Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Audi A4 Avant 2.0 TDI (mini-test pre Weltauto 09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 06.10.2011;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Weltauto sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy.

Posledná generácia modelu A4 Avant nepatrí medzi horúce novinky na trhu, ale jeho dizajn je stále atraktívny. Model je na Slovenskom trhu v ponuke od roku 2008. Dizajn vozidla sa vyznačuje dynamickými krivkami. Pri pohľade spredu hneď zaujmú svetlá. Funkcia denných svetiel pri bi-xenónových svetlách pozostáva zo 14 LED diód emitujúcich biele svetlo. Karoséria je výrazne tuhšia a bezpečnejšia ako pri predchádzajúcej generácii, napriek tomu si odpočítala asi desať percent hmotnosti.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Otvorím dvere a sadám si na športové sedadlá potiahnuté látkou. Sedadlá majú dobré bočné držanie tela, ktoré som ocenil pri prejazdoch testovacími dráhami. Elektricky som si nastavil bedernú opierku a mohol som vyraziť. Hneď pri prvom pohľade a hmate je cítiť kvalitu dielenského spracovania interiéru. Multifunkčný športový kožený volant je 3-ramenný. Tvarovanie palubnej dosky v strednej časti je orientované na vodiča. Spolujazdca a vodiča oddeľuje široký stredový panel. Pomerne kratšia radiaca páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa drží dobre. Klasická páka ručnej brzdy bola nahradená ovládacím tlačidlom elektromechanickej parkovacej brzdy, vďaka čomu vznikol ďalší odkladací priestor. Interiér pôsobí elegantne.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Zadné sedadlá sú delené a sklápateľné s otvorom na prevoz dlhých predmetov. Aj v prémiovom kombi strednej triedy treba pozerať na to, akú ponúka úžitkovú plochu. Základný objem batožinového priestoru je 490 litrov, po sklopení druhého radu sedadiel sa získa objem 1430 litrov.

Pohon zabezpečuje radový 4-valcový vznetový motor s priamym vstrekovaním (technológia vstrekovania Common Rail) TDI. Prepĺňaný je turbodúchadlom s premenlivou geometriou turbíny. Objem motora 1968 cm3 s výkonom 125 kW pri 4200 ot./min patrí do stredu výkonového spektra, čo sa ponúka v tomto modeli. Krútiaci moment 350 Nm sa dosahuje medzi 1750 - 2500 ot./min. Ku zníženiu spotreby prispieva aj Start-Stop systém, ktorý vypína motor.

Podvozok sa skladá z 5-prvkovej prednej nápravy, hore a dole priečne zavesenými ramenami, priečneho, torzného stabilizátora. Zadná náprava má nezávislé zavesenie kolies, lichobežníkové rameno s elasticky uloženým nosníkom nápravy a stabilizátor. Už v sériovej výbave má bohatý zoznam bezpečnostných systémov. Elektronický stabilizačný programom (ESP) s brzdným asistentom, antiblokovací systém (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBV), protipreklzovou reguláciou (ASR), elektronickou uzávierkou diferenciálu (EDS). O pasívnu bezpečnosť vo vozidle sa starajú napr. airbag na strane vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu.

  • Ako prvé sme absolvovali núdzové brzdenie v priamom smere z rýchlosti 50 km/h na klzkom povrchu až do úplného zastavenia zamerané na účinnosť funkcie ABS.

  • Antiblokovací brzdový systém pracoval spoľahlivo a prerušovaným brzdením vozidlo zakaždým zastavil v priamom smere (minimálne tri opakovania). Pri intenzívnom zošliapnutí brzdového pedála sa rozblikali výstražné varovné svetlá.

  • Pri rovnakej rýchlosti prebiehal druhý test, ale tentoraz s vyhýbaním pomyselnej prekážke (kužeľom). Čiže opäť núdzové brzdenie a zároveň otáčanie volantom, aby sme sa presvedčili, či vozidlo zostane ovládateľné aj pri vyhýbacom manévri.

  • ABS pracovalo spoľahlivo a vozidlo si podržalo stopu do ktorej ju vodič naviedol.

  • V treťom teste sme testovali brzdenie na rôznych povrchoch pri nájazdovej rýchlosti 60 km/h pričom ľavé kolesá brzdili na asfalte, zatiaľ čo pravé na klzkom povrchu za stáleho polievania vodou.

  • Elektronický stabilizačný systém ESP v spolupráci s antiblokovacím brzdovým systémom ABS pracovali spoľahlivo a vozidlo napriek rôznym adhéznym vlastnostiam na rôznom povrchu pre pravé kolesá a ľavé kolesá si podržalo stopu v priamom smere a bezpečne zastavilo.

  • V štvrtom teste prišli na rad svetelné diódy umiestnené na vozovke naprieč cez dva jazdné pruhy. Vyskúšali sme si riadenie v kombinácii s brzdami. K diódam sme sa približovali vo vymedzenom jazdnom pruhu rýchlosťou 40 km/h. Keď senzor zaregistroval vozidlo dal diódam pokyn na rozsvietenie. Náhodným výberom sa diódy rozsvietili v nájazdovom pruhu na červeno a vo vedľajšom na zeleno alebo v obidvoch na červeno. Vyhýbacím manévrom bolo potrebné prejsť do vedľajšieho voľného (zeleného) pruhu alebo intenzívnym brzdením pred červenou svetelnou prekážkou zastaviť. Okrem vozidla sme si otestovali aj náš reakčný čas na vzniknutú situáciu.

  • Aj keď sa zdá, že tento test je viac o postrehu a reakcii vodiča na náhlu situáciu, náhlu zmenu smeru jazdy (vyhýbací manéver bez spomalenia) A4-ka zvládla na výbornú. Riadenie na zmenu smeru reagovalo okamžite, náklon karosérie bol adekvátny rýchlosti a pôsobeniu hmotnosti a nenastalo ani výrazné rozkývanie zo strany na stranu.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

  • V piatom teste sme si testovali reakcie vozidla pri pretáčavom šmyku. Nájazdová rýchlosť na priečnu odtrhovú plošinu bola 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj z vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky. Testy sme absolvovali pri nastavení na strednú obtiažnosť s vodnou stenou.

  • Tento test vyžaduje rýchlu reakciu zo strany vodiča. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla trebalo volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti (bez brzdenia) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj v tomto prípade pracovala elektronika spoľahlivo.

  • V šiestom teste sme pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h prešli vrcholom kopca a bez brzdenia testovali udržanie stopy pri vyhýbaní sa vodnej stene v ľavotočivej zákrute na naklonenej rovine s totálnym zabrzdením pred vodnou stenou na úpätí kopca.

  • Pri vyššej nájazdovej rýchlosti po hladkom a naviac naklonenom svahu do dvoch smerov by nebolo jednoduché vozidlo udržať na vyznačenej dráhe, ale pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h sa A4-ka s úlohou vyhnúť sa vodnej prekážke vysporiadala dobre. Účinne mu pri tom pomáhala regulácia brzdného účinku motora MSR a na úpätí kopca dokázala využiť antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV a bezpečne zastavila pred vodnou stenou. Aj tu sa potvrdilo, že elektronické systémy na podporu brzdenia pracujú spoľahlivo.

  • V siedmom teste sme testovali rozbiehanie do kopca na šmyklavom povrchu.

  • A4-ka rozbiehanie vďaka protipreklzovému systém ASR zvládala bravúrne. Napriek vode valiacej sa z protismeru sa pneumatiky prešmykovali len minimálne a vozidlo sa bez problémov rozbehlo.

  • Ôsmy statický test bol zameraný na skúšku ostatných funkcií vozidla a fyzickú prehliadku vybavenia jazdených vozidiel.

  • Všetky elektronické a mechanické funkcie sú funkčné, interiér vyčistený nepoškodený, povinná výbava úplná, diely a lak karosérie nepoškodené, vozidlo je dobre pripravené na odpredaj.

    Záverečné hodnotenie
    ______________________________________________________________________________________________

    Vozidlo dobre zvládlo nástrahy Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ringu. Nielen zručnosť vodiča ale najmä prvky aktívnej bezpečnosti prispeli k bezpečným prejazdom jednotlivými dráhami. Jazdné vlastnosti tohto auta hodnotíme ako dobré a bezpečné. Keď sme si do Audi A4 Avant sadali na počítadle kilometrov malo 12.142 km. Takémuto prevádzkovému výkonu zodpovedá minimálne 9,6 percentný pokles obstarávacej hodnoty nového porovnateľného vozidla. V predajniach Weltauto sa nájdu málo jazdené a dobre udržiavané autá za ešte výhodnejšie ceny. Kúpou málo jazdeného vozidla s portfólia Weltauto kupujúci získa kvalitné, bezpečné a priestranné vozidlo so známou servisnou históriou a so zárukou.
    ______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube



    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Caddy 1.2 TSI
    VW Passat Variant 1.6 TDI
    VW Golf 1.4 TSI

    Foto: Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček, Peter Mauer

    Podobné články:
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]