Lexus IS 300h F Sport (10/2013)
redaktor: k.zechmeister, 07.11.2013;

Po roku sme dostali opäť možnosť otestovať luxus od Toyoty - jej prémiovú značku Lexus. Tentoraz model IS s hybridným pohonom 300h v športovej výbave F Sport. testoval Karol Zechmeister





Luxusný hybrid

Ak vás neoslovila žiadna zo značiek Audi, BMW a Mercedes-Benz, tak nezúfajte. Ešte je tu Lexus. Značka primárne určená pre USA sa snaží v Európe odkrojiť z prémiového koláča aj pre seba.

Model IS patrí do strednej triedy a prvýkrát ho registrujeme na Slovensku v roku 1999. V roku 2006 prišla do predaja druhá generácia, ktorá podstúpila v roku 2010 facelift. V predaji vydržala do tohto roku, keď ju nahradila tá najnovšia, tá, na ktorú sa práve pozerám.

Exteriér
Najnovšie Lexusy sa pýšia maskou chladiča v tvare presýpacích hodín, ale už som videl aj prirovnanie k tlame Predátora. Je výrazná a snaží sa ma zjesť, to je pravda, ale rozoznať Lexus na ceste nie je problém, a o to značke išlo. Ľahko identifikovať jej autá na ceste. Vo výbave F Sport je nárazník agresívny a derie sa dopredu. Ostro tvarované denné LED svetlá sa sem náramne hodia. Kontrastne však pôsobia zvlnené svetlomety, ktorých tvar je naozaj zvláštny. Veľkou zaujímavosťou sú pochrómované trčiace ostrekovače svetlometov.

Zboku ako prvé zaujmú tmavošedé disky kolies a potom plaketky F SPORT a HYBRID. Opäť to spojenie hybridu a športu, nuž nechám sa prekvapiť pri jazde. Podbeh má tvar akoby ho niekto skrútil ako mokrý uterák. Pod zadnými dverami sa z neho zdvíha prelis aby opticky pokračoval cez koleso a končil pod zadnými svetlami vo veku, ktoré svojim tvarom vytvára odtrhovú hranu. Zadné združené svetlá majú perfektný pretiahnutý tvar a ich grafika je prémiová. Čo sa týka vozidiel, pozerám sa na jeden z najkrajších zadkov. Prepojenie podbehu so zadnou časťou si zaslúži obrovskú pochvalu. Okrem rozporuplných predných svetlometov nemám exteriéru čo vytknúť. Dynamika z auta srší naplno, človek má ihneď chuť nasadnúť a šliapnuť na plyn.

Interiér
Po bezkľúčovom otvorení dverí sa táto chuť ešte vystupňuje. Červené kožené sedadlo ma vábi a láka do svojho objatia, volant kričí - chyť si ma!, prevodová páka - zaraď D! a nejaký okrúhly volič – zvoľ SPORT S+! Ale no tak, vospolok, veď máme toľko času - ukludňujem všetkých a pokojne sa rozhliadam.

Volant má ideálny priemer aj hrúbku, zopár tlačidiel, pádielka, logo F SPORT. Vyzerá, aj sa drží perfektne. Prevodová páka má hlavicu, akú by mohla mať hociktorá manuálna prevodovka, drží sa takisto veľmi dobre. Po stlačení štartovacieho tlačidla POWER, ktoré je mimochodom na dobre viditeľnom mieste a nie niekde schované pod volantom, nastane nasledovné. Volant aj sedadlo sa prisunú do pamäťovej polohy (sú tu tri) a prístroje začnú svoje predstavenie. A stojí to zato. V základnej polohe je kruhový ukazovateľ v strede. Po stlačení príslušného tlačidla na volante sa odsunie doprava, aby odkryl multifunkčný displej. A slovo multifunkčný tu dáva dokonalý význam. Zobrazené tu môže byť všetko, čo vodiča napadne. Od základných údajov palubného počítača, cez práve hraný audio zdroj až po pokyny navigácie a kompas. Všetko je riešené digitálne. Pohyb ukazovateľa by však mohol byť tichší, ale túto vychytávku, ktorá si sem našla cestu zo špičkového športového modelu LFA, jednoznačne chválim. Páčila sa všetkým, toto neponúka žiadny iný výrobca. Krásne demonštruje technickú vyspelosť krajiny pôvodu.

Rovnako ako ovládanie teploty klimatizácie, ktoré je síce vsadené s ostatnými tlačidlami do nie práve prémiového plastu, ale je jedinečné. Deje sa totiž posúvaním prsta po striebornej lište. Počas jazdy sa trafiť do presnej hodnoty nie je jednoduché, ale efekt výnimočnosti toto riešenie splnilo na jednotku. Práve tieto dve vychytávky veľmi dobre pozitívne odlišujú Lexus od konkurencie. Klíma ponúka aj funkciu S-FLOW, ktorá pri neobsadených zadných sedadlách smeruje prúdenie vzduchu len na tie predné. Analógové hodiny zasadené medzi výduchy pôsobia honosne.

Ovládanie palubného systému pomocou prvku, ktorého pohyb má imitovať prácu s počítačovou myšou je originálne. Toto riešenie si ale vyžaduje zvyk. Okrem toho na pokyny systém reaguje trochu spomalene. Avšak grafika displeja je uspokojivá, menu je intuitívne a v slovenčine. Nechýba navigácia a príplatková audiosústava s 15 reproduktormi Mark Levinson je špičková. Potešia aj dva USB vstupy s 12V zásuvkou v schránke pod lakťovou opierkou. Vedľa nej sú dva držiaky na nápoje, ktoré môžu vadiť spolujazdcovej ľavej ruke. Do dverí sa toho veľa nezmestí a pred pákou sú len dvierka skrývajúce microSD kartu. Odkladaciu možnosť tak ponúka najmä schránka pred spolujazdcom a pod lakťovou opierkou. Vodič je za volantom dosť obklopený, pravá noha sa značne opiera o stredovú, našťastie mäkkú, časť a prijal by som o málo nižší posed. Aj napriek tomu všetkému mám pocit, že sedím v prémiovom aute. Atmosféru na palube dotvára elektricky ovládané strešné okno, ktoré sa dá buď len vyklopiť, alebo úplne otvoriť.

Za bežnou postavou (cca do 180 cm) je vzadu miesta na nohy dostatok. Pri mojej výške 195 cm sa „za sebou“ dotýkam hlavou stropu a chodidlá majú málo miesta pod predným sedákom. Vysoký tunel na podlahe nedáva veľkú šancu na uloženie nôh cestujúcemu v strede. Lakťová opierka v sebe skrýva dva držiaky na nápoje a tak budú mať dvaja vzadu sediaci celkom pohodu.

Batožinový priestor ma prekvapil čalúnením na jeho „strope“. Tu má napr. aj také BMW odhalený plech. Golfový bag by sa sem mal zmestiť bez problémov, ale nakoľko neholdujem tomuto športu, ale kočíkovaniu, tak som sem vyskúšal nasúkať jeden hlboký. Podarilo sa mi to len tak-tak. Takže s rodinkou bude potrebný iný hybrid. Priestor sa dá zväčšiť sklopením zadných operadiel. To však asi žiadny majiteľ tohto modelu nevyužije.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Japonci idú rovnakým smerom, ale inou cestou. Taká je ich filozofia. Hľadať preto v ich ponuke naftové kombi je zbytočné. Ale hybrid samozrejme nesmie chýbať. Aj tento model ma usvedčil v tom, že ak hybrid, tak jedine Toyota alebo Lexus.

Pohon zabezpečuje atmosférický štvorvalcový benzínový motor o objeme 2494 ccm spolu s elektromotorom. Maximálny výkon štvorvalca je 133 kW a dosahuje ho pri 6000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 221 Nm je k dispozícii v rozmedzí otáčok 4200 – 5400 / min. Elektromotor s maximálnym výkonom 105 kW dosahuje najvyšší krútiaci moment 300 Nm. Celkový výkon sústavy 164 kW sa prenáša cez bezstupňovú variátorovú prevodovku na zadné kolesá.

Na začiatok treba spomenúť, že kto chce jazdiť športovo, nekúpi si nikdy hybrid. Ten si kúpi BMW a bude rád. Športový výzor je fajn, ale režimy SPORT a SPORT+ sú slabou nahrážkou dynamického zvezenia. Vtedy sa ukazovateľ hybridného systému prepne na digitálny otáčkomer, ktorý pred pásmom maximálnych otáčok sčervenie. Je tu aj možnosť, že po preradení ostane ručička doznievať na špičke. Reakcie na plyn sú rýchlejšie a zvuk vytočeného motora je v Lexuse odtlmený oveľa lepšie ako v Toyotách. SPORT+ pridá ešte športovejšie riadenie a tlmenie. Prevodovka radí nebadane. Ponúka manuálne sekvenčné radenie pákou alebo pádlami pri volante, vtedy je k dispozícii šesť prednastavených stupňov. Páka ma neláka (radenie je tu nelogické, + dopredu a – dozadu) a tak skúšam pádla. Pod plynom radí okamžite. V režime SPORT+ preradí prevodovka vyššie sama, keď to už považuje za vhodné. Čiže sa môže stať, že preradíte vyššie polsekundy po tom, čo zaradila prevodovka, a zrazu máte preradené o dva stupne namiesto jedného. Elektronika však bráni aj nelogickému správaniu smerom nadol, napr. v 100-ke nedovolí preradiť z trojky do dvojky. Práca prevodovky je chválitebná. Len by som prijal funkciu Auto Hold, nerád stojím na križovatke na brzde. Tu musím ešte spomenúť absenciu elektronickej ručnej brzdy, tá je vyriešená nožným pedálom.

Ale niečo na palube hučí. Chvíľu rozmýšľam čo to je, ako keď sused začne vysávať. Zdrojom je systém imitujúci zvuk motora ASC – Active Sound Control. Hybridy neponúkajú pekný zvukový prejav, tak chápem snahu imitovať zvuk nejakým systémom, ale toto nie je tá správna cesta. Pri športovej jazde tak okrem monotónneho zvuku, ktorý ponúka vytočený motor spolu s prevodovkou, počuje posádka aj umelý zvuk ponúkajúci nie práve prémiový posluchový zážitok. Reaguje samozrejme na priebeh otáčok, zrýchľovanie aj spomaľovanie, ale oneskorene. Našťastie sa dá regulovať jeho hlasitosť a hlavne – dá sa vypnúť. Takže všetko je ok.

Výkon auta je dostatočný, ale pri váhe cez dve tony (2145 kg) nemôže nikto čakať mrštné reakcie. Nejaké to dynamické predbehnutie alebo rýchly odjazd z križovatky samozrejme nerobí vozidlu žiadny problém, a to si myslím bude majiteľom hybridu stačiť. Dá sa povedať, že jazdné výkony zaostávajú za vzhľadom vozidla, ktorý sľubuje trhanie asfaltu.

Oveľa radšej som jazdil v ECO režime. Vtedy ponúka auto ticho a pohodu. Najvyššia spotreba v meste bola 7,5 l / 100 km. Najmenšiu spotrebu na päť km dlhej ceste do práce som dosiahol 6,8 l/ 100 km. Po okresných cestách som jazdil za 5,1 l / 100 km a po diaľnici za 6,7 – 8,0 l / 100 km. Prevodovka udržuje čo najmenšie otáčky. Pri 50 km/h len 1000 ot./min., pri 90 km/h 1300 ot./min. a pri 130 km/h 2000 ot./min. Aj pri diaľničnom tempe je vo vozidle výnimočné ticho a dá sa vychutnať hudba alebo rozhovor. Okrem toho vo vozidle nevnímate rýchlosť. Tá dvestovka je zrazu tak blízko. Tempomatová páčka je rovnaká ako v Aurise a ani tu sa nezobrazuje nastavená tempomatová rýchlosť.

Jazdný režim SNOW som ako pri modely GS ani teraz nevyužil. Ešte nebol sneh. Zato EV režim som vyskúšal. Pokiaľ to nabitie batérií dovolí, tak sa dá na elektrický pohon prejsť cca 500 m, potom sa už zapne spaľovací motor. Viac sa mi jednoducho prejsť nepodarilo. Ale milovníci eko štatistík, sa určite potešia ponuke v menu.

V meste som ocenil pomocné aktívne čiary cúvacej kamery s parkovacími senzormi a najmä automatické sklápanie vonkajších zrkadiel k obrubníkom. Skvelá pomoc, disky sa tešia. Ale po každom naštartovaní sa zobrazil upozorňujúci nápis, ktorý bolo potrebné potvrdiť, inak sa nezobrazil obraz z kamery. Asi môžeme ďakovať Američanom. Samozrejmosťou je ich celé sklopenie pri uzamknutí vozidla aj osvetlenie okolia pri príchode k vozidlu. Varovanie pred vozidlom v mŕtvom uhle sa zobrazuje v ich rohoch. Mimochodom veľmi veľa z týchto funkcií sa dá personalizovať. Tak napr. taký trojblik môže bliknúť aj päť alebo sedemkrát (pri pomyslení, že Toyota nemala donedávna trojblik vôbec, je to zaujímavé zistenie), ručička otáčkomera môže mať rôzne farby, dá sa nastaviť odomykanie, osvetlenie, automatické odsunutie sedadla vodiča, domáca obrazovka atď. Negatívnou zaujímavosťou je nevypínanie smerových svetiel po vrátení volantu do pôvodnej polohy. Tie sa dajú vypnúť až ťuknutím do páčky opačným smerom. K tomuto výrobku doporučujem preštudovať určite manuál, vyžaduje si to viac, než hociktorý iný.

Pozitívnou zaujímavosťou je ďalšia užitočná funkcia. Je ňou akustické upozornenie pred prichádzajúcim vozidlom pri vychádzaní z parkovacieho miesta cúvaním. Senzory sledujú autá prichádzajúce sprava aj zľava a dá sa nastaviť výstraha až do 20 metrov.

Ako pri modely GS aj tu ma nemilo prekvapilo, že pri aktivovaní ostrekovačov čelného skla sa automaticky neaktivovali stierače. Nezistil som, či sa aj toto dá nastaviť, ale primárne by som kvôli bezpečnosti čakal automatické spustenie stieračov nastavené už z výroby.

Podvozok
Predné dvojité lichobežníkové zavesenie a zadné viacprvkové spolu s adaptívnym odpružením ponúkajú výborný jazdný komfort. Odfiltrovať takto skvele naše cesty s 18-palcovými diskami si zaslúži sňať pomyselný klobúk. Rázy sú v interiéri počuť minimálne. Pri dynamickej jazde sa prejaví už spomínaná hmotnosť vozidla, ktorá ide ruka v ruke s nedotáčavosťou. Stabilita je tu zaručená, náklony sú minimálne, len sa vozidlo tlačí predkom von zo zákruty. Ale trápiť hybrid na hrane nebude asi nikto. Komfort je naozaj prémiový a zaslúži si jednotku. Brzdy sú pri hybridoch takisto špecifické, ich dávkovanie je prakticky nemožné, pedál je dosť tuhý. Rekuperácia jednoducho vyhráva a trolejbusový zvuk sa už vypnúť nedá.

Bezpečnosť
Pri Lexusoch je vysoká bezpečnosť viac než samozrejmá. Na palube nechýba nič dôležité z prvkov aktívnej či pasívnej bezpečnosti. Práve naopak. Štandardom sú napr. kolenné airbagy predných cestujúcich. Pri strete s chodcom bude určite užitočná aktívna predná kapota. Preto výsledok v testoch Euro NCAP ani nemohol dopadnúť inak, ako na päť hviezdičiek. V testoch získal model IS 91 % za ochranu dospelých cestujúcich, 85 % za ochranu detí, 80 % za ochranu chodcov a 66 % za bezpečnostné systémy. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu dostala 3,5 bodu (maximum je 3,7).

Obstarávacia cena (spracované dňa 15.10.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
IS 250 Comfort
31.900 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
IS 300h F Sport
48.900 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
IS 300h F Sport
55.900 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
aktívne brzdové svetlá, asistent rozjazdu do kopca (HAC), integrované riadenie jazdnej dynamiky (VDIM), systém sledovania tlaku vzduchu v pneumatikách (TPWS), systémy ovládania brzdovej sústavy, jazdnej stability, riadenia a trakcie ABS, BAS, EBD, ECB-R, EPB, EPS, TRC, VSC, volič jazdných režimov – ECO/NORMAL/SPORT, 8 airbagov (čelné, bočné a kolenné pre vodiča a spolujazdca vpredu, priebežné bočné hlavové po celej dĺžke interiéru), aktívna kapota motora, predpínače bezpečnostných pásov na sedadlách vpredu a vonkajších sedadlách vzadu, sedadlá vpredu s konštrukciou obmedzujúcou riziko poranenia krčnej chrbtice (WIL) a aktívnymi opierkami hlavy, spínač pre vypnutie airbagu pre spolujazdca vpredu, úchyty ISOFIX na vonkajších sedadlách vzadu, zvukové a vizuálne upozornenie na nepripnuté bezpečnostné pásy na predných sedadlách, automatické zamykanie dverí, dvojité zamykanie dverí, systém proti odcudzeniu – imobilizér/senzor vniknutia do interiéru/alarm Interiér:
4,2" farebný multiinformačný displej, analógové hodiny osvetlené bielymi LED diódami, dva vstupy USB a jeden vstup AUX, dvojité zobrazenie prístrojov, Lexus Media Display (7" centrálny displej s otočným ovládačom, anténa pre tuner v zadnom okne, monitor tokov energie/otáčkomer), optitrónové prístroje, ovládacie prvky na volante pre audiosystém/displej/telefón/hlasové ovládanie, systém Bluetooth® pre pripojenie mobilného telefónu a prenosných prehrávačov, akustický systém Active Sound Control, dekoračné osvetlenie interiéru LED diódami, elektricky ovládané okná, vpredu a vzadu osvetlený vstup, stredová lakťová opierka a úložná schránka vpredu, súprava na opravu pneumatiky, systém bezkľúčového štartovania Smart Start, zásuvka 12 V, Audiosystém s digitálnym tunerom DAB, 8 reproduktorov, Dolby® Digital, bedrová opierka vodiča elektricky nastaviteľná v 2 smeroch, dynamické športové prístroje (inšpirované modelom LFA), elektronický kartový kľúč, integrálne opierky kolien na stredovej konzole vpredu, navigačný systém Lexus Premium Navigation, ovládač Remote Touch prehrávač DVD/CD/MP3/WMA, predné sedadlá elektricky nastaviteľné v 8 smeroch (vodič a spolujazdec), športové sedadlá F SPORT vpredu, textilné čalúnenie kombinované so syntetickou kožou Tahara, vnútorné štylistické prvky F SPORT (hliníkové prahové lišty s nápisom LEXUS, vpredu, ozdobné obloženie interiéru — imitácia strieborného brúseného kovu, volant a páka voliča obšité perforovanou kožou, volant s reliéfnym logom F SPORT), vŕtané hliníkové športové pedále
Exteriér:
LED diódové predné svetlomety, LED diódové predné hmlové svetlá, automatické nastavovanie výšky svetelného lúča a vysokotlakové ostrekovače, elektroluminiscenčné diódy LED (hmlové svetlo vzadu, svetlá pre dennú prevádzku, zadné združené svetlá), podbehy kolies vzadu so špeciálnou technológiou lisovania lemov, „samoopravný“ lak karosérie, senzor svetla s funkciou „follow me home“ (pozdržané vypínanie svetlometov), štruktúra strechy spracovaná metódou laserového spájkovania, tónované sklá s filtrom UV a tepelného žiarenia, vodoodpudivé sklá okien predných dverí, vonkajšie spätné zrkadlá elektricky nastaviteľné, sklopné a vyhrievané, integrované ukazovatele smeru a osvetlenie chodníka, 18" kolesá z ľahkej zliatiny F SPORT, pneumatiky 225/40 R18 (vpredu) a 255/35 R18 (vzadu), adaptívne odpruženie (AVS), vonkajšie štylistické prvky F SPORT (aerodynamicky zlepšený predný nárazník, agresívnejší dizajn „vretenovitej“ masky chladiča, logá F SPORT na bokoch vozidla, mriežka masky chladiča so špeciálnou štruktúrou v tvare písmena L), zadná parkovacia kamera s asistenčnými líniami
Výbava za príplatok k základnej cene • metalický samoopravný lak = 800 €
• strešné okno, elektricky výklopné/posuvné = 1000 €
• Balík Mark Levinson Premium Audio - 12-kanálový digitálny zosilňovač triedy D, systém 5.1 Surround, zábavný systém Mark Levinson® Premium Surround s 15 reproduktormi = 1200 €
• Balík Luxury & Driver Assist - kožené čalúnenie sedadiel, predné sedadlá elektricky nastaviteľné (nastavovanie v 8 smeroch, s pamäťou pre 3 nastavenia len vodič, s vyhrievaním a ventiláciou), systém sledovania premávky v priečnom smere za vozidlom, systém sledovania slepého uhla, volant elektricky nastaviteľný v 4 smeroch s pamäťou pre 3 nastavenia, vonkajšie spätné zrkadlá automaticky elektricky sklopné, elektrochromatické s pamäťou pre 3 nastavenia = 4000 €

K testovanému vozidlu sa dá dokúpiť už len Balík Safety za 2400 €, ktorý obsahuje pomocníkov ako adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, prednárazový bezpečnostný systém a systém varovania pri opustení jazdného pruhu.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 15.10.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Prémiových výrobcov nie je veľa a preto je konkurencia jasná. Je to opäť súboj Japonsko vs. Nemecko. Lexus vs. Audi, BMW, Mercedes-Benz. Ale! V tomto prípade je v tabuľke len BMW ActiveHybrid 3, nakoľko len tento výrobca z nemeckej konkurencie ponúka v danej triede aj hybridnú verziu.

Značka a model Lexus IS BMW 3
Motor 2.5 Dual VVT-i 3.0
Palivo benzín benzín
Hybridný pohon Lexus Hybrid Drive ActiveHybrid
Stupeň výbavy F Sport -
Zdvihový objem motora 2494 2979
Uloženie / počet valcov R/4 R/6
Preplňovanie nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 133/6000 225/5800-6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 221/4200-5400 400/1200-5000
El. motor - Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 105/- 40/-
El. motor - Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/- 210/-
Celkový výkon sústavy (kW) pri ot. (min-1) 164/- 250/-
Celkový krútiaci moment sústavy (Nm) pri ot. (min-1) -/- 450/-
Prevodovka automatická bezstupňová
e-CVT
automatická 8-stupňová
Pohon zadný zadný
Max. rýchlosť (km/hod) 200 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8,4 5,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,7 5,9
Emisie CO2 (g/km) 109 139
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2145 2185
Dĺžka (mm) 4665 4624
Šírka (mm) 1810 1811
Výška (mm) 1430 1429
Rázvor (mm) 2800 2810
Počet dverí/miest 4/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 450 390
Záruka 3 roky / 100 000 km + ďalšie 2 roky na hybridný systém 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 48.900 53.900
Akčná cena (€) - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 55.900 74.088

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • BMW ActiveHybrid 3
  • má naviac: elektronická uzávierka diferenciálu, automatická funkcia Start / Stop, varovanie pred vozidlami pri vybočení z jazdného pruhu, dofukovanie bočníc a nastaviteľná stehenná podpera pre predné sedadlá, bedrová opierka spolujazdca, tempomat s funkciou brzdenia (Lexus má tempomat bez funkcie brzdenia)
    nemá: kolenný airbag vodiča a spolujazdca, elektricky nastaviteľný volant s tromi pamäťami nastavenia, ventilované predné sedadlá, systém sledovania premávky v priečnom smere za vozidlom, aktívna predná kapota



    Záverečné hodnotenie

    Model IS disponuje výrazným dizajnom exteriéru, prémiovým spracovaním a materiálmi v interiéri. Prístroje ponúkajú ukážku technickej vyspelosti a inakosti. Hybridný pohon je vhodný viac pre kľudného rozvážneho vodiča, ako pre nevybúreného športovca. Jazdný komfort aj bezpečnosť sú prémiové. Na niektorých prvkoch je stále vidieť, že pre Lexus nie je Európa primárny trh. Jeho cena je v porovnaní s konkurenciou adekvátna.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Lexus:
    Test Lexus GS 250 F Sport (10/2012)

    Dňa: 07.11.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1165