Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Audi A6 3.0 TDI Quattro (11/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 7.11.2011;

Na necelý týždeň sme dostali od spoločnosti Porsche Slovakia možnosť otestovať vozidlo Audi A6 s najsilnejším naftovým motorom aký je momentálne na Slovensku pre tento model v ponuke. Jedná sa o motor 3.0 TDI s výkonom 180 kW. Slovenskú novinársku premiéru mal tento model v marci tohto roku.


testoval Václav Ptáček




Komfort vďaka najmodernejšej technike

Jedná sa o siedmu generáciu limuzíny vyššej strednej triedy, ktorá je vybavená inovatívnymi technickými riešeniami s bohatým výberom asistenčných a multimediálnych systémov. Tak som sa chcel presvedčiť, či platí slogan ,,Náskok vďaka technike“.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Vpredu je dominantná veľká jednodielna maska chladiča a pomerne veľké LED svetlomety, ktoré dávajú vozidlu spolu s nárazníkom dynamický dizajn. Svetlomety s LED diódami (výbava za príplatok) zvyšujú pozornosť ostatných účastníkov premávky a priťahujú pohľady. Zo stredu sú úzke a smerom von sa rozšíria. Denné a smerové svetlá tvoria vlnovku. Tlmené a diaľkové sú tvorené diódami v tvare pásika. Svetlo z týchto reflektorov sa podobá dennému, šetrí oči vodiča a viditeľnosť je lepšia ako pri klasických halogénových reflektoroch. Pri pohľade z boku zaujmú obrovské 20-palcové disky, ktoré sú veľmi elegantné a dodávajú vozidlu športový charakter. Po celom boku pod oknami a nad prahmi vozidla sa tiahnu hrany, pričom spodná sa jemne smerom dozadu zdvíha. Profilová línia vozidla je vzadu ukončená jemnou odtrhovou hranou. Zadné skupinové svetlá sú tiež z LED diód. V zadnom nárazníku je difúzorový nástavec s dvomi kruhovými koncovkami výfuku. Aktuálna generácia je v porovnaní s predchodcom rozmerovo nižšia a kratšia, ale zväčšila sa šírka a rázvor. Kombinovaná konštrukcia karosérie z ocele a hliníka má o 15 percent nižšiu hmotnosť ako konvenčná oceľová karoséria. Z hliníkového plechu sú vyrobené predné blatníky, kapota motora, veko batožinového priestoru, dvere kabíny, deliaca prepážka medzi kabínou a motorovým priestorom a priečne nosníky v batožinovom priestore. Zapracovalo sa aj na aerodynamike vozidla, ktorá dosahuje pri základnej verzii koeficient aerodynamického odporu cx 0,26.

Interiér

Hneď po otvorení vodičových dverí dýcha na mňa luxus. Svetlý interiér a dekorácie palubnej dosky v dreve pôsobia elegantne. Sadám si do komfortného sedadla v koži. Elektricky si ho nastavím podľa potreby vo všetkých smeroch a môžem si svoje nastavenie uložiť aj do pamäte. Bedrová opierka je tiež elektricky nastaviteľná. To iste platí aj na sedadle spolujazdca. Multifunkčný 3-ramenný športový kožený volant sa nastavuje manuálne. Drží sa príjemne. Cez multifunkčné ovládanie na volante nastavujem funkcie vozidla na združenom prístroji medzi otáčkomerom a tachometrom. Sú to napr. palubný počítač, adaptive cruise control a digitálny tachometer. Kolískovým ovládačom na ľavej strane si prehadzujem rádio, navigáciu, informácie o jazde a telefónne pripojenie. Na pravej strane ovládam otočným valčekom hlasitosť. Cez tlačidlá systém hlasového ovládania a posledné navigačné hlásenie. Kombinácia palubnej dosky, kde horná časť je tmavá, spodná svetlá a v strede s vloženým prírodným drevom, pôsobí noblesne. Taktiež široký stredový tunel v dreve a lakťová opierka v koži vytvárajú prijemné pôsobisko. Materiály v interiéri sú príjemné na dotyk. Prepracovanosť a dielenské spracovanie je na vysokej úrovni.

Skúšam rozmiestnenie dostupnosti tlačidiel z miesta vodiča a zisťujem, že sú prehľadné a poruke. Zaskočiť môže tlačidlo štartovania a vypínania vozidla, ktoré sa nachádza na stredovom tuneli bližšie k spolujazdcovi. Naľavo od radiacej páky je elektromechanická parkovacia brzda, ktorá šetrí priestor. Hneď za parkovacou brzdou je tlačidlo asistenta rozjazdu. Ešte bližšie k vodičovi je dostatočne veľká dotyková plôška MMI touch. Za radiacou pákou je ovládacia jednotka MMI. Stredový prístrojový panel je natočený na vodiča. Nachádza sa tu ovládanie 4-zónovej klimatizácie, nad ňou je pás tlačidiel k ovládaniu systému Start-Stop, parkovacieho asistenta, parkovacích senzorov, slnečnej rolety a vypnutie ESP. Nad nimi je mechanika MMI spolu s dvomi čítačkami SD kariet a jednou pre SIM. V strede prístrojovej dosky sa vysúva centrálny displej MMI.

Odkladacích priestorov je tu dostatok. Pod ovládaním klimatizácie, držiak nápojov pred lakťovou opierkou, v schránke pred spolujazdcom, kde sa nachádza aj DVD menič na 6 DVD, v lakťovej opierke, kde je bezšnúrové slúchadlo pre autotelefón Bluetooth online a samozrejme vo dverách. Jedinečnú atmosféru dodáva balík prídavného osvetlenia Lichtpaket. Osvetlené sú dvere na bočnej vnútornej strane, priestor na nohy a pri otvorených dverách aj zospodu.

Otváram zadné dvere a sadám si. Sedenie je na zadných kožených sedadlách trochu nižšie, ale tiež pohodlné. Komfort spríjemňuje vyhrievanie sedadiel a výduchy 4-zónovej klimatizácie. V strede je široká výklopná lakťová opierka s odkladacím priestorom a držiakom na nápoje. Pri posunutom prednom sedadle do krajnej polohy dozadu, mi pri mojej výške okolo 170 cm zostáva stále priestor pred kolenami a nie som obmedzovaný. Sedí sa tu ako v kresle. Zadné sedenie je konštruované hlavne pre dve osoby. Pri cestovaní troch osôb sa už uberá z komfortu a pre toho, kto sedí v strede, by to asi nebol veľký pôžitok. Počas slnečných dní sa môže využiť elektricky ovládaná slnečná clona na zadnom okne. Na bočných oknách sú slnečné roletky mechanické. Zadné sedadlá majú otvor na prepravu dlhých predmetov. Sú delené a sklápateľné takmer do roviny s podlahou batožinového priestoru. Takže aj v limuzíne sa dajú prepraviť dlhšie a väčšie predmety.

Batožinový priestor s objemom 530 l, pri sklopených zadných sedadlách narastie na 995 l, voči konkurencii nezaostáva, ale ani nevyniká. Na podlahe sú upevňovacie oká so sieťkou na zaistenie nákladu. Zhora sa dajú vyklopiť dva háčiky na zavesenie, napr. tašky. Ovládanie veka batožinového priestoru má elektrický pohon a je na diaľkové ovládanie.

Obsluha systémov

A6-ku štartujem jednoduchým stlačením tlačidla Start-Stop. Vďaka Head-up displeju, ktorý farebne premieta na čelné sklo v zornom poli vodiča informácie o trase z navigácie, rýchlosť vozidla a údaje z adaptive cruise control vrátane Audi pre sense front, nemusím odvrátiť zrak od diania pred vozidlom. Zobrazenie je možné nastaviť výškovo alebo pokiaľ by to niekoho rušilo, tak sa dá aj vypnúť. Ja som túto funkciu využíval počas celej doby testovania vozidla. Informácie z navigácie sa tam zobrazujú iba pri potrebných zmenách smeru. Viditeľnosť premietaných údajov na Head-up displeji sa pri svietení slnka spredu nezhorší.

Na združenom prístroji medzi otáčkomerom a tachometrom sa dajú informácie zobraziť podľa potreby. Zobrazujú sa tam informácie z navigácie o zmene smeru jazdy v dostatočnom predstihu, rádio, prípadne zoznam pesničiek z iného média, informácie k telefonovaniu, údaje palubného počítača (krátkodobá a dlhodobá pamäť), údaje k adaptive cruise control a asistent nočného videnia. Naľavo od volantu je zoskupenie tlačidiel na zapínanie Head-up displeja, svetla do každého počasia (funkcia svetiel znižujúca samooslnenie počas zlých podmienok viditeľnosti - hmla, dážď alebo sneženie), asistenta nočného videnia, koncových hmlových svetiel a otočné prepínanie predných svetlometov. Výhľad z vozidla je dobrý, iba pri prejazde ostrej zákruty doľava sa mi na chvíľu zhoršil výhľad cez A-stĺpik, ale pripisujem to môjmu nastaveniu sedadla viac dopredu. Vonkajšie spätné zrkadlá sú elektricky nastaviteľné a sklopné s pamäťou.

Asistent nočného videnia sa mi osvedčil pri prejazde neosvetlenou uličkou, kde sa z tmy vynoril chodec bez reflexných prvkov, ktorý si myslel, že keď on vidí auto, tak aj vodič vidí jeho. Zaznel výstražný tón a červeno podfarbená silueta človeka sa zobrazila aj na Head-up displeji. Pri prejazde okolo chodca, ktorý nie je kriticky blízko dráhy vozidla sa zobrazuje podfarbený na žlto. Kamera nočného videnia je v prednej časti v logu značky.

Pri testovaní funkcie systémov adaptive cruise control s funkciou Stop&Go vrátane Audi pre sense front sa mi ich funkcia tiež osvedčila. Nastavil som si určitú rýchlosť a vzdialenosť od vozidla idúceho predo mnou a v podstate som už len točil volantom. Keď som prišiel na križovatku, kde stáli vozidlá, tak moje vozidlo úplne zastavilo, pri rozjazde som dal slabý impulz do plynového pedálu alebo potiahol ovládaciu páčku pod volantom k sebe a vozidlo sa zase rozbehlo podľa situácie pred ním až na požadovanú rýchlosť. Zo začiatku tu bola mierna obava pri používaní systému, či napr. naozaj vozidlo zastaví, ale po niekoľkých jazdách som sa presvedčil, že sa môžem spoľahnúť. Videokamera systému je vpredu na čelnom skle a dvojica radarových systémov je v spodnej časti nárazníka. Systém zobrazoval červenú výstražnú kontrolku pri vyhodnotení kritickej situácie, že som sa moc priblížil k vozidlu idúcemu predo mnou.

Bezpečnému parkovaniu bez pokrčených plechov napomáha parkovací asistent. Pomôcť pri parkovaní dokáže pozdĺžne a kolmo na smer jazdy. Postup je jednoduchý. Zapnem si smerovku na stranu, kde chcem parkovať, stlačím tlačidlo parkovacieho asistenta podľa toho, či chcem parkovať pozdĺžne alebo priečne a pomaly prejdem okolo voľného miesta. Asistent vyhodnotí voľné miesto ako vhodné, všetky informácie sa zobrazujú na združenom prístroji a už stačí len pustiť volant. Zaradím prevodovú páku do polohy R a vozidlo začne parkovať, vodič musí sledovať upozornenia parkovacích asistentov a preraďovať podľa potreby prevodovku medzi pohybom dopredu a dozadu. Využitie tohto asistenta vidím pri vodičoch s menšími skúsenosťami alebo ak sa vodičovi nechce točiť volantom, lebo asistent točí volant naozaj veľmi rýchlo. Stretol som sa so situáciami, že by som zaparkoval vozidlo rýchlejšie a na menej pokusov ako asistent. Hodila by sa kamera vzadu, ktorou nebolo vozidlo vybavené. Využil by som ju pri parkovaní pomocou vlastných schopností a vtedy by pomohla pri lepšej orientácii za vozidlom.

Ovládanie a funkčnosť MMI systému stojí za samotnú kapitolu. Pri prvom kontakte môže byť človek trochu neistý, ale po pár klikoch a prípadných omyloch je ovládanie v podstate veľmi jednoduché a keď je ešte menu v českom jazyku, tak sa dá ovládať šikovne. Z prístrojovej dosky sa vysunie 8-palcový farebný monitor s vysokým rozlíšením a peknou grafikou jednotlivých údajov nastavenia. Ovládacia jednotka sa neskladá zo zbytočne veľkého množstva tlačidiel a tak sa dá jednoducho orientovať. Cez plochu MMI touch sa môže ovládať niekoľko funkcií, napr. prstom písať písmená a číslice, pri zadávaní adresy v navigácii alebo písaní telefónneho čísla. Ďalej sa dá pomocou MMI touch pohybovať na mape alebo nastavovať stanice rádia. Ja som to využil hlavne pri zadávaní adresy v navigácii a fungovalo to bez problémov. Samotná navigácia má množstvo nastavení a možností zobrazovania. Orientovalo sa mi vďaka navigácii dobre a doviedla ma vždy do požadovaného cieľa. Funkciu, ktorú som nevyskúšal bol autotelefón s rozhraním Bluetooth umožňujúcu počas jazdy pripojiť vozidlo na internet cez portál Google. O priestorové ozvučenie interiéru sa staral prostredníctvom 15-reproduktorov vrátane subwoofera a centrálneho reproduktora exkluzívny zvukový systém Bang & Olufsen Advanced Sound System. Hudbu som si tu vychutnal naozaj výborne. Pri zapnutí systému sa vysúvajú v rohoch z prístrojového panelu dve akustické šošovky, ktoré dodávajú interiéru eleganciu a priestorový zvuk. Exkluzívne sú aj kryty reproduktorov z lešteného hliníka v predných a zadných dverách. MMI systém ďalej obsahuje pevný disk, na ktorom bolo uložené množstvo hudby. Na MMI monitore som pozeral DVD film, kde z bezpečnostného hľadiska je to vyriešené tak, že pri rozjazde vozidla sa vypne obraz a zostane pustený iba zvuk. Jednotlivé kapitoly a spustenie filmu som ovládal cez MMI touch.

Motor a prevodovka

Model A6 poháňa naftový šesťvalec do V, so systémom vstrekovania common rail a prepĺňaním pomocou turbodúchadla. Objem motora je 2967 cm3, výkon 180 kW medzi 4000 - 4500 ot./min a max. krútiacim momentom 500 Nm medzi 1400 - 3250 ot./min. O výkonnosti tohto motora som sa presvedčil hneď pri prvom razantnejšom zošliapnutí plynového pedálu. Výrobca deklaruje o 16 percent nižšiu spotrebu oproti motoru 176 kW z predchádzajúcej generácie.

Prevodovka je S tronic (7-stupňová dvojspojková), kde som takmer nepostrehol, kedy preraďovala. Mohol som si vybrať tri režimy radenia. Poloha D (Normal), ktorá je určená na bežné vozenie, kde si volí optimálny prevodový pomer. Poloha S (Sport), ktorá sa využíva pri športovej jazde, kde sa prevodové stupne preraďujú neskôr a tým dovolí točiť motor do vyšších otáčok. Taktiež sa zlepší odozva plynového pedálu. Pri polohe M si manuálne preraďujem prevodové stupne na radiacej páke alebo na páčkach pod volantom a sám si určujem prevodové stupne podľa môjho štýlu jazdy. Praktickejšie je ovládanie pod volantom, lebo stále držím volant obidvoma rukami a môžem lepšie manévrovať.

Počas testovania som najazdil 879 km (orientačne: v meste 330 km, mimo mesta 250 km a po diaľnici 295 km), s priemernou spotrebou 8,1 l/100 km. Pri jazde na diaľnici pri nastavenom tempomate na rýchlosť 135 km/h priemerná spotreba vyšla 7,0 l/100 km. Pri kombinovanej jazde (okresné cesty, dediny) bola spotreba 6,5 l/100 km. Pri jazde po bratislavskom obchvate o dĺžke 20 km s nastaveným tempomatom na 90 km/h sa priemerná spotreba ustálila na pekných 5,5 l/100 km. Pri jazdení v meste bola spotreba pri slabej premávke pod 7,0 l/100 km, ale pri plných cestách sa pohybovala okolo 11,0 l/100 km. Po najazdených 259 km v meste bola dlhodobá priemerná spotreba na hodnote 9,9 l/100 km, ale treba podotknúť, že niekoľko najazdených kilometrov bolo veľmi dynamických.

Namerané otáčky pri rôznych rýchlostiach: 50 km/h - 1200 ot./min., 70 km/h - 1300 ot./min., 90 km/h - 1350 ot./min., 110 km/h - 1600 ot./min., 130 km/h - 1800 ot./min..

Vozidlo je vybavené štart-stop systémom a tým znižuje spotrebu aj emisie CO2. Motor sa vypína pri úplnom zastavení vozidla, keď je stlačený brzdový pedál. Pri uvoľnení brzdového pedálu sa opätovne naštartuje.

Podvozok

Predná náprava je 5-prvková a obsahuje dve priečne zavesené ramená hore a dole. Zadná náprava je lichobežníková s priečnym ramenom. Vozidlo malo príplatkový adaptive air suspension (elektronický riadené vzduchové pruženie). Pohon zabezpečuje quattro (stály pohon všetkých kolies) so športovým diferenciálom, ktorý rozdeľuje pohonné sily variabilne medzi kolesá zadnej nápravy podľa nastavenia režimu podvozku. Základné rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou je 40 : 60 percent. Na 20-palcových diskoch z ľahkých zliatin boli obuté pneumatiky 255/35 R20. Pri jazde po ceste vo vyjazdených koľajach to bol boj s volantom. Vo veľkej miere ťahalo vozidlo do strán a bolo to nutné korigovať volantom. Hlučnosť pneumatík a náprav pri prejazdoch väčšími nerovnosťami sa prenášali do interiéru, ale nebolo to nič dramatické. Možnosť vyskúšania si kvalít podvozku bola obmedzená veľkým opotrebením letných pneumatík, a tak pri prejazdoch zákrutami bolo potrebné na tento fakt myslieť. Pri prudkých prejazdoch zákrutami na vlhkej vozovke sa vozidlo dostávalo do šmyku.

Jazdné nastavenia systému Audi drive select som si nastavoval cez MMI systém. Mohol som si vybrať z piatich jazdných režimov: efficiency (úsporný spôsob jazdy), comfort (vhodný pre dlhé jazdy na diaľnici), auto (každodenné jazdenie), dynamic (športový spôsob jazdy) a individual (osobné nastavenie jednotlivých systémov). Taktiež sa dalo pomocou systému zdvíhať vozidlo napr. pri prejazde obrubníka. Pri svižných prejazdoch zákrutami mimo mesta som si jazdu užil, vozidlo držalo na ceste a nedochádzalo k nakláňaniu karosérie.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP V sériovej výbave vozidlo obsahuje množstvo bezpečnostných prvkov. ABS, EBV (brzdy s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily), ASR, ESP, airbag na strane vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu “sideguard“, Audi pre sense basic – systém zabezpečujúci preventívnu ochranu cestujúcich v prípade hroziaceho nebezpečenstva (napnutie bezpečnostných pásov, zapnutie výstražných smeroviek, zatvorenie okien), aktívne opierky hlavy vpredu, ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu a vzadu, deaktivátor airbagu spolujazdca. Za príplatok je vozidlo dovybavené asistentom nočného videnia a Audi adaptive cruise control s funkciou Stop&go vrátane Audi pre sense front. Aj vďaka týmto prvkom výbavy získala A6-ka pri testoch Euro NCAP päť hviezdičiek (91% - dospelí cestujúci, 83% - deti, 41% - chodci, 86% - bezpečnostné asistenčné systémy).


Obstarávacia cena (spracované: 27.10.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Najnižšia cena:
A6 2.0 TDI
39.030 €
Základná cena modelu:
A6 3.0 TDI Quattro
51.280 €
Cena testovanej verzie:
A6 3.0 TDI Quattro
93.039 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; EDS; ASR; ESP; airbag na strane vodiča a spolujazdca; bočné airbagy; hlavové airbagy vpredu a vzadu sideguard; Audi pre sense basic; elektronický imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu a vzadu, deaktivátor airbagu spolujazdca, systém plynulého rozbehu pri stúpaní
Interiér:
stredová opierka rúk vpredu a vzadu; zadné sedadlá delené a sklápateľné, tri opierky hlavy vzadu; elektrické ovládanie všetkých okien; ukazovateľ vonkajšej teploty; stĺpik volantu manuálne nastaviteľný v dvoch smeroch; koberčeky vpredu a vzadu; kontrola tlaku v pneumatikách; miestošetriace rezervné koleso; Start-stop systém; zvýšený objem palivovej nádrže na 75 litrov
Exteriér:
Audi drive select; determálne sklá - zeleno tónované; svetelný senzor; dažďový senzor; denné stretávacie svetlá; tretie brzdové svetlo v zadnom okne hore
Výbava za príplatok k základnej cene: • adaptive air suspension = 2194,00 €
• alarm s funkciou proti odtiahnutiu = 507,00 €
• asistent nočného videnia = 2249,00 €
• Audi adaptive cruise control s funkciou Stop&go vrátane Audi pre sense front = 1945,00 €
• Audi music interface = 276,00 €
• elektronické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru = 584,00 €
• autotelefón (Bluetooth) na stredovej konzole so slotom pre SIM-kartu a možnosťou SAP = 979,00 €
• balík odkládacích priestorov = 112,00 €
• disky z ľahkých zliatin 8,5Jx20, 10-lúčové, V-dizajn, čiastočne leštené, pneu 255/35 R20 = 3037,00 €
• DVD/CD menič = 732,00 €
• elektrická slnečná roleta vzadu, na bočných oknách mechanická = 507,00 €
• exluzivný zvukový systém - Bang & Olufsen Advanced Sound System = 6748,00 €
• Head up display = 1552,00 €
• komfortná automatická klimatizácia 4-zónová = 732,00 €
• komfortné sedadlá vpredu s pamäťou = 2496,00 €
• LED - svetlomety = 3094,00 €
• balík pridavného osvetlenia Lichtpaket = 315,00 €
• MMI Navigačný systém plus s MMI touch = 3722,00 €
• drevený obklad v interiéri jaseň prírodný = 754,00 €
• Parkassistent = 1316,00 €
• kožené poťahy Milano = 2170,00 €
• dvojdielna palubná doska a obklad dverí = 0,00 €
• quattro so športovým diferenciálom = 1182,00 €
• rozšírená kožená výbava = 732,00 €
• bezšnúrové slúchadlo vpredu pre autotelefón Bluetooth online = 624,00 €
• otvor na prepravu dlhých predmetov vrátane odnímateľného vaku = 225,00 €
• multifunkčný športový kožený volant 3-ramenný s funkciou radenia = 293,00 €
• vonkajšie spätné zrkadlá elektricky sklápateľné s pamäťou = 253,00 €
• vonkajšie spätné zrkadlá elektricky sklápateľné s automatickou clonou a pamäťou = 551,00 €
• vyhrievané sedadlá vpredu a vzadu = 809,00 €
• lak - metalíza = 1069,00 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 27.10.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Audi A6 BMW rad 5 Mercedes E trieda
Značka / model Audi A6 Quattro BMW rad 5 xDrive Mercedes E trieda 4MATIC
Motor 3.0 TDI 530d 350 CDI BlueEFFICIENCY
Zdvihový objem motora 2967 2993 2987
Uloženie / počet valcov V/6 R/6 V/6
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 180/4000 190/4000 195/3800
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 500/1400 560/1500 620/1600
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková 8-stupňová automatická 7-stupňová automatická
Pohon 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 250 250 250
Zrýchlenie (s) 6,2 6,0 6,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,0 5,7 6,7
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1760 1790 1825
Dĺžka (mm) 4915 4899 4868
Šírka (mm) 1874 1860 1854
Výška (mm) 1455 1464 1464
Rázvor (mm) 2912 2968 2874
Počet dverí/miest 4/5 4/5 4/5
Objem batož. priestoru (l) 530 520 540
Cena modelu bez príplat. (€) 51.280 55.600 55.650
Akčná cena (€) - - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 93.039 83.238 81.468

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • BMW rad 5
    nemá (výrobca neponúka)
    disky z ľahkých zliatin 8,5Jx20 (má 8,5Jx19 predné a 9Jx19 zadné), exkluzívny zvukový systém Bang Olufsen Advanced Sound System, LED - svetlomety (stretávacie, diaľkové), quattro so športovým diferenciálom, parkovací asistent s funkciou automatického priečneho zaparkovania

  • Mercedes E trieda
    nemá (výrobca neponúka)
    20" disky z ľahkých zliatin (má 18" disky z ľahkých zliatin), exkluzívny zvukový systém Bang Olufsen Advanced Sound System, LED - svetlomety (stretávacie, diaľkové), Head up display, quattro so športovým diferenciálom, parkovací asistent s funkciou automatického priečneho zaparkovania
    má naviac
    kolenný airbag vodiča, aktívny asistent mŕtveho uhla, aktívny asistent pre udržanie v jazdnom pruhu, systém pre rozpoznanie únavy vodiča

    Záverečné hodnotenie

    Táto manažérska limuzína ponúka komfortné vozenie. Je vybavená veľkým množstvom príplatkovej výbavy, ktorá spríjemňovala a napomáhala k bezpečnej jazde. A6-ka ponúka výbavu, ktorú konkurencia v prémiovom segmente nemá. Ak sa ale zákazník rozhodne pre takú výbavu, tak musí počítať s tým, že to nebude lacná záležitosť. Príplatková výbava v testovanom vozidle stála 41 759 €, čo je cenové navýšenie o 81 %. Nevýhoda pekného a elegantného svetlého interiéru sa prejavila po najazdených skoro 33000 km, ktoré ukazoval palubný počítač, kde sedadlá boli jemne sfarbené od oblečenia a strop vozidla bol na pár miestach uťapkaný. LED svetlomety sú umelecko dizajnérske dielo a mne osobne sa veľmi páčia. Odporúčam ich. V základnej výbave sa predáva s halogénovými svetlometmi, ale takú A6-ku som ešte nevidel a neviem či by si ju niekto kúpil. Zato 20-palcové disky by som vymenil za nejaké menšie, čo by sa odzrkadlilo aj na lepšom komforte jazdy. Vozenie v modeli A6 som si vychutnal a vedel by som si predstaviť, že sa v ňom budem voziť aj naďalej.

    Fotogaléria


    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Ďalšie testy AUDI:
    Test Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A1 1.6 TDI Ambition

    Dňa: 7.11.2011
    Redaktor: Ing. Václav Ptáček
    Foto: Ing. Václav Ptáček

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]