Test: Hyundai i40 kombi 1.6 GDI Style (11/2011)
|
redaktor: j.čík, 25.11.2011;
Spoločnosť Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia, importér vozidiel Hyundai, nám na týždňový test poskytol nové rodinné kombi Hyundai i40 so základným benzínovým motorom 1.6 GDI v strednej, no napriek tomu mimoriadne bohatej, výbave s označením Style.
Čerstvý vietor v strednej triede
Posledná novinka z dielne Hyundai, úplne nový model i40, je na našom trhu len zopár mesiacov od začiatku júna. Svoju európsku premiéru absolvoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne a nadväzuje na štúdiu Hyundai Genus zo ženevského autosalónu spred piatich rokov. Hyundai i40 bol navrhnutý a skonštruovaný v európskom výskumnom a vývojovom centre značky Hyundai v nemeckom Rüsselsheime, no vychádza z pásov výrobnej linky závodu Ulsan v Kórei. Netradičné uvedenie verzie kombi ešte pred 4-dverovým sedanom, ktorý na náš trh dorazí už čoskoro, potvrdzuje zameranie na európskych zákazníkov. Podiel predaja karosérie kombi v tomto veľmi silnom segmente je v Európe 54% voči sedanu. Aktuálna vlajková loď i40 vstúpila veľmi sebavedome do silne obsadených vôd v segmente strednej triedy "D". Poďme sa ňu pozrieť trochu podrobnejšie.
Exteriér
Musím sa priznať, že moderný, dynamický a proporcionálne vyvážený dizajn karosérie na mňa zapôsobil ešte pred prvým kontaktom a nič sa na tom nezmenilo ani pri prvom stretnutí zoči voči. Zaujal však nielen mňa. S pozitívnymi reakciami som sa stretával počas týždňa na každom kroku, aj keď priznávam, že konzervatívnejším zákazníkom nemusí byť úplne po chuti. Hyundai i40 je v mojich očiach momentálne asi najkrašie kombi z celého segmentu. Pri spomienke na nedávne nudné modely z dielne Hyundai dávam dizajnérom veľkú pochvalu za obrovský posun dopredu, zasa o kus bližšie k náročným európskym zákazníkom.
Dizajn, rovnako ako u posledných modelov značky, sa tradične nesie v duchu filozofie „fluidic sculpture“. Charakteristickú tvár i40 vytvára typická šesťuholníková maska chladiča s logom značky uprostred, ktoré podčiarkuje chromovaná lišta plynulo prechádzajúca do LED pásov v predných reflektoroch, pripomínajúcich zakrúteného hada. LED svetlá s denným svietením sa dodávajú štandardne do všetkých verzií, xenónové reflektory s ostrekovačmi za príplatok. Pri odbočovaní v nižších rýchlostiach som ocenil statické prisvecovacie svetlá integrované do hlavných reflektorov, osvetľujúce stranu pred vozidlom a vedľa neho podľa natočenia volantu. V spodnej časti sú po stranách umiestnené hmlové svetlá s čírym sklom a jedinečným dynamickým charakterom. Ten nechýba ani spodnej časti predného nárazníka, svojím tvarom pripomína spojlery športových vozidiel.
Pri bočnom pohľade ma zaujala výrazná stúpajúca bočná línia prechádzajúca vonkajšími kľučkami dverí zdôrazňujúca sebavedomý vzhľad. Rovnako tak prelis v spodnej časti dverí nadväzujúci v zadnom nárazníku. Zaujímavo je navrhnutý sklon "D" stĺpika, ktorý je netradične konkávny (zakrivený dovnútra). LED technológia je použitá aj v bočných smerovkách v aerodynamicky tvarovaných spätných zrkadlách. Celkovej elegancii prispieva chrómované orámovanie okien, čiastočne chrómované vonkajšie kľučky dverí či integrované strešné lyžiny striebornej farby. i40-tke sa priam hodia 17" disky z ľahkých zliatin s 10-timi lúčmi a veľmi jej pristane aj modrá farba Blue Spirit.
Rovnako vyvážená je aj zadná časť a nie je na nej nič čo by mi vadilo. Špecifický šesťuholníkový tvar použitý na prednej maske som objavil aj na piatych dverách. Plynulo na neho nadväzujú zahnuté LED pruhy v efektných koncových svetlách, výrazne pretiahnutých do blatníkov. Zároveň do nich elegantne presahuje stredná chromovaná lišta. Za zmienku stojí aj oválne zadné okno, ktoré opisuje tvar opačne prehnutého "D" stĺpika. Dopĺňa ho mohutný strešný spojler vo farbe karosérie so zabudovaným tretím brzdovým svetlom.
Hyundai i40 je dlhý 4770 mm, široký 1815 mm a vysoký 1470 mm. Rázvor náprav dosahuje hodnotu 2770 mm.
Interiér a výbava
Rovnako ako v exteriéri, aj tu prevládajú prvky fluidného dizajnu. Modernú a dynamickú palubnú dosku tvoria z väčšej časti mäkčené plasty doplnené o tvrdé. Celkovej elegancii prispievajú lakované plasty v matnej striebornej a čiernej lesklej farbe. Posledné spomínané bohužiaľ trpia vysokou náchylnosťou na otlačky od prstov a viditeľný prach. Chválim kvalitu spracovania, ktorá sa posunula oproti starším modelom Hyundai zasa o kus dopredu. Nadchol ma aj farebný palubný displej Supervision s výbornou grafikou a dobrou čitateľnosťou aj v slnečných dňoch. Ten je umiestnený medzi budíkmi s modrým podsvietením, ktoré majú v strede okrúhly displej zobrazujúci teplotu motora s indikátorom radenia a na druhom stav palivovej nádrže a vonkajšej teploty. Potešilo by ma, keby stredný displej v hornej časti dokázal zobraziť aj iný údaj ako grafický ukazovateľ okamžitej spotreby alebo dojazdu. Napríklad aktuálnu rýchlosť v digitálnej forme prípadne rýchlosť nastavenú na tempomate. Ten sa ovláda na výbornom koženom trojramennom volante s priam ideálnym priemerom a hrúbkou venca. Okrem tempomatu sú na druhej strane ovládače audiosystému, na spodnom ramene tlačidlá handsfree systému s Bluetooth a palubného počítača. Novinkou u Huyndai je aj "európsky" ovládač svetiel na palubnej doske naľavo (doteraz sa ovládali svetlá na páčke pod volantom). Nakoľko je i40-tka vybavená bezkľúčovým systémom, štartuje sa tlačidlom Start/Stop vedľa volantu napravo.
Napriek tomu, že sa mi palubná doska páči, nájde sa na nej aj niečo čo by som jej vytkol. Stredový panel tvorí audiosystém s CD a MP3 prehrávačom, kde intenzita podsvietenia displeja neladí s ostatnými displejmi. Pod ním má miesto panel klimatizácie, ktorý obsahuje väčšie tlačidlá a mohutný otočný ovládač intenzity klimatizácie. Zato tlačidlá na zmenu teploty klimatizácie, ktoré som spočiatku hodnú chvíľu hľadal, sú umiestnené úplne mimo tohto panelu po stranách a navyše sú o dosť menšie ako ostatné. Pokiaľ by na ne na paneli klimatizácie neostalo miesto, vedel by som to odpustiť. Voľného miesta je tam ale podľa môjho názoru dostatok. Na stredovej konzole vedľa tlačidla elektricky ovládanej parkovacej brzdy je umiestnená okrúhla záslepka, ktorá má funkciu až vo vyššej výbave (tlačidlá na ovládanie parkovacie asistenta a funkcie Auto Hold automatickej prevodovky).
i40-tka bola vybavená aj parkovacím asistentom so senzormi vzadu. Bolo však vidieť, že bol domontovaný dodatočne. Malý reproduktor bol umiestnený, a nie príliš vkusne, nad bočnými koľajničkami krytu batožinového priestoru. Navyše aj zvuk, ktorý sa z neho ozýval pri zaradení spiatočky a signalizácii prekážky bol až príliš ostrý. Za príplatok 300 EUR je však možné zakúpiť fabrický parkovací asistent so senzormi vpredu a vzadu aj s vizuálnou signalizáciou prekážky na palubnom displeji. A keby aj to bolo stále málo, za 800 EUR je k dispozícii inteligentný poloautomatický parkovací systém, ktorý nájde vhodné miesto a postará sa o správne natočenie volantu. V prípade dovybavenia integrovanou navigáciou sa zobrazuje pohľad z parkovacej kamery na farebnom displeji v stredovej konzole, alebo bez navigácie vo vnútornom spätnom zrkadle. To je vybavené aj automatickým stmavovaním pri oslnení a nechýba ani svetelný a dažďový senzor. Vonkajšie spätné zrkadlá disponujú okrem elektrického ovládania a vyhrievania aj elektrickým sklápaním. Škoda, že sklápanie nie je prepojené s diaľkovým ovládačom na "kľúči", rovnako tak sťahovanie a vyťahovanie okien.
V i40-tke nechýba ani množstvo odkladacích priestorov. Spomeniem úložnú schránku s USB portom za lesklými čiernymi dvierkami na stredovej konzole, menšie priehradky po bokoch konzoly, nechýba ani objemná schránka pred spolujazdcom vpredu, taktiež dostatočne hlboký priestor v prednej lakťovej opierke a pred ňou ďalší s držiakom na poháre schovaný pod roletkou.
Predné sedadlá sú veľmi pohodlné a poskytujú aj slušnú bočnú oporu. Priestor pre posádku vpredu je výborný, mal som dostatok miesta pre nohy pri stredovej konzole aj dverách, rovnako tak nad hlavou. Obe sedadlá sú výškovo nastaviteľné. Sedenie za volantom je vyššie, najnižšia poloha mi vyhovovala tak akurát. Vodičove sedadlo je elektricky nastaviteľné aj s elektricky nastaviteľnou bedernou opierkou. Pri elektrickom nastavení by sa zišla aj pamäť, tá je však k dispozícii len v najvyššej výbave Premium. V štandarde výbavy Style sú vyhrievané predné a dokonca aj zadné sedadlá, čo je obvyklé až vo vyšších triedach. Testované vozidlo bolo však nevedno prečo vybavené iba vyhrievaním vpredu.
Zadné sedadlá sú asymetricky delené a sklopné. Oproti svojim konkurentom ponúkajú aj nastavenie sklonu operadiel v dvoch polohách, v uhle 26 alebo 31 stupňov, čo spríjemňuje cestovanie na dlhšie trate. Poskytujú však slabšiu oporu na stehná vďaka sklonu kratších sedákov. Nepochválim ani lakťovú opierku s držiakmi na poháre, ktorá je vo vyklopenej polohe až príliš nízko. Posádku na zadných sedadlách čaká kráľovský priestor. Za priemerne vysokým vodičom je viac než dostatok miesta pre nohy a hlavu. Mínusom je pri nastavení predných sedadiel v najnižšej polohe málo priestoru pod sedákmi pre chodidlá cestujúcich vzadu. Naopak pozitívom je nízko položený stredový tunel podlahy, z ktorého sa poteší najmä pasažier na zadnom sedadle v strede. Nastupovanie a vystupovanie nie je vďaka veľkým dverám nijako obmedzujúce.
Poďme sa pozrieť do batožinového priestoru. Dynamický dizajn karosérie s klesajúcou strechou a šikmo skosenými piatymi dverami si vybrali svoju daň. Šírku aj hĺbku musím pochváliť, mínusom je však menšia výška na konci kufra. Napriek tomu disponuje nadpriemerným objemom 553 litrov v základnom prevedení a 1719 litrov po sklopení zadných sedadiel. Rovnako chválim variabilitu. K dispozícii je dvojitá podlaha s priečinkami na uloženie rôznych drobností. Po stranách sú úložné priehradky na lekárničku, trojuholník a pod. Aj tu ma prekvapili po vyklopení podlahovej priehradky ďalšie úložné priestory. Na zafixovanie väčších predmetov v kufri sú k dispozícii úchytné oká a na ochranu posádky od letiacich predmetov z kufra v prípade nárazu slúži bezpečnostná sieť s úchytmi v strope. Celkom ma ale nepresvedčil kryt batožinového priestoru. Jeho chod v koľajniciach nebol najistejší a taktiež sa nerozvíjal rovnomerne na oboch stranách a tak vždy na jednej strane prevísal. Pod podlahou nechýba dojazdová rezerva s náradím.
Motor a prevodovka
Pod kapotou sa ukrýva základná motorizácia i40-tky, s ktorou som sa už mal možnosť zoznámiť na jar tohto roku v testovanom modeli ix35. Ide o atmosférický radový 4-valec o objeme 1.6 litra s priamym vstrekovaním benzínu GDI, premenlivým časovaním ventilov D-CVVT a 16-ventilovou technikou. Disponuje maximálnym výkonom 99 kW (135 koní), ktorý dosahuje pri 6300 ot./min-1. Musím ale priznať, že udávaný výkon nie je až tak citeľný a skôr porovnateľný s bežnými, výkonovo slabšími atmosférickými 1.6-tkami. Kto preferuje dynamickejšiu jazdu, musí siahnuť po výkonnejšom benzínovom agregáte 2.0 GDI 130 kW (177 koní) alebo naftovej 1.7 CRDi 100 kW (136 koní). Benzínová motorizácia s menším objemom a preplňovaním bohužiaľ zatiaľ v ponuke nefiguruje.
Motor je dostatočne pružný, avšak zdržanlivý. Chýba mu rýchlejšia reakcia na zatlačenie plynového pedála. A aby sa dostavil silnejší záťah, treba byť trpezlivejší a hlavne ho točiť do vyšších otáčok. To sa však odrazí na zvýšenom hluku a vyššej spotrebe. Zatlačenie do sedadiel sa tak či onak nedostaví. Oveľa viac mu svedčí kľudná jazda, pri ktorej sa odvďačí nízkou spotrebou benzínu. Odhlučnenie je na vysokej úrovni a do interiéru sa neprenášajú žiadne vibrácie. Pri zastavení na križovatke som mal pocit, že mi zhasol motor vďaka systému Stop&Go. Tým však testované vozidlo nedisponovalo, dodáva sa za príplatok 290 EUR. Túto základnú motorizáciu hodnotím ako výbornú voľbu do mesta, ale nestratí sa ani mimo neho.
Plusom je aj 6-stupňová manuálna prevodovka s presnými dráhami a ľahkým chodom. Nemám jej v podstate čo vytknúť. Potešilo ma, že jazda mestom rýchlosťou 50 km/h na 5-tom prevodovom stupni jej nerobí žiadny problém. To sa samozrejme odrazí na úspornej prevádzke.
V priebehu necelého týždňa som s i40-tkou prešiel 657 kilometrov s priemernou spotrebou 7,6 litrov na 100 km podľa palubného počítača. V 70-litrovej nádrži pritom pri odovzdávaní zostala ešte asi štvrtina benzínu. Pri rannnej ceste do práce cez mesto, vzdialenej 11,5 km od domova mi palubný počítač ukázal spotrebu 7,2 litra. Bolo to však v čase ešte pred vrcholiacou rannou špičkou, kedy by bola spotreba vďaka hustnúcej premávke o niečo vyššia. Na 30-kilometrovej trase z Pezinka do Karlovej Vsi v podvečerných hodinách cez Vajnory a mestský diaľničný obchvat, kde som sa na jednom úseku nevyhol každodennej dopravnej zápche, na displeji v cieľovom mieste svietila krásna spotreba 6,3 litra na 100 km. Pri diaľničnej 130-tke na ceste z Malaciek do Bratislavy i40-tka spotrebovala cca 7,7 litra benzínu na 100 km, čo je primeraný údaj vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta. Aerodynamický hluk pri tejto rýchlosti nebol nejako výrazný.
V nasledujúcej tabuľke sú uvedené otáčky motora pri rôznych prevodových stupňoch a rýchlostiach podľa tachometra.
50 km/h |
4. stupeň |
1900 ot./min. |
50 km/h |
5. stupeň |
1500 ot./min. |
90 km/h |
5. stupeň |
2750 ot./min. |
90 km/h |
6. stupeň |
2250 ot./min. |
130 km/h |
6. stupeň |
3300 ot./min. |
Podvozok a pohon
Tak to je podľa môjho názoru ďalšia silná stránka i40-tky. Vpredu je použité nezávislé zavesenie kolies McPherson s vinutými pružinami, plynokvapalinovými tlmičmi a priečnym skrutným stabilizátorom. Vzadu sú nezávisle zavesené kolesá na viacprvkových závesoch s pomocným rámom, stabilizátorom a rovnakým typom pružín a tlmičov ako vpredu. Podvozok je komfortne naladený a výborne filtruje nerovnosti na ceste. Naviac je aj kvalitne utlmený. Do interiéru sa len minimálne prenášajú nárazy od nerovností na nekvalitnej vozovke, ktorých je na našich cestách neúrekom. Aj pri rýchlejších prejazdoch zákrutami sa i40-tka správa suverénne s minimálnymi náklonmi a dobre drží stopu.
Celkom presné riadenie je vybavené elektrickým posilňovačom MPDS (Motor Driven Power Steering) s premenlivým účinkom podľa rýchlosti vozidla. Vďaka tomu je parkovanie v meste veľmi jednoduché, naopak pri rýchlejšej jazde volant "stuhne".
Všetky verzie i40 majú už samozrejme kotúčové brzdy na oboch nápravách, vpredu s ventilovanými kotúčmi. Brzdám dávam rovnako pochvalu. Zaberajú dostatočne skoro a sú výborne dávkovateľné. Nechýba ani brzdový asistent pre núdzové brzdenie.
Bezpečnosť
 |
Hyundai i40 dosiahol v tomto roku v testoch bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP výborný výsledok, keď získal celkovo 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získal 92%, za ochranu detí 86%, chodcov 43% a za bezpečnostné systémy 86%. Nedá mi nespomenúť, napriek tomu, že ním testovaná i40-tka nebola vybavená, príplatkový asistent pre vedenie vozidla v jazdných pruhoch Lane Keeping Assistant System, ktorý v prípade priblíženia k čiare vodorovného značenia v jazdnom pruhu bez signalizácie smerovkami upozorní vodiča zvukovým výstražným signálom alebo korekciou riadenia. |
U vozidiel Hyundai sme už zvyknutí na vysoký štandard bezpečnostných prvkov, výnimkou nie je ani i40. Vo výbave Style nechýba ABS s EBD, stabilizačný systém ESP s asistentom rozjazdu do kopca HAC, čelné a bočné airbagy vpredu, hlavové vpredu aj vzadu a dokonca aj kolenný airbag vodiča či zadné bočné airbagy. Predné sedadlá sú vybavené aktívnymi opierkami hláv a k dispozícii sú aj úchyty Isofix pre detské sedačky vzadu.
Obstarávacia cena
(spracované dňa 9.11.2011)
Najnižšia cena: i40 1.6 GDI Comfort |
21.990 €
|
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou: i40 1.6 GDI Style |
23.990 €
|
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov: i40 1.6 GDI Style |
24.480 €
|
Štandardná výbava |
Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent pre rozjazd do kopca HAC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, aktívne predné opierky hlavy, funkcia varovných svetiel pri núdzovom brzdení, elektronická parkovacia brzda s funkciou automatického brzdenia, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, monitorovanie tlaku v pneumatikách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá poťah látka, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, bedrová opierka v sedadle vodiča, vyhrievané predné a zadné sedadlá, 5x hlavová opierka, delené, posuvné a sklopné zadné sedadlá, sklopná lakťová opierka vzadu, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, USB a AUX port, Bluetooth handsfree, roleta batožinového priestoru, vyhrievané čelné sklo pod stieračmi, samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo, dažďový a svetelný senzor, inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru, chromované kľučky dverí, hmlovky, strešné lyžiny, disky z ľahkých zliatin 17“, pneumatiky 215/50 R 17, denné LED svetlá
|
Výbava za príplatok k základnej cene: |
lak - metalíza = 490 €
|
Doplnková výbava: |
parkovací asistent vzadu
|
Porovnanie s konkurenciou (spracované: 09.11.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)
Do porovnávacej tabuľky som nezaradil francúzskych konkurentov Citroen C5 Tourer a Peugeot 508 SW so základnou benzínovou motorizáciou 1.6 VTi 88 kW, nakoľko sa dodávajú iba so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Rovnako tak Toyotu Avensis Combi, ktorej základná motorizácia 1.6 Valvematic 97 kW je v ponuke iba so základnou výbavou Terra bez možnosti dovybavenia na úroveň testovanej i40-tky. Honda Accord Tourer a Renault Laguna Grandtour má v ponuke základnú motorizáciu s objemom až 2.0 litra, s výkonom 115 kW resp. 103 kW. Ďalší konkurenti v triede sú nepochybne aj Škoda Superb Combi s preplňovaným motorom 1.4 TSI a Ford Mondeo Kombi. Ford však ponúka zvýhodnenú akciovú ponuku Trend X až na výkonnejšiu motorizáciu 1.6 EcoBoost SCTi s výkonom 118 kW (160 koní) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ide však o vozidlá objednané na sklad bez možnosti dovybavenia na testovaný Hyundai. Z toho dôvodu som ho do porovnávacej tabuľky nezaradil.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Značka / model |
Hyundai i40 |
Opel Insignia Sport Tourer |
Mazda 6 Wagon |
VW Passat Variant |
Motor |
1.6 GDI |
1.4 Turbo |
1.8 |
1.4 TSI |
Stupeň výbavy |
Style |
Edícia 20 rokov |
TE |
Comfortline |
|
|
|
|
|
Zdvihový objem motora |
1591 |
1398 |
1798 |
1390 |
Uloženie / počet valcov |
R/4 |
R/4 |
R/4 |
R/4 |
Preplňovanie |
nie |
áno |
nie |
áno |
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) |
99/6300 |
103/4900 |
88/5500 |
90/5000 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) |
165/4850 |
200/3800 |
165/4300 |
200/1500 |
|
|
|
|
|
Prevodovka manuálna |
6-stupňová |
6-stupňová |
5-stupňová |
6-stupňová |
|
|
|
|
|
Pohon |
predný |
predný |
predný |
predný |
|
|
|
|
|
Max. rýchlosť (km/hod) |
195 |
205 |
190 |
200 |
Zrýchlenie (s) |
11,6 |
10,9 |
11,8 |
10,6 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
6,6 |
5,6 |
6,7 |
6,4 |
|
|
|
|
|
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
1395 |
? |
1350 |
1473 |
|
|
|
|
|
Dĺžka (mm) |
4770 |
4908 |
4755 |
4771 |
Šírka (mm) |
1815 |
1856 |
1795 |
1820 |
Výška (mm) |
1470 |
1520 |
1490 |
1516 |
Rázvor (mm) |
2770 |
2737 |
2725 |
2712 |
Počet dverí/miest |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Objem batožinového priestoru (l/VDA) |
553-1719 |
540-1530 |
519-1751 |
603-1731 |
|
|
|
|
|
Záruka |
5 rokov bez obmedzenia km |
6 rokov /80.000 km (vzťahuje sa na motor, prevodovku a rozvody) |
3 roky |
2 roky |
|
|
|
|
|
Cena modelu bez príplatkov (€) |
23.990 |
33.310 |
25.290 |
25.170 |
Akčná cena (€) |
- |
28.190 |
21.990 |
- |
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) |
24.480 |
29.625 |
22.555 |
28.678 |
Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Opel Insignia
nemá (výrobca neponúka)
vyhrievané zadné sedadlá, inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom, kolenný airbag vodiča, ostrekovače svetlometov
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
adaptívne bi-xenónové svetlomety s natáčaním AFL, parkovacie senzory vpredu, navigačný systém so 7" info displejom, elektrické ovládanie piatych dverí, disky z ľahkej zliatiny 18" (i40 má 17"), systém Start&Stop
Mazda 6
nemá (výrobca neponúka)
zadné bočné airbagy, kolenný airbag vodiča, inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom, systém monitorovania tlaku v pneu, Bluetooth, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nastaviteľné sedadlo vodiča, parkovacie senzory vzadu
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
diaľkové ovládanie okien, CD menič
VW Passat
nemá (výrobca neponúka)
kolenný airbag vodiča, 17" disky z ľahkých zliatin (Passat má 16")
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
parkovacie senzory aj vpredu, systém rozpoznania únavy vodiča, bedrová opierka sedadla spolujazdca, vonkajšie spätné zrkadlo vodiča stmievateľné
Záverečné hodnotenie
Hyundai i40 je úplne nový prírastok medzi priestrannými rodinnými kombíkmi v silne obsadenej strednej triede. Svoju obľubu si ale nepochybne nájde aj vo flotilovom predaji ako cestovné manažérske auto. Silnou stránkou je moderný a dynamický dizajn, priestranný interiér, mimoriadne bohatá výbava, kvalitné prevedenie či výborný komfortný podvozok. Slabinou i40-tky je slabšia ponuka motorov a mínusy odo mňa dostala aj za spomínané nedotiahnuté detaily. Pri porovnaní ceny je na tom celkom dobre, no už to nie je to, na čo sme boli zvyknutí napr. u modelu i30, kde cena ďaleko podliezala konkurenciu vo svojej triede. Pri rozhodovaní by mohol zavážiť aj komplex záruky a popredajných služieb „Five Year Triple Care“ (päť rokov trojnásobnej starostlivosti), ktorý je kombináciou päťročnej záruky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päťročnej cestnej asistenčnej služby a päť rokov zvýhodnených prehliadok technického stavu vozidla.
Fotogaléria
Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi Style 4x2
Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Dňa: 25.11.2011
Redaktor: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík |