Renault Clio Grandtour, GT a R.S. (03/2013)
redaktor: j.cvopa, 27.03.2013;

21. marca 2013 sme prijali pozvanie od importéra značky Renault na Slovensku, spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o., a stáli po boku ostatných novinárov pri predstavení nového Clio Grandtour, Clio GT a R.S. Akcia prebiehala v bratislavskej ZOO, keďže šelma si šelmu hľadá a Renault si dáva na svojom špičkovom R.S. modeli veľmi záležať.

CLIO GRANDTOUR

zväčšiť obrázok Clio Grandtour sa ocitlo v zaujímavej situácii, kedy má minimum konkurencie. Importér identifikoval Fabiu Combi a Ibizu ST.

Dizajn nového Grandtouru bol vyvíjaný paralelne s hatchbackom a stojí za ním Laurence van den Acker. Stvárňuje novú identitu značky Renault. Z detailov by mohol zaujať prepoj predných svetlometov v rámci masky, približne rovnaký predný aj zadný previs kolies, dynamicky sa zvažujúca strecha, prípadne čierno lakované stĺpiky, ktoré tvoria dojem celopresklenia.

Z praktickej stránky je k dispozícii 443 litrov batožinového priestoru, z ktorých 85 sa skrýva pod deleným dnom. Maximum objemu po sklopení zadných operadiel dosahuje 138 litrov a kto by rád prenášal dlhé predmety, má možnosť sklopiť predné operadlo spolujazdca a transportovať 2480 mm dlhý náklad.

Výbavovo sa nové Clio zaraďuje medzi špičku triedy v rámci cenovej hladiny. Má mnoho život strážiacich detailov ako Hill Holder, 3x ISOFIX, odpojiteľný airbag vpredu (pre detskú sedačku), bezkľúčové štartovanie, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, palubný počítač, tempomat s obmedzovačom, LED denné svietenie, volant nastaviteľný v dvoch osiach, el. ovládané a vyhrievané zrkadlá, predné okná v elektrike, úložný priestor pod sedadlom spolujazdca, delené zadné operadlá. Toto je v základnej výbave Authentique, ktorá s motorom 1.2 16V stojí 9790,- eur s DPH.

Čo sa motorov týka, na výber sú ešte najnovší benzínový preplňovaný 0.9 TCE (66 kW) a dlhoročný spoločník 1.5 dCi (55 alebo 66 kW).

zväčšiť obrázok Individualizačné možnosti siahajú od 16 či 17“ diskov kolies, cez rôznofarebné balíky exteriéru (paušálne za 300 eur) a interiéru (paušálne za 100 eur). Vnútro takto možno farebne premeniť na nepoznanie a nechať si ho dodať komplet v červenej, čiernej, modrej alebo slonovinovej farbe. Prípadne sa dajú zakúpiť predpripravené kombinácie exteriérových a interiérových (280 eur) doplnkov.

Najzaujímavejšími doplnkami budú asi parkovacia kamera, automatická klimatizácia so senzorom toxicity a MEDIA NAV, prípadne R-Link, čo sú multimediálne systémy s navigáciou, Bluetooth, USB, Jack, iPod, hands-free telefóniou, audiostreamingom, možnosťou prehrávania hudby z externých zdrojov, pričom R-Link pridáva 3D Sound by Arkamys a možnosť využitia online aplikácii ako napr. zvuky motorov, či pripojenie na domáci počítač.

Podvozkovo má Clio Grandtour vpredu tuhší stabilizátor a vzadu o 10% tvrdšie pružiny. Vyrába sa v Turecku, závod Bursa, v porovnaní s hatchbackom stojí o 600 eur viac a poskytuje štandardne záruku 5 rokov / 100.000 km.  

CLIO GT

Verzia GT sa oproti hatchbacku líši vpredu športovým nárazníkom z R.S. modelu, vzadu koncovkou výfuku a spojlerom a na boku 17“ diskami GT a oceľovosivými lištami a zrkadlami. V interiéri sú sedadlá s lepším bočným vedením, pádla radenia dvojspojkovej prevodovky EDC, R-Link, automatická klimatizácia a pár ďalších doplnkov.

Exkluzívne dostal tento model motor 1.2 TCE (88 kW) v kombinácii so spomenutou 6-stupňovou EDC prevodovkou. Motor dodáva 190 Nm od 2000 min-1. Tomuto balíku sekunduje tuhší podvozok.

Toto Clio dosahuje zrýchlenie 9,4 sekundy z 0 na 100 km/h, dosahuje takmer 200 km/h a v kombinovanom cykle spotrebuje 5,2 l/100 km.

CLIO R.S.

zväčšiť obrázok Podrobne sme ho predstavili na tomto mieste. Model R.S. si na Slovensku pomaly získava popularitu, čo dokladujú stúpajúce predaje: 2010 – 15 ks | 2011 – 17 ks | 2012 – 25 ks. Nutno podotknúť, že táto posledná generácia je maximálne prispôsobená pre bežnú jazdu a bežné používanie. No napriek tomu poskytuje na okruhu nielen obrovský kus zábavy, ale aj mnoho vyslovene okruhových funkcionalít ako telemetria, R.S. monitor (teplota motora, meranie zrýchlenia, časov, preťažení, možnosť stiahnutia dát na vlastný počítač,...), Launch Control – elektronikou kontrolovaný systém maximálnej možnej akcelerácie z kľudu, extra rýchle radenie prevodovky, atď.

A samozrejme je to 5-dverová karoséria a to nielen pre zlepšenú všestrannosť (ekonomicky sa 3-dverová varianta nevyplatí).

Zaujímavý motor 1.6 Turbo s výkonom 200 koní a maximom krútiaceho momentu držanom v rozsahu zhruba 1800 – 6000 mion-1. Takto zvolená motorizácia dosahuje kombinovanú spotrebu len 6,3 l/100 km. Technicky má agregát variabilné časovanie plniacich aj výfukových ventilov, priame vstrekovanie, znížené trenie, turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou... K dispozícii sú dve podvozkové varianty: štandardný Sport a príplatkový Cup (+1600 eur). V oboch máme elektronicky kontrolovaný diferenciál, priemer brzdových kotúčov 320 mm (z Laguny V6 Coupé) a Cup je okrem toho znížený o 3 mm, má o 27% tuhšie predné tlmiče a o 20% tuhšie zadné tlmiče.

Pohonný reťazec rozpoznáva tri režimy Drive, Sport a Race, kde pri Race je ESP úplne deaktivované a prevodovka preradí ďalší stupeň za 150 ms. Clio R.S. sa vyrába ručne vo francúzskej fabrike v Dieppe a má rovnakú záruku ako bežné Clio.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o.
Foto: Ing. Juraj Cvopa




Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1086