Test: Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
|
redaktor: j.kvál, 20.08.2009;
Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov Peugeot na slovenský trh, nám na testovanie poskytol model 206+ 1.4 HDi vo výbave Magic Pack. Týždeň nás toto autíčko presviedčalo, že legendárna 206-tka ešte nepatrí do dôchodku.
Francúzsky bestseller
Peugeot 206 je zatiaľ najúspešnejší model v histórii tejto automobilky. Dizajn sa počas jeho 11-ročného predaja zmenil len málo a tak už nastal čas na zmenu. 206-tka podstúpila „omladzovaciu kúru“ a dostala aj nový názov 206+.
Exteriér
Príťažlivý dizajn je silná stránka tohto vozidla. 206-tka plus sa z časti priblížila svojmu nástupcovi – 207-čke, ale stále je to 206-tka ktorá však nabrala na príťažlivosti. Má moderné
do bokov pretiahnuté svetlá, mohutný predný nárazník s typicky veľkým nasávacím otvorom a logom leva. Na prednej, skrátenej kapote bola zachovaná plastová mriežka sania ventilácie. V zadnej časti zaujmú vydarené koncové svetlá s novou grafikou a preštylizovaný zadný nárazník. Typická centrálna hmlovka v ňom bola presunutá na ľavý okraj.
Nami testovaná 206-tka plus bola naviac vybavená štýlovými a decentnými doplnkami, ktoré jej dodali osobitejší štýl. Štandardný plastový kryt palivového uzáveru bol nahradený hliníkovým a horné kryty spätných zrkadiel a zadná lišta nad EČV boli v chrómovej farbe. Tieto doplnky dobre ladili s modrou metalízou a 15’ diskami kolies z ľahkých zliatin.
Interiér
V interiéri príjemne prekvapí moderná palubná doska à la Peugeot 207. Len pri ostrom slnku
sa jej lesklý, vrúbkovaný povrch môže odrážať v čelnom skle a chvíľami sa von pozeráte akoby
cez dierkovanú fóliu. Ovládacie prvky ventilácie, výplne dverí, sedadlá aj stredová konzola vám
pripomenú, že sedíte v 206-tke. Ovládanie predných okien medzi sedadlami je trocha
nepraktické a odpútava pozornosť. Stupnica nastavovania sklonu svetiel nie je osvetlená a v noci sa horšie obsluhuje. Podobne je na tom aj schránka pred spolujazdcom.
Dobrý výhľad z vozidla trocha kazia menšie zrkadlá. Nastavujú sa manuálne zvnútra.
Sedadlá sú komfortné s primeraným bočným vedením. Sedadlo vodiča ani volant nie sú výškovo nastaviteľné, ale priemerne vysoký vodič by s tým nemal mať problém. Vyšší ľudia
však budú mať problém s priestorom na zadných sedadlách. Najmä v ostrých zákrutách tam navyše chýbajú stropné madlá.
Neosvetlený batožinový priestor má podľa metodiky VDA základný objem 245 l a po sklopení, žiaľ nedelených, zadných sedadiel ponúka po strop objem 1130 l. Na zámok piatych dverí aj zadné čelo by sa hodilo plastové obloženie. Bolo by to estetickejšie aj praktickejšie, nakoľko zadné čelo má niekoľko otvorov, v ktorých sa môžu stratiť drobné predmety. Plnohodnotná rezerva je v koši na spodku vozidla, kde je málo chránená.
Musíme pochváliť dobrý zvuk audiosústavy so šiestimi reproduktormi a jej praktické diaľkové ovládanie pod volantom. Centrálny informačný displej je dobre čitateľný aj za slnečného dňa.
Motor a prevodovka
Pod prednou kapotou ukrývala „naša“ 206-tka plus nielen v koncerne PSA dobre známy
dieselový motor 1.4 HDi (High presure Diesel Injection). Je to radový, štvorvalcový, turbokompresorom preplňovaný motor zdvihového objemu 1398 ccm využívajúci technológiu priameho vstreku nafty pod vysokým tlakom.
Maximálny výkon 50 kW (68 k) dosahuje pri
otáčkach 4000 min-1 a maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 2000 ot./min. Po naštartovaní
ľahko spoznáte, že je to diesel. Na jeho klepotavý zvuk si ale rýchlo zvyknete a nebude Vám
prekážať. Motor nás príjemne prekvapil. Dáva 206-tke celkom slušné dynamické vlastnosti a už od 2000 ot./min sa derie dopredu. Pri diaľničnom maxime 130 km/h točí 3000 ot./min a aj pri obsadení štyrmi dospelými osobami nemá problém ďalej zrýchľovať. Vďaka väčšiemu krútiacemu momentu dobre zvláda napríklad aj horské priesmyky.
S motorom dobre spolupracuje 5-stupňová, manuálna prevodovka. Dlhá radiaca páka sadne do ruky. Má síce tuhší chod a priemernú presnosť radenia, ale radosť z jazdy Vám určite nepokazí.
Vo vozidle sme žiaľ nemali palubný počítač (nedá sa ani priplatiť), ale pomaly klesajúca ručička palivomera dávala tušiť, že na pumpe netreba často zastavovať. Odjazdili sme celkovo 710 km (z toho asi polovicu po diaľnici) a podľa dotankovaného množstva paliva nám vyšla spotreba 5,1 l na 100 km.
Podvozok
Predná náprava je typu McPherson a vzadu sú vlečné ramená odpružené skrutnými tyčami.
Táto pomerne komplikovaná zadná náprava sa pri novších modeloch našťastie už nepoužíva. Podvozok je skôr komfortný a plavný. V zákrutách sa karoséria dosť nakláňa, ale kolesá sa cesty „držia“ statočne aj pri rýchlom prejazde.
Posilňovač riadenie je hydraulický s konštantným účinkom. Počas jazdy je jeho účinok primeraný, ale pri parkovaní sa do volantu treba viac zaprieť.
Bezpečnosť
V základnej výbave sú dva čelné airbagy. Za predné bočné si treba priplatiť. Vzadu sú kotviace úchyty ISOFIX pre bezpečnú inštaláciu detskej sedačky. K sériovej výbave patrí protiblokovací systém kolies ABS, elektronické rozdeľovanie brzdného účinku REF a podpora brzdenia v núdzovej situácii AFU s automatickým rozsvietením výstražných svetiel. Prítomnosť príplatkového elektronického stabilizačného systému ESP s ochranou proti preklzávaniu kolies ASR nás v tomto automobile milo prekvapila. O ochranu batožiny, ale aj posádky sa stará vypínateľný systém automatického zamykania dverí po rozjazde.
V testoch Euro NCAP Peugeot 206+ nebol zatiaľ testovaný, ale môžeme predpokladať, že si zachová štvorhviezdičkové hodnotenie ako model 206.
Obstarávacia cena (spracované dňa 3.8.2009; ceny vrátane 19% DPH)
Základná cena modelu (1.1 Magic, 3-dv) |
7.910 € (238.296,66 Sk) |
Základná cena testovaného vozidla (1.4 HDi Magic Pack, 5-dv) |
10.550 € (317.829,30 Sk) |
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov a doplnkov |
13.064 € (393.566,06 Sk) |
Štandardná výbava |
Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent AFU, airbag vodiča a spolujazdca, 5x hlavová opierka, 5x trojbodový bezpečnostný pás, predpínače predných bezpečnostných pásov, ISOFIX úchyty na zadnom sedadle, hydraulický posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde
Interiér:
elektricky ovládané predné okná, manuálna klimatizácia, informačný displej, príprava na rádio + anténa, 2 reproduktory, zadné nedelené sedadlo - monobloc, kryt batožinového priestoru
Exteriér:
nárazníky, kryty spätných zrkadiel, kľučky, bočné ochranné lišty a lišta nad EČV vo farbe karosérie, predné hmlové svetlomety, zadný stierač a vyhrievané zadné sklo, tónované sklá, 14’ oceľové disky kolies s krytmi, pneumatiky 175/65 R14
|
Príplatková výbava |
metalická farba karosérie = 400,00 € (12.050,40 Sk)
15’ disky kolies z ľahkých zliatin ’Interlagos’, pneumatiky 185/60 R15 = 450,00 € (13.556,70 Sk)
ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém = 730,00 € (21.991,98 Sk)
autorádio CD WIP SOUND, 6 reproduktorov, ovládanie pod volantom = 300,00 € (9.037,80 Sk) |
Doplnková výbava |
hliníkový kryt palivového uzáveru = 50,00 € (1.506,30 Sk)
lišta nad EČV v chrómovej farbe = 50,00 € (1.506,30 Sk)
kryty spätných zrkadiel v chrómovej farbe = 34,00 € (1.024,28 Sk)
alarm + diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania v kľúči = 500,00 € (15.063,00 Sk) |
Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 3.8.2009; ceny vrátane 19% DPH)
Značka a model |
PEUGEOT 206+ |
RENAULT Clio Storia |
FIAT Punto Classic |
Výbavový stupeň |
Magic Pack |
Dynamique |
Classic |
Motor (dieselový, preplňovaný) |
1.4 HDi |
1.5 dCi |
1.3 MultiJet 16V |
Zdvihový objem motora [ccm] |
1398 |
1461 |
1248 |
Uloženie/počet valcov |
R/4 |
R/4 |
R/4 |
Max. výkon [kW]/pri otáčkach [min-1] |
50/4000 |
47/3750 |
51/4000 |
Krútiaci moment [Nm]/pri otáčkach [min-1] |
160/2000 |
160/1900 |
180/1750 |
Prevodovka (manuálna) |
5-stupňová |
5-stupňová |
5-stupňová |
Pohon |
predný |
predný |
predný |
Kombinovaná spotreba [l/100 km] |
4,2 |
4,4 |
4,5 |
Emisie CO2 [g/km] |
110 |
115 |
119 |
Max. rýchlosť [km/h] |
169 |
165 |
164 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] |
13,8 |
14,9 |
13,4 |
Dĺžka [mm] |
3872 |
3818 |
3865 |
Šírka [mm] |
1655 |
1639 |
1660 |
Výška [mm] |
1446 |
1417 |
1480 |
Rázvor [mm] |
2443 |
2472 |
2460 |
Celková hmotnosť [kg] |
1476 |
1540 |
1490 |
Objem batož. priestoru [l] |
245 |
255 |
297 |
Počet dverí/miest |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Cena [€ (Sk)] |
10.550 (317.829,30) |
11.290 (340.122,54) |
12.790 (385.311,54) |
Akčná cena [€ (Sk)] |
- |
- |
10.232 (308.249,23) |
Cena najbližšie, porovnateľne vybaveného modelu [€ (Sk)] |
13.064 (393.566,06) |
12.090 (364.223,34) |
14.442 (435.079,69) |
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK
Rozdiely vo výbave:
Renault
má navyše: výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, delené zadné sedadlo, palubný počítač, volant a hlavicu radiacej páky v koži, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
nemá: ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, alarm, 6 reproduktorov (Renault má 4 reproduktory), hliníkové a chrómové doplnky
Fiat
má navyše: výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, delené zadné sedadlo, palubný počítač, Hill Holder - asistent rozjazdu do kopca
nemá: alarm, diaľkové ovládanie autorádia, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde, 15’ disky kolies z ľahkých zliatin (Fiat ich má 14’), hliníkové a chrómové doplnky
Naše hodnotenie
206-tka plus je atraktívne a pohľady priťahujúce auto. Pekný a moderný "kabát" však ukrýva starú techniku. Ale aj napriek tomu je to príjemné vozenie a to nie len v meste. A špeciálne s nami testovanou motorizáciou 1.4 HDi.
Testovaná 206-tka plus bola bohato opríplatkovaná a dovybavená doplnkami. S jej výslednou cenou 13.064 € (393.566,06 Sk) je ťažko predajná. Pri skromnejších požiadavkách a benzínovej motorizácií je už cena prijateľnejšia, ale nie až tak atraktívna ako samotné auto.
Fotogaléria
Ďalšie testy Peugeot:
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)
Dňa: 20.8.2009
Redaktor: Bc. Juraj Kvál
Foto: Bc. Juraj Kvál |