Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 15.06.2012;

Importér vozidiel Opel pre Slovenskú republiku, spoločnosť Opel Southeast Europe, organizačná zložka, nám na test poskytol rodinné MPV, Opel Zafira Tourer s najsilnejším naftovým agregátom 2.0 CDTI vo výbave Enjoy.

testoval Jaroslav Čík



Ideálny rodinný spoločník

Zafira začala písať svoju históriu v roku 1999, kedy na trh prišla prvá generácia tohto rodinného MPV s typovým označením A. Bola postavená na platforme modelu Astra G a vyznačovala sa jedinečnou koncepciou sedadiel Flex7. Tá ponúkala flexibilné usporiadanie sedadiel v troch radoch pre siedmich cestujúcich bez nutnosti demontáže sedadiel. Predávala sa do roku 2005, kedy ju nahradila druhá generácia s typovým označením B a rovnako bola postavená na vtedy aktuálnej platforme modelu Astra. Od predstavenia prvej generácie modelu Zafira v roku 1999 na cestách jazdí vyše 2,2 milióna kusov obidvoch generácií, takže o jej mimoriadnom úspechu sa nedá vôbec polemizovať. Druhá generácia sa predáva dodnes, akurát po príchode novej Zafiry Tourer dostala prívlastok Classic, ako je to už tradičné u modelu Astra. Poďme sa ale pozrieť bližšie na novú, v poradí už tretiu, generáciu modelu Zafira s označením Tourer.

Exteriér
zväčšiť obrázok Dizajn karosérie novej Zafiry Tourer je oproti predchádzajúcej generácii Zafiry, ale aj oproti väčšine modelov v kategórii rodinných vanov, oveľa dynamickejší. Opel uvádza, že pri navrhovaní aerodynamických tvarov karosérie čerpal inšpiráciu z vysokorýchlostných vlakov. Oproti predchádzajúcej generácii nová Zafira Tourer podrástla. Dĺžka sa zväčšila o 191 mm na 4658 mm, šírka o 83 mm na 1884 mm a výška o 50 mm na 1685 mm. Takisto sa zväčšil aj rázvor o 50 mm na dĺžku 2760 mm. Mne osobne nová Zafira veľmi sadla a prišla mi veľkostne tak akurát. Nie je prílíš malá ako napr. u Forda model C-MAX resp. Grand C-MAX, ale ani zbytočne veľká ako napr. Ford S-Max. Všetko je však vec potrieb zákazníka, takže každému bude vyhovovať niečo iné.

Na prednej časti ihneď upúta originálny dizajnový prvok dvoch bumerangov, prebiehajúcich od predných reflektorov po hmlovky v spodnej časti, ktorý bol použitý už aj v modeli Ampera. V predných reflektoroch zaujme ďalší dizajnový prvok v tvare krídiel, použitý prvýkrát v modeli Insignia. Maska chladiča lichobežníkového tvaru je doplnená o chromovanú lištu s logom značky uprostred. Z neho vychádza aj stredová hrana cez prednú kapotu doplnená o ďalšie dve bočné hrany, ktoré patria k typickým prvkom dizajnu posledných modelov značky Opel.

zväčšiť obrázok Výhľad z kabíny smerom dopredu sa zlepšil vďaka tenším predným stĺpikom karosérie. Pohľad dozadu zasa zlepšujú nové spätné zrkadlá namontované na dverách s dvojfarebnými krytmi. Ich horná časť je lakovaná lesklou čiernou farbou, vďaka čomu opticky splývajú s bočnými oknami. Spodná časť je lakovaná vo farbe karosérie. Prémiovejší dojem vytvárajú bočné dvere so sklami zvonku prekrývajúcimi rámy okien. Rovnaké vyhotovenie je použité aj v modeli Insignia. Pri bočnom pohľade upútajú výrazné prelisy na dverách v spodnej časti, rovnako tak ostrá dynamická hrana prechádzajúca tesne nad líniou vonkajších klučiek.

Takisto ako v predných aj v zadných svetlách sa opakuje grafika v profile krídiel, navyše sú vybavené aj efektnými diódami LED za príplatok. Plochu piatych dverí a zadného okna rozdeľuje chrómovaná horizontálna lišta s logom Opel uprostred. Zadné hmlové svetlá sú umiestnené v nárazníku aby nezväčšovali plochu zadných skupinových svetiel. Pohľad na zadný nárazník prezrádza, že testovaná Zafira Tourer je dovybavená unikátnym výsuvným a sklopným nosičom bicyklov FlexFix.

Porovnanie rozmerov Zafira Tourer (C) vs. Zafira Classic (B)
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Classic

Interiér
zväčšiť obrázok Dizajn interiéru pôsobí veľmi elegantne a hodnotne, čo dopĺňa aj použitie kvalitných materiálov. Väčšinu ovládačov ako napr. ovládače svetiel, multifunkčný kožený volant, prístrojový panel, audiosystém a mnoho ďalších zdieľa s modelom Astra, ale to mi vôbec nevadilo. Zafira dostala nové uloženie veľkého farebného displeja pod kapličku v strede hornej časti palubnej dosky. Ten je celkom dobre čitateľný aj na slnku a slúži pre potreby audiosystému, navigačného systému či automatickej dvojzónovej klimatizácie. Ďalší displej s červeným podsvietením je umiestnený medzi otáčkomerom a rýchlomerom s chrómovaným orámovaním na prístrojovom paneli. Zobrazujú sa na ňom údaje z palubného počítača alebo parkovacích senzorov. Prekvapilo ma však, že iba zo zadného, keď senzory sú aj v prednom nárazníku. Napriek tomu, že som našiel zopár drobných dielenských nedostatkov hodnotím spracovanie ako kvalitné a bez problémov ich Zafire odpustím.

zväčšiť obrázok Komfort pre cestujúcich vpredu aj vzadu je vynikajúci. Vpredu vďaka ergonomickým sedadlám s certifikátom AGR nezávislej asociácie lekárov a ortopedických expertov. Okrem výškového a pozdĺžneho posuvu disponujú nastaviteľnou dĺžkou sedákov a elektricky nastaviteľnou bedernou opierkou s mimoriadnym rozsahom. Poskytujú aj primerané bočné vedenie a široký rozsah nastavenia. Bez problémov som si našiel ideálnu polohu.

zväčšiť obrázok Rovnako ako v predchádzajúci generáciach Zafiry je hlavnou úlohou usporiadania zadných sedadiel maximálna flexibila bez nutnosti vyberania sedadiel. Dve zadné sedadlá v treťom rade sa dajú jednoducho sklopiť do podlahy batožinového priestoru, ale sedenie na nich je skôr núdzovou záležitosťou alebo pre deti. Sedadlá v druhom rade boli kompletne zmenené. Spoločnú lavicu nahradili tri individuálne sedadlá, ktoré sa dajú nezávisle pozdĺžne posúvať o 210 mm (100 mm dopredu, 110 mm dozadu) a sklápať, čím sa vytvorí úplne rovná podlaha. Okrem toho sa sklon operadiel troch sedadiel dá nastavovať v štyroch rozličných polohách (0, 16, 20 a 24 stupňov). Sedadlá sa dajú jednoducho sklápať vďaka farebným popruhom (červené na sklápanie a čierne na vyťahovanie hore). Unikátnym prvkom je systém Lounge Seating za príplatok, ktorý umožňuje pasažierom vzadu komfortnejšie sedenie. Vznikne sklopením stredného sedadla a prisunutím krajných sedadiel ešte viac dozadu a bližšie k sebe. Sklopením bočníc stredného operadla vznikne pohodlná lakťová opierka. Priestor na nohy a hlavu je za priemerne vysokou posádkou vpredu viac než dostatočný. Sedenie na zadných sedadlách je veľmi pohodlné a vďaka mimoriadnej variabilite sa dá meniť poloha a tým oddialiť únava aj pri dlhšej ceste. Jedinú výtku mám k manuálne ovládaným oknám vzadu, ktorých kľučka naráža v určitej polohe do kolena, doporučil by som priplatiť si za elektrické ovládanie.

zväčšiť obrázok Vďaka veľkorysému priestoru kabíny a variabilnému systému sedadiel Zafira Tourer poskytuje objemný batožinový priestor s hodnotou 710 litrov pri päťsedadlovej konfigurácii (o 65 litrov viac ako Zafira predchádzajúcej generácie). Po sklopení sedadiel v druhej a tretej rade predstavuje maximálny objem kráľovských 1860 litrov (+ 40 litrov viac) a úplne rovnú ložnú plochu.

Nová Zafira sa chváli takým množstvom odkladacích priestorov, že by sa dala o nich napísať samostatná kapitola. Celkovo je ich vraj až 30. Aj keď som ich nerátal, môžem potvrdiť, že ich je viac než dosť. Pred spolujazdcom vpredu sú dve zatvárateľné a osvetlené schránky, jedna menšia hore a jedna väčšia tradične dole. Medzi nimi je ďalší priestor s gumenou protišmykovou plochou na odloženie drobností napr. mobilu. V stredovej konzole na palubnej doske je ďalšia nenápadná zatváracia schránka pred centrálnym displejom či otvorená hlboká priehradka priamo pod výklopným panelom s elektrickou zásuvkou 12V a vstupmi USB a AUX pod ovládacím panelom klimatizácie. Samozrejmosťou je lakťová opierka s úložným priestorom na drobnosti, odkladací priestor zakrytý roletkou pred opierkou či držiaky na poháre alebo fľaše na spodnej konzole. Ďalší úložný priestor je v stropnej konzole, v strope nad vodičovymi dverami výklopné puzdro na okuliare či menšia výklopná schránka pred vodičom na palubnej doske pod ovládacím panelom osvetlenia. Vylepšený je aj odkladací priestor vo dverách, do predných dverí sa bez problémov okrem iného zmestí 1,5 fľaša, do zadných 1-litrová. Zaujímavosťou sú aj odkladacie plochy napr. na reflexnú vestu alebo lekárničku za roletkou pod prednými sedadlami, tie sú však za príplatok.

zväčšiť obrázok Absolútnym unikátom je integrovaný nosič bicyklov FlexFix, ktorý umožňuje prepravu až štyroch bicyklov s celkovou hmotnosťou do 100 kilogramov. V základnom prevedení odnesie 2 bicykle, po pridaní adaptéru celkovo až štyri. Jeho výhodou je, že k uchyteniu nepotrebuje ťažné zariadenie, ako je to obvyklé pri tomto type nosičov. Ďalšia výhoda je, že odpadá odkladanie nosiča pri nepoužívaní napr. do garáže, ale jednoducho ho stačí poskladať a zatlačiť späť pod podlahu za zadný nárazník. Stále ho tak budete voziť so sebou bez toho aby zavadzal v batožinovom priestore alebo nejako ho obmedzoval. Takže kedykoľvek ho budete potrebovať, stačí jednoducho zatiahnuť za uvoľňovací mechanizmus v batožinovom priestore a po nenáročnom rozložení ihneď kedykoľvek používať. Opätovné zloženie ide trochu ťahšie, ale chce to iba cvik a hlavne dodržať správny postup. Navyše disponuje aj funkciou sklápania s naloženými bicyklami, takže prístup do batožinového priestoru nie je obmedzený. Bez problémov som s bicyklom na nosiči naložil dovnútra napr. aj kočík. Nakoľko som vášnivý cyklista, nosič FlexFix som veľmi ocenil a počas týždňa som ho používal skoro každý deň. Pri výbere rodinného auta by určite zohral nemalú úlohu.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Testovaná Zafira Tourer bola vybavená najsilnejším naftovým agregátom z ponuky s objemom 2.0 CDTI s výkonom 121 kW (165 koní), ktorý dosahuje pri 4000 ot./min. Ostatné naftové agregáty majú rovnaký objem 2.0 litra, ale výkon 82 a 96 kW. Pohonná jednotka je vybavená priamym vstrekovaním paliva Common-Rail a turbodúchadlom s variabilnou geometriou, ktoré reguluje prepĺňací tlak pomocou nastaviteľných lopatiek rozvádzacieho kolesa turbíny. Disponuje maximálnym krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu 1750 až 2500 ot./min. Maximálna rýchlosť 208 km/h a akcelerácia z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 9,8 sekundy sú na rodinný van úctyhodné parametre. Toľko údaje výrobcu. Pocitovo je agregát pružný so širokým rozsahom. Záťah motora nastupuje už od nízkych otáčok (od cca 1500 ot./min.) a mohutnejší záťah cítiť pri prekročení hranice 2000 ot./min. Vyššie otáčky nad hranicou 3000 sú pre bežnú jazdu zbytočné, dostatok výkonu aj pri predbiehaní vo vyšších rýchlostiach je k dispozícii už v spodnom pásme otáčok. Odhlučnenie motora je na priemernej úrovni, výraznejší klepot naftového motora počuť iba pri studenom štarte. Príjemne ma prekvapila aj úspornosť.

Počas testovacieho týždňa som s novou Zafirou Tourer prešiel 715 km s priemernou spotrebou 6,4 litra na 100 km odčítanou z palubného počítača. Výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu 5,2 litra na 100 km sa mi aj vďaka môjmu štýlu jazdy nepodarilo dosiahnuť. Za to pri sobotnajšej podvečernej jazde z Pezinka do Karlovej Vsi (dlhej 23 km), plynulou jazdou cez mesto, som dosiahol krásnu spotrebu 4,9 l/100 km. Na 33 km dlhej trase z Trnavy do Piešťan po diaľnici s maximálnou dovolenou rýchlosťou 130 km/h si podľa palubného počítača Zafira vypýtala 6,7 litra nafty na 100 km, čo je tiež slušný údaj. Pri jazde mestom v čase špičky treba rátať so spotrebou cez 7 litrov na 100 km. Motor je štandardne vybavený vypínateľným systémom Štart/Stop, ktorý napomáha úspornej jazde hlavne v meste. Udávaná hodnota emisií je 137 g/km CO2.

zväčšiť obrázok S agregátom si veľmi dobre rozumela 6-stupňová manuálna prevodovka, na ktorej oceňujem presný chod a primerané dĺžky dráh. Jediné, čo by som jej mohol vytknúť je, že jazdu v meste 50-tkou nezvláda na piaty prevodový stupeň, je nutné podradiť na 4-ku. Naopak, pri jazde po diaľnici rýchlosťou 130 km/h pri zaradenej 6-tke sa motor pohybuje v nízkych otáčkach, vďaka čomu je v kabíne nízka úroveň hluku. Ako je to s otáčkami motora a prevodových stupňoch pri ďalších rýchlostiach prezrádza nasledovná tabuľka.

50 km/h 4. stupeň 1250 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1500 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1800 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2250 ot./min.


Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Predná náprava typu MacPherson s hliníkovými priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom vychádza z modelu Insignia. Zadná náprava s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou doplnená Wattovým priamovodom zasa vychádza z Astry. Wattov priamovod tvorí krátke otočné stredné rameno na malom priečnom nosníku, pripevnenom k podlahe karosérie, hneď sa osou zadných kolies. Otočné rameno má na každom konci guľové čapy, ku ktorým sú pripevnené priečne ramená od jednotlivých kolies. Pri jazde v zákrute Wattov priamovod zachytáva bočné sily, čím eliminuje bočný pohyb nápravy a zmeny zbiehavosti. Priamovod zachytí približne 80 percent priečnych síl pôsobiacich na vlečené ramená zadnej nápravy. Okrem toho Wattov priamovod umožňuje použiť mäkšie silentbloky na pripojenie ramien ku karosérii, ktoré sú vystavené pôsobeniu menších síl. Aj vďaka tomu sa zvýšil komfort a znížil prenos hluku z podvozka do kabíny. Zafira sa pri jazde do zákrut príliš nenakláňa a veľmi dobre drží stopu. Napriek tomu, že sa podvozok zdá tvrdší, celkom dobre filtruje nerovnosti na rozbitej vozovke. S podvozkom si dobre rozumejú aj pneumatiky s rozmerom 225/50 R 17 obuté na diskoch z ľahkých zliatin.

zväčšiť obrázok Výhodou spomínaného riešenia zadnej nápravy sú menšie priestorové nároky, vďaka ktorým je možné Zafiru vybaviť výsuvným nosičom na bicykle FlexFix.

Riadenie s elektrickým posilňovačom REPS (Rack Assist Electric Power Steering) s premenlivým účinkom je celkom presné a nie je ani veľmi preposilované. Výhoda oproti hydraulickému posilňovaču s čerpadlom nepretržite poháňaným od motora je, že elektrický posilňovač spotrebúva energiu iba pri otáčaní volantom. Kotúčové brzdy na oboch nápravách podávajú dostatočný brzdný výkon, akurát by som prijal trochu skorší nástup. Nová Zafira Tourer môže byť za príplatok vybavená aj mechatronickým podvozkom FlexRide s inteligentnou, plne adaptívnou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia. Tento systém automaticky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia stavu cesty, rýchlosti a štýlu jazdy vodiča.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok Nová Zafira Tourer môže byť dovybavená množstvom najnovších bezpečnostných systémov ako je napr. systém sledovania mŕtveho uhla, asistent pre dodržiavanie jazdného pruhu, rozpoznávač dopravných značiek, indikátor vzdialenosti či adaptívny tempomat. Bohužial testované vozidlo nebolo vybavené žiadnym z nich, ale úroveň bezpečnosti je aj tak vysoká. Už v základnej výbave nechýba systém ABS s brzdovým asistentom, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS či brzdový asistent HBA. V štandarde nájdeme aj čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca, bočné airbagy a hlavové airbagy pre posádku vpredu a vzadu. Na zadných sedadlách nechýbajú úchyty Isofix pre detské sedačky a k dispozícii je aj vypínanie airbagu spolujazdca vpredu v prípade umiestnenia dieťaťa v detskej sedačke vpredu.

otvoriť test Euro NCAP Nová Zafira Tourer stihla v minulom roku absolvovať testy bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP, kde obstála veľmi dobre s plným počtom 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala vysoké hodnotenie 94%, za ochranu detí 83%, za ochranu chodcov 53% a za bezpečnostné systémy 86%.


Obstarávacia cena (spracované dňa 04.06.2012)

Najnižšia cena:
Zafira Tourer 1.8
18.490 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy
23.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy
29.620 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP Plus, brzdový asistent HBA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, lakťová opierka vpredu, 5x hlavová opierka, tri samostatné sedadlá v druhej rade, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, manuálna klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio CD400 s CD a MP3 prehrávačom, 7 reproduktorov, tempomat, kryt batožinového priestoru
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, štruktúrované disky kolies 17", pneumatiky 225/50 R 17, predné hmlové svetlá
Výbava za príplatok k základnej cene: - lak - metalíza = 550 €
- integrovaný zadný nosič bicyklov FlexFix (2/4 bicykle) = 790 €
- Lounge sedenie v druhom rade = 250 €
- vyhrievané predné sedadlá = 330 €
- zatmavená bočné a zadné okná = 200 €
- zadné svetlá LED = 200 €
- parkovacie senzory vpredu a vzadu vr. palubného displeja = 600 €
- disky kolies z ľahkých zliatin 17", 5-lúčové = 410 €
- Sada Enjoy (palubný počítač, predné hmlovky, volant potiahnutý kožou, automatická klimatizácia) = 700 €
- Komfortná sada Enjoy (7 sedadiel, ergonomické predné sedadlá AGR, navigačný systém Navi 600, univerzálna handsfree sada s Bluetooth) = 1800 €
- Optická a osvetľovacia sada 1 (dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s aut. clonou, aut. prepínanie svetiel s detekciou tunela) = 200 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 04.06.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Zafira Tourer PEUGEOT 5008 RENAULT Grand Scenic FORD S-Max
Značka / model Opel Zafira Tourer Peugeot 5008 Renault Grand Scenic Ford S-MAX
Motor 2.0 CDTI 2.0 HDi 2.0 dCi 2.0 TDCI
Stupeň výbavy Enjoy Active Privilege Titanium X
Zdvihový objem motora 1956 1997 1995 1997
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 121/4000 110/3750 118/3750 120/3750
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/1750-2500 340/2000 380/2000 340/2000
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 208 190 205 205
Zrýchlenie (s) 9,8 9,9 9,5 9,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,2 5,8 6,6 5,7
Emisie CO2 (g/km) 137 151 173 152
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1658 1721 1628 1690
Dĺžka (mm) 4658 4529 4573 4772
Šírka (mm) 1884 1837 1845 1884
Výška (mm) 1685 1622 1645 1660
Rázvor (mm) 2760 2727 2770 2850
Počet dverí/miest 5/7 5/5 5/7 5/7
Objem batožinového priestoru základný/sklopený 3. rad/sklopený 2. a 3. rad sedadiel (l) 152/710/1860 194/679/1754 208/702/2063 285/1171/2000
Záruka 6 rokov / 120.000 km 2 roky 2 roky 4 roky / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 25.090 23.590 25.870 31.630
Akčná cena (€) 23.590 21.790 23.870 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 29.620 24.620 24.930 32.280


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Peugeot 5008
    nemá (výrobca neponúka)
    ergonomické predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, el. ovládané bederné opierky vpredu (má iba manuálne ovládanú bedernú opierku sedadla vodiča), integrovaný nosič bicyklov FlexFix, zadné svetlá LED
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    el. ovládané zadné okná, automatickú el. parkovaciu brzdu

  • RENAULT Grand Scenic
    nemá
    ergonomické predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, el. ovládané bederné opierky vpredu (má iba manuálne ovládanú bedernú opierku sedadla vodiča), integrovaný nosič bicyklov FlexFix, zadné svetlá LED
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    bi-xenónové samonatáčacie svetlomety s ostrekovačmi, LED denné svietenie vpredu, VISIO systém - varovanie pri opustení jazdného pruhu, el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, el. otváranie zadných okien, poloautomatickú ručnú brzdu, protislnečné záclonky na zadných oknách v 2. a 3. rade

  • Ford S-MAX
    nemá (výrobca neponúka)
    ergonomické predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, navigačný systém, integrovaný nosič bicyklov FlexFix
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kolenný airbag vodiča, bi-xenónové HID svetlomety s funkciou AFS a ostrekovačmi, LED denné svetlá vpredu, vyhrievanie čelného skla, el. ovládané zadné okná, ventilované predné sedadlá, el. parkovacia brzda, systém kontroly tlaku v pneumatikách, predné sedadlá el. nastaviteľné 8-smermi, pamäť nastavenia sedadla vodiča a spätných zrkadiel, el. sklápanie spätných zrkadiel

    Záverečné hodnotenie
    Nová Zafira Tourer je ideálny spoločník na každodenné jazdenie do práce, na výlety s rodinou či za športom. Posádke ponúka priestranný a komfortný interiér s množstvom odkladacích priestorov a dostatočne veľký batožinový priestor. Pre cyklistov bude veľkým plusom unikátny integrovaný nosič FlexFix až na 4 bicykle, ktorý by som u konkurencie márne hľadal. Plusom je je aj dostatočne výkonný naftový agregát 2.0 CDTI s úspornou prevádzkou či dobre naladený podvozok. To všetko zabalené v modernom a dynamickom kabáte. Mínusom by však mohla byť trochu vyššia cena v porovnaní s francúzskou konkurenciou.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)
    Prezentácie noviniek: Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI (05/2012)

    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 15.06.2012
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]