Nové Volvo V60 (7/2010)
redaktor: o.mauer, 08.07.2010;

Nové športové kombi Volvo V60 - štýl, výkon a mimoriadna bezpečnosť

Model Volvo V60 vstupuje na automobilový trh krátko po limuzíne S60 novej generácie, ktorá si už vyslúžila titul „Najdynamickejší model Volvo všetkých čias“. „Mnohí zákazníci, ktorí mali možnosť vidieť nové Volvo V60 počas procesu vývoja, zistili, že bude aspoň také športové ako nové Volvo S60,“ povedal Peter Horbury, riaditeľ dizajnu spoločnosti Volvo Cars.

Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Skôr kupé ako kombi













Charakteristický klinovitý tvar a nízka línia strechy, pripomínajúca kupé, sa pri novom kombi Volvo V60 spájajú s výrazným bočným profilom, tiahnucim po celej dĺžke vozidla. Vytvára jemnú, no súčasne energickú dvojitú vlnu, prechádzajúcu od predných reflektorov až po koncové svetlá.

„Z hľadiska dizajnu sme sa sústredili na to, aby sa vozidlo čo najviac približovalo ku kupé a pritom v zadnej časti karosérie poskytovalo variabilný priestor. Naše športové kombi nemá ambíciu konkurovať tradičným automobilom typu kombi. Pre zákazníkov, ktorí hľadajú veľký batožinový priestor, sú určené naše modely V70 alebo XC70,“ povedal Örjan Sterner, vedúci dizajnu exteriéru pre nové Volvo V60. Dodáva: „Pokles v strede dvojitej vlny vizuálne tlačí vozidlo dopredu. Tým sa umocňuje jeho postoj a automobil pôsobí uhladenejší a nižší. Priestorovo tvarovaná kapota motora a krátke previsy karosérie vpredu a vzadu dodávajú vozidlu vzhľad športového automobilu.“

Dynamiku dizajnu ďalej umocňuje výrazový prvok, ktorý dizajnový tím Volvo nazýva „pretekovou traťou“ (racetrack). Línie vozidla sa nekončia náhle ale organicky kontinuálne plynú, podobne ako asfaltový pás pretekového okruhu.

Dizajnéri Volvo využili technológiu svietiacich diód LED (Light Emitting Diode) na vytvorenie elegantných svetelných vzorov vpredu a vzadu. Vertikálne obrysové svetlá vpredu, bočné obrysové svetlá vytvorené ako pás na hornej hrane predných reflektorov, bočné smerové svetlá vo vonkajších spätných zrkadlách a charakteristické koncové svetlá dodávajú novému modelu V60 nezameniteľný profil za denného svetla i v tme.

Nový medený a zlatý odtieň laku karosérie
Nové Volvo V60 prichádza s ponukou farieb karosérie, ktoré sú veľmi starostlivo vybraná tak, aby umocňovali inšpirujúce línie vozidla. Z 15 farebných odtieňov sú dva nové – žiarivý medený odtieň Vibrant Copper a klasickejší zlatý odtieň Electrum Gold. „Exkluzívne kovy ako zlato, striebro, meď a bronz sú výrazné farby používané v móde, pri výrobe športových potrieb, ako aj pri dizajne interiérov a v architektúre. V uplynulých rokoch vylepšené technológie a procesy umožnili tieto farebné pigmenty využívať aj v automobilovom priemysle,“ hovorí Anders Sachs, dizajnér zodpovedný za farby a materiály pre nové Volvo V60. Dodáva: „Našou ambíciou je poskytnúť zákazníkom ducha športového charakteru a exkluzivity novým, vzrušujúcim spôsobom. Kombinácia laku karosérie Vibrant Copper alebo Electrum Gold s novým hnedým interiérom vo farebnom odtieni Beechwood Brown vozidlu dodáva výrazný škandinávsky nádych.“

Vzrušujúci dizajnový komplet
Osobitný dizajnový komplet umožňuje majiteľom V60 ďalej umocniť športový vzhľad vozidla. Komplet, ktorý je k dispozícii ako originálne príslušenstvo, obsahuje spodné ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom, dekoračné prvky na prednú časť karosérie, nástavce prahov, špeciálne koncovky výfuku a exkluzívne disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 18 palcov. „Dizajnový komplet dodáva vozidlu robustný vzhľad, inšpirovaný drsnejším výzorom modelu XC60,“ vysvetľuje Örjan Sterner.

___________________________________________________________



Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Volvo V60 znútra – mimoriadna flexibilita kombinovaná s exkluzívnou kvalitou

Interiér športového kombi V60 je jasným príkladom, ako dizajnéri Volvo Cars obohatili tradičnú racionálnu jednoduchosť a funkčnosť škandinávskeho dizajnu novými vzrušujúcimi, kontrastnými a hravými elementmi.

„Interiér je jednoznačne extrovertný no bez toho, aby stratil čokoľvek zo svojich praktických škandinávskych koreňov. Nové Volvo V60 nás privádza na novú úroveň integráciou farieb, tvarov, materiálov a technológií,“ povedal Peter Horbury, riaditeľ dizajnu Volvo Cars.




Racionalita, čistota a funkčnosť škandinávskeho dizajnu majú v interiéri V60 prominentné zastúpenie:
•Zadné sedadlo delené v pomere 40/20/40 a dopredu sklopné operadlo sedadla spolujazdca vpredu umožňujú pozoruhodne flexibilne kombinovať pasažierov a náklad v kabíne. Každá časť operadla trojdielneho zadného sedadla sa dá sklopiť veľmi jednoducho, čím sa vytvorí úplne rovná nákladná plocha. Zadné opierky hlavy sa sklápajú elektricky.
•Batožinový priestor je navrhnutý pre maximálne využitie každého milimetra priestoru. Dvere batožinového priestoru so šírkou 1095 milimetrov v kombinácii s priestormi za vnútornými blatníkmi a pod podlahou batožinového priestoru sú príkladom systematického prístupu pre dosiahnutie maximálneho využiteľného objemu. Základný objem batožinového priestoru je 430 litrov.
•Zadné sedadlo môže byť vybavené integrovanými detskými sedacími podložkami na obidvoch vonkajších miestach.

Zadné sedadlo delené v pomere 40/20/40 ako jediné v segmente, ľahko prístupný batožinový priestor a dve integrované detské sedacie podložky – nové Volvo V60 je perfektnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú mimoriadnu flexibilitu v kombinácii so športovým dizajnom a dynamickými jazdnými vlastnosťami.

„Prepravné možnosti nie sú podmienené iba objemom. Rovnako významný je aj tvar batožinového priestoru a jeho variabilita. Usilovali sme sa vytvoriť voľný priestor pre náklad a vytvoriť ho tak, aby predstavoval pridanú hodnotu pre zákazníka. Vytvorili sme rozhodujúce centimetre potrebné na to, aby ste si mohli zobrať so sebou všetky tie veci, ktoré sú korením vášho života,“
hovorí Jonathan Disley, šéf dizajnu interiéru nového modelu Volvo V60.

Ľahko prístupné odkladacie priestory sú dôležitou súčasťou komfortu, ktorý interiér poskytuje. Napríklad nové Volvo V60 má jeden odkladací priestor za stredovou konzolou a ďalší v stredovej lakťovej opierke vpredu. V schránkach vo dverách je miesto na odloženie kníh, máp a nádob s nápojmi. Na predných i zadných sedadlách sú ľahko prístupné odkladacie vrecká.

Dôraz na kvalitu a remeselné vypracovanie
Rovnako ako Volvo S60 novej generácie aj nové Volvo V60 urobilo výrazný krok vpred v oblasti kvality a remeselného vypracovania interiéru. „Snažili sme sa vytvoriť každý viditeľný povrch, či už z kože, kovu, dreva alebo plastu exkluzívny tak na dotyk ako aj na pohľad,“ hovorí Anders Sachs, dizajnér zodpovedný za výber farieb a materiálov pre nové Volvo V60.

Atraktívne prešívanie čalúnenia je dobrým príkladom systematického zvýšenia kvality. Ďalším je kovový rám stredovej konzoly s hodvábnym leskom, ktorý je k dispozícii pri dekoračných obkladoch Charcoal, Shimmeer Graphite Aluminium a Urbane Wood. „Vždy nám šlo o nekompromisnú perfekciu v každom jednotlivom detaile,“ hovorí Anders Sachs.

Nekompromisne športový interiér
„Toto Volvo vyžaruje úplne inú dynamickú prezenciu ako doterajšie modely. Skoro na každom detaile interiéru sa dajú rozoznať atraktívne a harmonicky plynúce línie trate pretekového okruhu. Je to interiér pre všetky vaše zmysly,“ hovorí Jonathan Disley.

Grafická charakteristika pretekového okruhu je jasne viditeľná na prístrojovom paneli a na dverách. Tu sa línie náhle nekončia ale pokračujú kontinuálnym priebehom. „Zdá sa, akoby každý detail bol v pohybe. Všetky línie akoby obopínali kokpit. Prístroje a stredová konzola sú nasmerované na vodiča a vytvárajú dojem jasnej kontroly. Nový dynamický trojramenný volant patrí k sériovému vybaveniu rovnako ako nové športové sedadlá so zosilnenou bočnou podporou tela. Celá naša koncepcia interiéru nemá nijaké slabé miesta a nijaké kompromisy,“ hovorí Jonathan Disley.

Interiér je bohato vybavený detailmi orientovanými na vodiča, no súčasne päťmiestna kabína poskytuje komfortný priestor pre všetkých členov posádky.

Dominantnými farbami čalúnenia sú béžová a čierna, ponuku osviežuje nový exkluzívny odtieň čalúnenia Beechwood Brown - hnedé kožené čalúnenie pripomínajúce klasické modely Volvo ako P1800 ES a 164. „Našim cieľom bolo vytvoriť klasickú a nadčasovú farebnú verziu s výrazným charakterom. Používame ju iba na plochách sedadiel a operadiel. Zvyšok sedadiel je béžový alebo čierny. Takýmto spôsobom sa vytvára efekt, zvýrazňujúci športovo tvarované bočnice sedadiel,“ hovorí Anders Sachs.

Nový systém infotainmentu
Nové Volvo S60 má úplne nový systém infotainmentu, pri ktorom sa informácie zobrazujú na farebnom monitore s uhlopriečkou 5 alebo 7 palcov (12,7 alebo 17,8 cm) v hornej časti prístrojového panelu. Táto poloha uľahčuje vodičovi koncentráciu na premávku.

Ovládanie všetkých funkcií je možné tak z multifunkčného volantu ako aj ovládacími prvkami umiestnenými pod monitorom. Na želanie sa k systému dodáva infračervený diaľkový ovládač.

„Našu vývojovú prácu sme sústredili na vytvorenie takzvaného rozhrania HMI (Human-Machine Interface) s cieľom dosiahnuť čo najľahšiu ovládateľnosť aby systém neodpútaval pozornosť vodiča od riadenia vozidla. Ideou je aby 90 percent užívateľov mohlo ovládať systém pomocou základných funkcií menu bez toho, aby potrebovalo návod na používanie,“ hovorí Tomas Ahlborg, riaditeľ projektu Volvo V60.

Značka Volvo uskutočnila rozličné testy so zákazníkmi aby získala ich názor na rozličné alternatívy HMI. Tomas Ahlborg dodáva: „Patríme k malému počtu výrobcov, ktorí vodičovi umožňujú prístup ku všetkým funkciám infotainmentu pomocou ovládacích prvkov na volante. Pri tvorbe stredovej konzoly mala väčšina účastníkov testov názor, že naše riešenie s otočnými ovládačmi v blízkosti monitora je lepšie ako dotykový monitor keď ide o čo najmenšie odpútanie pozornosti pri ovládaní audiosystému, navigačného systému a telefónu.“

Na želanie sa dodáva integrovaný navigačný systém s hlasovým ovládaním, ako aj modul Bluetooth na pripojenie vodičovho mobilného telefónu k systému infotainmentu.

Jedno z prvých vozidiel s funkciou MultEQ od Audyssey
Audiosystémy pre nové Volvo V60 sú v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi výrazne vylepšené.
„Náš najdokonalejší systém Premium Sound má digitálny zosilňovač s výkonom 5 x 130 W, dekodér priestorového ozvučenia Dolby Digital a Dolby Pro Logic II, systém MultEQ od Audyssey Laboratories a 12 reproduktorov. Všetky tieto prvky vytvárajú zvukový zážitok absolútne svetovej triedy,“ hovorí Tomas Ahlborg.

Volvo V60 je jedným z prvých vozidiel na svete, využívajúcim technológiu MultEQ od spoločnosti Audyssey Laboratories. MultEQ eliminuje skreslenia, vznikajúce vplyvom akustiky kabíny posádky, čím vytvára svieži a jasný zvuk so zlepšenou reprodukciou pre všetkých členov posádky.

Okrem špičkového audiosystému Premium Sound so 7-palcovým (17,8 cm) monitorom sú k dispozícii tri ďalšie audiosystémy:
•Performance - zosilňovač s výkonom 4 x 20 W, šesť reproduktorov a 5-palcový (12,7 cm) monitor.
•High Performance - zosilňovač s výkonom 4 x 40 W, osem reproduktorov a 5-palcový (12,7 cm) monitor.
•High Performance Multimedia - zosilňovač s výkonom 4 x 40 W, osem reproduktorov, na želanie navigačný systém a 7-palcový (17,8 cm) monitor. Táto špecifikácia sa dá na želanie kombinovať s navigačným systémom.

Dolby Digital pre perfektný zvuk
Nové Volvo V60 môže byť vybavené dekodérom priestorového ozvučenia Dolby Digital, ktorý poskytuje priestorové ozvučenie pri reprodukcii nahrávok Dolby Digital. Priestorové ozvučenie pri živých nahrávkach zabezpečuje zážitok porovnateľný s koncertnou sieňou. Dekodér Dolby Pro Logic II transformuje normálne stereofónne nahrávky na plnohodnotné multikanálové priestorové ozvučenie.

Pre čo najlepšiu reprodukciu má audiosystém Premium Sound špeciálnu korekčnú funkciu. Reprodukcia sa dá optimalizovať troma rozličnými spôsobmi - pre čo najlepšiu reprodukciu na sedadle vodiča, na predných sedadlách alebo v zadnej časti kabíny.

Audiosystém Premium Sound prehráva originálne DVD a CD, CD s hudobným záznamom MP3, AAC alebo WMA, ako aj s videozáznamom vo formátoch AVI a DivX. Okrem toho podporuje aj Bluetooth Audio Streaming (A2DP) – bezdrôtový prenos hudobného záznamu z mobilného telefónu alebo mobilného digitálneho prehrávača do audiosystému vozidla.

Všetky audiosystémy majú externý vstup AUX pre mobilný audioprehrávač. Od verzie High Performance vyššie je k dispozícii aj vstup USB pre ďalšie externé prístroje ako sú mobilné prehrávače MP3, prehrávače Apple iPod (od 3. generácie), iPod Touch a iPhone.

Pri verzii High Performance Multimedia podporuje vstup USB aj video formát DivX.

Clean Zone Interior zvyšuje komfort
Automatická klimatizácia s elektronickou reguláciou ECC (Electronic Climate Control System) automaticky reguluje teplotu a ventiláciu v kabíne. Vozidlo môže byť okrem toho vybavené systémom Interior Air Quality System (IAQS), zabraňujúcim vnikaniu tuhých čiastočiek (napr. zrnká peľu) a nepríjemných zápachov do kabíny posádky.

Na zvýšenie klimatického komfortu pre citlivé osoby je systém okrem toho vybavený aj funkciou Clean Zone Interior. Táto funkcia, využívajúca ECC a IAQS, po odomknutí dverí diaľkovým ovládačom automaticky intenzívne vyvetrá kabínu ak vonkajšia teplota prevyšuje 10 stupňov Celzia.

„Interiér nového modelu Volvo V60 sa člení na dve inovatívne oblasti dizajnu: tvar a technológia,“ hovorí Tomas Ahlborg. „Dizajn charakterizuje športová sviežosť až do najmenších detailov. A technológia obsahuje množstvo riešení, podporujúcich jedinečný zážitok z jazdy. Siahajú od systémov na predchádzanie kolíziám cez komfortné zariadenia až po infotainment a audiosystémy absolútnej špičkovej triedy,“ hovorí Tomas Ahlborg.

___________________________________________________________



Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Bezpečnosť na najvyššej úrovni:

Nové Volvo V60 – zvýšená bezpečnosť vo vozidle i mimo neho
Nové Volvo V60 má množstvo prvkov high-tech, aktívne podporujúcich vodiča pri predchádzaní nehodám – a pomáhajúcich chrániť posádku ak sa nehode nedá vyhnúť.

Bezpečnostná technológia okrem toho zvyšuje bezpečnosť nechránených účastníkov cestnej premávky a posádok iných vozidiel. „Volvo od nepamäti hrá vedúcu rolu v oblasti ochrany posádky. V uplynulých rokoch sme odštartovali zásadné iniciatívy, pomáhajúce vodičovi predchádzať kolíziám s inými vozidlami. Teraz robíme enormný krok vpred technológiou, ktorá môže zvýšiť bezpečnosť nechránených účastníkov premávky,“ hovorí Thomas Broberg, starší bezpečnostný expert spoločnosti Volvo Cars. Ďalej dodáva: „Zvýšili sme spoľahlivosť tejto technológie natoľko, že môžeme ponúknuť komplexný systém, ktorý detekciou, výstrahou a brzdením plnou intenzitou dokáže zabrániť kolíziám s chodcami.“

Špičková technológia umožňuje spoľahlivú identifikáciu
Systém na detekciu chodcov s automatickým zastavením sa skladá z novo vyvinutého radarového modulu, integrovaného v maske chladiča, kamery pred vnútorným spätným zrkadlom a centrálnej riadiacej jednotky. Úlohou radaru je rozoznávať všetky objekty pred vozidlom a merať odstup od nich. Kamera pri tom zisťuje, o aký druh objektu ide. Systém je naprogramovaný tak, že reaguje aj na stojace vozidlá a na vozidlá pohybujúce sa rovnakým smerom.













Vďaka rozšírenému pozorovaciemu poľu novo vyvinutého radaru s dvoma režimami činnosti sa dajú včas rozoznať aj chodci, chystajúci sa vstúpiť na cestu. Kamera má vyššie rozlíšenie ako v minulosti. Preto môže rozoznať trasu pohybu chodca.

„Predpokladom pre aktiváciu automatického brzdenia plnou intenzitou je, že objekt je jasne zachytený radarom aj kamerou. Vďaka pokrokovej technológii senzorov je okrem toho možné využiť brzdenie plnou intenzitou,“ hovorí Thomas Broberg a dodáva: „Spoľahlivé rozoznanie chodcov predstavovalo komplexný problém. Naša inovatívna technológia je naprogramovaná tak, aby rozoznávala trajektóriu pohybu chodcov a dokázala vypočítať, či je pravdepodobné, že vstúpia na cestu. Systém rozoznáva chodcov od telesnej výšky 80 centimetrov a tým reaguje aj na deti.“

Technológia je vybudovaná na rovnakom princípe ako ľudské oko a preto je jej funkcia obmedzená v zhoršených svetelných podmienkach, v tme a v zlom počasí.

Nová technológia umožňuje brzdenie plnou intenzitou
V kritickej situácii systém najprv akusticky varuje vodiča v kombinácii s blikajúcim svetlom na head-up displeji na prednom skle. Optická výstraha pripomína brzdové svetlo aby vyvolala u vodiča rýchlu a intuitívnu reakciu. Súčasne sa brzdová sústava vozidla pripraví zvýšením tlaku v systéme a priblížením brzdového obloženia k brzdovým kotúčom. Ak vodič nereaguje na výstrahu a hrozí kolízia, aktivuje sa automatické brzdenie plnou intenzitou.

Spoločnosť Volvo Car Corporation investovala do systému na detekciu chodcov s automatickým zastavením vyše päť rokov vývojových prác. Pri tom jazdili testovacie vozidlá na celom svete aby sa systém dokonale otestoval v rozličných dopravných, cestných a klimatických podmienkach.

„V rámci "tréningu" sme absolvovali vyše pol milióna kilometrov aby systém rozoznal spôsob pohybu chodcov a ich chovanie v rozličných krajinách a kultúrach. Okrem toho sa tieto informácie využijú na vývoj nových počítačových simulácií,“ vysvetľuje Thomas Broberg.

Systém zabraňuje kolíziám do rýchlosti 35 km/h
Systém na detekciu chodcov s automatickým zastavením dokáže zabrániť kolízii pri rýchlosti do 35 km/h ak vodič včas nereaguje. Pri vyššej rýchlosti ide o to, aby sa rýchlosť vozidla pred nárazom čo najviac znížila. Rýchlosť vozidla sa môže znížiť až o 25 km/h.

Štatistiky ukazujú, že rýchlosť vozidla má podstatný vplyv na následky nehody. Nižšia rýchlosť v okamihu nárazu výrazne znižuje riziko vážneho zranenia.

„Podiel smrteľných zranení chodcov je v súčasnosti relatívne vysoký a pri jeho znižovaní bude naša nová technológia hrať rozhodujúcu rolu,“ hovorí Thomas Broberg.

Zabránenie nárazu do vozidla idúceho vpredu
Až k 90 percentám všetkých nehôd dochádza v dôsledku odpútania pozornosti vodiča. Pri tom polovica vodičov, ktorí sú účastníkmi nehody, pred nárazom vôbec nebrzdí.

Systéme na detekciu chodcov je ďalším evolučným stupňom systému City Safety značky Volvo s automatickým brzdením vozidla. Preto nové Volvo V60 dokáže zistiť, že hrozí riziko nárazu do vozidla idúceho vpredu, upozorniť na to vodiča a automaticky zabrzdiť.

Okamžité varovanie má vodiča upozorniť na nebezpečenstvo aby začal brzdiť a tým zabránil kolízii. Ak vodič nereaguje na výstražné signály, aktivuje sa brzdenie plnou intenzitou ešte skôr ako je kolízia neodvrátiteľná. Pri rozdiele rýchlosti do 35 km/h medzi obidvoma vozidlami sa dá automatickým zabrzdením úplne predísť kolízii.

Výstraha pri únave vodiča
Nové športové kombi Volvo môže byť navyše vybavené aj rozličnými ďalšími funkciami na zvýšenie aktívnej bezpečnosti:

•Driver Alert Control (DAC). Táto jedinečná technológia slúži na varovanie vodiča ak je unavený alebo rozptýlený. Systém monitoruje pohyb vozidla v rámci vodorovného dopravného značenia jazdných pruhov a varuje vodiča ak sa jeho správanie zmení alebo ak hrozí, že stratí kontrolu nad vozidlom.
•Lane Departure Warning (LDW). Táto funkcia upozorní vodiča ak vozidlo prejde vodorovné dopravné značenie jazdného pruhu na ceste bez toho aby vodič predtým aktivoval príslušné smerové svetlo.
•Blind Spot Information System (BLIS). Tento systém umožňuje identifikovať vozidlá v priestore takzvaného „mŕtveho uhla" vonkajších spätných zrkadiel. Systém upozorní vodiča na prítomnosť iného vozidla v monitorovanom priestore blikajúcim výstražným svetlom v blízkosti vonkajšieho spätného zrkadla.
•Aktívne bi-xenónové reflektory. Pohyblivé hlavné reflektory sa natáčajú do zákruty a tým zabezpečujú optimálne osvetlenie cesty v tme na kľukatých cestách.

City Safety zabraňuje nehodám pri nízkej rýchlosti (pozri: skúšobné jazdy s Volvom XC60)
Nové Volvo V60 je sériovo vybavené systémom City Safety. Tento systém dokáže úplne zabrániť kolíziám s vozidlami idúcimi vpredu pri rýchlostiach pod 30 km/h, resp. významne znížiť následky takýchto nehôd.

Nárazy do vozidla idúceho vpredu sú veľmi časté druhy nehôd v mestskej premávke a pri dopravných zápchach. Okolo 75 percent takýchto kolízií sa stáva pri rýchlosti nižšej ako 30 km/h. Okrem toho výskumy ukazujú, že v 50 percent prípadov vodič pred zrážkou vôbec nebrzdil.

Systém City Safety monitoruje premávku pred vozidlom pomocou laserového senzora, integrovaného v hornej časti predného skla vo výške vnútorného spätného zrkadla.

City Safety automaticky zabrzdí vozidlo ak iné vozidlo idúce vpredu zastaví alebo spomalí a vodič na to nereaguje. Funkcia je aktívna aj vtedy keď vozidlo rýchlo smeruje na inú nepohyblivú prekážku. Pri rozdiele rýchlosti do 15 km/h dokáže systém City Safety úplne zabrániť nehode. Pri rozdiele rýchlosti medzi 15 a 30 km/h sa rýchlosť nárazu zníži aby sa zmiernili následky nehody.

Bezpečná rýchlosť
Nové Volvo V60 je vybavené aj obmedzovačom rýchlosti, ktorý zabraňuje aby vodič prekročil nastavenú rýchlosť, napríklad limit stanovený predpismi alebo dopravnou značkou.

Vysoká rýchlosť jazdy hrá významnú rolu pri dopravných nehodách s najťažšími následkami. Oficiálne výskumy ukazujú, že každý rok by na cestách vo Švédsku zahynulo o 100 až 150 osôb menej ak by vodiči dodržiavali rýchlostné obmedzenia.

„S aktivovaným obmedzovačom rýchlosti vodič nemusí pozerať na rýchlomer a miesto toho sa môže plne koncentrovať na iné vozidlá a osoby v premávke. Automobil sám zabezpečí, že neprekročí nastavenú maximálnu rýchlosť,“ hovorí Thomas Broberg.

Systém ROPS (Rollover Protection System) ako súčasť štandardného vybavenia
Nové Volvo V60 je štandardne vybavené systémom ROPS (Roll Over Protection System) na ochranu pri prevrátení vozidla.

Najmodernejšia technológia senzorov pri prevrátení vozidla aktivuje napínače bezpečnostných pásov a bočné závesové airbagy (Inflatable Curtains). Spolu s ochrannou klietkou, integrovanou v skelete karosérie sa tým výrazne znižuje riziko zranenia pripútaných členov posádky pri prevrátení vozidla.

Účinná ochrana pri náraze a optimalizované závesové airbagy na ochranu hlavy
V prípade kolízie vyvážená kombinácia výstuh z ocele najvyššej pevnosti zabraňuje vniknutiu cudzích predmetov do kabíny posádky. Na to je predná štruktúra karosérie nového modelu Volvo V60 rozdelená na štyri zóny, z ktorých každá pri deformácii preberá určenú úlohu. Súčasne priečne uloženie motora v karosérii zabezpečuje zväčšenú deformačnú zónu a redukuje riziko jeho vniknutia do kabíny posádky pri čelnom náraze.

Nové Volvo V60 má napínače bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách. Takzvaná technológia PRS (Pre-Prepared Restraints) preberá adaptívne ovládanie airbagov, napínačov bezpečnostných pásov a obmedzovačov sily pásov podľa intenzity nárazu.

Okrem ďalších bezpečnostných systémov má nové Volvo V60 najmodernejší systém na ochranu pri bočnom náraze, bočné airbagy v sedadlách, bočné závesové airbagy a systém na ochranu pri náraze zozadu WHIPS (Whiplash Protection System) – jeden z najúčinnejších systémov na zníženie rizika poranenia krku.

Systém SIPS na ochranu pri náraze zboku bol pre nové Volvo V60 ďalej vylepšený aby bol účinný pri širšom spektre každodenných dopravných situácií, ako napríklad súčasný bočný náraz do obidvoch strán vozidla. Umožnilo to unikátne použitie gyroskopického senzora na aktiváciu bočných a bočných závesových airbagov, ako aj napínačov bezpečnostných pásov.

Riadiaca jednotka kombinuje údaje senzorov vozidla s údajmi gyroskopického senzora, ktorý je súčasťou systému DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

„Nové Volvo V60 je dôstojným reprezentantom našej ambície vyrábať najbezpečnejší automobil na svete – dokumentuje ďalší krok na ceste k nášmu cieľu aby v roku 2020 už nijaký člen posádky nového modelu Volvo neutrpel pri nehode ťažké alebo smrteľné zranenia,“ hovorí Thomas Broberg.

Bezpečnosť detí v novom kombi Volvo V60
Nové Volvo V60 môže byť na želanie vybavené dvojstupňovými integrovanými detskými sedacími podložkami na vonkajších miestach vzadu. Podložky sa dajú nastaviť do dvoch úrovní výšky, čo umožňuje deťom rozličného vzrastu sedieť dostatočne vysoko na optimálne pripútanie bezpečnostným pásom a pre dobrý výhľad cez bočné okná vozidla.

Nižšia poloha je určená pre deti s telesnou výškou od 115 do 140 cm a hmotnosťou medzi 22 a 36 kg. Vyššia poloha je určená pre deti s výškou 95-120 cm a hmotnosťou medzi 15 a 25 kg.

___________________________________________________________



Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Nekompromisne športový podvozok

Špecialisti na vývoj podvozka spoločnosti Volvo Cars vyladili jazdné vlastnosti nového kombi Volvo V60 s rovnakou vášňou a nekompromisným prístupom ako pri limuzíne S60 novej generácie.

„Pri vývoji sme prenikli do úplne nových oblastí. Treba si auto vyskúšať, aby ste pochopili, ako sme vývoj podvozka doviedli na vrchol. Použite vidiecke cesty s úzkymi zákrutami, pri ktorých každá zákruta predstavuje novú výzvu a nové Volvo V60 vám bude demonštrovať svoju agilitu s iskrivým entuziazmom,“ hovorí Stefan Sällqvist, šéf vývoja podvozka nového modelu V60.

Nové športové kombi Volvo je k dispozícii s dvoma typmi podvozka. Na európskom trhu sa štandardne montuje dynamický podvozok, na ostatných trhoch je štandardom cestovný podvozok a dynamický podvozok sa montuje na želanie.

Konštrukčné rozdiely medzi dvoma typmi podvozka spočívajú v odlišnej charakteristike tlmičov pruženia, ako aj v prednom a zadnom pomocnom ráme- Cestovný podvozok má trocha mäkšiu charakteristiku tlmičov, čím sa zvyšuje komfort pri jazde po ceste so zlým povrchom.

Každý jednotlivý detail vylepšený
„Sústredili sme sa na úplne novú dimenziu koncepcie komfortu. Dynamický podvozok umožňuje bezprostredné, spontánne reakcie bez toho, aby znižoval komfort jazdy,“ vysvetľuje Stefan Sällqvist.

Okrem dvoch štandardných podvozkov môžu byť všetky verzie kombi V60 za príplatok vybavené aktívnym podvozkom FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept) s adaptívnou elektronickou reguláciou tlmičov podľa momentálnych jazdných podmienok. Aktívny podvozok bol oproti predchádzajúcim modelom Volvo vylepšený pre zlepšenie ovládateľnosti a zvýšenie komfortu.

Aj systém pohonu AWD (All Wheel Drive) s elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy dostal modifikovaný softvér, ktorý umožňuje maximálne využiť dynamické vlastnosti nového podvozka. Pohon AWD sa montuje štandardne pri najvýkonnejšom benzínovom motore T6 a na želanie pri turbodiesli D5 v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Vývojový tím podvozka pracoval súbežne na nových modeloch Volvo S60 a V60. Výsledkom je optimálne využitie synergií a modifikácia každého jednotlivého detailu, ovplyvňujúceho jazdné vlastnosti automobilu. Oproti predchádzajúcim modelom Volvo bolo vylepšené riadenie, podvozok má tvrdšie pružiny a silentbloky a účinnejšie tlmiče pruženia.

Presnejšie riadenie, hrubšie tlmičové vzpery a tvrdšie silentbloky
Prevod prevodovky riadenia je teraz o 10 percent rýchlejší ako pri predchádzajúcich modeloch, čím sa zabezpečuje lepšia ovládateľnosť a intenzívnejšia spätná väzba. Zväčšený priemer stĺpika riadenia a tvrdšie silentbloky zvyšujú torznú tuhosť riadenia o 100 percent. Tým sa dosahuje lepší pocit kontaktu kolies s cestou.

„Dobré riadenie funguje intuitívne a vozidlo musí „cítiť“ zámery vodiča ešte skôr ako ich uskutoční. V tomto smere sme podľa môjho názoru urobili obrovský krok smerom dopredu,“ hovorí Stefan Sällqvist.

Predné tlmičové vzpery majú hrubšie piesty v porovnaní so športovým podvozkom modelu Volvo S80. Zvýšenie tuhosti o 47 percent umožňuje lepšie absorbovať priečne sily. Vinuté pružiny na prednej náprave sú kratšie a tvrdšie, vlastná frekvencia kmitania sa zvýšila o 10 percent.

Všetky silentbloky sú všeobecne tvrdšie oproti aktuálnemu športovému podvozku Volvo. Tuhosť závesov predných tlmičových vzpier sa zlepšila o 50 percent a silentbloky prednej i zadnej nápravnice majú dvojnásobnú tuhosť oproti predchádzajúcej generácii. Pre športové jazdné vlastnosti a lepšie ovládanie sú optimalizované aj predné guľové čapy.

Intenzívnejšie tlmenie ako kedykoľvek predtým
Tlmiče pruženia majú väčšiu účinnosť ako pri každom doterajšom modeli značky Volvo. Uchytenia tlmičov sú teraz vyrobené z polyuretánu (PUR) namiesto gumy, čo umožňuje lepší kompromis medzi komfortom a dynamickým ovládaním.

„Strávili sme mnoho týždňov jemným dolaďovaním tlmičov pri jazdných testoch na anglickom vidieku. Je to perfektné prostredie pre tento účel, preto podvozok poskytuje dokonalú kontrolu bez nakláňania a kmitania karosérie,“ hovorí Stefan Sällqvist.

Súčasne bol modifikovaný softvér osvedčeného systému pohonu AWD (All Wheel Drive) aby mohli verzie s pohonom všetkých kolies (štandardne pri benzínovom motore T6 a na želanie pri naftovom D5 v kombinácii s automatikou prevodovkou) plne využiť potenciál nového podvozka.

Prvé športové kombi so systémom Advanced Stability Control
„Máme najmodernejší systém na reguláciu bŕzd. Stabilizačný systém DSTC v novom kombi Volvo V60 disponuje novými funkciami, ktoré poskytujú jedinečnú kombináciu zvýšeného pôžitku z jazdy a bezpečnosti,“ hovorí Stefan Sällqvist.

•Rovnako ako S60 novej generácie aj nové Volvo V60 je vybavené systémom Advanced Stability Control. Vďaka novému senzoru uhla priečneho náklonu sa dá každá tendencia k šmyku rozoznať už v predstihu. Tak môže stabilizačný systém uskutočniť potrebnú korektúru skôr a s väčšou presnosťou. Systém Advanced Stability Control je významnou pomôckou pri dynamickej jazde, pretože umožňuje vyššie bočné sily, čo zlepšuje ovládateľnosť a rýchle vyhýbacie manévre vozidla.
•Funkcia Engine Drag Control zabraňuje blokovaniu kolies pri brzdení motorom na šmykľavom povrchu.
•Systém na reguláciu jazdnej dynamiky DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) má osobitné športové nastavenie, umožňujúce aktívnejší spôsob jazdy. Vypnutím systému trakčnej kontroly sa zvýši tendencia vozidla k pretáčavosti.
•Systém Trailer Stability Assist System tlmí eventuálne rozkmitanie pripojeného obytného alebo nákladného prívesu. Pribrzdením jedného alebo viacerých kolies a znížením krútiaceho momentu sa súprava stabilizuje.

Systém Advanced Stability Control je významnou pomôckou pri dynamickej jazde, pretože umožňuje vyššie bočné sily, čo zlepšuje ovládateľnosť a rýchle vyhýbacie manévre vozidla.

Nový systém Corner Traction Control zlepšuje jazdu v zákrute
Novým prvkom je funkcia Corner Traction Control, ktorá reguláciou krútiaceho momentu medzi jednotlivými kolesami poháňanej nápravy zlepšuje jazdu v zákrute. Táto technológia predstavuje vylepšenie stabilizačného a trakčného systému DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

Pri jazde v zákrute systém automaticky pribrzďuje vnútorné poháňané koleso, čím sa väčšia časť krútiaceho momentu prenáša na dynamicky zaťažené vonkajšie koleso s lepšou trakciou. To umožňuje menší polomer zatáčania pretože sa znižuje tendencia vozidla k nedotáčavosti.

„Môžete akcelerovať pri výjazde zo zákruty pri zachovaní trakcie obidvoch kolies. Tento systém uľahčuje jazdu na kľukatých cestách, na kruhových objazdoch a na mokrom povrchu. Corner Traction Control je veľkou pomôckou keď vodič vychádza z bočnej cesty na hlavnú a musí intenzívne akcelerovať aby sa zaradil do premávky,“ hovorí Stefan Sällqvist.

Najmodernejšie integrované funkcie brzdovej sústavy
Dôležitým elementom dynamických jazdných vlastností nového modelu Volvo V60 je najmodernejšia brzdová sústava. Športové kombi má rozličné integrované funkcie, ktoré vo všetkých jazdných situáciách zabezpečujú čo najkratšiu brzdnú dráhu.

•Funkcia brzdovej pohotovosti (Ready Alert Brakes) dokáže predvídať núdzové brzdenie. Brzdové obloženie sa zľahka priloží na kotúče ešte skôr ako vodič stlačí brzdový pedál.
•Hydraulický brzdový asistenčný systém pomáha vodičovi zastaviť v najkratšej fyzikálne možnej vzdialenosti. Ak v núdzovej situácii vodič nestlačil brzdový pedál dostatočne silne, asistenčný systém automaticky vytvorí v brzdovej sústave maximálny tlak aby vozidlo brzdilo maximálnou intenzitou s optimálnym využitím ABS, čím sa skráti brzdová dráha.
•Ďalšou užitočnou funkciou je Optimised Hydraulic Brake System. Zvyšuje účinnosť brzdovej sústavy pri intenzívnom spomalení využitím hydraulického tlaku na kompenzáciu nízkeho podtlaku v posilňovači bŕzd.
•Funkcia Fading Brake Support System využíva hydraulický systém na postupné zvyšovanie brzdného tlaku pri dlhom a intenzívnom brzdení. Takýmto spôsobom sa eliminuje riziko slabnutia brzdného účinku (fadingu) v dôsledku veľkého namáhania bŕzd.
•Súčasťou štandardného vybavenia je elektrická parkovacia brzda.

___________________________________________________________



Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Široká ponuka motorov

Počas prvého roka výroby bude nové Volvo V60 k dispozícii so širokou ponukou naftových a benzínových motorov, pokrývajúcich rozpätie od ekonomickej naftovej verzie DRIVe s výkonom 85 kW (115 k) po vysoko výkonnú turbokompresorom prepĺňanú benzínovú verziu s výkonom 224 kW (304 k).

Úsilie, zamerané na zníženie emisií CO2, prinieslo zníženie spotreby paliva pri všetkých motoroch.






Benzínové motory Objem Usporiadanie Výkon Krútiaci moment
T6 3.0 litra 6-valcový radový 224 kW (304 k) 440 Nm
T5 2.0 litra 4-valcový radový 176 kW (240 k) 320 Nm
2.0T 2.0 litra 4-valcový radový 149 kW (203 k) 300 Nm
T4 1.6 litra 4-valcový radový 132 kW (180 k) 240 Nm
T3 1.6 litra 4-valcový radový 110 kW (150 k) 240 Nm
Naftové motory Objem Usporiadanie Výkon Krútiaci moment
D5 2.4 litra 5-valcový radový 151 kW (205 k) 420 Nm
D3 2.0 litra 5-valcový radový 120 kW (163 k) 400 Nm
1.6 D Drive 1.6 litra 4-valcový radový 85 kW (115 k) 270 Nm

Výkonnejší motor T6
Benzínový motor T6 s objemom 3,0 litra konštruktéri vylepšili znížením vnútorného trenia. Teraz dosahuje maximálny výkon 224 kW (304 k) a najvyšší krútiaci moment 440 Nm. Maximálny krútiaci moment je k dispozícii v rozpätí otáčok od 2100 do 4200 za minútu. To umožňuje svižnú akceleráciu a dodáva motoru vysokú pružnosť. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 6,6 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Motorovým špecialistom Volvo Cars sa súčasne podarilo znížiť spotrebu paliva o približne 10 percent na 10,2 l/100 km (Kombinovaná spotreba podľa metodiky EÚ).

Krútiaci moment motora sa prenáša na kolesá prostredníctvom druhej generácie šesťstupňovej automatickej prevodovky Volvo Geartronic. Nové ovládacie ventily a konštrukčné opatrenia na zníženie trenia umožňujú výrazne rýchlejšie preraďovanie ako v minulosti. Pri motore T6 sa štandardne montuje systém pohonu všetkých kolies AWD (All Wheel Drive).

Nový benzínový štvorvalec 2,0 litra s priamym vstrekovaním paliva
Nový štvorvalcový motor 2.0T GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) prepĺňaný turbokompresorom a vybavený priamym vstrekovaním paliva má objem 2,0 litra. Poskytuje výkon 149 kW (203 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri otáčkach 1750 za minútu. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 7,9 sekundy s manuálnou alebo 8,4 sekundy s automatickou prevodovkou. Maximálna rýchlosť je pri manuálnej prevodovke elektronicky limitovaná na 230 km/h, pri automatickej prevodovke dosahuje takisto 230 km/h.

Nová technológia prepĺňania s turbokompresorom integrovaným priamo do zberného výfukového potrubia, systém priameho vstrekovania benzínu a variabilné časovanie nasávacích i výfukových ventilov poskytujú unikátnu kombináciu priaznivej spotreby paliva, nízkej hladiny emisií a širokého využiteľného výkonového rozsahu vo veľmi kompaktnom formáte.

„Podarilo sa mám vyvinúť štvorvalcový motor, ktorý je rovnocenný päťvalcovému motoru a súčasne je úspornejší ako väčší agregát. Motor má dobré environmentálne vlastnosti a predstavuje dobrú voľbu pre zákazníkov, požadujúcich vysoký výkon a dobré jazdné vlastnosti. Náš nový patentovaný systém prepĺňania turbokompresorom je ideálny pre malé motory s vysokou účinnosťou,“ povedal Tomas Ahlborg, riaditeľ projektu Volvo V60.

Použitý turbokompresor je v súčasnosti najmenší v pomere k výkonu motora. Zabezpečuje nielen vynikajúce jazdné výkony ale zlepšuje aj čistenie výfukových plynov.

Ďalšou novinkou je zberné výfukové potrubie a plášť turbíny z viacvrstvového oceľového plechu. Oproti všeobecne používanému odlievanému potrubiu sa potrubie z plechu ľahšie tvaruje a vďaka prídavnej izolačnej vrstve je výstup odpadového tepla výrazne nižší. To umožňuje vyššiu teplotu výfukových plynov a účinnejšie spaľovanie bez toho aby výrazne vzrástla teplota v motorovom priestore.

Zberné výfukové potrubie z plechu nie je nijaká zvláštnosť no doteraz sa používalo iba v kombinácii s turbokompresorom s odlievaným plášťom. Nový, plne integrovaný systém z oceľového plechu predstavuje celosvetovo unikátnu inováciu a značka Volvo si ho nechala patentovať.

Neskôr v priebehu prvého roka výroby dostane nové Volvo V60 verziu motora 2.0 GTDi s vyšším výkonom 176 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.

Dva nové motory GTDi s objemom 1,6 litra
Okrem toho sú k dispozícii dva nové motory GTDi s objemom 1,6 litra s rozličným označením. Verzia označená T3 dosahuje výkon 110 kW (150 k), verzia T4 poskytuje výkon 132 kW (180 k).

Výkonnejší motor 1.6 GTDi so 132 kW (180 k) dosahuje maximálny krútiaci moment 240 Nm už pri otáčkach 1500 za minútu, pričom maximálna hodnota krútiaceho momentu neklesne až do otáčok 5000 za minútu. Krivka krútiaceho momentu má plynulý priebeh, čo zvyšuje jazdný komfort. Počas krátkodobého zvýšenia prepĺňacieho tlaku (overboost) maximálny krútiaci moment motora vzrastie až na 270 Nm.

Aj verzia motora 1.6 GTDi s výkonom 110 kW (150 k) dosahuje maximálny krútiaci moment 240 Nm. „Malé motory GTDi s vysokým výkonom dokumentujú naše úsilie dosiahnuť väčší výkon z menšieho objemu,“ vysvetľuje Thomas Ahlborg.

Motory 2.0T, T5 a T4 sú k dispozícii v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou Powershift alebo so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor T3 sa kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Prevodovka Powershift s dvoma spojkami funguje ako dve samostatné prevodovky s vlastnými spojkami v spoločnej skrini. Pretože preraďovanie prevodových stupňov sa uskutočňuje prepínaním spojok, preraďovanie je bleskurýchle, prakticky bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu na kolesá. Elektronický ovládací systém umožňuje automatický i manuálny sekvenčný režim. Vysoká mechanická účinnosť prevodovky Powershift je rovnocenná s manuálnou prevodovkou, čo prispieva k výraznej úspore paliva v porovnaní s klasickou automatickou prevodovkou.

Dva päťvalcové turbodiesle
Ponuka motorov obsahuje aj dva päťvalcové turbodiesle s objemom 2,4 a 2,0 litra.

Najvýkonnejší naftový motor s označením D5 dosahuje výkon 151 kW (205 k) a maximálny krútiaci moment 420 Nm. Športovému kombi umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy (rovnako s manuálnou i automatickou prevodovkou). Maximálna rýchlosť je 230 km/h pri manuálnej prevodovke (limitovaná) a 230 km/h pri automatickej prevodovke.

Aktuálna verzia motora D5, predstavená na jeseň roku 2009, je vybavená prepĺňaním dvoma turbokompresormi rozličnej veľkosti, ktoré sa zapájajú postupne. Takýmto spôsobom sa podarilo optimalizovať priebeh výkonu a krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok.

Systém stupňovitého prepĺňania umožnil optimalizovať aj spotrebu paliva, ktorá sa znížila na hodnotu 5,4 l/100 km (Kombinovaná spotreba podľa metodiky EÚ), čím sa tento motor zaraďuje na čelo svojej triedy.

Najmodernejší systém priameho vstrekovania paliva common-rail s piezoelektrickými ventilmi umožňuje veľmi presné dávkovanie paliva pre účinné spaľovanie a nízke hodnoty emisií.

Menší naftový motor pre nižšiu spotrebu paliva
Nový päťvalcový motor s označením D3 dosahuje výkon 120 kW (163 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy bez ohľadu na použitú prevodovku. Maximálna rýchlosť je 220 km/h s manuálnou a 215 km/h s automatickou prevodovkou.

Päťvalcový motor D3 s objemom 2,0 litra je konštrukčne zhodný s motorom 2.4D, ktorý sa montuje do iných modelov značky Volvo. Zdvihový objem motora sa použitím kľukového hriadeľa s kratším zdvihom zmenšil o 0,4 litra v záujme zníženia spotreby paliva.

Motor bol optimalizovaný z hľadiska spotreby paliva, systém priameho vstrekovania paliva má oproti motoru D5 iný typ piezoelektrických vstrekovacích ventilov. Neobyčajne rýchle a presné vstrekovacie impulzy pri vysokom tlaku zaručujú veľmi efektívne spaľovanie, čím sa dosahuje extrémne nízka spotreba paliva.

Na zlepšenie jazdných vlastností bol turbokompresor veľmi presne vyladený, čím sa dosahuje vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach.

Naftové motory sú sériovo vybavené bezúdržbovým filtrom tuhých čiastočiek, zachytávajúcim až 95 percent čiastočiek sadzí vo výfukových plynoch.

Obidva turbodiesle sa dajú kombinovať so šesťstupňovou automatickou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Naftový motor pre model DRIVe
Počas prvého roku výroby pribudne aj extrémne úsporná a ekologická verzia DRIVe, poháňaná štvorvalcovým turbodieslom s objemom 1,6 litra. Motor dosahuje výkon 85 kW (115 k), maximálny krútiaci moment 270 Nm a bude sa montovať výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

___________________________________________________________



Exteriér
Interiér
Bezpečnosť
Podvozok
Motory
Predaj

Európska cieľová skupina

Počiatočný plán predpokladá výrobu 50.000 kusov nového kombi Volvo V60. Z toho najmenej 90 percent pôjde európskym zákazníkom. Päť najväčších národných trhov pre nový model predstavuje Švédsko, Veľká Británia, Holandsko, Taliansko a Nemecko.

Nové kombi V60 sa bude vyrábať v závode spoločnosti Volvo Cars v meste Torslanda, Švédsko. Prvé vozidlá dostanú zákazníci na jeseň 2010.

Lahôdka pre automobilových nadšencov
Zjednodušene možno zákazníkov rozdeliť na dve hlavné kategórie: entuziastov a pragmatikov. Pre entuziastov je automobil hlavnou témou na rozhovor, ktorá sa nemôže nikdy úplne vyčerpať. Pragmatici sa zaujímajú o automobily iba keď príde čas nahradiť vozidlo novým, spravidla raz za tri-štyri roky.

Z historickej perspektívy značka Volvo priťahovala viac pragmatikov ako entuziastov. No každá nasledujúca generácia modelu Volvo prinášala vyšší emocionálny náboj, takže tradičný obraz sa zmenil – a nové Volvo V60 je priam naplnené všetkými ingredienciami pre favorizované menu automobilových entuziastov.

„Číslo 60 v našom modelovom programe v súčasnosti označuje najšportovejší model. Prvým krokom bol model XC60. Ďalší krok sme urobili s limuzínou S60 novej generácie – a teraz predstavujeme športové kombi V60,“ hovorí Stephen Odell.

Reakcia nadšených zákazníkov je odmenou pre projektovú skupinu, ktorá sa celý čas usilovala dať novému kombi V60 emocionálnu auru, športový dizajn a dynamické jazdné vlastnosti pravého športového kombi.

„Typický zákazník pre nové športové kombi je potenciálny záujemca o limuzínu S60, ktorý chce viac priestoru a väčšiu variabilitu, no bez najmenších kompromisov v oblasti športového dizajnu a vzrušujúcich jazdných vlastností,“ hovorí Stephen Odell, prezident a CEO spoločnosti Volvo Cars a ďalej dodáva: „Konkurencia je veľmi ostrá a zákazníci v tomto segmente presne vedia, čo hľadajú. Preto sme ďalej umocnili exkluzívnu kvalitu interiéru a vozidlo vybavili najmodernejšími komfortnými a bezpečnostnými technologickými inováciami. Výsledkom je jedinečné športové kombi ako harmonický univerzálny automobil.“

Zdroj: Eva Konečná, Marketing & PR manager VOLVO, T.O.P. AUTO Slovakia






Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=725