Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Predstavenie nových vozidiel Trakker a Eurocargo 4x4
06. december 2004 @ 08:27:00 CET, poslal j.cvopa

IVECO Trakker - najnovší model vozidiel spoločnosti Iveco pre staveniská a lomy - bol predstavený v priebehu novembra v Catanii na Sicílii v blízkosti hory Etna. Predstavovania modelu Trakker sa zúčastnilo viac ako 140 novinárov, zástupcov európskej odbornej tlače. Výber takejto lokality dal novinárom príležitosť vyskúšať vozidlá v rôznych náročných podmienkach: Najprv v lome na svahoch sopky, potom na testovacej trati smerom hore až do nadmorskej výšky 2900 metrov.

zvacsiMario Astengo, viceprezident spoločnosti Iveco pre stredné a ťažké nákladné vozidlá počas tlačovej konferencie povedal: "Tento druh vozidla je časťou 'génov' spoločnosti Iveco. Vždy sme naše terénne vozidlá predávali na celom svete - na Sibíri, v Indonézii, Nórsku, Južnej Afrike, ak by som mal niekoľko vymenovať. Náš 15% podiel na trhu v Západnej Európe je svedectvom o sile a spoľahlivosti našich produktov."
Spoločnosť Iveco od roku 2002 kompletne zrekonštruovala svoj ťažký rad vozidiel - počínajúc vlajkovou loďou Stralis ActiveSpace, nasledujúc v roku 2003 verziami ActiveTime a ActiveDay pre vnútroštátnu dopravu a kratšie vzdialenosti a tento program sa teraz, na konci roku 2004, končí novým vozidlom Trakker, ktorý ponúka zákazníkom aj časť spoločných rysov skôr predstavených modelov: Novú kabínu a výborné jazdné vlastnosti.
"Týmto novým vozidlom končíme veľmi dôležitý cyklus obnovy našich produktov a sme pripravení pustiť sa do nových výziev a nových trhov - ako napríklad Čína. Spoločnosť Iveco značne zlepšila svoju globálnu produkciu v tomto roku: Výsledky na konci septembra 2004 sa zlepšili o 18% - čo sa týka objednávok a o 11% - čo sa týka predaja, oproti tomu istému obdobiu v roku 2003," ukončil Astengo.

Objednávky na nové vozidlá Trakker prichádzali už v priebehu októbra a produkcia sa dostane do plného prúdu vo februári s priemerným denným výkonom približne 40 vozidiel. Celá výroba bude prebiehať v továrni IVECO Pegaso v španielskom Madride. Iveco očakáva, že sa predá už v roku 2004 okolo 8.600 týchto vozidiel, z ktorých asi polovica v západnej Európe a zvyšok v ostatých krajinách sveta.

zvacsiHenrik Starup, obchodný riaditeľ pre stredné a ťažké vozidlá, objasnil prítomným rysy nového vozidla a zdôraznil, že zákazníci požadujú hlavne silu, spoľahlivosť a výkon. V súčasnosti je podiel terénnych vozidiel na európskom trhu okolo 15,5% z ťažkotonážnych vozidiel nad 16 ton, inými slovami 35.000 vozidiel z celkovej produkcie 230.000 vozidiel je predurčených na prácu v teréne a mimo ciest. Najdôležitejšími trhmi sú Nemecko (21,9%), potom Španielsko, Taliansko, Francúzsko a Veľká Británia. V oblastiach so zvýšenou stavebnou činnosťou je 47% vozidiel vybavených sklápačom a 20% vozidiel ako domiešavače. Z konfigurácií náprav je najpopulárnejšia konfigurácia 6x4 a potom 8x4.
Trakker môže byť vybavený motormi Cursor 8 (s výkonmi 270, 310 a 350 koní), alebo motormi Cursor 13 (s výkonmi 380, 440 a 480 koní) - obidve verzie motorov sa produkujú vo francúzskej továrni v Bourbon Lancy. Trend záujmu zákazníkov poukazuje skôr na preferencie motorov Cursor 13.

Charakteristiky výrobku
Hlavnou inováciou je kabína, nový design a nové usporiadanie interiéru. Pohodlie v kabíne bolo výrazne zlepšené aj vďaka jej novému 4-bodovému odpruženiu so štyrmi tlmičmi a novej zvukovej izolácii, ktorá znižuje úroveň hlučnosti v kabíne o 6 decibelov. Štandardom je aj palubný počítač s LCD obrazovkou. Kabína má tiež nové trojdielne kovové nárazníky s ochrannou mriežkou na svetlách. Zvyšuje sa tak bezpečnosť a produktivita práce vodiča. Aj spotreba sa znížila - o 1,5% - vďaka novej viacrýchlostnej elektromagnetickej spojke ventilátora chladiča. Motory Cursor 13 sú kombinované s novou 12-rýchlostnou prevodovkou EuroTronic, ktorá disponuje plne automatickým systémom radenia ako aj poloautomatickým módom, v ktorom záleží na vodičovi, kedy ktorý stupeň zvolí. EuroTronic má aj takzvaný "manévrovací mód", ktorý umožní veľmi citlivé ovládanie spojky pri malých rýchlostiach a spiatočke - pre väčšiu presnosť pri manévrovaní v malých priestoroch a pri veľmi pomalej jazde. Ďalšie nové dôležité elementy sú: Elektronický systém Multiplex, ktorý znižuje množstvo káblov, konektorov a umožňuje vykonanie rýchlej a presnej diagnostiky. Na prianie je možné vozidlá vybaviť dátovým rozhraním DMI (Data Management Interface), ktoré umožňuje sledovanie prevádzkových parametrov vozidla na diaľku.
Na optimalizáciu spotreby paliva je k dispozícii veľký výber stálych prevodov. Zadné nápravy vozidiel určených do terénu a na staveniská sú vybavené dvojstupňovou redukciou hnacích náprav, čím sa dosahuje vyššia svetlosť podvozku a tým aj lepšia priechodnosť mimo ciest. Vozidlá, určené na prevádzku prevažne po cestách, je možné vybaviť vzduchovým pružením zadných náprav, nápravami s jednoduchou redukciou a menej robustným rámom podvozku. S týmito inováciami má teraz rad vozidiel Trakker už 77 rôznych modelov - o 7 viac, ako predtým. Kabína vychádza z osvedčených typov vozidiel Stralis - ActiveTime a ActiveDay, kde je možné vybrať si štandardnú dennú krátku kabínu, kabínu s priestorom na spanie (je o 44 cm dlhšia) a kabínu s vysokou strechou (je o 60 cm vyššia).

Eurocargo 4x4
Novinári mali tiež možnosť vyskúšať nové vozidlo Eurocargo 4x4. Európsky dopyt po takomto druhu vozidla je približne 1.500 vozidiel v porovnaní so 70.000 cestnými vozidlami tej istej kategórie. Najväčšími trhmi sú Nemecko a Španielsko, zatiaľ čo na Taliansko pripadá asi 5%. Nové vozidlo Eurocargo sa montuje v Brescii v Taliansku. Ťažiskom úspechu je hlavne nová kabína navrhnutá dizajnérskym štúdiom Bertone. Teraz sa Eurocargo ponúka v 4 nových modeloch 100E18W a 100E21W s celkovou hmotnosťou 10 ton a 140E18W a 140E24W s hmotnosťou 14 ton. Eurocargo 4x4 je vybavené motormi Tector, ktoré produkuje továreň v Turíne (Taliansko). Motory majú výkon 180, 210, alebo 240 koní a sú kombinované s 6-rýchlostnými prevodovkami Iveco alebo Eaton.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /IVECO/