Nový Peugeot 308 (10/2013)
redaktor: j.kvál, 09.10.2013;

7. októbra 2013 sa pri príležitosti uvedenia nového modelu Peugeot 308 na slovenský trh konala tlačová konferencia na terase reštaurácie Hrad. Štýlový dizajn novej 308-čky bol umocnený pekným výhľadom na Bratislavu.

Tlačovú konferenciu otvorila Ivana Orviska, Communication & PR Manager Peugeot Slovakia, ktorá následne odovzdala slovo generálnemu riaditeľovi Matúšovi Paľovi. Odprezentoval nám stratégiu a postavenie značky Peugeot na Slovensku a stratégiu uvedenia novej 308-čky. Matej Buchan, produktový manažér, následne podrobne predstavil nový model Peugeot 308.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Peugeot 308 prvej generácie sa na našom trhu začal predávať v októbri 2007 najskôr ako 3- a 5-dverový hatchback. O necelý rok pribudla kombi verzia s tradičným označením SW a v roku 2009 verzia CC (Coupé-Cabriolet) s elektricky sklápateľnou pevnou strechou. V roku 2011 podstúpila 308-čka facelift pričom z ponuky bol vypustený 3-dverový hatchback. Predaj druhej generácie Peugeot 308 bol na slovenskom trhu spustený koncom septembra 2013. Jeho cena začína na hodnote 12.890 € (1.2 VTi Access, 60 kW, M5, 5-dv) pričom prvá generácia 308-čky mala uvádzaciu cenu 16.563,77 € / 499.000 Sk (1.4 VTi Confort, 70 kW, M5, 5-dv). 5-dverový hatchback bude približne v polovici roka 2014 doplnený o kombi verziu SW. S verziou CC sa pre malý záujem trhu zatiaľ nepočíta.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Nový Peugeot 308 - elegantný dizajn a inovatívny kokpit pre úplne nové pocity z jazdy
Nový Peugeot 308 je súčasťou hlavného trhu v strategickom segmente C, ktorý predstavuje viac ako tretinu európskeho trhu všetkých automobilov, pričom silueta hatchback predstavuje 43 %. S cieľom naplniť vysoké ambície značky vytvorili dizajnéri a inžinieri odvážny, intuitívny a moderný hatchback s čistým a ušľachtilým dizajnom, pričom kládli veľmi vysoký dôraz na kvalitu.

Nová modulárna platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) umožňuje novému Peugeotu 308 byť najľahším modelom vo svojej kategórii vďaka zníženiu pohotovostnej hmotnosti o 140 kg a najkompaktnejším modelom vo svojom segmente (dĺžka 4,25 m a výška 1,46 m), zatiaľ čo jeho zmenšené previsy garantujú dynamický postoj a veľkorysý vnútorný priestor.

Čistý a technologický interiér nového Peugeotu 308 s kvalitnými materiálmi sa odlišuje svojim inovatívnym riadiacim modulom i-Cockpit, ktorý sa inšpiroval konceptom SR1. Peugeot i-Cockpit, ktorý tvorí kompaktný volant umožňujúci ešte intenzívnejšie pocity z jazdy, head-up displej na ideálne čítanie informácií, vysoká centrálna konzola a 9,7-palcová dotyková obrazovka pomáhajúca pri intuitívnom riadení, sa rezolútne odlišuje od konkurencie.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Motorizáciu nového Peugeotu 308 pri uvedení na trh tvorí celkovo 5 motorov najnovšej generácie: trojvalcový benzínový motor VTi, benzínový preplňovaný motor THP a dieselové verzie HDi/e-HDi. Aj vďaka optimalizovanej aerodynamike (Cx 0,28 a Scx 0,63), dosahuje nová 308-čka emisie CO2 od 93 g/km (1.6 HDi 68 kW).

Motorizácia pri uvedení na trh:

  • 1.2 VTi 60 kW/82 k (EB2) 114 g/km CO2 – 5-stupňová manuálna prevodovka
  • 1.6 THP 92 kW/125 k (EP6CDTD) 129* g/km CO2 – 6-stupňová manuálna prevodovka
  • 1.6 THP 115 kW/156 k (EP6CDT) 129* g/km CO2 – 6-stupňová manuálna prevodovka
  • 1.6 HDi 68 kW/92 k (DV6D) 93* g/km CO2 – 5-stupňová manuálna prevodovka
  • 1.6 e-HDI 85 kW/115 k (DV6C) 95* g/km CO2 – 6-stupňová manuálna prevodovka
    * verzie s pneumatikami s ultra nízkym valivým odporom
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    Od jari 2014 bude 308-čka vybavená novými technológiami, ako napríklad 3 valcový benzínový turbo motor (1.2 e-THP), dieselové verzie BlueHDi s rekordnou ponukou emisií CO2 v segmente na úrovni 82 g/km (3,1 l/100 km) a 6-stupňovými automatickými prevodovkami novej generácie.

    Peugeot 308 poskytuje úplne nové pocity z riadenia: využíva celé know-how značky stelesnené v novej hnacej náprave, zníženej hmotnosti a v systéme dynamickej kontroly stability (ESP) poslednej generácie, ktorý využíva veľkoryso dimenzovaný brzdový systém. V spojení s výhodami novej platformy (nižšia hmotnosť, menšie previsy, znížené ťažisko, elektrický posilňovač riadenia) novému Peugeotu 308 zaručujú referenčné dynamické správanie, v ktorom sa snúbi obratnosť, komfort a držanie na ceste.

    Mnohé technológie na zabezpečenie bezpečnosti jazdy zvyšujú komfort riadenia: systém sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, výstraha pri hroziacej kolízii a systém automatického núdzového brzdenia. Full Led svetlomety sú súčasťou sériovej výbavy vyšších verzií, čo je v danom segmente zriedkavé.

    Nová 308-čka sa vyrába v závode Peugeot vo francúzskom mestečku Sochaux (hnacie agregáty dodávajú závody v Trémery a v Douvrine) a neskôr sa bude vyrábať aj v Číne pre miestny trh.

    Podrobné informácie o novom Peugeote 308
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    Nový Peugeot 308 ma zaujal svojou elegantnou karosériou aj interiérom s kvalitným spracovaním a netradične riešenou palubnou doskou s malým počtom tlačidiel. Dobrý dojem trocha narúša ľadovo chladná hliníková hlavica radiacej páky. Je to moderný automobil s potenciálom osloviť aj novú klientelu.

    Text a foto: Bc. Juraj Kvál



  • Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1158