Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Ďalší nárast predaja spoločnosti BMW Group v roku 2004
12. január 2005 @ 10:56:22 CET, poslal l.kiss

BMW BMW Group dosiahla v roku 2004 výrazný nárast predaja vo výške 9,4 %. Zákazníkom na celom svete bolo dodaných 1 208 724 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (v roku 2003 to bolo 1 104 916 vozidiel).

Odbyt samotnej značky BMW sa v roku 2004 vyšplhal na 1 023 575 automobilov, čím po prvý raz v dejinách spoločnosti prekročil hranicu jedného milióna. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o nárast 10,3 % (2003 – 928 151).

Aj dopyt po vozidlách MINI ani po tri a pol roku od uvedenia tejto značky na trh neklesá, naopak intenzívne rastie. Oproti roku 2003, kedy sa predalo 176 465 vozov MINI, rok 2004 skončil pre MINI nárastom o 4,5 % na 184 357 kusov.

Zákazníci značky Rolls-Royce si vlani prevzali 792 modelov Phantom (2003 – 300 vozidiel). Ide o najlepší výsledok značky Rolls-Royce za posledných 14 rokov. Vďaka tomu zaujal Rolls-Royce pozíciu jasného lídra trhu v segmente najluxusnejšej triedy.

Dr. Helmut Panke, predseda predstavenstva BMW AG, sa na momentálne prebiehajúcom autosalóne v Detroite vyjadril optimisticky o roku 2005: „Rekordný odbyt BMW Group z roku 2004 posunieme opäť vyššie,“ uviedol.

Výbornú odozvu trhu zaznamenali v roku 2004 všetky novinky značky BMW – BMW radu 1, BMW X3 a BMW radu 6.

S týmito automobilmi sa spoločnosť vydala v priebehu deviatich mesiacov, počas ktorých sa na trhu predstavili, do troch nových segmentov. Zákazníkom sa od januárového predajného štartu dodalo už 92 267 kusov vozidiel BMW X3. Svojich záujemcov našlo aj 21 043 predaných vozidiel BMW radu 6, z toho sa predalo 12 335 kusov v prevedení Coupé a 8 708 kusov verzie Cabrio. BMW radu 1 sa na trhu predstavilo v septembri a od tej doby dealerov opustilo 39 247 týchto vozov.

Za potešiteľný sa dá označiť i zájuem o BMW radu 3 v jeho poslednom produkčnom roku. Zákazníci si odviezli od dealerov celkom 449 670 vozidiel tohto modelového radu (2003 – 528 358/ mínus 14,9 %). S modelom 5. radu dosiahla BMW Group odbyt 229 593 kusov, čo zodpovedá nárastu o 23,8 % v porovnaní s rokom 2003 (185 481).

Pri značke MINI vyvolala veľmi pozitívne reakcie najnovjšia minuloročná novinka, ktorá mala podobu MINI Cabrio.
Jej predaj začal v júli a za nasledujúci polrok sa predalo 18 741 kabrioletov, čo predstavuje pri započítaní dĺžky účinkovania na trhu viac ako 10 % z celkového odbytu značky MINI.

V segmente motocyklov zostal odbyt v medziročnom porovnaní s 92 266 predanými kusmi tesne za úrovňou roku 2003 (92 962/ mínus 0,7 %).

BMW Group je po produktovej a trhovej ofenzíve z posledných rokov dobre pripravená na nadchádzajúce obdobie. Helmut Panke sa k tomu takto vyjadril: „Naše produktové portfólio a naša prítomnosť na medzinárodných trhoch má širší záber než kedykoľvek v minulosti. A aj v budúcnosti rozhodne využijeme ďalší možný potenciál trhu.“


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/