Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Ocenenie Zlatý volant 2004 pre nový Colt
15. november 2004 @ 14:15:00 CET, poslal j.čík

MITSUBISHI Jedno z najžiadanejších automobilových ocenení na medzinárodnej scéne bolo 11. novembra udelené Mitsubishi Motors. Ako najlepšie auto roka vo svojej kategórii dostal nový Colt od najpredávanejších nedeľných európskych novín „Bild am Sonntag (BamS)“ ocenenie Goldes Lenkrad 2004 (Zlatý volant 2004). Cenu prevzal v priebehu galavečera v berlínskej hale Ullstein vydavateľského domu Springer, ktorého sa zúčastnilo viac ako 400 predstaviteľov obchodnej i politickej scény, zástupcov médií a športu, pán Akira Kijima, generálny riaditeľ produktových operácií spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation.

V predbežnom hlasovaní čitatelia „Bild am Sonntag“ vybrali pre finálne rozhodovanie poroty päť vozidiel, každý z nich v inej kategórii. Konkurentami Coltu boli v kategórii 1 (= malé vozidlá) Fiat Idea, Kia Picanto, Lancia Musa, Peugeot 1007, Renault Modus a Smart Forfour. Colt na nich nakoniec urobil najväčší dojem – hlavne v oblasti kvality spracovania, flexibility, komfortu, vnútorného priestoru, a ľahkého ovládania prístrojového panelu.

Nezávislá komisia sa skladá z 24 renomovaných expertov, motoristických profesionálov a ďalších významných osobností. Zatiaľ čo automobiloví jazdci hodnotia kritériá súvisiace s jazdnou dynamikou, ako výkon motora a ovládateľnosť, skúsení technickí experti hodnotia prvky ako kvalita spracovania, bezpečnosť, náklady na opravy a dopad na životné prostredie. „Neodborné“ známe osobnosti v porote hodnotia vozidlo z hľadiska vlastností ako je vonkajší dizajn, interiér vozidla, jednoduchosť ovládania, komfort, vnútorný priestor a value for money (= získaná hodnota za vynaložené peniaze).

„Zlatý volant“ sa po prvýkrát uskutočnil v roku 1976, a to pod patronátom Axel Springer a tento rok bol vyhlásený už 29-krát. Oceneniu je venovaná veľká pozornosť a dostáva sa mu značnej publicity a popularity. Najpredávanejšie nedeľné európske noviny „Bild am Sonntag“ majú v súčasnosti náklad 2,1 mil. výtlačkov, čo predstavuje cca. 10,8 mil. čitateľov.

Mitsubishi získalo ocenenie „Goldenes Lenkrad“ v minulosti už trikrát – v roku 1984 za Galant, v roku 1988 za druhú generáciu Coltu a v roku 1992 za prvého nástupcu svojho klasického off-roadu, za Pajero.

Víťazstvo Coltu v tejto ankete je dané úspechom v oblasti kvality a služieb. Automobilový časopis „Auto Zeitung“, ktorý má svoju základňu v Kolíne, uskutočnil prieskum medzi čitateľmi s cieľom, aby vyriekli verdikt o službách a kvalite produktov automobilov, ktorých sú vlastníkmi. V celkovom hodnotení dosiahlo Mitsubishi tretiu priečku, zatiaľ čo nemeckí výrobcovia boli až tretí od konca celkového poradia. Pred týmto prieskumom sa značke Mitsubishi dostalo podobné ohodnotenie v jednej z najnovších štúdií založenej na porovnateľných kritériách, ktorú zrealizoval na americkom trhu inštitút J.D. Power. V tomto prieskume sa medzi prvými dvadsiatimi objavili štyri modely značky Mitsubishi.

V roku 2004 prestížne ocenenie „Goldenes Lenkrad“ vyzdvihlo Colt ako vedúcu značku čo sa týka kvality a inovácií. „Goldenes Lenkrad“ je už tretím ocenením pre Colt, ktorý bol zvolený aj ako „Auto roku 2005“ dánskym klubom automobilových novinárov ako aj „Kompaktným vozidlom roku 2004“ časopisu ANWB (= časopis holandskej automobilovej asociácie).

Colt je na európskom trhu postupne úspešne uvádzaný od mája 2004. Úplne nový Colt sa od svojho uvedenia do konca septembra dostal už k 13.000 zákazníkov. Naposledy bol uvedený so strategicky dôležitými pohonnými jednotkami, a to dieselovým motorom 1,5 l a benzínovým motorom 1,1 l. Po zahájení predaja vo Veľkej Británii, Škandinávii a východnej Európe, bude nasledovať západná Európa, kde budú uvedené Colt CZ3 a Colt CZT v prvom kvartáli roku 2005.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MITSUBISHI/