Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 08.06.2012;

Importér vozidiel Honda pre Slovenskú republiku, spoločnosť Honda Slovakia, spol. s r.o., nám požičal na redakčný test model CR-V z kategórie SUV s naftovým motorom 2.2 i-DTEC s výbavou Comfort. testoval Karol Zechmeister





Svetové SUV

Prvá generácia modelu CR-V sa na Slovensku začala predávať v roku 1997. V roku 2002 prišla do predaja generácia druhá. Dizajnový rozdiel medzi nimi nebol veľmi výrazný. Väčšej dizajnovej zmeny sa dočkala až tretia generácia, u nás predávaná od roku 2006. Menší facelift podstúpil model na začiatku roku 2010 a tento rok by mal byť nahradený generáciou štvrtou.

Momentálne sa jedná o najpredávanejší model značky Honda na Slovensku. Za prvé štyri mesiace tohto roku bolo zaregistrovaných 241 kusov vozidiel Honda, z toho rovných 166 tvoril model CR-V. Ak sa pozrieme na celosvetové predaje modelov, zistíme zaujímavú skutočnosť. Za prvý štvrťrok 2012 bolo celosvetovo predaných 147.199 kusov modelu CR-V, čo znamená, že sa jedná o 16-ty najpredávanejší model na svete a zároveň o najpredávanejšie SUV na svete! Wau, tak sa poďme naňho pozrieť.

Exteriér
Pri prvom pohľade na vozidlo je jasné, že nebolo navrhnuté na starom kontinente. Dizajnéri z ďalekého východu majú v hlavách jednoducho iné krivky. A tak celkovo pôsobí vozidlo viac ázijsky ako európsky. Ako prvé ma zaujalo oblúkovité bočné zasklenie, vďaka ktorému má D-stĺpik nezameniteľný tvar. Chrómová lišta po obvode okien, tmavé zadné okná, chrómové kľučky a vkusné disky kolies dodávajú vozidlu športovo-elegantný vzhľad.

Predná časť tiež nie je tuctová. Masívny nárazník vytŕčajúci vpred dopĺňa maska chladiča s dvomi otvormi. Medzi nimi je plastový diel, ktorý dodáva vozidlu nezameniteľný vzhľad. Práve táto medzera sa nemusí každému páčiť. Akoby tam chýbal nejaký diel alebo lišta. Nová generácia tento prvok už mať nebude.

V zadnej časti zaujmú zvislé skupinové svetlá nezasahujúce do piatych dverí. Plastová ochrana v spodnej časti po obvode celého vozidla, doplnená vpredu o nájazdový ochranný plast pod motorom, dáva vodičovi najavo, že v ľahkom teréne sa nemusí obávať. Takže jednou vetou. Vozidlo tvoria vcelku jedinečné krivky a tvary, vďaka ktorým si vozidlo len tak ľahko nepomýlite s inými modelmi v tejto triede.

Interiér
Vďaka väčšej svetlej výške sa do vozidla nastupuje príjemne. Ako prvé ma v interiéri zaujme neprepojenie medzi prístrojovou doskou a tunelom medzi prednými pasažiermi. Takéto riešenie tu vytvára rovnú podlahu. Do priestoru sa z prístrojovej dosky tlačí akurát konzola s prevodovou pákou, ktorá je tým pádom úžasne po ruke. Volant svojou veľkosťou k autu pasuje. Vľavo sa na ňom ovláda audiosústava a vpravo tempomat a palubný počítač. Medzi kruhovým otáčkomerom a rýchlomerom je úzky a zároveň vysoký displej. Je tu aj kolík, ktorý slúži hlavne na reguláciu podsvietenia. Dá sa ním totiž aj prepínať medzi údajmi A a B spotreby palubného počítača, ale túto funkciu našťastie ponúkajú aj tlačidlá na volante.

Nad konzolou s prevodovou pákou nachádzam ovládanie klimatizácie a audiosústavy. Všetky tlačidlá aj kruhové ovládače sú masívne a ponúkajú dostatočný zdvih. Pre veľkú chlapskú ruku sú ideálne.

Odložiť maličkosti sa dajú do konzoly pod prevodovou pákou alebo vľavo pod volantom. Pred spolujazdcom sú dve schránky. Horná je elegantne schovaná za posuvnými dvierkami. Dolná sa otvára klasicky smerom k nohám spolujazdca. Priestor medzi sedadlami ponúka držiak na dva nápoje a odkladaciu schránku obsahujúcu 12 V zásuvku a AUX vstup.

Lakťová opierka vychádzajúca z operadla mi nevyhovuje. Je príliš úzka, ruku by som si rád oprel presne medzi obe predné lakťové opierky. Zatiaľ jediný nedostatok. Celá prístrojová doska je z tvrdých plastov, dizajn je jednoduchý, ale spracovanie a lícovanie jednotlivých častí je na vysokej úrovni. Vnútorné spätné zrkadlo je samostmievacie. Niekomu môžu chýbať lampičky pri kozmetických zrkadlách v slnečných clonách.

Milé prekvapenie ma čaká na zadných sedadlách. Priznám sa, nečakal som tu toľko miesta. Za moju výšku 195 cm som si sadol bez problémov. Dostatok miesta do všetkých smerov mi tlačí na jazyk jediné slovo – vzdušnosť. Už na predných sedadlách, vďaka chýbajúcemu stredovému tunelu, som sa necítil stiesneno a teraz vzadu sa to len znásobilo. A tom som sa ešte nezačal hrať so zadnými sedadlami. Ich sedáky sú delené v pomere 1/3 : 2/3 a sú posuvné. Operadlá sú pre zmenu delené v pomere 40:20:40 a sú polohovateľné. Celé sedadlá idú preklopiť k predným. V tejto polohe sa o ich zaistenie stará remeň, ktorý sa uchytí o príslušný kolík v B-stĺpiku. Vtedy vznikne naozaj veľký priestor na prevoz objemných vecí. Celá manipulácia so zadnými sedadlami je intuitívna a jednoduchá. Stačí potiahnuť za plastové oko na vrchu operadla a ide polohovať resp. úplne sklopiť. Sedák sa odistí látkovým madlom na jeho spodku a dá sa preklopiť. V jednoduchosti je krása. Malý detail si všímam na zadnej lakťovej opierke. Otvory na nápoje sú za sebou, čiže popri nich je dosť miesta na odloženie ruky. Vo viacerých iných vozidlách, kde sú tieto držiaky vedľa seba, nápoje zavadzajú rukám. Ešte skúšam sklopiť predné spolujazdcovo operadlo do roviny so zadným sedákom, a naozaj to ide. Zadný pravý cestujúci si môže natiahnuť nohy a cestovať s veľkým pohodlím.

Vďaka polohovateľným zadným operadlám je roletový kryt batožinového priestoru vybavený tromi samostatnými menšími roletkami, ktoré sa uchycujú o zadné hlavové opierky pomocou plastových elementov. Celý kryt je v prípade potreby možné šikovne odložiť do priestoru za kolesami. Samotný batožinový priestor za zadnými sedadlami má objem 513 litrov. Po stranách sú háčiky, ktoré vo vyšších výbavách slúžia na uloženie druhej dosky dna, vďaka ktorému je možné rozdeliť priestor na dve časti. Tiež málo vídaná možnosť. Pod dnom v tomto vozidle je už len dojazdové rezervné koleso s náradím. Zaujalo ma osvetlenie batožinového priestoru v strope a ľahkosť s akou idú otvoriť resp. zatvoriť piate dvere. Takisto možnosť vybrať si akým madlom ich zatvoriť nenájdete všade. Tu sú na výber dve.

Motor, prevodovka a jazda
Na pohon slúži naftový motor s označením 2.2 i-DTEC s objemom 2199 ccm. Rovnaký motor bol aj v nedávno testovanej Honde Accord. Disponuje maximálnym výkonom 110 kW pri 4000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 350 Nm dosahuje pri 2000 ot./min. Po naštartovaní sa mi tu zdá o niečo hlučnejší ako v Accorde, ale nie je to nič dramatické. Mestskú rýchlosť 50 km/h zvláda na štvrtý prevodový stupeň pri otáčkach 1400. Po krátkych jazdách v meste som dosiahol najmenšiu spotrebu 7,9 l/ 100 km. Ale to chcelo naozaj ľahkú nohu, predvídanie a „plachtenie“ na neutrál medzi križovatkami. Pri presúvaní sa v rannej kolóne, však stúpla spotreba až nad 11 l/ 100 km. Čo už je dosť.

Pri okresnej rýchlosti 90 km/h na šiesty prevodový stupeň sú otáčky motora 1800. S ľahkou nohou a využívaním zotrvačnosti nebude problém dosiahnuť spotreby pod 6,5 l/ 100 km.

Na trase BA – TT (110 km/h) displej palubného počítača ukázal spotrebu 6,9 l/ 100 km. Ďalej do Piešťan spotreba stúpla na 7,5 l/ 100 km. Aj pri rýchlosti 130 km/h nerobí problém motoru vozidlo zrýchliť. Otáčky sú vtedy na šiesty prevodový stupeň 2550 a výkonová rezerva je dostatočná. Počas testu som odjazdil 436 km s celkovou priemernou spotrebou 8,3 l/ 100 km.

Prevodovka je 6-stupňová manuálna. Páka má primerané dráhy, ale bol v nej cítiť odpor. V Accorde išli stupne radiť o niečo ľahšie. Tu to chce o málo väčšiu silu, alebo automatickú prevodovku. Tá by sa sem úžasne hodila.

Vysoký posed ponúka výborný prehľad o dianí pred vozidlom. Všetko pôsobí vo vnútri robustne, posádka má pocit priestrannosti a zároveň bezpečia. Výhľad všetkými smermi je dobrý. Páčia sa mi displeje klimatizácie a audiosústavy, ktoré majú príjemné podsvietenie, a hlavne sú zladené aj farebne. Takisto podsvietenie hlavných prístrojov je oku lahodiace. Hlavný displej medzi kruhovými analógovými ukazovateľmi zobrazuje dostatok informácií naraz. Zhora to je okamžitá spotreba, údaje palubného počítača, info o zapnutých pásoch cestujúcich, vonkajšia teplota, celkovo prejdené kilometre, stav paliva a teplota chadiacej kvapaliny. Výhodou je, že sa dá naraz sledovať okamžitá spotreba, aj keď len dieliková, a priemerná spotreba. Palubný počítač umožňuje odsledovať dve rôzne priemerné spotreby aj vzdialenosti, označené ako A a B.

Pri parkovaní sa mi stávalo, že som zacúval k stene, parkovacie senzory pípali, zaradil som neutrál a senzory pípali aj naďalej. Po zaradení neutrálu by som prijal, aby ma už neupozorňovali. Dajú sa však deaktivovať tlačidlom vpravo pod volantom. Parkovacie senzory sú aj v prednom nárazníku, ale len v rohoch. A tak poslúžia len pri šikmom pohybe vozidla, čo vlastne vo väčšine prípadov parkovania stačí. Pri parkovaní kolmo na stenu sa treba však spoliehať na vlastný odhad. Pochváliť musím tvar páky ručnej brzdy, ktorý ma vyslovene nabádal, aby som ju pravidelne zaťahoval. Je naozaj ideálny, ruku netreba vytáčať, jednoducho potiahnuť smerom hore.

Podvozok
Poháňané sú všetky štyri kolesá vďaka systému Real Time 4WD. Technický popis systému nájdete tu: Real Time 4WD. Ja len spomeniem, že na bežnej ceste sa vozidlo správa ako predokolka a v prípade, ak predné kolesá začnú strácať trakciu, začne sa pohon prenášať aj na zadné kolesá. Je to ten najjednoduchší systém pohonu 4x4, ktorý nepatrí medzi najmodernejšie. Som si však celkom istý, že v prípade potreby na snehu alebo zľadovatelej vozovke, čo som ja v máji nemal ako vyskúšať, si urobí svoju robotu na výbornú.

Čo som však mohol vyskúšať boli nespevnené cesty, jazda vysokou trávou, lesné chodníčky a prašné stúpanie. Trúfam si napísať, že majitelia tohto typu auta s ním ani do väčších terénov nikdy nepôjdu. Všetky spomenuté „nástrahy“ vozidlo zvládlo bez najmenšej námahy. Podvozok žehlil nerovnosti veľmi dobre a vo vnútri nič nevŕzgalo, nepraskalo. Ale bolo slnečno a sucho, čiže žiadne hlboké mláky, blato ani mokré lístie som bohužiaľ nemal šancu nájsť a vyskúšať tak pohon 4x4 v trochu ťažkých podmienkach. Skôr som si vyskúšal dynamickejšiu jazdu po našich okresných cestách a musím skonštatovať, že náklony vysokej karosérie neboli také veľké, akoby sa dalo čakať. Filtrovanie nerovností aj vďaka „balónovým“ pneumatikám s rozmerom 225/65 R 17 bolo ideálne. Na naše cesty, ktoré môžem kľudne nazvať určitým druhom terénu, je vozidlo ako stvorené.

Bezpečnosť
Vyššie v teste spomínam slovíčka ako masívne a robustné, už to naznačuje, že vozidlo dáva posádke pocit bezpečia. Posed a vzhľad k tomu len prispievajú. Ak k tomu prirátam pohon 4x4, bezpečnostné systémy ako antiblokovací sytém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, pomocný systém pre jazdu s prívesom TSA, tak je paradox zistiť, že v nárazových testoch Euro NCAP, ešte podľa starej metodiky, nezískal model CR-V za ochranu dospelých cestujúcich plný počet hviezdičiek. Získal štyri z piatich. Rovnako však dopadli aj viacerí konkurenti (podľa starej metodiky napr. Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, BMW X3, Chevrolet Captiva, Mitsubishi Outlander...). Za ochranu dospelých si teda odniesol 33 bodov, za ochranu detí 37 a za ochranu chodcov 13.

Obstarávacia cena (spracované dňa 16.05.2012 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
CR-V 2.0 i-VTEC S
19.950 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
CR-V 2.2 i-DTEC Comfort
23.950 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, pomocný systém pre jazdu s prívesom TSA, možnosť deaktivácie predného airbagu spolujazdca, predpínače bezpečnostných pásov, predné aktívne opierky hlavy, aktívny elektrický posilňovač riadenia, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), imobilizér
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 40:20:40, kryt batožinového priestoru, predné a zadná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca, lampička na čítanie vpredu a vzadu, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, odkladací priestor pre okuliare, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, tempomat, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, textilný interiér s prvkami Alcantary, tmavé bočné a zadné sklá, parkovacie senzory, multiinformačný display, systém pripomenutia servisu Honda, autorádio s podporou MP3, ovládanie autorádia na volante, 4 reproduktory, konektor vstupu AUX, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/65 R 17 102T, predné hmlové svetlá, smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, chrómové kľučky dverí, strešné lyžiny, metalická farba

V cenníku pre výbavu Comfort nefiguruje žiadna príplatková výbava.


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 18.05.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Modely SUV sú čoraz obľúbenejšie a každý z výrobcov sa snaží mať vo svojej ponuke aj vozidle z tejto triedy. Do tabuľky sa tentoraz vošli Hyundai ix35, Ford Kuga a Renault Koleos. Zoznam zástupcov ďalej tvoria vozidlá ako napr. Toyota RAV4, Nissan Qashqai, Kia Sportage, VW Tiguan, Chevrolet Captiva, Mitsubishi ASX. Česká Škoda ponúka v danej triede model Yeti. Novinkou je Mazda CX-5 a netreba zabúdať ani na Ssangyong Korando.

Značka a model Honda CR-V Hyundai ix35 Ford Kuga Renault Koleos
Motor 2.2 i-DTEC 2.0 CRDi 2.0 TDCi 2.0 dCi
Stupeň výbavy Comfort Comfort Spirit X Black Edition
Zdvihový objem motora 2199 1995 1997 1995
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/4000 100/4000 103/3750 110/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/2000 320/1800 320/1750 320/2000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 190 181 184 182
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,6 11,3 10,4 10,4
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 5,7 6,0 6,4
Emisie CO2 (g/km) 171 149 159 166
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1577 1525 1614 1730
Dĺžka (mm) 4570 4410 4443 4520
Šírka (mm) 1820 1820 1842 1865
Výška (mm) 1675 1670 1710 1695
Rázvor (mm) 2630 2640 2690 2690
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 513 591 410 450
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / neobmedzené km 4 roky / 100 000 km 3 roky / 150 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 26.200 24.890 24.890 25.590
Akčná cena (€) 23.950 - - 23.990
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 23.950 25.380 25.355 24.910

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Hyundai ix35
  • má naviac: asistent pre rozjazd do kopca HAC a pre zjazd z kopca DBC, systém zabraňujúci prevráteniu vozidla ROP, čalúnenie látka/koža (Honda má látka/alcantara), bedrová opierka v sedadle vodiča, vyhrievanie predného okna pod stieračmi, fixačná sieť batožinového priestoru, kozmetické zrkadlá s osvetlením, Bluetooth handsfree, automatické zapínanie svetiel, USB vstup, 6 reproduktorov (Honda má 4)
    nemá: tempomat, monochromatické spätné zrkadlo, parkovacie senzory vpredu a vzadu, systém kontroly tlaku v pneumatikách, automatická dvojzónová klimatizácia, posuvné zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, 17-palcové kolesá (Hyundai má 16-palcové)

  • Ford Kuga
  • má naviac: bezkľúčové štartovanie tlačidlom, športové vyhrievané predné sedadlá, bedrová opierka v sedadle vodiča, 8 reproduktorov (Honda má 4), Bluetooth sada pre pripojenie / hlasové ovládanie mobil. telefónu (angl. modul), USB vstup, el. sklopné spätné zrkadlá, elektrické vyhrievanie čelného skla
    nemá: monochromatické spätné zrkadlo, čalúnenie látka/alcantara, posuvné zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, systém kontroly tlaku v pneumatikách

  • Renault Koleos
  • má naviac: bezkľúčový vstup a štartovanie, el. sklopné spätné zrkadlá, dažďový a svetelný senzor, HSA asistencia pri rozjazde do kopca, HDC systém kontroly rýchlosti v prudkom klesaní, navigačný a komunikačný systém Carminat TomTom (pokrytie celá Európa), Bluetooth, 6 reproduktorov (Honda má 4), sklopné stolčeky na zadnej strane operadiel vodiča a spolujazdca, úložné priestory v podlahe pred zadnými sedadlami a pred sedadlom spolujazdca, bočné ochranné lišty vo farbe karosérie, dvojfarebné disky kolies z ľahkej zliatiny (Honda má jednofarebné)
    nemá: monochromatické spätné zrkadlo, čalúnenie látka/alcantara, posuvné zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, systém kontroly tlaku v pneumatikách


    Záverečné hodnotenie

    Model CR-V ma milo prekvapil. Jedno z tých vozidiel, od ktorého nič nečakáte a ono vám dá veľa. Okrem mne nevyhovujúcej lakťovej opierke vodiča a vyššej spotreby v mestskej kolóne, mi tu nič nevadilo. Už základná výbava pre naftový motor ponúka všetko potrebné. Musím vyzdvihnúť priestranný interiér, masívne ovládacie prvky, variabilitu zadných sedadiel, dostatočný výkon, pocit bezpečia.

    Ak potrebujete sem-tam ísť lesnou cestou na chatu, poľnou na záhradu alebo len tak bezcieľne spoznávať neznáme prašné cesty, toto vozidlo vám poslúži dokonale. V meste zase oceníte vyšší posed. Už by som len porozmýšľal nad automatickou prevodovkou. Získaný komfort by mi za ten príplatok určite stál. A tak som úplne pochopil, prečo sa jedná o najpredávanejší model značky Honda na Slovensku a zároveň o momentálne najpredávanejšie SUV na svete.


    Fotogaléria


    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 08.06.2012
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]