Volvo V60 2.4 D5 AWD Summum (03/2011)
redaktor: o.mauer, 10.03.2011;
O novej športovej generácii vozidiel Volvo, ktorá má vo svojom modelovom označení číslicu 60, sme sa už zmienili v našom nedávnom redakčnom teste. Konkrétne o sedane strednej triedy, modeli S60. Teraz vám bližšie predstavíme jeho praktickejšieho, rovnako dynamického súrodenca, úplne nový kombík Volvo V60. Do rúk sa nám dostal s najvýkonnejším turbodieselom 2.4 D5, pohonom všetkých kolies AWD a v najvyššom výbavovom stupni Summum. Zapožičal nám ho dovozca automobilov Jaguar, Land Rover a Volvo - T.O.P. AUTO Slovakia, akciová spoločnosť.
Dokonalý partner pre aktívny životný štýl
Rovnako ako sedan S60 aj nové kombi Volvo V60 je koncipované ako vozidlo pre aktívneho vodiča. Jeho zvodný dizajn, dynamické jazdné vlastnosti a revolučné bezpečnostné systémy robia z neho vozidlo, ktoré si zamilujú predovšetkým mladé a športovo založené rodiny. Švédska automobilka však nezabudla ani na svojich konzervativnejších zákazníkov. Pre nich aj naďalej ponúka atraktívne kombíky V50 a V70.
(otvoriť foto pre porovnanie: Volvo V50, V60, V70).
|
Oliver Mauer, redaktor aaD |
Exteriér
Nové dizajnérske smerovanie švédskeho výrobcu tentokrát neobišlo ani kategóriu vozidiel kombi. Dôkazom je úplne nové Volvo V60, pri ktorom automobilka po prvýkrát úplne upustila od doposiaľ zaužívaných konzervatívnych hranatých tvarov kombíkov a prešla k modernému a stále žiadanejšiemu dynamickému dizajnu.
Novodobú filozofiu značky vystihuje predovšetkým predná časť V60-tky. Tá svojimi nápadnými prelismi, netradične situovanými svetlometmi a mohutnou maskou chladiča vytvára dojem nielen športového, ale zároveň aj elegantného a sebavedome pôsobiaceho vozidla. Nemalú zásluhu má na tom detajlne prepracovaný nárazník, ktorého dizajn mu môže závidieť i nejeden čistokrvný športiak.
To, že dizajnéri odviedli vynikajúcu prácu vidieť aj pri pohľade na zadnú časť V60-tky. Tá sa nielenže vymyká zo stereotypných tvarov predošlých modelov, ale zároveň prezentuje aj nový severský pohľad na stále populárnejšiu éru „športových“ kombíkov. Za toto právom použité označenie vďačí V60-tka predovšetkým tvaru karosérie a línii strechy, ktorou sa opticky priblížila ku karosérii typu kupé. Celkový vzhľad novej V60-tky pôsobí sympatickým a hlavne dynamickým dojmom, za čo ju považujem za jedno z najkrajších vozidiel tohto švédskeho výrobcu.
Interiér
Už prvý pohľad do interiéru napovedá, že ide o vozidlo z novodobého portfólia športovo orientovaných modelov Volvo. Moderné čisté línie, kvalitné materiály a farebné vyhotovenie interiéru sú príznačné aj pre model V60. K dokonalému pocitu športovej elegancie a pohodlia prispeli aj vynikajúce sedadlá, ktoré sa radia k tým najkomfortnejším na trhu. Presvedčili ma svojou ergonómiou, dostatočným bočným vedením, rozsahom ich nastavenia ako i rýchlym nástupom funkcie vyhrievania. Pocit športovej elegancie a luxusu umocňuje aj ich kvalitné kožené vypracovanie. Kožou obšitý športový volant vďaka dvojfarebnému vyhotoveniu nielenže dobre vyzerá, ale mi aj vynikajúco sadol do rúk.
V60-tka sa môže pochváliť nielen moderným dizajnom, komfortným interiérom, vynikajúcou ergonómiou, ale aj funkčnosťou systémov, ktorými je vybavená. Ako príklad uvediem multifunkčnosť volantu. Tá nie je obmedzená len na ovládanie tempomatu a rádia, ale zahŕňa aj ovládanie telefónu, multimediálneho zariadenia a rôznych funkcií vozidla. Väčšinu týchto systémov je možné samozrejme ovládať aj pomocou ovládacích prvkov, ktoré sú prehľadne a hlavne intuitívne umiestnené na štýlovom stredovom paneli.
Dôležitou súčasťou novej V60-tky je aj nesmierne bohaté menu nastavenia vozidla pomocou plne integrovaného multifunkčného farebného dotykového displeja. Okrem množstva nastavení a informácií o vozidle ponúka aj dôležité údaje týkajúce sa podporných bezpečnostných systémov, ktorých je v tomto kombíku viac ako dosť.
Za zmienku stojí aj diaľkový ovládač (osobný komunikátor PCC), ktorý v sebe spája bezkľúčový systém odomykania, štartovania a technológiu obojsmernej komunikácie s vozidlom. Túto funkciu som využil zakaždým, keď som si nebol istý, či som vozidlo uzamkol.
Rovnako ako predné, aj zadné sedadlá sú vďaka svojej ergonómii lídrom v oblasti komfortu. Ich dokonalé pohodlie si však vychutnáte len ak nie sú dovybavené plne integrovanými detskými sedačkami, ktoré sedenie vzadu mierne narúšajú. Ich plusom však je, že môžu byť nastavené do dvoch výškových polôh. Vaše ratolesti tak nielenže budú mať dobrý výhľad z auta (čo je dôležité pre kľud vo vozidle), ale budú sedieť v optimálnej polohe z hľadiska ich ochrany pri nehode.
Na nedostatok miesta a komfortu sa môže posťažovať len pasažier, ktorému sa ujde sedenie na zadnom sedadle v strede. Toto miesto je rovnako, ako u mnohých iných vozidiel strednej triedy tvrdšie, užšie a bez bočného vedenia. K pohodlnému sedeniu na tomto mieste neprispieva ani pozdĺžny stredový tunel na podlahe. Preto odporúčam toto miesto na dlhšie cesty neobsadzovať ale radšej využiť jeho multifunkčnú lakťovú opierku (integrovanú do operadla) ako držiak nápojov, alebo ako príručnú odkladaciu schránku na predmety používané počas jazdy.
Batožinový priestor V60-tky je skôr športovo rekreačný než rýdzo praktický. To sa samozrejme odzrkadlilo v jeho objeme. 430 litrov je hodnota „vďaka“ ktorej sa radí na chvost svojej konkurencie. Zázraky sa nedajú očakávať ani po sklopení zadných operadiel. 1.241 litrov je totiž hodnota taktiež podpriemerná. Preto ma vôbec neprekvapila absencia plnohodnotného alebo dojazdového rezervného kolesa. Pre prípad defektu musi postačiť opravná sada.
Kladne však hodnotím variabilitu zadných sedadiel. Tie sú delené v najpraktickejšom pomere 40/20/40, čím je možné vytvoriť dve samostatné sedadlá s pevnou „lakťovou“ opierkou uprostred. Túto možnosť určite ocenia štvorčlenné rodiny pri preprave lyží, či iného náčinia. Pre vytvorenie rôznych variant usporiadania batožinového priestoru je možné každé zo zadných sedadiel sklopiť aj samostatne. Prepraviť dlhší predmet, nie je žiadny problém. Stačí sklopiť aj operadlo sedadla spolujazdca. Praktickým prvkom je aj výklopný predel slúžiaci na zaistenie rôznych menších predmetov ako aj textilná sieť oddeľujúca nákladný priestor od priestoru pre posádku.
Motor - 2.4 D5
Testovanú V60-tku poháňa najvýkonnejší turbodiesel z dielne Volvo. Tento celohliníkový päťvalec s najmodernejšou technológiou priameho vstrekovania common rail disponuje výkonom 151 kW (205 k) a krútiacim momentom 420 Nm, ktorý sa nachádza v pásme otáčok od 1500 - 3200 ot./min. O tento úctyhodný výkon a rovnomerné dávkovanie sily v celom rozsahu otáčok sa postarali dve postupne sa aktivujúce sekvenčné turbodúchadlá, vďaka ktorým bola odozva na zošliapnutie plynového pedálu vždy okamžitá.
K nesporným kladom tohto agregátu patrí aj jeho kultivovanosť. Motor štartuje bez rozochvenia karosérie a pri voľnobežných otáčkach mi posádka neverila, že pod kapotou pracuje naftový agregát. Pokojným a prekvapivo tichým chodom sa vyznačovala D5-ka aj počas jazdy. Dokonalé odhlučnenie motora som si však užíval len pokiaľ som nepotreboval využiť obrovský potenciál krútiaceho momentu (420 Nm). Vtedy sa z pod kapoty ozvalo mohutné pradenie, ktoré je pre viac ako štvorvalcové motory typické. Tento jav som preto nevnímal ako negatívum, ale skôr ako prejav sebavedomej sily moderného agregátu.
Prevodovka - Geartronic
Pri pokojnej jazde som nemal šesťstupňovému automatu Geartronic čo vytknúť. Radil hladko, plynule a skoro až nepozorovane. Nie je síce tak rýchly ako dvojspojková „kolegyňa“ Powershift, ale laik rozdiel ani nezbadá. Menej ma však presvedčil pri dynamickej jazde, kde sa softvér radenia neprejavoval najpružnejšími reakciami. Ako problém to však nevidím. Pomerne rýchlo sa dá naučiť pracovať s plynom tak, aby prevodovka podradila vždy na taký prevodový stupeň, aký si daná situácia bude práve vyžadovať.
Radosť z jazdy
Pri riadení V60-tky som si vôbec neuvedomoval, že sedím v jednopriestorovej karosérii. Očakávanú zvýšenú hlučnosť z otvoreného priestoru som akosi nepostrehol. Vozidlo sa pod náporom bočného vetra a ani v zákrutách výraznejšie nenakláňalo a poctivo si držalo stopu. Jazda bola skutočným zážitkom aj vďaka pohonu všetkých kolies AWD. Pripojenie zadných kolies pomocou medzinápravovej spojky Haldex štvrtej generácie pracuje s nesmierne pružným prerozdeľovaním hnacieho momentu na tie kolesá, ktoré majú lepšiu trakciu. Aj preto som si mohol vychutnávať razantné výjazdy zo zatáčiek bez toho, aby V60-tka nejakým spôsobom zneistela. Zásluhu na vynikajúcej jazdnej stabilite má aj stabilizačný systém DSTC a funkcia Corner Traction Control, ktorá reguláciou krútiaceho momentu jednotlivých kolies automaticky pribrzďovala v zákrute vždy vnútorné poháňané koleso a väčšiu časť krútiaceho momentu prenášala na dynamicky zaťažené vonkajšie koleso s lepšou trakciou. Vďaka tomu bol sklon k nedotáčavosti výrazne menší ako som očakával.
Podvozok je však trochu tvrdší, no nedá sa povedať, že by zle tlmil nerovnosti. Volvo totiž stále kladie vysoký dôraz i na komfort cestujících. O dobrú ovládateľnosť a pocit kontroly nad vozidlom sa postaralo aj presné riadenie a brzdy, ktoré ma presvedčili nielen okamžitým nástupom brzdnej sily, ale aj svojou nemennou účinnosťou.
Kombinácia naftového päť-valca a šesťstupňovej automatickej prevodovky so stálym pohonom všetkých kolies ponúkala dostatok sily a dynamiky. Musel som sa však zmieriť s relatívne vyššou spotrebou. Tá dramaticky vzrastala pri častom brzdení a akcelerácii (jazdou nadoraz). Pri pozvoľnom a plynulom štýle jazdy sa udržala v medziach udávaných výrobcom (6,9 litra). Celková spotreba sa v kombinovanom režime počas testu vyšplhala na hranicu 8 litrov. V tejto kategórii automobilov považujem dosiahnutú spotrebu nafty za uspokojivú.
Bezpečnosť vo vozidle i mimo neho
Okrem všetkých tradičných bezpečnostných prvkov disponuje nová V60-tka aj mnohými, nie až tak bežnými systémami, ktoré z nej robia jedno z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede. Jedným z nich je už známi systém City Safety, ktorý dokáže zabrániť či zmierniť následky ľahších dopravných nehôd vznikajúcich v mestskej premávke, či jazdou v kolóne pri rýchlostiach neprekračujúcich 30 km/h.
Ak si však k základnej cene priplatíte, dokáže V60 predchádzať kolíziam nielen s vozidlami či pevnými prekážkami, ale najnovšie aj s pohybujúcimi sa objektami. Medzi tie pohyblivé patria u Volva aj chodci. O ich bezpečnosť sa postará nový revolučný bezpečnostný systém Pedestrian Detection, ktorý dokáže v prípade nepredvídateľného vstupu chodca na vozovku vodiča nie len upozorniť, ale v krajnom prípade automatickým brzdením kolízii s ním aj úplne zabrániť. A to až do rýchlosti 35 km/h. Ako funguje tento systém v praxi si môžete pozrieť v redakčnom teste Volvo S60 2.0 T Summum / sekcia Bezpečnosť.
Veľmi ma potešil aj adaptívny tempomat ACC s funkciou úplného zastavenia (Queue Assist) a funkciou upozornenia na nebezpečnú vzdialenosť (Distance Alert), ktorý fungoval s citom ako pri máloktorých automobiloch. Okrem toho, že dokázal sledovať bezpečný odstup od vozidla idúceho v predu, či úplne zastaviť, dokázal V60-tku opätovne uviesť do pohybu a rozbehnúť na predvolenú rýchlosť. V testovanej V60-tke nechýbal ani užitočný, no hlavne silno návykový bezpečnostný systém pre elimináciu mŕtveho uhla (Blind Spot Information System), systém varovania pred bezdôvodným opustením jazdného pruhu (Lane Departure Warning), či systém sledovania sústredenosti vodiča (Driver Alert Control).
To, že Volvo V60 je skutočne lídrom v oblasti bezpečnosti, potvrdili aj najnovšie testy , kde získalo plný počet piatich hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získalo 94%, detí 82%, chodcov 64% a za bezpečnostné systémy až 100%.
Záverečné hodnotenie
Švédskému výrobcovi sa tentokrát opäť podarilo do krásného „obalu“ zabaliť aj veľmi kvalitný „obsah“. Volvo V60 očaruje nielen svojím moderným dizajnom, štýlovým interiérom, ale aj dynamickými jazdnými vlastnosťami, modernou technikou a radom inovatívnych technologií. Konštruktérom sa podarilo prelomiť tradičné ponímanie konceptu kombi a postaviť oku lahodiaci športový kombík s jemu primeraným batožinovým priestorom, skrátka automobil pre potešenie celej rodiny. V záplave drahších nemeckých konkurentov sa V60 stáva veľmi dobrou alternatívou, s ktorou rozhodne vzbudíte dojem i v spoločnosti "High Society".
Fotogaléria
Návrat k redakčnému testu
Obstarávacia cena (zdroj: cenník importéra platný ku dňu spracovania 10.03.2011; ceny vrátane DPH)
Najnižšia cena modelu:
V60 1.6 T3 |
30.100 € |
Základná cena verzie:
V60 2.4 D5 AWD Summum |
47.720 € |
Cena testovanej verzie:
V60 2.4 D5 AWD Summum |
53.290 € |
Štandardná výbava: |
Bezpečnosť a ochrana ABS + el. rozdelovač brzdnej sily EBD; el. brzdový asistent EBA; protipreklzový a stabilizačný systém DSTC; systém zabraňujúci, či zmierňujúci následky ľahších dopravných nehôd pri rýchlosti do 30 km/h City Safety; posilňovač riadenia; el. parkovacia brzda; brzdové svetlá s výstražnou funkciou EBL; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; vypínač airbagu spolujazdca; 5x hlavová opierka; 5x trojbodový bezpečnostný pás s predpínačmi a obmedzovačom napínacej sily; signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov; kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách; systém ochrany proti bočnému nárazu SIPS, systém prevencie proti poraneniu krku WHIPS (aktívne opierky hlavy na predných sedadlách); imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; bezpečnostné osvetlenie Home safe, približovacie svetlo Approach lighting
Interiér
kožené čalúnenie; obklad interiéru-hliník; športový multifunkčný kožou potiahnutý volant nastaviteľný v dvoch osiach; kožou potiahnutá radiaca páka; automatická dvojzónová klimatizácia; otáčkomer; palubný počítač s inteligentným informačným systémom IDIS; tempomat; dažďový senzor; parkovací asistent - zadný; elektrochromatické spätné zrkadlo; audiosystém High Performance: rádio AM/FM s RDS, CD/MP3 prehrávač, AUX konektor, USB/iPod/Bluetooth spojenie, zosilňovač 4x40W, 8 repro; el. ovládané okná s dotykovou funkciou; sedadlo vodiča - el. nastaviteľné s pamäťou; sedadlo spolujazdca - dopredu sklopné; bedrové opierky predných sedadiel; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 60/40; predná a zadná lakťová opierka s odkladacím priestorom a držiakom pohárov; make up zrkadielka s osvetlením; čítacie lampičky - vpredu a vzadu; 12V zásuvka v priestore predných/zadných sedadiel a v batožinovom priestore; vyhrievané zadné sklo; textilné koberčeky; sieť oddelujúca batožinový priestor; držiak nákupných tašiek v batožinovom priestore; sada na opravu defektu
Exteriér
aktívne bi-xenónové svetlomety; ostrekovačoe svetlometov; vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla; spätné zrkádlá - el. nastaviteľné s pamäťou, vyhrievané, el. sklopné s osvetlením; dekoratívne lišty okolo okien - hliník; disky z ľahkých zliatin 7.0x17' Balder 5-lúčové, pneu 215/50
Prevodovka
6-stupňová automatická Geartronic
Iné
predĺžená záruka a asistenčná služba na nové vozidlo 2 + 2 roky
|
Výbava za príplatok: |
balík Podpora vodiča
adaptívny radarový tempomat ACC s varovaním pred kolíziou a automatickým pribrzdením; systém na detekciu chodcov Pedestrian Detection s automatickým zastavením; systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu LDW s funkciou "stráženia" sústredenosti vodiča DAC; informačný systém upozorňujúci na vozidlo v mŕtvom uhle spätného zrkadla BLIS = 1.870 €
balík Bezpečnosť
alarm Volvo Guard s pohybovým a náklonovým senzorom; ovládanie zamykania a štartovanie bez kľúča; samostatne uzamykateľné veko batožinového priestoru; vodoodpudivé predné a laminované bočné sklá = 1.010 €
balík Rodina
el. ovládané detské poistky zadných dverí; integrované detské sedačky v zadných sedadlách = 190 €
dvojfarebný volant = 50 €
audiosystém High Performance Multimedia: rádio AM/FM s RDS, CD/DVD/MP3 prehrávač, AUX konektor, USB/iPod/Bluetooth spojenie, 7' farebný displej, zosilňovač 5x130W, 12 repro = 1.070 €
parkovací asistent - predný = 270 €
sedadlá predné - vyhrievané = 290 €
držiak okuliarov = 20 €
komfortný podvozok = (bez príplatku)
disky z ľahkých zliatin 8.0x17' Njord, pneu 235/45 = (bez príplatku)
bezpečnostné skrutky kolies = 40 €
metalický lak = 760 €
|
*testované vozidlo bolo dovybavené originálnym príslušenstvom Volvo (gumenými koberčekami, gumeným krytom zadného stredového tunela, gumenou rohožou batožinového priestoru a sieťovým programom) v celkovej hodnote 313 €. Táto dodatočná výbava nie je započítaná do celkovej ceny testovaného vozidla.
Porovnanie s konkurenciou (zdroj: cenníky importérov platné ku dňu spracovania 10.03.2011; ceny vrátane DPH)
|
|
|
|
|
Značka/model |
Volvo V60
|
Audi A4 Avant |
BMW rad 3 Touring |
Mercedes C trieda
T-Model |
Motor |
2.4 D5 |
3.0 TDI |
330d |
250 CDI BlueEFFICIENCY |
Pohon (4x4) |
AWD |
quattro |
xDrive |
4MATIC |
Výbavový stupeň |
Summum |
Premium 2011 |
- |
Avantgarde |
|
|
|
|
|
Zdvihový objem motora (ccm) |
2400 |
2967 |
2993 |
2143 |
Uloženie / počet valcov |
R / 5 |
V / 6 |
R / 6 |
R / 4 |
Preplňovanie |
2x turbo |
turbo |
turbo |
turbo |
Max.výkon (kW) pri ot./min-1 |
151/4000 |
176/4000-4400 |
180/4000 |
150/4200 |
Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 |
420/1500-3250 |
500/1500-3000 |
520/1750-3000 |
500/1600-1800 |
Filter pevných častíc |
áno |
áno |
áno |
áno |
|
|
|
|
|
Prevodovka (automatická) |
6-stupňová Geartronic |
6-stupňová Tiptronic |
6-stupňová Steptronic |
7-stupňová 7G-TRONIC |
|
|
|
|
|
Priemerná spotreba (l/100 km) |
6,9 |
7,2 |
6,9 |
7,3 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) |
8,2 |
6,3 |
6,1 |
7,4 |
Max.rýchlosť (km/hod) |
225 |
250 |
245 |
235 |
|
|
|
|
|
Dĺžka (mm) |
4628 |
4703 |
4527 |
4606 |
Šírka (mm) |
1865 |
1826 |
1817 |
1770 |
Výška (mm) |
1484 |
1436 |
1442 |
1459 |
Rázvor (mm) |
2776 |
2808 |
2760 |
2760 |
Počet dverí / počet miest |
5 / 5 |
5 / 5 |
5 / 5 |
5 / 5 |
Objem batož. priestoru (l/VDA) |
430-1241 |
490-1430 |
460-1385 |
485-1500 |
|
|
|
|
|
Zaťaženie strechy (kg) |
75 |
90 |
75 |
100 |
Celková hmotnosť (kg) |
2280 |
2305 |
2255 |
2275 |
|
|
|
|
|
Základná cena modelu |
47.720 € |
46.810 € |
45.900 € |
45.930 € |
Cena testovaného modelu |
53.290 € |
- |
- |
- |
Cena porovnateľne dovybaveného modelu |
- |
58.103 € |
58.819 € |
60.114 € |
Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Premium 2011
nemá (výrobca neponúka)
systém zabraňujúci, či zmierňujúci následky ľahších dopravných nehôd pri rýchlosti do 30 km/h; systém na detekciu chodcov s automatickým zastavením; systém prevencie proti poraneniu krku (aktívne opierky hlavy na predných sedadlách); 12 repro (má 10 repro); dopredu sklopné sedadlo spolujazdca; integrované detské sedačky v zadných sedadlách; sieť oddelujúca batožinový priestor; osvetlenie v spätných zrkadlách; vodoodpudivé predné a laminované bočné sklá; sadu na opravu defektu; pneu 215/50 R 17 (má 225/50 R 17); predĺženú záruku a asistenčnú službu na nové vozidlo 2 + 2 roky (má 2-ročnú záruku)
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
servotronic; trojzónovú automatickú klimatizáciu; svetelný senzor; el. nastaviteľnú bedrovú opierku predných sedadiel; elektrochromatické vonkajšie spätné zrkadlá; hmlovky; strešný nosič; dojazdové rezervné koleso; bezplatný servis nového vozidla - 3 roky
BMW rad 3 Touring 330d xDrive
nemá (výrobca neponúka)
systém zabraňujúci, či zmierňujúci následky ľahších dopravných nehôd pri rýchlosti do 30 km/h; systém na detekciu chodcov s automatickým zastavením; systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu s funkciou "stráženia" sústredenosti vodiča; informačný systém upozorňujúci na vozidlo v mŕtvom uhle spätného zrkadla; el. parkovaciu brzdu; 12 repro (má 8 repro) dopredu sklopné sedadlo spolujazdca; integrované detské sedačky v zadných sedadlách; osvetlenie v spätných zrkadlách; vodoodpudivé predné a laminované bočné sklá; sadu na opravu defektu; pneu 215/50 R 17 (má 225/45 R 17); predĺženú záruku a asistenčnú službu na nové vozidlo 2 + 2 roky (má 2-ročnú záruku)
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
svetelný senzor; sedadlo spolujazdca - el. nastaviteľné; okno veka batožinového priestoru - samostatne otvárateľné; hmlovky; indikátor straty tlaku v pneumatikách; pneumatiky s núdzovým dojazdom; bezplatný servis nového vozidla BMW Service Inclusive - 5 rokov/100.000 km
Mercedes C trieda T-Model 250 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC Avangarde
nemá (výrobca neponúka)
systém zabraňujúci, či zmierňujúci následky ľahších dopravných nehôd pri rýchlosti do 30 km/h; systém na detekciu chodcov s automatickým zastavením; el. parkovaciu brzdu; pamäť nastavenia sedadla vodiča; dopredu sklopné sedadlo spolujazdca; vodoodpudivé predné a laminované bočné sklá; bezpečnostné skrutky kolies; pneu 215/50 R 17 (má 225/45 R 17)
má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
kolenný airbag vodiča; elektrochromatické spätné zrkadlo vodiča; hmlovky; strešný nosič; indikátor straty tlaku v pneumatikách; dojazdové rezervné koleso (možnosť objednať bez príplatku); bezplatný servis nového vozidla - 6 rokov/160.000 km
Redaktor: Oliver Mauer
Foto: Oliver Mauer
Redakčný test: Volvo S60 2.0 T Summum
Redakčný test: Volvo XC70 2.4 D5 AWD Summum
Prezentácia: Volvo a škola bezpečnej jazdy
Prezentácia: Volvo XC60
Redakčný test: Volvo C30 1.8 Summum R-design
|
|
Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk
Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=798
|