Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Passat Variant 3.6 FSI (mini-test pre Weltauto 09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 29.09.2011;

Pri príležitosti testovania jazdených vozidiel z portfólia Weltauto na testovacom polygóne prvého profesionálneho centra bezpečnej jazdy (škola šmyku) Driving Academy v areáli Slovakia Ring nám importér Porsche Slovakia s.r.o. zapožičal vozidlo Volkswagen Passat Variant 7.generácie. Počas niekoľkých dní sme skúšali jazdné vlastnosti auta so 6 valcovým benzínovým motorom 3.6 FSI s výkonom 220 kW (299 koní), 6 stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Motion.

zväčšiť obrázok Model sa začal predávať na Slovensku začiatkom tohto roka. Aj keď sa jedná o novú generáciu, medzi odborníkmi sa hovorí skôr o facelifte. Výrobca si zrejme povedal, že nebude robiť veľké zmeny, keď je model úspešný a dobre sa predáva. Zmena sa dotkla prednej masky, ktorá nasleduje masku modelu Phaeton. Rozmery sa zmenili len nepatrne. Na dĺžku má 4771 mm čo je o 3 mm menej ako predchádzajúci model, šírka 1820 mm sa zachovala, výška 1516 mm je o 1 mm nižšia zato rázvor sa zväčšil o 3 mm na 2712 mm. V novom Passate si výrobca dal záležať na potlačení hlučnosti prenikajúcej do interiéru. Hluk je pohlcovaný tlmiacimi materiálmi rozmiestnenými v oblasti prístrojovej dosky a dverí. Medzi dve vrstvy čelného skla je vložená akustická fólia, ktorá pohlcuje ďalšie nežiaduce zvukové vlny.

zväčšiť obrázok V interiéri sa zmenili niektoré detaily. Tlačidlo parkovacej brzdy je premiestnené z ľavej stany od volanta na stredovú konzolu, pribudli analógové hodiny, ktoré vytlačili tlačidlo výstražných smerových svetiel pod rádio. Zo stredného panela boli odstránené dve výsuvné priehradky. Nastavenie sedadla teraz dostatočne dovoľuje posun do všetkých strán a spolu s nastaviteľnou bedrovou opierkou poskytuje pohodlné sedenie. Aj 3-ramenný multifunkčný kožený volant má dostatočné rozpätie pre pozdĺžne aj výškové nastavenie. K výškovému nastaveniu polohy hlavovej opierky pribudlo aj pozdĺžne nastavenie. Komfortné klimatizované sedadlá vpredu sú potiahnuté perforovanou kožou Nappa. Vyhrievané sú predné a zadné krajné sedadlá a tiež trysky ostrekovača čelného okna. S pohodlným sedením budú mať problém len cestujúci s výškou blížiacou sa k dvom metrom, ak sa posadia v rade za sebou.

zväčšiť obrázok Rádionavigačný systém RNS 510 s DVD a MP3, farebným dotykovým displejom nás spoľahlivo doviedol do zadaného cieľa. Sound sytem DYNAUDIO Confidence, 10 reproduktorov, 10 kanálový digitálny zosilňovač, 600W poskytoval pôžitok z počúvania hudby. Parkovacie senzory vpredu a vzadu s kamerou Rear Assist sú praktickým pomocníkom. Kamera pri cúvaní vykresluje čiary ohraničujúce parkovací priestor s navádzaním na voľné miesto. Ovládacie prvky sú rozmiestnené tak, aby každý intuitívne našiel čo potrebuje nastaviť. Vstup do batožinového priestoru uľahčuje elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru s diaľkovým ovládaním. Jeho dovretie je hlučnejšie. Objem batožinového priestoru je 603 litrov, pri sklopených sedadlách je to 1731 litrov. Zadné operadlá sedadiel sa dajú odistiť pomocou tlačidla v batožinovom priestore a následne sklopiť, čo uľahčuje manipuláciu.

zväčšiť obrázok Z vonku sa toto vyhotovenie ničím nelíši od ostatných modelov, a predsa je v niečom iné. Vzadu pod nárazníkom vidím dve koncovky výfuku, čo naznačuje, že pod kapotou bude výkonnejší motor. Poznám to okamžite ako zošliapnem plynový pedál. Zaleje ma veľmi prijemný pocit, auto hneď reaguje a cítim to zrýchlenie. Bez námahy predbieham ostatné autá. Kľudnú jazdu začnem praktizovať, až keď sa pozriem na spotrebu a skontrolujem dojazd. Keby som pokračoval v tomto štýle jazdy, tak za chvíľu by som musel dotankovať palivo. Benzínový motor o objeme 3597 cm3 s priamym vstrekovaním FSI s výkonom 220 kW pri 6600 ot./min a max. krútiacim momentom 350 Nm medzi 2400 - 5300 ot./min je najvýkonnejší, ktorý sa do modelu Passat montuje. Spolu s pohonom všetkých kolies 4Motion pracuje spoľahlivo. Zrýchlenie z 0-100 km/h dosahuje za 5,7 s (udáva výrobca). Výrobca udáva tiež maximálnu rýchlosť 250 km/h, či je to pravda som nemal príležitosť vyskúšať. Krátkodobé zrýchlenia som si neodpustil.

V meste sa dá s veľmi ľahkou nohou jazdiť okolo 11 litrov, ale pri využívaní dynamických vlastností vozidla úmerne rastie. Reálna spotreba v meste ukazovala hodnotu pod 13,0 l/hod. Palubný počítač ukazoval spotrebu mimo mesta okolo 10,0 l/100 km, pri dynamickej jazde sa to blížilo k 12,0 l/100 km.

6-stupňová automatická prevodovka s dvojitou spojkou DSG má okrem programu normal aj program sport. Pri zaradení programu sport sa prevodové stupne preraďujú vyššie neskôr a nižšie skôr oproti programu normal a tým sa využíva výkon motora. Je veľmi návykové užívať si dynamickú jazdu v športovom režime, nakoľko sa potom nechce vracať do normálneho režimu. Počas jazdy pri zaradenej voliacej páke prevodovky v polohe D, je pri prudkom zošliapnutí plynového pedála kratučká doba, kým sa prejaví výrazné zrýchlenie. To odpadá pri športovom režime. Pri zaradenej páke v polohe S dovolí motor točiť otáčky pri 2 prevodovom stupni okolo 6500 ot./min a dosiahne rýchlosť 100 km/h. Pri 3 prevodovom stupni takmer 7000 ot./min a dosiahne rýchlosť 130 km/h. Zvukový prejav motora spolu s výfukovou sústavou znie veľmi drsne. Športový režim umožňuje aj manuálne preraďovanie posúvaním páky do plusu alebo do mínusu. Prevodovka DSG preraďuje rýchlo a kultivovane bez váhania podľa štýlu jazdy vodiča.

zväčšiť obrázok Na stredovej konzole je tlačidlo nastavenia adaptívnej regulácie podvozku (DCC). Vybrať si môžem z troch programov Comfort (C), Normal a Sport (S). Prevažne som využíval program Comfort, ktorý je určený na horšie cesty. Prijemné tlmí nerovnosti, čo je na slovenských cestách veľmi potrebné. Pri programe Sport sa prispôsobí citlivosť riadenia a v zákrutách znižuje náklony, čím sa zlepšuje kontakt medzi vodičom a vozidlom. Takže podľa chuti som si buď užil komfort alebo som si zľahka zazávodil. Vozidlo je vybavené nespočetným množstvom bezpečnostných prvkov: elektronickým stabilizačným programom (ESP), antiblokovacím systémom (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBV), protipreklzovou reguláciou ASR, elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS) a reguláciou brzdného účinku motora (MSR). Vďaka týmto prvkom boli aj športové prejazdy zákrutami bezpečné a vozidlo si držalo stopu podľa natočenia volantu. Jedna z príplatkových výbav vo vozidle bol paket Drive assistance. Paket obsahuje asistent zachovania jazdného pruhu (Lane Assist) a bi-xenónové svetlomety s automatickým natáčaním do zákruty. Pri aktivovanom Lane Assist sa pri opúšťaní jazdného pruhu (bez zapnutej smerovky) začal volant natáčať do smeru, aby sa vozidlo vrátilo naspäť do jazdného pruhu. Samozrejme, že natočenie volantu nie je natoľko účinné, aby sa vozidlo vrátilo naspäť do jazdného pruhu bez účasti vodiča, ale je dostatočné na to, aby si vodič uvedomil neúmyselné vybočenie a včas vrátil vozidlo späť. Passat mal obuté pneumatiky 235/40 R18 na diskoch z ľahkých zliatin 8Jx18 Kansas.

Keď sme Passat Variant 3.6 FSI preberali mal najazdených len 4.284 km. Nenajazdili sme s ním veľa kilometrov, ale dosť na to, aby sme si urobili dojem z jazdy.

Passat Variant spĺňa všetky parametre kvalitného auta strednej triedy. Keď je vybavený aj výkonným 3.6 litrovým motorom s technológiou vstrekovania FSI, so šesť stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom 4Motion, stáva sa z neho niečo viac ako len obyčajný rodinný kombík. S výkonným motorom, dobrými brzdami, účinnou prevodovkou a kvalitným podvozkom splní sen každému, kto obľubuje rýchlu jazdu a komfortné cestovanie.

Takýmto autom sme sa presunuli na testovací polygón prvej profesionálnej školy šmyku Driving Academy v Orechovej Potôni, kde na nás čakali ďalšie štyri jazdené modely z portfólia Weltauto: VW Caddy Live 1.2 TSI; VW Passat Variant 1.6 TDI; VW Golf 1.4 TSI; Audi A4 Avant 2.0 TDI.

Fotogaléria (Passat Variant 3.6 FSI)


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Foto: Ing. Václav Ptáček

  

[ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]