Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Raňajky s Hviezdou (06/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.hron, 11.06.2010;

V dňoch 8.–10.6.2010 sa konala každoročná akcia Raňajky s Hviezdou, ktorú organizuje Mercedes-Benz Slovakia pre svojich zákazníkov a priaznivcov značky. Tento rok bola akcia po prvýkrát organizovaná na okruhu Slovakia Ring neďaleko Orechovej Potône asi 40 km od Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu. Miesto ideálne na takúto udalosť.

zväčšiť obrázok Po zaregistrovaní sa a absolovovaní krátkeho školenia pre jazdu na okruhu (zabezpečila ho pre Mercedes firma race 4 Slovakia na čele s Dickom Kvetňanským), sme sa boli nahlásiť na jednotlivé jadzy . Záujemcov bolo veľa a tvorili sa rady. Na výber bolo asi 9 rôznych skupín áut, cca. po štyroch až piatich vozidlách. Skupiny boli od najmenšej triedy A, cez B, CLC, C, E, cez terénne GLK, ML , G až po hybridnú S triedu. Jedna zo skupín bola Offroadová (2x GLK, 2x ML, G) pre jazdu v teréne. Jedna zo skupín bola okruhová (2x E trieda, CLC a C trieda) a zvyšok skupín jazdil v bežnej premávke. My sme stihli vyskúšať Offroadovú skupinu aj jazdu na okruhu. Tie nám prišli ako najzaujímavejšie.



zväčšiť obrázok Jazda na okruhu trvala zhruba iba 10 minút. Vybrali sme si jedno zo štyroch ponúkaných áut a nasledovali sme vedúceho skupiny na C triede v športovom prevedení AMG. Jazdili sme iba najkratšiu verziu, ktorú okruh ponúka. Inak je možných 6 rôznych variant, ktoré sa dajú ísť aj v opačnom smere, čiže dohromady skvelých 12 variant. Išli sme za sebou v kolóne a po každom kole sme sa prestriedali tak, že sme mali možnosť ísť jedno kolo hneď za vedúcim jazdcom a vyskúšať si tak ideálnu stopu na danej trase. My by sme si dokázali ľahko predstaviť aj rýchlejšiu jazdu, ale aj tak bolo veľmi zaujímavé si vyskúšať chovanie vozidla v limitných situáciách pri prejazde zákrutami. O bezpečnosť bolo postarané štrkovými únikovými zónami v zákrutách a pre úplnú istotu aj rýchlou záchrannou službou.

Na stánku rýchlej záchrannej služby sme si vyskúšali a osviežili všeobecné znalosti s podávaní prvej pomoci, masáže srdca a základných najnovších pravidlách pri poskytovaní prvej pomoci. Na pripravených figurínach sme si vyskúšali aj prvú pomoc malým deťom aj batoľatám do troch mesiacov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Najzábavnejšia bola určite jazda s offroadami po zablatených poľných a lesných cestách. Celý okruh trval asi 40 – 50 minút a mali sme možnosť vyskúšať si postupne jazdu s každým vozidlom v skupine. Najmenšie GLK-áčka boli prekvapivo mrštné a všetky nástrahy trasy zvládali na jednotku. Na danej trase si trúfam tvrdiť lepšie ako o mnoho ťažšie ML-ka. O G-éčku ani netreba hovoriť. S motorom V8 o objeme takmer 5,5 litra a výkonom 388 konských síl, bola daná trasa takmer nič. V tomto voze vám ani neprišlo, že idete terénom, kde iné terénne vozy majú problém, alebo dokonca skončia. Samozrejme veľmi záleží na použitých pneumatikách. GLK a ML boli na bežných letných pneumatikách pre cestnú premávku. Inak GLK-áčko hodnotíme po technickej stránke ako veľmi podarené a univerzálne vozidlo do bežnej premávky ako aj do terénu.

zväčšiť obrázok Inak k videniu boli aj úžitkové vozidlá Mercedes-Benz a vozidlá značky Smart, ktorá patrí pod Mercedes. Ako čerešnička na torte bola obhliadka športového SLS AMG. Prevedenie tohto jedinečného automobilu je naozaj impozantné. Od stiesneného interiéru s vyklápacími dverami hore (Gull Wing - krídlo čajky), neskutočne dlhú prednú kapotu ukrývajúcu preplňovaný 6.3 litrový osemvalec o výkone 571 konských síl až po obrovské brzdové kotúče výkonnej brzdovej sústavy. Škoda len, že jazda s týmto automobilom nebola možná. Občerstvenie, ako už štandardne, na vysokej úrovni a počasie slnečné až tropické. Takže na rozpálenom Slovakia Ringu bolo poriadne horúco!




Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Redaktor: Pavel Hron
Foto: Pavel Hron

  

[ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]