované vozidlo malo naviac stabilizačný systém ESP, autorádio s ovládaním pod volantom, disky z ľahkých zliatin či chrómované doplnky na vonkajších spätných zrkadlách a piatych dverách. Motor bol vzhľadom na svoju triedu celkom príjemne odhlučnený a keď sa jeho turbo roztočilo poskytoval aj dostačujúci ťah. Radenie bolo však menej presné s dlhou dráhou a taktiež spojkový pedál nemal plynulý a rovnomerný chod.

Negatívom je zastaralá koncepcia z pred 10-tich rokov. Za podobné peniaze môžete získať modernejší model s novším a výkonnejším motorom. Kto však hľadá jednoduché, malé a príťažlivé auto do mesta tak 206+ by mohla byť jedným z kandidátov. Prečítajte si viac o Peugeot 206+.


Peugeot 308 CC

Peugeot 308 CC Peugeot 308 CC Ďalší karosársky variant modelovej rady 308 po hatchbacku a SW je kupé-kabriolet s názvom 308 CC. Dostal elegantnejšiu a rozmernejšiu karosériu než jeho predchodca 307 CC. Vyznačuje sa plynulými líniami či už vo verzií kupé alebo kabriolet. Štvormiestne CC-čko disponuje oceľovou, plnoautomatickou, skladacou strechou, ktorá umožňuje podľa nálady a poveternostných podmienok jazdu buď v dynamickom kupé alebo elegantnom kabriolete. Novinkou je systém Airwave s prúdením vzduchu s regulovateľnou teplotou, intenzitou a smerom, ktorý je zabudovaný v predných opierkach hlavy. Predné sedadlá majú okrem bočného hrudníkovo-panvového airbagu aj nový hlavový airbag chrániaci pri ľubovoľnej pozícii sedadla.

Peugeot 308 CC Peugeot 308 CC Na predstavení nových modelov nás asi najviac lákal práve tento model. V bielej perleťovej farbe vyzeralo vozidlo naozaj pekne. Pri nasadaní treba dať pozor na hranu rámu čelného okna. Sedadlo vodiča je nastaviteľné vo veľkom rozsahu a správnu polohu si nájde vodič každej výškovej aj váhovej kategórie. Pri zatiahnutej streche je nad hlavou dostatok miesta, ale nakoľko bol krásny a slnečný deň, strechu sme „schovali“ do batožinového priestoru. Po stlačení a držaní príslušného tlačidla to netrvá dlhšie ako 15 s. Elektro-hydraulický mechanizmus urobí všetko za vás a zrazu máte nad hlavou oblohu.

Na pohon nám slúžil benzínový motor 1.6 THP s výkonom 110 kW a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hlavica radiacej páky je kovová a má ideálny priemer. Radenie bolo bezproblémové. Na stlačenie pedálu reaguje motor dynamickým zrýchlením, ktoré postačuje na zatlačenie do sedadla. Vozidlo pri prejazde viacerých zákrut za sebou dobre drží stopu. Vietor sa nám pohrával s vlasmi, ale nebolo to nepríjemné. Peugeot 308 CC Peugeot 308 CC Až pri rýchlostiach nad 100 km/h sme pociťovali silnejší nápor vetra, aerodynamický hluk a prievan cez medzeru medzi prednými sedadlami. Toto všetko sa dá značne eliminovať príplatkovou protiveternou clonou – Windstop, ktorá sa uchytí za prednými sedadlami. Na diaľnici by sme určite volili zatiahnutú strechu. Výbava je bohatá a nechýbalo nám nič podstatné. Volant má športový tvar a dobre sa drží. Zadné sedadlá by sme označili skôr ako núdzové pre ich stiesnenosť a väčší prievan vzadu. Batožinový priestor so zloženou strechou postačuje na minimum vecí a aj samotný otvor je malý. Je to daň za to, že auto v sebe spája dve vozidlá - zimné kupé aj letný kabriolet.

Žiť tak v oblasti, kde je viac slnečných dní, bola by 308-čka CC horúci kandidát na splnenie sna nejedného motoristu. Prečítajte si viac o Peugeot 308 CC.


Peugeot 3008

by sa dal zaradiť do čoraz obľúbenejšej kategórie kompaktných crossoverov. Architektúra 3008-ky je kombináciou jednopriestorového vozidla a vozidla kategórie SUV. Jeho vyvážené proporcie a línie spájajú dynamiku s robustnosťou a prezrádzajú novátorský obsah. Od určitého stupňa výbavy je Peugeot 3008 vybavený „off-road“ prvkami a to hlavne výplňami na úrovni prahov dverí a nárazníkov. Piate dvere sú horizontálne rozdelené na dve výklopné časti. Peugeot 3008 a 4007 Peugeot 3008 Na zadnej náprave môže byť umiestený nový systém Dynamic Rolling Control (pasívny hydraulický člen prepojujúci pravý a ľavý tlmič), ktorý zabraňuje priečnemu kolísaniu automobilu a zároveň zachováva optimálny komfort tlmenia. Ďalšou ponúkanou inováciou je systém Grip Control – adaptívny protipreklzový systém nastaviteľný v 5-tich módoch (Štandard, Sneh, Blato, Piesok a ESP off) doplnený špeciálnymi pneumatikami Mud & Snow. Na vylepšenie pohody a bezpečnosti môže vodič využívať nový Head up display – výklopný priehľadný panel zobrazujúci dôležité informácie pre riadenie vozidla a Distance Alert - systém pomáhajúci udržať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla. Ovládajú sa pomocou impulzných ovládačov leteckého typu. Od roku 2011 si prídu na svoje aj priaznivci pohonu 4x4 a hybridnej technológie. Technológia HYbrid4 predstavuje zvrat pre spotrebu paliva a emisie CO2 (zníženie cca o 35 %) a umožňuje zároveň pohon všetkých štyroch kolies. Pohon 4x4 sa dosiahne kombináciou motora 2.0 HDi/120 kW pre prednú nápravu a 27 kW-ovým elektromotorom pre zadnú nápravu. Zadný elektrický pohon umožní aj režim „čistej, elektrickej“ jazdy.

My sme si vyskúšali verziu s motor 1.6 THP s výkonom 110 kW, so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni Executive Pack. Po nastúpení nás zaujal dôkladne vypracovaný a estetický interiér a vyššia pozícia sedenia. Vodič a spolujazdec sú oddelený vysokou stredovou konzolou. Dosť miesta a pohodlia sme mali aj na zadných sedadlách. Páčil sa nám aj presvetlený interiér vďaka presklennej streche a variabilný batožinový priestor (432 l podľa normy VDA) s trojpolohovou podlahou.

Peugeot 3008 Peugeot 3008 S benzínovým turbo motorom (vyvinutím v spolupráci so skupinou BMW) aj prevodovkou sme boli spokojní. Na jeho vyššej spotrebe sa podpísala naša dynamická jazda. Dostatočne komfortný podvozok pri vyššej stavbe vozidla nás príjemne prekvapil malým náklonom v zákrutách (systém Dynamic Rolling Control). Jazdu sme si mohli vychutnávať aj vďaka dobre odhlučnenej kabíne. Páčil sa nám aj výklopný priehľadný panel v zornom poli vodiča. Bol dobre čitateľný aj za jasného dňa a vodič nemusí vďaka nemu tak často sklápať zrak na ručičku tachometra. Zobrazuje aj nastavenú rýchlosť pri aktivovanom tempomate, obmedzovači rýchlosti a časový odstup od vpredu idúceho vozidla (systém Distance Alert). Ak dosiahnete nastavenú hodnotu časového odstupu (vodič si ju môže meniť), tak sa rozbliká výstražný trojuholník. Systém je ale pasívny a do vedenia automobilu nezasahuje.

systém Distance Alert a Head up display Peugeot 3008 Účinný pomocník nám bol aj zvukovo – grafický zadný parkovací asistent. Reproduktor, ktorý je najbližšie k prekážke, vydáva signál, ktorého frekvencia sa zvyšuje so skracujúcou sa vzdialenosťou od prekážky. Prekážka sa súčasne graficky zobrazuje aj na displeji pred vodičom. Dobre nám poslúžila aj elektrická parkovacia brzda, ktorá sa automaticky aktivuje pri vypnutí motora a pri rozjazde sa sama uvoľní. Je spojená so systémom Hill Assist, ktorý pomáha pri rozjazde do kopca tak, že dočasne pribrzdí vozidlo.

7-miestna verzia Peugeot Partner Tepee Outdoor Peugeot Partner Tepee Outdoor a 207 CC Roland Garros

Peugeot 3008 nás zaujal svojim vzhľadom a novátorským obsahom. Je to dobré a vhodné doplnenie ponuky značky Peugeot. Prečítajte si viac o Peugeot 3008.

Redaktori: Juraj Kvál, Karol Zechmeister, Jaroslav Čík

  

[ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]