Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Volvo FH (nové)  Vytlačiť stránku

Od svojho uvedenia na trh v roku 1993 sa rada Volvo FH stala dôverne známou na cestách po celom svete.

Nové vozidlá Volvo FH majú nový dizajn s rozšírenými aerodynamickými vlastnosťami, ktorý podporuje zlepšenú spotrebu paliva. Profil Volvo teraz na ceste zaujíma ešte výraznejšiu pozíciu.

Mnoho dopravcov sa domnieva, že Volvo FH a Volvo FM dnes predstavujú najziskovejšie investície pre ťažkotonážnu nákladnú dopravu. Pri rastúcich nákladoch na také veci, ako je palivo, Volvo Trucks sústreďuje vývoj nového nákladného automobilu v oblasti, ktorá má najväčší vplyv na spotrebu paliva - hnacia skupina - ale je taktiež zameraný na konštrukciu kabíny.

Zlepšená aerodynamika prináša znížený odpor vzduchu. Klasické čelo vozidla je zdôraznené novou hornou a dolnou mriežkou a novou slnečnou clonou. Najmä nové reflektory pomáhajú posilniť charakteristický vzhľad a čelný profil.

Nové reflektory môžu byť vybavené žiarovkami s vysokointenzívnym výbojom High Intensity Discharge (HID) na bezkonkurenčnú viditeľnosť v tme a silnom daždi.

Zjednodušená každodenná údržba
Nové čelo však nie je iba otázkou aerodynamiky a vzhľadu, ale taktiež zlepšuje každodennú údržbu vozidla. Za hornou mriežkou vodič doplňuje olej, ostrekovacie médium, atď. Pod mriežkou sú umiestnené dva robustné schodíky s cieľom uľahčiť vystupovanie pri čistení predného skla a stabilita je zvýšená dvoma rukoväťami na držanie sa pri čistení predného skla.

Je ešte viac zjednodušený prístup k priestoru pod kabínou nového Volvo FH12. Kabínu je možné sklopiť na 70° - ručne alebo pomocou elektrického hydraulického čerpadla.

FUPS - súčasť konštrukcie kabíny
Front Under-run Protection System (Systém ochrany proti podbehnutiu spredu – FUPS) je celkom nový a štandardne začlenený do konštrukcie podvozku. Znamená to, že vôbec nezvyšuje hmotnosť vozidla ako celku.

Prakticky všetky nosníky v konštrukcii kabíny sú pozinkované a všetky vonkajšie panely sú vyrobené z pozinkovanej ocele alebo plastu. Kabína je prachotesná a natretá podľa jedinečnej metódy povrchového spracovania Volvo, v ktorej sa spojila vysoká kvalita s nízkymi vplyvmi na životné prostredie.

Rada Volvo FH/FM má solídnu povesť ako nákladný automobil, ktorý vodiči uprednostňujú pred všetkými ostatnými, a nový ergonomicky riešený vstup je jasným znamením toho, že Volvo Trucks pokračuje v rovnakom smerovaní. Nastupovanie do novej kabíny Volvo vyžaduje menej námahy ako predtým. Okrem toho je vstup teraz ešte bezpečnejší, nakoľko schodíky sú osvetlené svetlom vo dverách.

Prepracovaný elektronický systém - srdce nových nákladných automobilov VOLVO
Elektronický systém v novom Volve FH a FM prešiel rozsiahlym vývojom a vylepšovaním.
Cieľom bolo zlepšenie pracoviska vodiča, pričom sa zároveň zvýšili prínosy, ktoré prináša vozidlo - v nemalej miere preto, že je zamerané na maximálnu dobu prevádzkyschopnosti.
Aby bolo možné využívať prínosy značného množstva informácií dostupných prostredníctvom elektronického systému, Volvo Trucks vyrobila výkonný počítačový nástroj s názvom VCADS-pro. S ním je možné naprogramovať rôzne riadiace jednotky v záujme optimalizácie každého jednotlivého vozidla pre jeho príslušné dopravné úlohy.
Nový elektronický systém uľahčuje monitorovanie údajov o vozidle. V riadiacich jednotkách sú zaregistrované a uložené poruchové kódy a značne to napomáha pri vyhľadávaní porúch a diagnóze. Pod prístrojovým panelom je umiestnená diagnostická zásuvka, ktorá je pripojená priamo k informačnej linke.
V dielni môžu mechanici použiť počítačový nástroj na načítanie, analýzu a naprogramovanie elektronického systému. Diagnostikovaním vozidla môžu byť okamžite riešené akékoľvek zistené poruchy. Výsledkom je, že vozidlo môže byť rýchlejšie opravené a skôr uvedené späť do prevádzky, aby naďalej prinášalo svoj zisk.

Spoľahlivejšie a úspornejšie brzdenie
Volvo Trucks vyvinula funkciu Brake Blending, ktorá znižuje opotrebenie kolesových bŕzd vozidla - niečo, čo by nebolo možné bez prepracovaného elektronického systému.
Princíp vychádza zo skutočnosti, že informácie z kotúčových bŕzd EBS sú koordinované pomocou elektronického systému. Keď vodič zošľapuje brzdový pedál, tlak sa okamžite prenáša na kolesové brzdy, ktoré sú okamžite zapnuté. Systém Brake Blending monitoruje brzdný účinok a umožňuje aktiváciu pomocnej brzdy (výfuková brzda alebo retardér) a znižuje zaťaženie kolesových bŕzd. Výsledkom je rýchlejšia brzdná reakcia v spojení s menším opotrebením a teda nižšími nákladmi na údržbu a opravu.

Novovyvinutý displej vodiča
Elektronický systém v novom Volvo FH a Volvo FM taktiež poskytuje vodičovi niekoľko konkrétnych výhod. Jednotka na zobrazovanie informácií pre vodiča, ktorá je umiestnená v strede prístrojového panelu, sa môže použiť na vyhľadávanie informácií o stave vozidla prostredníctvom menu alebo na obdržanie správ z elektronického systému vozidla. Vozidlá radu FH, podobne ako FM, môžu byť vybavené informačným systémom DYNAFLEET, ktorý zjednodušuje komunikáciu medzi vodičom a domovskou základňou.
Prostredníctvom displeja vodiča obdržiava trvalé informácia o funkciách a stave vozidla, čo podporuje bezpečné a hospodárne jazdenie. Vodič si môže taktiež zvoliť, ktorý druh informácií je pre neho najdôležitejší, a môže odfiltrovať informácie, ktoré nie sú relevantné pre súčasnú úlohu.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]