Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Nissan Juke 1.5 dCi - slovenská predpremiéra (09/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, foto: j.kvál, 21.09.2010;

Večerná párty v znamení nových crossoverov Juke a Murano, ráno pokračovala testovacími jazdami po bratislavských uliciach. Pre prvú hodinovú jazdu sme si rezervovali model Juke.

Nissan Juke 1.5 dCi - prvý dojem z hodinovej jazdy

zväčšiť obrázok O desiatej hodine sme boli pripravení naštartovať dieselový 81 kilowattový motor modelu Juke (1.5 dCi) vo výbave Acenta. Nevieme, či nedisciplinovanosť kolegov z iných redakcií, alebo nadšenie z nového modelu boli príčinou, že sme boli ukrátení o 20 minút testovacieho času. Napokon sme sa dočkali. Spod závory brániacej voľný vstup na parkovisko na nás vykukovali dva oválne svetlomety zapustené v otvoroch mohutného predného nárazníka. Výrazná dierovaná maska s veľkým firemným znakom uprostred a vysoko na blatníkoch posadené smerové a parkovacie svetlá pod bielym priehľadným krytom nás nenechali ani na chvíľu na pochybách, že sa k nám približuje náš testovací model. S nezameniteľným dizajnom karosérie a rovnakým interiérom sme mali česť sa zoznámiť v slovenskej predpremiére už v apríli tohto roku.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Juke sa na slovenský trh dodáva v deviatich farbách karosérie vrátane dvoch bielych (pastelovej a perleťovej) a troch odtieňov pre Juke jedinečných – červená Force (najkrajšia), modrá Haptic a hnedá Machine za príplatok k základnej cene. My sme sa povozili na hnedom a aj za ním sa obzerali zvedavci. O netradičnom dizajne Juke sme na našich stránkach popísali už veľa, ale jedno je čítať a iné vidieť na vlastné oči. Nie len my, ale aj naši kolegovia z redakcie, kam smerovali naše prvé kilometre, sa zhodli na tom, že Juke je v skutočnosti krajší ako na fotkách.

Vďaka netradičným až odvážnym ovládacím prvkom (vnútorné kľučky, tlačidlá ovládania pohybu skiel, šilt a kruhových prístrojov, stredový tunel radenia, ...) interiér toho automobilu pripomína skôr motocykel, ako automobil, ale to bol aj zámer dizajnéra tohto malého päťmiestneho auta. V stupni výbavy Acenta má Juke štandardnú výbavu obohatenú o 17- palcové zliatinové ráfiky kolies, pripojenie na hands-free telefonovanie pomocou Bluetooth, konektor USB na prehrávanie hudby, volant potiahnutý kožou a Nissan Dynamic Control System (NDCS), ku ktorému sa vrátime neskôr.

Hneď, ako sme Juke pristavili pred redakciu, redaktori obsadili všetky jeho sedadlá. Vďaka zvýšenej svetlej výške sa im na predné a zadné sedadlá nastupovalo dobre. Držanie tela v operadle predného sedadla je dobré, rovnako ako aj výhľad z miesta vodiča. Dlhšie sedenie na mäkších vankúšoch však nemusí byť pohodlné. Za trojicou redaktorov na zadných sedadlách sme síce dvere zatvorili, ale cestovať do Trnavy svorne odmietli. A ako je to s vystupovaním? Z predných sedadiel dobré, cez úzky otvor a hlboko do zadu posunutého zadného sedadla už horšie.
Objem batožinového priestoru s odnímateľnou podlahou a hlbokou odkladacou schránkou, pod ktorou je uložené dojazdové rezervné koleso s obmedzenou rýchlosťou do 80 km/hod., zodpovedá štandardným potrebám nenáročných cestovateľov. Po sklopení oparadla zadného sedadla, deleného v pomere 60/40, je možné prepravovať aj dlhšie predmety. Kryciu nosnú dosku nie je potrebné vyberať ani podopierať, stačí ju podvihnúť a zasunúť za plastovú odkladaciu schránku. Manipulácia s odkladacou schránkou vďaka veľkej rukoväti je jednoduchá (pokiaľ je prázdna). Ocenili sme netradičné uchytenie zadného plata zaveseného priamo na piatych výklopných dverách (zabraňuje pohľadu z vonku do kufra).

Ovládanie základných funkcií pre riadenie je intuitívne a dobre rozložené, aj preto sme si za volantom hneď zvykli. Grafika stredového displeja je dobre čitateľná a spracovaná na vysokej technickej úrovni.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Zatlačením ovládača "CLIMATE" alebo "D-MODE" sa na tlačidlách rozložených po stranách displeja menia farebné symboly. Načerveno sa podfarbia pre ovládanie klimatizácie, na bielo pre ovládanie funkcií režimu jazdy. Musím sa priznať, že počas riadenia som na displej hodil len letmý pohľad a aj to len vtedy, keď sa s ním "hral" môj spolujazdec. Je totiž umiestnený nízko pod panelom rádia, mimo zorného poľa vodiča, tým pádom odpútava pozornosť na príliš dlhý čas. Zato kolega ho preskúmal dokonale.

Nissan Dynamic Control System (NDCS) je vyspelým centrálnym príkazovým a informačným systémom, ktorý vodičovi dovoľuje meniť dynamické nastavenia vozidla, takisto ako ovládať bežné funkcie, napr. klimatizáciu alebo citlivosť automatického zapínania svetlometov a automatické zamykanie dverí, informácie o jazde v reálnom čase (priemernú rýchlosť, spotrebu paliva, dobu jazdy a krútiaci moment motora, použitie funkcie turbo boost a takisto históriu dennej spotreby paliva). Obsahuje aj ukazovateľ gravitačných síl. Centrálne umiestnená obrazovka komunikuje v ôsmich jazykoch: v angličtine, francúzštine, nemčine, taliančine, portugalčine, španielčine, ruštine a holandčine. Displej v režime "Climate" zobrazuje nastavenie vnútornej teploty a zvolené možnosti prúdenia vzduchu. V režime "D-Mode" tlačidlá dovolia voliť medzi jazdnými režimami Normal, Sport a Eco.

Hudobné ozvučenie (audiosystém s výškou 2 DIN so zabudovaným prehrávač jedného CD, rozhraním Bluetooth, možnosťou pripojenia prehrávačov iPod/MP3 a samostatným konektorom USB na stredovej konzole nad radiacou pákou) sme si nevyskúšali, pretože bolo zakódované, a tak sme sa započúvali aspoň do šepotu motora. Ten nás príliš nevyrušoval ani pri intenzívnom zrýchľovaní či v normálnom, alebo športovom režime. 1,5-litrový turbodúchadlový motor K9K dCi s technológiou common rail bol vyvinutý aliančným partnerom Renault. Tento osem ventilový motor so zdvihovým objemom 1.461 cm3 podľa výrobcu poskytuje nízku spotrebu paliva, nízku úroveň emisií a pomerne nízke prevádzkové náklady a vynikajúce jazdné vlastnosti. Či má výrobca pravdu, po takomto krátkom teste nemôžeme ani potvrdiť ale ani vyvrátiť. Môžeme len naznačiť, že k nám sa tento diesel spolu so 6-stupňovou prevodovkou s manuálnym radením správal ozaj kultivovane a vzhľadom na svoj výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4 000 min-1 a úctyhodnému krútiacemu momentu 240 Nm pri otáčkach 1 750 min-1 aj dostatočne pružne.
Juke využíva upravenú podvozkovú platformu aliancie Renault-Nissan so základným systémom zavesenia (vzpery MacPherson na prednej náprave a torzný nosník na zadnej náprave) s novou kolískovou nápravnicou na zvýšenie priečnej tuhosti celej zostavy. Základný model sa štandardne dodáva na 16-palcových ráfkoch s plášťami 215/55 R16. Podľa výrobcu verzie so 17-palcovými plášťami majú o niečo väčšiu svetlú výšku, čím by sa malo dosiahnuť to, že pri prejazde po nerovnostiach nespôsobia posádke toľko nepohodlia. Podvozok s pohonom predných kolies mal na 17-palcových diskoch obuté 17-palcové plášte, no aj tak sa nám javil trochu tvrdý, do kabíny prenášal každú väčšiu nerovnosť.

Kombináciou kompaktného SUV a športového vozidla vznikol crossover junior a Juke juniora skutočne predstavuje, je malý ale životaschopný. Nepochybujeme o tom, že nevšedný dizajn si našiel už svojich priaznivcov, ale vzhľadom na aktuálne a akciové ceny automobilov na slovenskom trhu, predpokladáme, že s priemernou cenou 18.999,- EUR (bez ohľadu na stupeň výbavy a motorizáciu) bude mať Juke ťažkú štartovaciu pozíciu.
Možno sa niekomu bude zdať, že sme k tomuto minicrossoveru neboli objektívni, ale našou úlohou je opísať prvé dojmy a pocity. Možno ich prehodnotíme po tom, čo budeme mať možnosť juniora podrobiť dlhodobému testovaniu.

Napísali sme o Nissan Juke.
Technické údaje, výbavy a ceny si môžete pozrieť a porovnať aj v našom online katalógu.

Fotogaléria
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

  

[ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]