Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Citroën C3 (novinka 2/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 08. február 2010;

Nový Citroën C3 má ambiciózny cieľ: obnoviť bestseller, z ktorého sa predalo viac ako 2 milióny exemplárov. „Toto vozidlo je pre značku jedno z najpodstatnejších a zosobňuje naše ambície na zvýšenie trhového podielu tak medzi bežnými motoristami, ako aj vo flotilových parkoch.“ poznamenal Frédéric Banzet, generálny riaditeľ značky Citroën.

Citroën C3 Postup bol jasný: zobrať to najlepšie z Citroën C3 a ešte to vylepšiť. Preto má viacero príťažlivých prvkov:
- jedinečnú a hodnotnú osobnosť, s napnutými líniami a vysokou kvalitou spracovania, ktorou určuje trendy vo svojej kategórii
- inteligentnú architektúru s neobyčajným vnútorným priestorom, no najkompaktnejšími vonkajšími rozmermi vo svojej triede. Spĺňa protichodné požiadavky doby, kedy má byť interiér čo najpriestrannejší, no na minimálnom pôdoryse
- jedinečné jazdné vlastnosti, ktoré spájajú zábavu a komfort ako v meste, tak aj na dlhých presunoch, nižšiu spotrebu v priereze celej palety motorizácií a ambiciózny program na redukciu CO2

Tieto vlastnosti na vrchole segmentu zabezpečujú, že Citroën C3 môže na svoje plecia prevziať úlohu rodinného vozidla, ale aj základného kameňa firemných flotíl. „Citroën otvára novým modelovým radom Citroën C3 nové cesty do dosiaľ nepoznaného automobilového sveta. Do sveta, kde sa um a zodpovednosť spájajú do nových motoristických zážitkov a prinášajú nové emócie.“ uviedol Vincent Besson, riaditeľ marketingových a produktových stratégií.

Jedinečná a hodnotná osobnosť

Čas dozrievania
Citroën C3 Nový Citorën C3 dozrel. Vo svojich génoch si zachoval oblé ochranné tvary, no vďaka napätým a plynulým líniám ich spojil s dynamickým vyžarovaním. V dizajne sa odrážajú prepracované klenuté formy aktuálneho modelu, ktoré podčiarkujú oblúky, obopínajúce karosériu. Jednoznačné vonkajšie znaky pomáhajú ľahkej identifikácii vozidla a odlíšeniu sa od konkurencie.

Tvary nabrali na dynamike použitím ostrejších, plynulejších a aerodynamickejších línií. Za novo stvárneným logom automobilky sa skrývajú otvory na nasávanie vzduchu pripravené hltať asfalt, svetlomety v tvare bumerangu, obrovský presklený priestor, ktorý obopína vodiča a blatníky, ktoré svojim tvarom a vzhľadom opticky pritláčajú vozidlo na cestu.

Nový Citroën C3 prináša vo svojej kategórii zmenu v náhľade na kvalitu spracovania, najmä v starostlivosti, s akou sa konštruktéri venovali povrchovým úpravám, vôľam a zlícovaniu jednotlivých dielcov. Prejavuje sa to na chrómovaných ozdobách na dverách, ovládačoch okien či koncovke výfukového potrubia. Zmenu potvrdzuje aj výber z desiatich elegantných lakov karosérie a kolesá s priemermi od 15 do 17 palcov.

Citroën C3 Absolútne prelomový dizajn interiéru
Interiér nového Citroën C3 sa inšpiroval vlastnosťami prémiových vozidiel, najmä modelového radu DS3. Využíva zámery značky Citroën uplatňovať prvky z vyšších tried, aby si klienti mohli užívať pocity z komfortu na najvyššej úrovni.

Rovnako ako tvary exteriéru, aj stvárnenie interiéru naznačuje plynulosť a dynamiku. Ukazuje to horizontálna orientácia palubnej dosky, vznášajúci sa pocit z prístrojovej dosky, tvarovaný volant, ako aj umiestnenie ovládacích prvkov do osi vodiča. Nový dizajn prístrojovej dosky, ktorý kombinuje dva analógové a jeden digitálny kruhový ukazovateľ z LED, dokonale spája štýlové prvky retro s high tech modernou.

Interiér sa obliekol do vysoko kvalitných materiálov najvyššej úrovne ako palubná doska z mäkčeného plastu, ktorú ozvláštňuje priečny pás zo šedého saténu, alebo eloxovaného hliníka. Rôzne chrómované doplnky, stredová konzola nalakovaná klavírnym lakom či kožené sedadlá. To všetko dodáva interiéru jemnosť, rafinovanosť a bohatosť. Zároveň s tým sa môže interiér novej C3 pochváliť príkladným a doteraz nepoznaným spracovaním.

Citroën C3 Kvalita až do najmenších detailov
Zameranie sa na kvalitu sprevádzalo nový Citroën C3 od prvých nákresov až po spustenie výroby. Zodpovedá tak najvyšším nárokom na zvýšenú kvalitu ako nového, tak aj používaného vozidla. Podarilo sa to dosiahnuť vďaka tomu, že nová C3 je prvým vozidlom značky Citroën, ktoré sa dostáva do predaja s využitím nových vývojových postupov, čiže bez toho, aby najprv vznikol prototyp. Cieľom je, aby čo najskôr vznikla finálna podoba vozidla, na ktorej sa ale podieľajú všetky zainteresované strany. Tento prístup zaznamenal veľmi dobré výsledky pri zvyšovaní dosahovanej kvality: umožňuje totiž veľmi rýchlo zapracovať pripomienky všetkých aktérov výroby – navrhovateľov, dodávateľov, aj remeselníkov – a tak aj finálny výrobok vznikne oveľa rýchlejšie ako doposiaľ.

Citroën C3 Aby sa zaručila optimálna spoľahlivosť a vychytali sa posledné nedostatky, absolvuje vozidlo pred spustením predaja približne dva milióny kilometrov.

Nový Citroën C3 ťaží, okrem svojej robustnej karosérie, aj z toho, že sa vyrába vo fabrikách koncernu PSA v mestách Aulnay a Poissy, ktoré absolútne vyhovujú požiadavkám značky na kvalitu. Obe fabriky splnili podmienky normy ISO 9001 a majú najnovšie technologické vybavenie. Zároveň ťažia aj z bohatých skúseností s výrobou mestských vozidiel segmentu B.

Navyše fabrika v meste Aulnay, ktorá sa na 100% venuje iba výrobe modelového radu Citroën C3, prešla kompletnou prestavbou v duchu nových výrobných postupov firiem PSA a Lean Manufacturing. Nová organizácia s jedným tokom umožňuje zvýšiť kvalitu výroby a skrátiť dodacie lehoty, počas ktorých čaká zákazník na svoje vozidlo.

Inteligentná architektúra

Upravené vonkajšie rozmery
Nový Citroën C3 patrí medzi najkompaktnejšie modely vo svojom segmente. Nešla smerom dramatického nárastu rozmerov a neprekročila hranicu 4 metrov: na dĺžku meria 3,94 m, na šírku 1,71 m a na výšku 1,52 m. To sú rozmery, ktoré sa síce veľmi nezmenili, no stále majú čo ponúknuť. Navyše s polomerom otáčania 10,2 m disponuje rozmermi ideálnymi pre mestské použitie.

Citroën C3 Zväčšený vnútorný priestor poskytuje posádke viac priestoru
Zvonku síce auto vyzerá kompaktne, no vnútorný priestor nerobí kompromisy. Nový Citroën C3 má dostatok priestoru na palube, vďaka ktorému vyhovie všetkým požiadavkám na prvé auto v rodine, ako aj na základný kameň flotilového parku.

Koncepcia päťmiestneho vozidla sa podriadila nebývalej kreativite. Okrem iného disponuje:
- oddelenou spodnou časťou palubnej dosky so schránkou pred spolujazdcom s objemom 13 l, ktorá uvoľnila miesto prednému cestujúcemu. Toto riešenie umožnilo, že spolujazdec sa môže posunúť dopredu o 8 cm viac ako vodič bez toho, aby prišiel o svoje pohodlie a zároveň vytvorí dostatok priestoru na nohy zadného pasažiera
- tenkými operadlami predných sedadiel, ktoré vytvorili ďalšie 3 cm v prospech zadných pasažierov
- polovysokým ukotvením predných sedadiel, čo vytvorilo miesto na chodidlá zadných pasažierov. Zvýšené ukotvenie sedadiel taktiež vytvára ideálnu vystretú a uvoľnenú pozíciu sedenia na všetkých sedadlách, ktorá okrem toho aj uľahčuje prístup a výrazne zlepšuje výhľad z vozidla.

Pokiaľ je vnútorný priestor v novom Citroën C3 veľký, tak objem batožinového priestoru 300 l ide príkladom. Batožinový priestor taktiež prešiel zmenami ako napríklad redukciou výšky nakladacej hrany (22,7 cm) a zväčšením vnútornej šírky (104 cm). Používanie zjednodušujú štyri výklopné vešiačiky a možnosť dovybavenia pružnou sieťkou. Navyše zadné sedadlá delené v pomere 2/3 – 1/3 sa dajú sklopiť jednoduchým pohybom jednej ruky a je jedno či z batožinového priestoru, alebo zo zadných sedadiel.

Nový Citroën C3 má aj množstvo nevyhnutných rozmerných odkladacích priestorov (vaky v predných aj zadných dverách, stredová konzola, palubná doska) ktoré môže doplniť dvojpriestorová stredová konzola či zásuvka pod sedadlom predného spolujazdca.

Nový Citroën C3 toho ponúka oveľa viac. Pritom však ostáva kompaktným vozidlom. Kreatívnym, s inteligentnými odpoveďami na náročné prepravné požiadavky súčasnej mobility.

Nový automobilový zážitok

Panoramatické čelné sklo Zenith - najpodstatnejšia inovácia
Citroën C3 Nový Citroën C3 predstavuje uvedením panoramatického čelného skla Zenith úplne nový automobilový zážitok. Majstrovský kus technológie. Svojou jedinečnou dĺžkou 1 350 mm zväčšuje uhol výhľadu predných pasažierov až na 80°: vrchná priečka jednoducho zmizla. Vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo ukotvené v nosníkoch s redukovanou hrúbkou zlepšilo výhľad smerom vpred a do strán a všetci cestujúci sa môžu dosýta kochať svojim okolím. Je to ako úplné vystúpenie z tieňa.

Maximálny komfort zlepšuje aj 25-centimetrový pásik nad prednou časťou, ktorý sa jemne stmavuje a zaručuje prechod medzi časťou, ktorá má chrániť pasažierov pred prebytkom svetla a zároveň zabezpečiť dostatočný výhľad smerom von. Svetová premiéra. Táto zóna má energetickú priepustnosť 9 oproti 50, čo je hodnota bežných zatmavených skiel. Vodič a spolujazdci ťažia aj z neagresívneho svetla. V prípade nepríjemného svetla môžu použiť dvojdielnu zaťahovaciu roletu s jednoduchým intuitívnym ovládaním, ktorá vytvorí čiastočnú alebo celkovú ochranu. Zábava teda nekončí ani pri plnom svetle.

Vozidlo s najväčším panoramatickým čelným sklom na trhu a zároveň najmenšou plochou strechy prináša aj nové automobilové zážitky! Popri tom zaručuje lepší výhľad, viac svetla, bezpečnosti a zábavy. Niečo ako správne dávkovanú svetelnú terapiu.

Vozidlo plné zmyslov
Citroën C3 Z pohľadu zábavy využíva Visiodrive všetky skúsenosti značky Citroën v oblasti komfortu. Nový Citroën C3 rozmaznáva všetkých pasažierov na palube: poskytuje akustický a vibračný komfort, ale aj vizuálny a čuchový zážitok. To najmä vďaka veľkej presklenej ploche a náladovým vôňam.

Prvá podmienka komfortu: akustický pokoj na palube. Odhlučnenie nového Citroën C3 je na špičke segmentu. Vibrácie a hluk motora, podvozku či úderov kamienkov prešli maximálnym možným potlačením. Aby sa to podarilo dosiahnuť, zamerali sa inžinieri na potláčanie zvukov priamo v mieste ich vzniku, najmä na úrovni:
- motorového priestoru (155 dm2 absorpčných látok oproti 48 dm2 v aktuálnej C3)
- a dverí, aby sa posilnil pocit dobre uzatvorenej škrupiny. Docielilo sa to použitím viacerých tlmiacich materiálov, najmä ich vyššou hustotou a gramážou (200 g/m2 oproti 90 g/m2, čo je bežná hodnota v segmente)

Citroën C3 Cestujúci v novom Citroën C3 sa cez deň aj v noci cítia, akoby sa kúpali v presvetlenej guli. Či už presvetlenej prirodzeným svetlom, ktoré do nej vniká cez bohaté presklenie, alebo vďaka viacerým umelým svetelným zdrojom v interiéri. Na jemnom nočnom osvetlení interiéru sa môže podieľať aj príjemné teplé náladové osvetlenie, ktorého intenzitu reguluje reostat a tvoria ho svetelné zdroje v prístrojovej doske a priestore na nohy. Navyše vozidlá vybavené panoramatickým čelným sklom Zenith a súpravou Visibilité (automatické zapínanie svetiel, automatické stierače a monochromatické vnútorné spätné zrkadlo) majú aj 3 LED svetlá, ktoré osvetľujú stredovú konzolu.

Citroën C3 Vozidlo s plnou konektivitou
V škrupine plnej zmyslových zážitkov nesmie chýbať ani špičkový HiFi systém, ktorý prenesie pasažierov priamo do koncertnej sály: Hifi System®. Tvorí ho tretí pridaný kanál, ktorý smeruje do stredu palubnej dosky a subwoofer v batožinovom priestore. Spolu vytvárajú charakteristický hlboký bohatý zvuk, ktorý zvláda aj extrémne frekvencie. Pripravte sa na jedinečný zvukový zážitok!

Pre tých, ktorí by si chceli preniesť svoj hudobný archív aj na palubu auta, je pripravených viacero možností. Buď sa pripoja cez voliteľný Connecting Box, ktorý tvorí USB zásuvka v stredovej konzole, vedľa nej zásuvka Jack, ale aj súprava na telefonovanie s voľnými rukami Bluetooth®. Vďaka funkcii „streaming audio“ umožňuje prehrávať hudbu uloženú v mobilnom telefóne bez toho, aby sa musel pripájať do audio systému vozidla. Kabínou sa môžu niesť aj tóny zaznamenané v mobilných telefónoch či prenosných zariadeniach iPod. Viacero prenosných zariadení nájde svoje miesto v priehlbinách palubnej dosky.

Okrem toho môže mať nový Citroën C3 na palube aj navigačný systém MyWay. Tento multimediálny systém s kompletnou ponukou funkcií a dostupnou cenou nezahŕňa iba zabudovanú farebnú navigáciu s podkladmi celej Európy, ale aj audiosystém s CD prehrávačom schopným prehrať súbory mp3/WMA, ako aj Bluetooth® súpravu na telefonovanie s voľnými rukami. To rozširuje využiteľnosť novej C3 takmer donekonečna.

Jedinečné jazdné vlastnosti

Vyvážený dynamický podvozok
Citroën C3 Nový Citroën C3 má jazdné vlastnosti, ktoré perfektne vyhovujú povahe vozidla a sú v súlade s filozofiou značky. To znamená primárne zameranie na bezpečnosť, príjemné pocity za volantom a maximálny komfort. Používa prednú nápravu typu pseudo-McPherson, novú zadnú vlečnú nápravu s deformovateľnou priečkou a premenlivý elektronický posilňovač riadenia, overené riešenia, ktoré absolútne vyhovujú zameraniu vozidla. Táto zostava prepožičiava vozidlu isté jazdné vlastnosti na vysokej úrovni. Nový Citroën C3 sa vyznačuje aj minimálnymi náklonmi karosérie a čitateľnými reakciami vozidla, najmä v krízových situáciách ako sú vyhýbacie manévre.

Citroën C3 Jazdné vlastnosti ťažia z rôzneho nastavenia podvozkov v závislosti od výkonu a krútiaceho momentu motora. Tým pádom ponúkajú vyváženú syntézu medzi komfortom a rôznymi požiadavkami rozdielnej klientely.

Citroën C3 sa stará o bezpečnosť svojich pasažierov ventilovanými kotúčovými brzdami na prednej náprave spojenými s ABS, elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a podporou pri núdzovom brzdení. Do celého modelového radu Citroën C3 sa môže dostať aj stabilizačný systém ESP.

Okrem podvozka a jazdných vlastností sa o bezpečnosť posádky nového Citroën C3 stará aj rozsiahla bezpečnostná výbava. V sérii sa v nej od druhej úrovne výbavy nachádza šestica airbagov a tempomat/obmedzovač rýchlosti. Všetkých 5 miest má trojbodové samonavíjacie bezpečnostné pásy, doplnené o systém obmedzovania napätia. Vozidlo má navyše aj dve kotviace miesta Isofix na vonkajších zadných sedadlách na uchytenie detskej sedačky.

Rásť a udržať si líniu
Nový Citroën C3 spôsobí silnú závisť… podarilo sa mu narásť bez toho, aby pri tom pribral! Z pohľadu nárastu komfortu, vnútorného priestoru a výbavy je to jedinečný výsledok!

Tento výkon je výsledkom dlhodobého vývoja a prác na redukcii hmôt, kedy konštruktéri využili všetky miesta, ktoré sa dali odľahčiť. Táto úloha sa niesla celým projektom od prvých nákresov. Okrem iného sa podarilo ušetriť niekoľko kíl použitím priečok iného prierezu, úpravy na novej zadnej náprave znížili jej váhu o 13 kg. Používanie výpočtovej techniky pri realizácii najrôznejších testov (pevnosti, akustiky, odolávaniu nárazom) prinieslo ďalšie nielen hmotnostné úspory, ale aj posuny v technickej kvalite.

Znížením hmotnosti a optimalizáciou aerodynamiky (Cx 0,30) nového Citroën C3 sa podarilo aj zvýšiť obratnosť a znížiť spotrebu a emisie CO2.

Citroën C3 Programové znižovanie CO2
Nový Citroën C3 prichádza na trh s pohonnými jednotkami vyladenými na redukciu CO2. Od spustenia výroby bude v ponuke aj verzia motora HDi 90 FAP, ktorý vypustí do ovzdušia iba 99 g CO2/km.

Nový Citroën C3 príde s motormi, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu aj peňaženke svojho majiteľa: 3 naftové motorizácie HDi (70, 90 a 110 FAP) a 4 benzínové motorizácie, ktoré spĺňajú normu Euro V (1.1i, 1.4i, VTi 95 a VTi 120). Všetky spolupracujú s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami, HDi 110 FAP so 6-stupňovou manuálnou a VTi 120 s 5-stupňovou manuálnou, alebo 4-stupňovou automatickou.

Emisie CO2 nového Citroën C3 perfektne sledujú environmentálnu prevahu značky a jej snahy o dlhodobé prvenstvo v tejto lige. Čo sa týka naftových motorov, v ich prípade sa úroveň emisií dostala v priemere pod hodnotu 118 g/km s tým, že v ponuke je aj motor s 99 g/km. Benzínové motory dosahujú skóre medzi 134 a 160 g CO2/km.

V sériovej výbave nového Citroën C3 sa nachádza aj indikátor preradenia prevodového stupňa, čo je veľmi dobrá pomôcka pre vodičov, ktorí sa chcú naučiť, ako majú jazdiť ekologicky a zároveň aj ekonomicky.

Zníženie spotreby sa ešte výraznejšie prejaví v roku 2011, kedy sa očakáva príchod novej generácie pohonných jednotiek vybavených druhou generáciou systému Stop & Start. Naftovým motorizáciám spojeným s 5- a 6-stupňovými prevodovkami znížia emisie CO2 na úroveň 95 až 90 g/km. Nová generácia trojvalcových benzínových motorov zaručí porazenie magickej hranice 100 g CO2/km.

Technické informácie, výbavy a ceny modelov si môžete porovnať v našom online katalógu.

Zdroj: CITROËN SLOVAKIA s.r.o.
Redaktor: Karol Zechmeister
Dňa: 08.02.2010

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]