Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.03.2010;

V júni minulého roku Peugeot predstavil novú podobu kompaktného "monospacu", ktorého pomenovanie vzniklo kombináciou tradície so súčasnosťou. Päťka v názve je odozvou na minulosť značky v oblasti rodinných automobilov, kým dve nuly v strede predstavujú označenie automobilov s vyššou architektúrou a s vyšším posedom vodiča. Osmička upresňuje generáciu, do ktorej tento model patrí. 5008-čka so svojou dĺžkou 4,53 m a výškou 1,62 m tak doplnila ponuku značky Peugeot v segmente M1. Peugeot 5008 je po crossoveri 3008 druhým modelom v segmente veľkopriestorových automobilov tejto značky. S piatimi resp. so siedmimi sedadlami sa radí medzi rodinné automobily.

testoval šéfredaktor Peter Mauer Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov, nám tento najnovší rodinný automobil poskytol na testovanie. „Monospace“ osmičkového radu poháňal naftový dvojliter HDi (110 kW/150 k). Na slovenský trh bol v novembri 2009 uvedený v limitovanej edícii 22 kusov pod názvom PREMIERE. Od februára je v ponuke vo dvoch stupňoch výbavy: CONFORT PACK a EXECUTIVE, ale aj pod názvom PlayStation za akciovú cenu. Testované vozidlo sme identifikovali ako PlayStation (v servisnej knižke vedený ako EXECUTIVE). Týždeň sme prevetrávali veľkolepý priestor tohto rodinného automobilu.

Po prvýkrát sme sa o 5008-čke zmienili v článku "Postrehy z Autosalónu Nitra 2009" a sľúbili, že ak ju dostaneme na testovanie, tak ju poriadne preklepneme. Prianie sa stalo skutočnosťou a môžeme vám sprostredkovať naše dojmy.
______________________________________________________________________________________________






Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Silueta kopíruje povrch predného nárazníka, krátku kapotu s plastovým krytom stieračov, šikmé sklo predného okna a veľkoplošnú panoramatickú strechu mierne sa zvažujúcu k piatym dverám karosérie. Klinovitý tvar zaručuje vozidlu výborné aerodynamické vlastnosti (výrobcom udávané hodnoty CX 0,29 a SCX 0,77). Bočná chrómová lišta s koncom zdvihnutým do hora vytvára elegantnú horizontálnu líniu oddeľujúcu lakovanú plochu od presklennej. Pochrómované prieduchy v maske a pod svetlometmi pôsobia tiež elegantne a čisto. Tmavé zasklenie dodáva autu vážnosť. Panoramatická strecha, ktorá spolu s čelným sklom prekrýva plochu 3,39 m2 začína pri čelnom okne a končí medzi predposledným (c) a posledným (d) stĺpikom. Práve pod túto zvyšnú plechovú časť strechy sa zasúva vnútorné stropné čalúnenie. Dobrou voľbou je aj čierna farba všetkých stĺpikov strechy a sivá metalíza na karosérii. V takejto kombinácii auto vyzerá akoby stĺpiky vôbec nemalo. Nech sa na neho pozeráte z ktorejkoľvek strany, dominujú mu veľké tmavé sklá. Zvonku to pôsobí veľmi elegantne a z vnútra má posádka pocit slobody z otvoreného priestoru. Bolo fantastické pozorovať obraz, ktorý sa premietal rovno nad hlavou. Veľkoplošné nárazníky tvoria s karosériou kompaktný celok a vôbec nepôsobia mohutne. Rýchlo som si zvykol aj na nový tvar svetlometov a koncových svetiel. Karosérii a vonkajšiemu vybaveniu nemôžem nič vytknúť ani po estetickej, ani po funkčnej stránke. Všetky dvere (vrátane piatych) a kapota sa otvárajú dostatočne široko resp. vysoko a manipulácia s nimi je dobrá. Snáď spomeniem len jednu skúsenosť, ktorá sa mi prihodila pri prvom vystupovaní z vozidla. V kontakte s predným stĺpikom strechy som si na hlave spôsobil menšiu hrčku a zrejme nebudem ani posledný, ktorý si musel na uhol sklonu predných stĺpikov strechy zvykať.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Kombinácia kvalitných plastov, tkaniny, chrómu, kože (na volante) a veľkorysé zasklenie, vytvára elegantný interiér. Vyššie umiestnenie pracoviska vodiča poskytuje lepší rozhľad a väčší pocit bezpečia. Výhľad dopredu, na strany a dozadu cez spätné zrkadlá je naozaj dobrý. Výhľad dozadu cez zadné okno už tak dobrý nie je, pokiaľ sú na zadných sedadlách vysunuté opierky hlavy. Testovaný model mal 5 viditeľných a dve ukryté sedadlá. Každé z nich je posuvné v priamom smere s vlastnou konštrukciou, sedákom a operadlom (žiadna lavica).

Znamená to, že každý zo siedmich pasažierov vrátane vodiča má v 5008-čke samostatné miesto. Samozrejme, že ma zaujímalo ako sa na takýchto sedadlách sedí. Sedenie na predných sedadlách je dobré, na krajných v druhom rade dobré, na strednom v druhom rade už menej pohodlné, šieste a siedme sedadlo v treťom rade si dovolím nazvať núdzovým (vhodné len pre nedospelého člena rodiny). Celkový pocit zo sedenia na zadných sedadlách mi pripomenul sedenie v druhej triede lietadla. Dokonca aj sklápacie stolíky v operadlách predných sedadiel sa náramne podobajú na tie z lietadla. Na druhej strane samostatné sedadlá majú výhodu v tom, že za niekoľko sekúnd sa z nich dá vyčarovať napríklad odkladací stolík. Rozkladanie a skladanie sedadiel je vyriešené dômyselne. Ak sa na ceste do obsadeného vozidla rozhodnete pribrať šiesteho resp. aj siedmeho pasažiera, na preorganizovanie sedenia budete potrebovať necelú minútu. zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Ak nemáte naprataný kufor, potiahnutím za šnúrku odklopíte skladaciu podlahu, a šieste alebo siedme sedadlo z podlahy jednoducho vytiahnete za textilné ucho. Potom ešte musíte odklopiť operadlo krajného sedadla v druhom rade a posunúť ho dopredu. Aj to je jednoduchý úkon, stačí uchopiť plastovú rukoväť operadla a sedadlo sa sklopí k operadlu samo, potom ho stačí už len potiahnuť za slučku a priestor pre nastupovanie je voľný. Ale len ak pred tým odložíte roletu (kryt) batožinového priestoru. Pri porovnaní systému konštrukcie a priestorového usporiadania sedadiel v treťom rade so systémami od konkurencie, by určite 5008-čka obstála najlepšie.

Založenie bezpečnostného pásu do zámky cez hrubé zimné oblečenie mi sťažoval úzky priestor medzi sedadlom a stredovým tunelom, v ktorom je zámka ukotvená. Úzky priestor je na úkor veľkej (10,5 litrovej) odkladacej schránky v stredovom tuneli, ktorá je chladená prívodom vzduchu z klimatizácie. Pohodlne do nej vložíte dve 1 a 1/2 litrové PET fľaše. Sklopené lakťové opierky (pravá vodičova a ľavá spolujazdcova), tak trochu obmedzujú prístup do jej útrob.
Veľmi úzky je aj priestor na pákové ovládanie polohy operadla vodičovho sedadla. Elektrické nastavenie by problém vyriešilo. Zamyslel som sa nad umiestnením odkladacej schránky na okuliare na ľavom ráme strechy. Neodporúčam ju za jazdy otvárať, nakoľko pravačkou si prekryjete výhľad a ľavačkou to nedokážete.

zväčšiť obrázok V jednom zahraničnom teste som si prečítal kritiku na umiestnenie elektronickej parkovacej brzdy na stredovom tuneli. Mám opačný názor a myslím si, že vhodnejšie miesto konštruktéri vybrať nemohli. Obyčajne pred rozjazdom ešte pohľadom kontrolujem polohu prevodovej páky a elektronická ručná brzda so svetelnou signalizáciou sa nachádza v rovnakom zornom poli. Má funkciu automatického zabrzdenia pri vypnutí motora a samočinného uvoľnenia pri rozjazde. Sú situácie, ktoré si vyžadujú jej manuálne použitie a práve vtedy oceníte jej dobrú polohu. Elektronického asistenta brzdenia s funkciou „Hill Assist“ som ocenil pri rozjazde do kopca, keď na pár sekúnd za mňa podržal vozidlo zabrzdené a ja som mohol bez obáv presunúť nohu z brzdového na plynový pedál.

Prístroje a elektronické systémy

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Kombinovaný dvojkruhový ciferník je dobre čitateľný v každej polohe nastaviteľného volantu. Písmená sú dostatočne veľké a dobre podsvietené. Na tomto modeli sme ocenili "Head Up display" (výklopný priehľadný panel), ktorý je čitateľný len z pohľadu vodiča. Premietajú sa naň dôležité informácie (rýchlosť, činnosť tempomatu,...). V našom prípade sme si mohli zapnúť aj režim „Distance Alert“ s premietaním kritickej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla vyjadrenú v sekundách. Zrážke tento systém síce nezabráni (vozidlo nespomalí), ale na displeji sa rozbliká výstražný trojuholník.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok V okamihu neefektívneho režimu jazdy sa premieta na displej aj výzva na preradenie prevodového stupňa (len smerom hore) aby sa dosiahol úspornejší jazdný režim. Aj keď som výzvu na preradenie občas poslúchol, výrazné zníženie spotreby paliva som nepostrehol. Podľa palubného počítača som počas testovania jazdil s priemernou spotrebou 7,6 l/100 km. Vonkajšie osvetlenie, smerové svetlá a cyklovač stieračov sa ovládajú kruhovými páčkami na stĺpiku riadenia pod volantom, nič nové u Peugeotu. Pod nimi sa nachádza dvojica kratších ovládačov. Jeden na ovládanie tempomatu a druhý na ovládanie rádia. Spomínam ich zámerne, nakoľko mnohokrát som namiesto smerovej zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok páčky nahmatal ovládač tempomatu a do konca testovania som si na takéto rozloženie ovládačov nezvykol.
Ostatné prevažne preklápacie vypínače sú elegantné a prehľadne rozmiestnené na jemne naklonenom centrálnom paneli. Sú dobre označené a ich ovládanie je intuitívne, nevyžaduje žiadne zdĺhavé študovanie návodov na obsluhu. No niekedy sa čítať návody predsa len oplatí. Už spomínaný ľavý ovládač pod volantom má dve funkcie, prvú na nastavenie konštantnej rýchlosti jazdy bez použitia plynového pedála (cruise - tempomat) a druhú, ktorá obmedzuje prekročenie nastavenej rýchlosti (limit). Samozrejme, že obidve funkcie pracujú tak, aby v kritickej situácii vodiča neobmedzili. Ale ak zabudnete, že ste si zvolili funkciu „limit“ s obmedzením prekročenia rýchlosti a náhodne túto funkciu aktivujete v čase, keď to urobiť vôbec nechcete (pri predbiehaní), môžete byť zaskočený dôslednosťou toho elektronického systému. Pokiaľ si však predtým prečítate návod na obsluhu, budete pripravený na to, ako sa z takejto situácie rýchlo dostať. Stačí prudko zošliapnuť plynový pedál a ste za limitom.

Testované vozidlo bolo elektronickými systémami priam nabité, pri pomalej jazde okolo pozdĺžne zaparkovaných vozidiel dokázalo pomocou predných a zadných parkovacích senzorov odmerať medzeru medzi dvomi vozidlami a vyhodnotiť, či je voľný priestor dostatočný na zaparkovanie. Tento systém si kladie tri podmienky, systém treba aktivovať tlačidlom (rozsvieti sa), pozdĺž zaparkovaných vozidiel musíte jazdiť pomaly a so zapnutou smerovkou na zhodnej strane. Pre niekoho pomerne jednoduchšie ako samotný parkovací manéver. Po zaznení zvukového signálu sa objaví na viacúčelovom displeji grafické vyhodnotenie parkovacieho miesta v niektorom z cudzích jazykov (žiaľ slovenčinu ani češtinu si nenavolíte). Keď som už spomenul výklopný viacúčelový 7-palcový farebný displej, musím vysvetliť aj jeho úlohu. Farebne sa na ňom znázorňujú informácie z palubného počítača ako aj ostatných zariadení.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Rádio s CD, MP3 a WP Sound technológiami sa už štandardne montuje do takmer každého nového aute, ocenil som však kombináciu navigácie a telefónneho systému "hands free". Tieto systémy (Hi Fi JBL) umožňujú súčasne počúvať hudbu, telefonovať a pri tom z displeja čítať plán trasy alebo informácie vysielané dopravným servisom. Dobrú viditeľnosť zabezpečuje automatické nastavenie svietivosti displeja a voliteľná poloha naklopenia. Displej sa po vypnutí zapaľovania automaticky ukryje pred neželanými pohľadmi zvonku. Rovnako dômyselne je ukrytý aj jack na pripojenie prehrávača alebo USB kľúča (odkladacia skrinka centrálnej konzoly).

Pack Video/PlayStation

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pack Video dodáva výrobca za príplatok k základnej cene vozidla, tá „moja“ 5008-čka ho mala zabudovaný na odvrátenej strane opierok hlavy predných sedadiel a napájacie konektory vyvedené zo stredovej konzoly smerom k pasažierom sediacim na sedadlách v druhom rade. Systém umožňuje prepojiť prenosné zariadenia (video alebo DVD prehrávač, hraciu konzolu) pričom prehrávanie zvuku sa realizuje prostredníctvom dvoch bezdrôtových slúchadiel Bluetooth a obraz na monitory. Pomocou dvoch RCA konektorov možno pripojiť dva rozličné zdroje videa a sledovať tak iný obraz na každom monitore. Na odloženie hracích konzol a multimediálneho zariadenia celkom dobre poslúžia odkladacie schránky v podlahe za prvým radom sedadiel. Neviem, či zámer konštruktéra bol zabaviť používateľa rozpletaním káblov, ale po zapojení celej sady PlayStation sa priestor premenil na malú „elektráreň“ (pozri foto). Určite by sa našlo aj iné riešenie.

Vetranie a klimatizácia

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok S automobilom som jazdil v chladnom zimnom, prevažne sychravom počasí, takže som mal veľkú príležitosť otestovať systém vetrania a kúrenia. Ten je dokonalý, netrvalo ani minútu od naštartovania motora a namrznuté čelné sklo sa stávalo priehľadným. Ani raz som nemal potrebu prestavovať prieduchy prívodu čerstvého vzduchu. Interiér sa v krátkom čase dostatočne prehrial na prijateľnú teplotu. Nemal som príležitosť vyskúšať 2-zónovú klimatizáciu, ktorá umožňuje nastavenie rozdielnej teploty na strane vodiča a spolujazdca. Škoda, že rozdielne nastavenie teplôt sa nedá ovládačom na strane vodiča opätovne zjednotiť.

Kufor

Veľkosť batožinového priestoru je závislá od aktuálnej konfigurácie počtu sedadiel. Testovaná verzia mala 7 sedadiel. Keď sme ju preberali, boli posledné dve sedadlá ukryté v podlahe batožinového priestoru. Takto preorganizovaný kufor sa do výšky po roletu dá naplniť batožinou objemu 823 litrov (679 litrov podľa VDA) ako udáva výrobca. V prípade potreby je možné sklopiť operadlá všetkých sedadiel (okrem vodičovho) a povoziť sa s úctyhodným objemom nákladu o dĺžke až 2,70 m (pozri foto v galérii). Takto sklopené operadlá s výklopnými podlahovými krytmi vytvoria súvislú provizórnu podlahu. Manipulácia so sedadlami je veľmi jednoduchá a intuitívna, stačí ťahať za červené a čierne šnúrky. Veľkosť kufra v pohotovostnom režime so 7 sedadlami si nedovolíme odhadnúť, ale mnoho batožiny si na rodinnú dovolenku nezoberiete. Možnosť variabilne meniť priestor z osobného na nákladný je síce dobrá vec, ale zabezpečenie nákladu proti posunutiu vec druhá. Oká pre uchytenie popruhov alebo siete sú totiž len v zadnej časti a preto v časti na úrovni druhého radu sedadiel budete musieť improvizovať.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Ešte raz sa musím vrátiť do kufra preto, že idem pohľadať rezervné koleso. V kufri miesto nezaberá, našiel som ho pod vozidlom uložené v akejsi vaničke zavesenej na oceľovom lanku. Keď som ho chcel vybrať, musel som pohľadať náradie. Ako prvú som našiel ručnú samo-nabíjaciu baterku, ktorá zároveň osvetľuje kufor. Potom som však vytiahol návod na obsluhu, uložený v poličke pod volantom, aby som sa dočítal, že hľadať musím pod hornou podlahou v priestore pre núdzové sedadlá. A tak mi nič iné nezostalo, len vyložiť viac ako polovicu fiktívnej batožiny, aby som sa prepracoval ku kľuke zavesenej na vnútornej výstuhe zadného čela a k navíjacej skrutke v plechovej podlahe batožinového priestoru. Začal som krútiť navíjacou skrutkou až kým na zem spadlo špinavé dojazdové koleso. Ďalej som už nepokračoval, pretože to všetci dobre poznáte, špinavá práca aj batožina a tak môžem len konštatovať, že každá dobrá vec má vždy aj svoju slabšiu stránku.

Motor

zväčšiť obrázok Už v úvode som spomenul, že pod kapotou testovanej 5008-čky sa ukrývalo 150 koní zapriahnutých do dvojlitrovej techniky HDi. V kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou dokážu 2.310 kg (celková hmotnosť) zrýchliť z nuly na 100 km/hod. za 10 sekúnd. Tisíc metrov s pevným štartom ubehnú za 31,4 sekundy pri maximálnej rýchlosti 190 kilometrov za hodinu. Parametre, ktoré výrobca udáva budú reálne, pretože už prvé dotyky s plynovým pedálom naznačili s čím budem nasledujúci týždeň pracovať. Verte mi, s týmto 2-litrom to bola jedna báseň. Motor bol rovnako pružný pri nízkych ako pri optimálnych otáčkach. Keď som ho úmyselne nechal oddychovať na hranici okolo 500 ot./min. a následne som ho prudko podráždil, reagoval takmer okamžite. S takou pružnosťou dieselového 2-litra som sa už dlho nestretol. Vôbec pri tom nereval, no keď oddychoval dal o sebe počuť jemným klopkaním. Výrobca má pre tento agregát označenie: 2.0 HDi FAP 150 ch BVM6 Euro 5– 5,8 l/100 km a 151 g/km CO2 v cykle mix., z ktorého bežný motorista zistí aké hodnoty vyjadruje.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok So spojkovým pedálom som sa občas potrápil. Nepatrím k tým, čo nosia extrémnu veľkosť obuvi, no aj tak sa mi viackrát pri uvoľňovaní spojkového pedálu zavrela špica topánky medzi vrúbkovaný kryt elektronického snímača a páku pedálu, čo nebolo práve príjemné. Nie, nebojte sa nedošlo pri tom k žiadnemu úrazu a neodniesla si to ani topánka, musel som však zvoliť „ženský spôsob“ šliapania na pedál. Chodidlo držať v polohe rovnobežnej s lýtkom.


So 6-stupňovej prevodovky som mal dobrý pocit, prevody sú dobre odstupňované a radenie na kulise je presné. Niektorým mojim kolegom umiestnenie páky radenia prevodových stupňov na centrálnom tuneli, ale hlavne jej dĺžka nevyhovovala, mne však padla do ruky dobre, zrejme preto, že som si lepšie nastavil sedadlo.

Podvozok

zväčšiť obrázok Podvozok 5008-čky vychádza z podvozku 308-čky. Má prednú nápravu typu pseudo Mc Pherson s nezávislým tyčovým stabilizátorom. Zadná náprava s deformovateľnou priečkou je špeciálne vyvinutá pre veľkopriestorové vozidlá. Testovaná 5008-čka mala na 6-lúčových 16-palcových liatinových diskoch „ERS“ obuté takmer nové pneumatiky rozmeru 215/55 R16 93V, preto s priľnavosťou na mokrej vozovke nebol žiadny problém. So 4x kotúčovými brzdami a systémom ESP, ktorý združuje funkciu proti blokovaniu kolies ABS, ochranu proti preklzávaniu kolies ASR, elektronickú distribúciu brzdného účinku EBV a podporu brzdenia v núdzovej situácii CBC, udržať vozidlo s prednou poháňanou nápravou na vozovke nebolo až také ťažké. Mäkšie pruženie je charakteristické pre všetky vozidlá Peugeot. Na nespevnenom povrchu je to komfortné, ale priznám sa, osobne mám radšej tvrdšie autá, nakoľko sa nerád nechávam rozhojdávať vo vyjazdených pruhoch našich ciest.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP 5008-čka v rámci bezpečnosti dosiahla 5 hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP. Test sa uskutočnil už v rámci nového sprísneného protokolu 2009 nazývaného «global rating» Euro NCAP. Týmto výsledkom sa zaradila k 3008-čke (kompaktnému crossoveru), ktorý získal takýto istý výsledok na jar minulého roku.

Obstarávacia cena (zdroj: cenník importéra od 05.02.2010)

Peugeot 5008 2.0 HDi 150k FAP PlayStation
(5 sedadlová verzia)

26.100 € s DPH
(akciová cena)

Štandardná výbava:

  • Presklená panoramatická strecha s elektricky nastaviteľnou clonou,
  • Pack Info Drive - Head up display (výklopný priehľadný panel) + Distance Alert (systém udržiavania bezpečnej vzdialenosti) + impulzné ovládače (Toggles Switches) + detektor zníženia tlaku pneumatík,*
  • Pack Video (2 integrované 7“ obrazovky (rozlíšenie 800x480) zabudované do opierok hlavy predných sedadiel, 2x audio/video RCA vstupy na konzole medzi prednými sedadlami, 2x slúchadla s Bluetooth pripojením),
  • Automatická dvojzónová klimatizácia,
  • Alarm a super uzamykanie,
  • Indikátor zmeny prevodového stupňa (len pre 1.6 THP 156k BVM6 a 2.0 HDi 150k BVM6),
  • Automatická elektrická parkovacia brzda,
  • Inteligentný systém trakcie ASR+,
  • Systém kontroly stability ESP, Hill Assist,
  • ABS + elektronický rozdeľovač brzdných síl (REF) + podpora brzdenia v kritických situáciách (AFU),
  • Zadný parkovací asistent,
  • Elektricky ovládané sekvenčné predné a zadné okná + elektrická detská poistka,
  • Hliníkové disky 16“ ERIS s poistnými skrutkami,
  • Automatické stierače (dažďový senzor) a automatické zapínanie svetlometov, funkcia "follow me home",
  • 6 airbagov (predné, bočné, hlavové),
  • Výškovo a osovo nastaviteľný volant v koži, hlavica radiacej páky v koži,
  • Autorádio RD4 MP3 WIP SOUND s ovládaním pod volantom - 6 reproduktorov + zásuvka jack + palubný počítač,
  • WIP PLUG - USB prípojka v odkladacom priestore stredovej konzoly,
  • Extra tónované zadné sklá,
  • Hmlové svetlomety,
  • Tempomat a obmedzovač rýchlosti,
  • Elektrické a vyhrievané spätné zrkadlá,
  • Diaľkové centrálne uzamykanie,
  • 2 kľúče PLIP k centrálnemu uzamykaniu,
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca,
  • Sedadlo spolujazdca sklápateľné do polohy stolíka,
  • Sklápateľné stolíky leteckého typu na zadnej strane predných sedadiel,
  • 2x úložné priestory v podlahe pre 2. rad sedadiel,
  • Bezpečnostné pásy 3-bodové so signalizáciou na zapnutie, s napínačmi a obmedzovačmi sily,
  • 3 individuálne sedadlá 2. radu sklápateľné do podlahy, posuvné,
  • Vyhrievané sklo zadných dverí,
  • Osvetlenie prahov dverí, lampička v batožinovom priestore,
  • Chrómová ozdobná lišta pod oknami,
  • Elektromechanický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom,
  • Elektronický imobilizér,
  • Úchytky ISOFIX na sedadlách vzadu a spolujazdca,
  • Automatické uzamknutie vozidla po rozjazde,
  • Predné opierky rúk,
  • Nárazníky, kryty spätných zrkadiel a kľučky dverí vo farbe karosérie, chrómová predná mriežka,
  • Kryt batožinového priestoru,
  • 12 V zásuvky vpredu a vzadu,
  • Herná konzola s ovládačom, s možnosťou prehrávať DVD a CD, zvukové efekty - Dolby Digital, AC-3 a DTS, 3D grafika


  • * pre vozidlá do výroby bez Distance Alert a detektoru zníženia tlaku pneumatík

    v cene

    Voliteľná výbava:

  • Dve samostatné sedadlá v 3. rade (7 miestna verzia) + slnečné clony pre 3. rad (obj. kód UD04),
  • Navigačný systém WIP NAV s farebnou obrazovkou a kartografiou Európy na SD karte + rádio CD RDS, trituner MP3, WMA + Bluetooth + prípojka RCA audio (obj. kód UD06),
  • Predný a zadný parkovací asistent (zvuková a grafická výstraha) + meranie voľného miesta na parkovanie (obj. kód UD06),
  • Vrstvené sklá a extra tónované bočné okná (obj. kód SO04),
  • Metalická farba karosérie (obj. kód OMM0)

  • 800 € s DPH

    1.000 € s DPH


    400 € s DPH
    450 € s DPH
    500 € s DPH

    Obstarávacia cena nového vozidla (kalkulácia pre testovaný model)

    29.350 € s DPH

    Porovnanie s konkurenciou

    Ilustračný obrázok
    Model PEUGEOT 5008 2.0 HDi PlayStation CITROEN C4 Grand Picasso 2.0 HDi Exclusive OPEL Zafira 1.9 CDTI Enjoy Family KIA Carens 2.0 CRDi EX RENAULT Scénic Grand 2.0 dCi Privilege
    Vyhotovenie mpv mpv mpv mpv mpv
    Počet dverí/počet miest 5/5+2 opcia 5/7 5/7 5/5+2 opcia 5/7
    Palivo nafta nafta nafta nafta nafta
    Motor 2.0 HDi 2.0 HDi 1.9 CDTI 2.0 CRDi 2.0 dCi
    Zdvihový objem motora (ccm) 1997 1997 1910 1991 1995
    Max. výkon kW(k)/ pri ot./min-1 110(150)/3750 100(136)/4000 110(150)/4000 103(140)/4000 118(160)/3750
    Krút.moment v Nm pri ot./min-1 340/2000 270/2000 320/2000 305/1800 380/2000
    Prevodovka/počet prevod.st. mechanická/6 mechanická/6 mechanická/6 mechanická/6 mechanická/6
    Pohon predný predný predný predný predný
    Dĺžka (mm) 4529 4590 4467 4545 4560
    Šírka (mm) 1837 1830 1801 1800 1845
    Výška (mm) 1622 1660 1645 1650 1645
    Rázvor (mm) 2727 2728 2703 2700 2770
    Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 6,1 6,3 6,1 6,6
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 679 208 140 405 564
    Celková hmotnosť (kg) 2125 2250 2250 2155 2258
    Max.rýchlosť (km/hod.) 195 195 202 187 205
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 9,9 12,5 10,4 11,0 9,5
    Rozdiely v štandardnej výbave (+ áno, - nie), zhodnú štandardnú výbavu zoznam neobsahuje.
    pneumatické pruženie - + - - -
    filter pevných častíc + + - - +
    brzdový asistent (BAS, EBA, BA...) + + - - +
    dažďový senzor + + - + +
    senzor automatického rozsvecovania svetlometov + - - - +
    airbag - hlavové predné + zadné + + - + +
    alarm + - - - -
    parkovací asistent (PTS, PDC...) + + - - +
    systém kontroly tlaku v pneumatikách (SSPP) + - - - -
    zadné sedadlo v 2 rade - delené + + + + -
    posuvné zadné sedadlá + - - - -
    vyhrievané predné sedadlá - + - - -
    radiaca páka potiahnutá kožou + - - + +
    bederné opierky na sedadle vodiča alebo spolujazdca - - - + +
    panoramatická strecha + - - - -
    tónované zasklenie + + + + -
    Bluetooth rozhranie + - - - +
    disky kolies z ľahkých zliatin + + - + +
    bočné ochranné lišty + - + - -
    strešný nosič - + - - -
    LCD monitor 2x - vzadu + - - - -
    xenónové svetlomety a ostrekovače reflektorov - - - - +
    pamäť pre nastavenie spätných zrkadiel - + - - -
    peľový filter + + - - +
    palubný počítač + + - + +
    ukazovateľ vonkajšej teploty + - - - +
    tempomat + + - - +
    kontrolný display (Check panel) + - - - +
    bezkľúčová verzia - - - - +
    multifunkčný volant - + + - -
    Cena modelu v štandardnej výbave (vrátane DPH) 26.100 € 27.490 € 21.460 € 19.700 € 24.290 €

    Záverečné hodnotenie

    Tomuto kompaktnému "monospacu“ výrobca predurčil úlohu prepravcu viacpočetnej rodiny, preto ho vybavil piatimi (štandardne) alebo siedmimi sedadlami za príplatok. Myslím si, že o tretí rad sedadiel z hľadiska cestovného komfortu nebude až taký záujem, navyše keď uberá miesto batožine. Automobil je vybavený výbornou variabilitou vnútorného priestoru, pričom preorganizovanie sedenia z 5 na 7 alebo na nákladný priestor je veľmi rýchle a jednoduché. Keď už má automobil suplovať úlohu dodávky, tak by mohol mať podlahu vytvorenú zo sedadiel z odolnejšieho materiálu. Dobrou voľbou je kombinácia pohonnej jednotky so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, aj keď s automatickou by to bola ešte lepšia voľba. Jazdným vlastnostiam vďaka bezpečnostnej výbave a komfortu, ktorý mi tento Francúz počas testovania poskytoval, nemôžem naozaj nič vytknúť. Tento model, bohatý na výbavu, v akciovej cene bude veľkým konkurentom pre porovnávané modely. Mám však trochu obavu z toho, že v základnom prevedení by ma 5008-čka až tak nezaujala.

    Akú spotrebu dosiahol vodič jazdiaci na tomto modeli v prvom ročníku súťaže Peugeot Eco Cup si môžete pozrieť v článku nášho redaktora, ktorý sa osobne tejto súťaže zúčastnil.

    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Ďalšie testy Peugeot:
    Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
    Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
    Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
    Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
    Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
    Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
    Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

    Redaktor: Peter Mauer
    foto: Peter Mauer, Oliver Mauer
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]