Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kvál, 28.12.2009;

Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov Peugeot na slovenský trh, nám na testovanie poskytol model 3008 s benzínovou motorizáciou 1.6 THP a v najvyššom výbavovom stupni Executive Pack. Týždeň sme skúšali ako „chutí“ crossover so znakom leva.


zväčšiť obrázok



MPV, alebo SUV? Crossover!
Peugeot 3008 by sa dal zaradiť do čoraz obľúbenejšej kategórie kompaktných crossoverov. Architektúra 3008-čky je kombináciou jednopriestorového vozidla (MPV) a vozidla kategórie SUV (športovo úžitkové vozidlo). Jeho vyvážené proporcie a línie spájajú dynamiku s robustnosťou a prezrádzajú novátorský obsah.


Exteriér
zväčšiť obrázok Pri prvom pohľade na Peugeot 3008 zaujme jeho vyššia stavba karosérie. Určite ho neprehliadnete a to nielen pre jeho výšku. Prednej časti vozidla dominuje obrovský a možno až príliš členitý nárazník s veľkým nasávacím otvorom a logom leva. Pomerne veľká plocha predného aj zadného nárazníka je čierna, prípadne s chrómovo-hliníkovým lakovaním, čo dodáva vozidlu off-road vzhľad a majiteľa zbavuje nadmerného strachu z oderkov. Na predný nárazník nadväzuje krátka kapota a extrémne sklonené čelné sklo. Príplatkové, bi-xenonové svetlomety sú akoby pokračovaním spodného čierneho plastu s hmlovkou. Pri jazde nočnou krajinou sme ocenili „denné svetlo“ bi-xenonových, samonatáčacích (AFS) svetlometov. Natáčajú sa v závislosti od uhlu natočenia volantu a rýchlosti vozidla. Ocenili sme aj ich krátke, automatické zapnutie pri odomknutí auta za zníženej viditeľnosti. Zároveň sa odklopia aj vzorovo veľké spätné zrkadlá a svetlo na ich spodnej časti osvetlí priestor okolo zväčšiť obrázok dverí.

Čelný pohľad na toto auto sa každému nemusí páčiť, ale bočný a zadný nadchne asi každého. Boky 3008-čky decentne zvýrazňujú spodná a horná lišta chrómovej farby. V zadnej časti zväčšiť obrázok zaujmú trojuholníkové, delené koncové svetlá s červeným prekrytím. Netradične, ale zato celkom prakticky sú riešené piate dvere. Sú horizontálne rozdelené na dve, výklopné časti. Po otvorení hornej časti (trocha stiesnený prístup k spínaču otvorenia) môžete podľa potreby otvoriť aj spodný diel, na ktorý sa dá napríklad pohodlne posadiť (nosnosť 200 kg).
Účinný pomocník nám bol zvukovo – grafický zadný parkovací asistent. Reproduktor, ktorý je najbližšie k prekážke, vydáva signál, ktorého frekvencia sa zvyšuje so skracujúcou sa vzdialenosťou od prekážky. Prekážka sa súčasne graficky zobrazuje aj na multifunkčnom displeji.


Interiér
Nastupovanie a vystupovanie za tmy spríjemňuje prahové osvetlenie dverí a vpredu aj osvetlenie priestoru pre nohy. zväčšiť obrázok Na vysoko položené sedadlá sa pohodlne nasadá, ale asi nie každému, keďže tesnenie na vodičových dverách už bolo predraté. Po nastúpení nás zaujal dôkladne vypracovaný, elegantný no zároveň športovo ladený interiér a vyššia, vzpriamenejšia pozícia sedenia. Chvíľku si na to bolo treba zvykať a hľadať to správne nastavenie (nastavenie vodičovej bedernej opierky je dosť obtiažne), ale na konci testu sa s tým zase ťažko lúčilo. Sedadlá sú pohodlné s primeraným bočným vedením. K páčke nastavovania sklonu operadla je stiesnený prístup a pri najvyššej výbave by sme v tomto aute už očakávali vyhrievané predné sedadlá. Vodič má z vozidla dobrý výhľad, ale pri ľavotočivých zákrutách si treba zvyknúť na široký A-stĺpik.
Kožou potiahnutý, športový volant má príkladný tvar a naviac aj dobre vyzerá. Efektne pôsobí madlo spolujazdca umiestnené netradične na stredovej konzole.
Diaľkové ovládanie rádia a tempomatu s obmedzovačom rýchlosti je pod volantom. Ovládanie je intuitívne a rýchlo sa dá naň zvyknúť (identické je vo väčšine vozidiel PSA). Rodičov poteší praktická, elektrická detská poistka pre zadné dvere aj okná ovládaná od vodiča.

Na vylepšenie pohody a bezpečnosti môže vodič využívať nový Head up display. Je to výklopný zväčšiť obrázok priehľadný panel v zornom poli vodiča zobrazujúci dôležité informácie pre riadenie vozidla. Obsahuje aj nový systém Distance Alert, pomáhajúci udržať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla. Ovláda sa pomocou impulzných ovládačov leteckého typu. Head up display je veľmi dobrá pomôcka a môžeme ho len odporúčať. Je dobre čitateľný aj za slnečného dňa a vodič nemusí vďaka nemu sklápať zrak na ručičku tachometra. Pre rôzne podmienky sa dá nastaviť jeho sklon a jas. Zobrazuje aj nastavenú rýchlosť pri aktivovanom tempomate, obmedzovači rýchlosti a časový odstup od vpredu idúceho vozidla (systém Distance Alert). Ak dosiahnete nastavenú hodnotu časového odstupu (vodič si ju môže meniť), tak sa rozbliká výstražný trojuholník. Tu by sme však uvítali aj akustickú výstrahu, napríklad podobnú, aká je pri parkovacích senzoroch. Systém je pasívny a do vedenia automobilu nezasahuje.
Dobre nám poslúžila aj elektrická parkovacia brzda, ktorá sa automaticky aktivuje vypnutím motora a pri rozjazde sa sama uvoľní. Je spojená so systémom Hill Assist, ktorý pomáha pri rozjazde do kopca tak, že dočasne pribrzdí vozidlo.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Vodič a spolujazdec sú oddelení vysokou stredovou konzolou s obrovským odkladacím priestorom pod odklápacou lakťovou opierkou. Na jej spodnej strane je zásuvka jack a USB prípojka. Kto si raz vyskúša dobre a prehľadne fungujúce prehrávanie cez USB pripojenie, tak rýchlo zabudne na CD menič a CD prehrávač zapne iba príležitostne.
Dosť miesta a pohodlia sme mali aj na zadných sedadlách s menším obmedzením na strednom mieste. Aj vzadu spríjemňuje cestovanie stredová lakťová opierka s otvorom na prepravu dlhých predmetov. Cestujúci vzadu si pochvaľovali nevšedný výhľad cez presklennú panoramatickú strechu. Vodič sa rád nechá vystriedať a vychutnáva si jazdu krajinou aj na zadnom sedadle.
Pochvalu si zaslúži aj variabilný batožinový priestor so základným objemom 432 l (norma VDA) a s trojpolohovou podlahou, ktorá sa dá ľahko prestaviť aj jednou rukou. Variabilitu a dômyselnosť batožinového priestoru najlepšie pochopíte z fotografií. Po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel je po strechu k dispozícii objem 1241 l. Dajú sa sklopiť aj z batožinového priestoru, len sa treba najprv presvedčiť či nemáte niečo na zadných sedadlách, lebo sklopenie je dosť razantné.
horná poloha (nosnosť 50 kg) stredná poloha (nosnosť 100 kg) spodná poloha (nosnosť 150 kg)

Motor a prevodovka
Preplňovaný, benzínový, 4-valcový motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) zdvihového objemu 1598 ccm je výsledkom spolupráce s BMW Group. Je vybavený inovatívnymi technológiami ako priame zväčšiť obrázok vstrekovanie paliva (sklbuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu), turbodúchadlom typu Twin-Scroll (optimalizovaný tok plynov pre rýchlejšiu reakciu turbíny s účinkom už od nízkych otáčok) a vačkou nasávacích ventilov s variabilným natáčaním (dostatok krútiaceho momentu aj pri nízkych otáčkach). Maximálny výkon 110 kW (150 k) dosahuje pri otáčkach 5800 min-1 a maximálny krútiaci moment 240 Nm je k dispozícii od 1400 až takmer po 4000 ot/min, pričom krútiaci moment 156 Nm je k dispozícii už pri 1000 ot/min!
Motor po naštartovaní nie je skoro vôbec počuť a takisto ani cítiť jeho vibrácie. Pri rozbiehaní sa prejaví jeho výrazná pružnosť bez náznaku turboefektu. Bez protestu zvláda dobre aj jazdu pri nízkych otáčkach. Chová sa kultivovane a 3008-čka je s ním príjemne živé auto s akustickou pohodou. S dynamikou jazdy nemá problém ani pri plne obsadenom vozidle.

zväčšiť obrázok Motor si dobre rozumie s manuálnou, 6-stupňovou prevodovkou. Radiaca páka sa pohodlne drží a je skutočne po ruke. Má síce trocha dlhšie dráhy, ale radenie je inak bezproblémové a príjemné.

Pri teste spotreby na diaľnici so zaradenou „šestkou“ a zapnutým tempomatom sme po desiatich kilometroch jazdy odčítali nasledovné hodnoty:
- rýchlosť 90 km/h, približne 2000 ot/min, priemerná spotreba 6,1 l/100 km
- rýchlosť 110 km/h, približne 2500 ot/min, priemerná spotreba 7,1 l/100 km
- rýchlosť 130 km/h, približne 3000 ot/min, priemerná spotreba 9,1 l/100 km.
V meste sa nám spotreba pohybovala od 7,5 po 9,0 litrov na 100 km. Pri výlete na Mohylu M. R. Štefánika a Záruby sme dosiahli už lepšiu spotrebu a to 7,0 l/100 km. Celkovo sme počas testu odjazdili 580 km s priemernou rýchlosťou 39 km/hod a dosiahli spotrebu 8,2 l/100 km.


Podvozok
zväčšiť obrázok Predná náprava je typu pseudo McPherson a zadná má vlečné ramená spojené torznou priečkou. Nami testovaná 3008-čka mala na zadnej náprave aj nový systém Dynamic Rolling Control (pasívny hydraulický člen prepojujúci pravý a ľavý tlmič), ktorý redukuje nakláňanie a priečne kolísanie automobilu a zároveň zachováva dobrý komfort tlmenia.

Podvozok je skôr tuhšie naladený. Na kvalitných cestách sme si vychutnávali jazdu, obzvlášť zákruty, s prekvapivo malým náklonom a dobrým držaním stopy. Jazda po menej kvalitných cestách je na úkor komfortu (aj akustického) a pri jazde vo vyjazdených koľajách sme museli bojovať s volantom, aby sme udržali požadovaný smer. Podpisujú sa na tom hlavne príplatkové 18" disky s pneumatikami rozmeru 235/45 R18, ktoré síce pôsobia efektne, ale na slovenské cesty sú menej vhodné.

zväčšiť obrázok Pri pohľade na Peugeot 3008 viacerých môže napadnúť otázka: „A čo pohon 4x4?“ Zatiaľ sa neponúka, ale od roku 2011 si vďaka technológii HYbrid4 prídu na svoje priaznivci pohonu 4x4 aj hybridnej technológie. Pohon 4x4 sa dosiahne kombináciou motora 2.0 HDi (120 kW) pre prednú nápravu a 27 kW-ovým elektromotorom pre zadnú nápravu. Zadný elektrický pohon umožní na krátku vzdialenosť a pri menšej rýchlosti aj režim čistej, elektrickej jazdy.

Väčšia prejazdnosť sa pri štandardne poháňanej prednej náprave dá dosiahnuť so systémom Grip Control. Je to adaptívny protipreklzový systém nastaviteľný v piatich módoch (Štandard, Sneh, Blato, Piesok a ESP Off) doplnený špeciálnymi 16" pneumatikami Mud & Snow. My sme tento systém vo vozidle nemali, ale v súčasnosti je už pre túto motorizáciu v štandardnej výbave.


zväčšiť obrázok Bezpečnosť
Peugeot 3008 získal v novom hodnotení Euro NCAP plný počet hviezdičiek. V štandardnej výbave je šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačom sily vpredu a otvoriť test Euro NCAP signalizáciou nezapnutia pre všetky sedadlá, ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, brzdový asistent a iné. Na zadných bočných sedadlách sa dajú uchytiť detské sedačky pomocou systému ISOFIX. O väčšiu bezpečnosť a pohodu v interiéri sa starajú príplatkové, vrstvené bočné sklá.


Obstarávacia cena (spracované dňa 27.11.2009; ceny vrátane 19% DPH)

Základná cena modelu (1.6 VTi Confort Pack) 18.900 € (569.381,40 Sk)
Základná cena testovaného vozidla (1.6 THP Executive Pack) 24.800 € (747.124,80 Sk)
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov 27.810 € (837.804,06 Sk)
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent, automatická elektrická parkovacia brzda, Hill Assist - asistent rozjazdu v kopci, Distance Alert - systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti, Dynamic Rolling Control - dynamická kontrola nakláňania vozidla, airbag vodiča a spolujazdca, predné bočné a hlavové airbagy, 5x hlavová opierka, 5x trojbodový bezpečnostný pás so signalizáciou, predpínače predných bezpečnostných pásov s obmedzovačom sily, ISOFIX úchyty na zadných bočných sedadlách, elektrohydraulický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, imobilizér, diaľkové centrálne uzamykanie, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde, elektrická detská poistka pre zadné dvere a okná
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná - sekvenčné, automatická dvojzónová klimatizácia, Head up display - výklopný priehľadný panel, impulzné ovládače leteckého typu, tempomat a obmedzovač rýchlosti, autorádio RD4 WIP Sound CD/MP3, ovládanie pod volantom, 6 reproduktorov, zásuvka jack a USB prípojka v prednej lakťovej opierke, palubný počítač, výškovo a osovo nastaviteľný volant v koži, hlavica radiacej páky v koži, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, bederná opierka sedadla vodiča, 12 V zásuvka vpredu + vzadu a v batožinovom priestore, zadné sedadlá delené 1/3-2/3, zadná lakťová opierka s odkladacím priestorom na nápoje a otvorom na lyže, slnečné clony v 2. rade, kryt batožinového priestoru, podlaha v batožinovom priestore nastaviteľná do troch úrovní, prenosná lampička v batožinovom priestore
Exteriér:
nárazníky a kľučky vo farbe karosérie, kryty spätných zrkadiel + ozdobná lišta nad oknami a na podbehoch v chrómovej farbe, bočné ochranné lišty čierne, predný a zadný nárazník typu Outdoor, ochrana predných prahov dverí, osvetlenie prahov dverí, predné hmlové svetlomety, automatické zapínanie svetlometov s funkciou "follow me home", elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá s osvetlením a smerovým svetlom, atermické a akustické čelné sklo, automatické stierače - dažďový senzor, extratónované zadné sklá, presklená panoramatická strecha s elektricky ovládanou clonou, zadný stierač a vyhrievané zadné sklo, horizontálne na dve časti rozdelené zadné výklopné dvere, zadný parkovací asistent so zvukovou a grafickou výstrahou, 17" disky kolies z ľahkých zliatin "Savara" s poistnými skrutkami, pneumatiky 225/50 R17, detektor zníženia tlaku pneumatík
Príplatková výbava
  • perleťová farba karosérie červená "Babylone" = 550,00 € (16.569,30 Sk)
  • 18" disky kolies z ľahkých zliatin "Exona", pneumatiky 235/45 R18 = 300,00 € (9.941,58 Sk)
  • vrstvené bočné sklá = 400,00 € (12.050,40 Sk)
  • alarm a superuzamykanie = 400,00 € (12.050,40 Sk)
  • Pack Vision - bi-xenonové svetlomety, ostrekovače a automatické výškové nastavenie svetlometov, AFS - samonatáčacie svetlomety = 1.060,00 € (31.933,56 Sk)
  • elektricky sklopné spätné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo = 270,00 € (8.134,02 Sk)



  • Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 27.11.2009; ceny vrátane 19% DPH)

    Značka a model PEUGEOT
    3008
    NISSAN
    Qashqai
    VOLKSWAGEN
    Tiguan
    KIA
    Sportage
    Výbavový stupeň Executive Pack Tekna Sport & Style EX
    Motor (benzínový) 1.6 THP 2.0 1.4 TSI BlueMotion 2.0
    Preplňovanie áno
    (Twin-Scroll)
    nie áno
    (Twincharger)
    nie
    Zdvihový objem motora [ccm] 1598 1997 1390 1975
    Uloženie/počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
    Max. výkon [kW]/pri otáčkach [min-1] 115/6000 104/6000 110/5800 104/6000
    Krútiaci moment [Nm]/pri otáčkach [min-1] 240/1400 196/4800 240/1750 184/4500
    Prevodovka (manuálna) 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová 5-stupňová
    Pohon predný predný predný predný
    Kombinovaná spotreba [l/100 km] 7,3 8,1 6,7 8,0
    Emisie CO2 [g/km] 169 192 156 190
    Max. rýchlosť [km/h] 202 192 197 179
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,9 10,1 9,3 10,4
    Dĺžka [mm] 4365 4315 4427 4350
    Šírka [mm] 1837 1780 1809 1800
    Výška [mm] 1635 1615 1686 1695
    Rázvor [mm] 2613 2630 2604 2630
    Celková hmotnosť [kg] 2020 1960 2080 2140
    Objem batožinového priestoru [l] 432 410 470 392
    Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
    Cena [€ (Sk)] 24.900 (750.137,40) 23.890 (719.710,14) 26.390 (795.025,14) 21.700 (653.734,20)
    Akčná cena [€ (Sk)] - 21.890 (659.458,14) - 19.700 (593.482,20)
    Cena najbližšie, porovnateľne vybaveného modelu [€ (Sk)] 27.910 (840.816,66) 22.590 (680.546,34) 29.722 (895.404,97) 20.130 (606.436,38)

    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK

    Poznámka:
    Motor 1.6 THP/110 kW (Euro 4) sa už nepredáva a bol nahradený 1.6 THP/115 kW (Euro 5). Cena je o 100 € (3.012,60 Sk) vyššia a do štandardnej výbavy pribudol Grip Controll - adaptívny protipreklzový systém (ASR) nastaviteľný v piatich módoch, špeciálne pneumatiky 215/60 R16 M+S, 16" hliníkové disky "Isara".

    Rozdiely vo výbave:

  • Nissan
  • má navyše: aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, strešné lyžiny, integrovaný navigačný systém, 5" farebnú dotykovú obrazovku LCD, Bluetooth, zadnú parkovaciu kameru (Peugeot má zadné parkovacie senzory), BOSE audio systém, 7 reproduktorov (Peugeot má 6 reproduktorov), bezkľúčové odomykanie/zamykanie a štartovanie
    nemá: výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, Head up display - výklopný priehľadný panel, Distance Alert - systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách, Dynamic Rolling Control - dynamická kontrola nakláňania vozidla, elektrickú parkovaciu brzdu, Hill Assist - asistent rozjazdu v kopci, alarm, variabilnú podlahu batožinového priestoru
  • Volkswagen
  • má navyše: aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, strešné lyžiny, EDS - elektronickú uzávierku diferenciálu, Park Assist - automatický parkovací systém, parkovacie senzory vpredu a vzadu (Peugeot má iba zadné), CD menič pre 6 CD, dotykový display, 8 reproduktorov (Peugeot má 6 reproduktorov), bederné opierky na predných sedadlách (Peugeot má iba na sedadle vodiča), úplne sklápateľné sedadlo spolujazdca, sklápacie stolíky na zadnej strane prednych sedadiel, posuvné zadné sedadlá
    nemá: Head up display - výklopný priehľadný panel, Distance Alert - systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti, Dynamic Rolling Control - dynamická kontrola nakláňania vozidla, automatické zapínanie svetlometov
  • Kia
  • má navyše: strešné lyžiny, vyhrievané čelné sklo pod stieračmi, vyhrievanie predných sedadiel, výklopné zadné okno
    nemá: výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bedernú opierku na sedadle vodiča, Head up display - výklopný priehľadný panel, Distance Alert - systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách, Dynamic Rolling Control - dynamická kontrola nakláňania vozidla, automatické zapínanie svetlometov, dažďový senzor, elektrickú parkovaciu brzdu, Hill Assist - asistent rozjazdu v kopci, variabilnú podlahu batožinového priestoru, presklennú panoramatickú strechu, zadné parkovacie senzory, 18" disky kolies z ľahkých zliatin (Kia má 17")


    Naše hodnotenie
    Kompaktný crossover Peugeot 3008 nás zaujal svojim vzhľadom a novátorským obsahom. Jazdu v ňom sme si najviac vychutnávali na okresných, kľukatých cestách. Zase naopak, v meste je to akoby lev zavretý v klietke a obzvlášť s nami testovanou motorizáciou 1.6 THP. S plánovaným pohonom 4x4 (HYbrid4) bude dobrým partnerom aj v ľahšom teréne. Je to dobré a vhodné doplnenie ponuky značky Peugeot.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    Ďalšie testy Peugeot:
    Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
    Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
    Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
    Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
    Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
    Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
    Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)


    Dňa: 28.12.2009
    Redaktor: Bc. Juraj Kvál
    Foto: Bc. Juraj Kvál

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]