Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Výsledky spoločnosti Renault Slovensko v roku 2004
18. január 2005 @ 14:35:29 CET, poslal m.solárik

RENAULT Spoločnosť Renault Slovensko, spol. s r.o. po minulom roku opätovne obhájila svoju oprávnenú pozíciu medzi prvými tromi najpredávanejšími značkami vozidiel na Slovensku, ktorú súvisle zastáva už od roku 2001. Na slovenskom automobilovom trhu obsadila tretie miesto s počtom 5605 predaných vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 8,3%. Napriek tomu, že trh osobných a užitkových vozidiel vzrástol iba o 0,36% spoločnosť Renault Slovensko zaznamenala nárast podielu na trhu o 0,9pb (percentuálneho bodu), čo predstavuje nárast o 601 vozidiel.

RENAULT

Medzi slovenskými spotrebiteľmi veľmi úspešné modely segmentu malých vozidiel Renault Thalia a Clio dosiahli v roku 2004 výborné výsledky (+13% oproti roku 2003) a to aj napriek tomu, že na trhu malých vozidiel prišlo k poklesu o 1,4% v porovnaní s rokom 2003. Thalia a Clio s 2724 odovzdaných kusov spolu obsadili druhé miesto.

Tvorca automobilov Renault v roku 2004 rozšíril svoju ponuku v segmente malých vozidiel o nový jednopriestorový model – Renault Modus s množstvom inovatívnych prvkov (modulovateľné sedadlo Triptic, dvojité otváranie zadných dverí, nosič bicyklov Velofix). Renault Modus sa stal prvým vozidlom v kategórii malých áut, ktorý dosiahol maximálny počet 5-hviezdičiek v crash testoch organizovaných nezávislým konzorciom Euro NCAP. Taktiež je možná prestavba vozidla na užitkovú verziu N1.

Členovia teraz už kompletnej rodiny Mégane, ktorá sa od svojho uvedenia na slovenský trh v roku 2002 teší veľkej obľube, patrili aj v roku 2004 medzi úspešne predávané modely Renault na Slovensku. V segmente M1, ktorý oproti roku 2003 vzrástol o 4,4%, obsadil Renault Mégane (okrem Scénic) štvrté miesto a zaznamenal nárast o 5,1% oproti roku 2003.

Úspešný bol aj model zo segmentu monospasov Scénic, ktorý obsadil druhé miesto a ktorého predaj vzrástol o 17,6% aj vďaka úspechu jeho 7-miestnej verzie.

Predaj Espace vzrástol o 13,5% oproti roku 2003. Tento model oslávil práve v roku 2004 svoje dvadsiate narodeniny výrobou miliónteho kusu teraz už štvrtej generácie tohoto úspešného modelu. Za zmienku určite stojí fakt, že modelom Espace Renault vytvoril úplne nový koncept, ktorý úspešne nasledovali aj modely Twingo v roku 1992, Scénic v roku 1996 a Modus v roku 2004.

V segmente úžitkových vozidiel, ktorý oproti roku 2003 mierne poklesol, Renault zaznamenal trhový podiel 16,5% pre Kangoo (OV+UV) pričom medziročne vzrástol podiel v segmente tohto modelu až o 5,3pb. Vzrástol taktiež podiel v segmente modelov Master a Trafic o 1,7pb, pričom tieto užitkové vozidlá obsadili 10,8% podielu na trhu.

Renault aj naďalej kladie veľký dôrazna oblasť bezpečnosti. So siedmimi autami, ktoré získali 5-hviezdičiek v testoch Euro NCAP, ponúka Renault kolekciu najbezpečnejších automobilov na trhu.

Rok 2004 bol pre Renault rokom vstupu značkového financovania na slovenský trh. Dňa 13. októbra 2004 vznikla spoločnosť "Renault Fin", ktorá je v poradí 18. pobočkou RCI Banque SA, ktorá je už od roku 1927 finančnou inštitúciou koncernu Renault. Hlavným poslaním Renault Fin je distribúcia a podpora kompletnej škály produktov a finančných služieb pre automobily značiek Renault a Dacia ako je finančný leasing, pôžičky, operatívny leasing alebo poistenie.

Perspektívy 2005

Ambíciou spoločnosti Renault v roku 2005 je opätovne potvrdiť pozíciu jedného z lídrov na slovenskom automobilovom trhu a to aj prostredníctvom úspešného uvedenia novej fázy modelu Laguna na jar 2005, ale aj úplne nového Clia na jeseň 2005. Prioritou aj naďalej ostáva téma bezpečnosti, spokojnosti klientov, udržanie pozície lídra v oblasti kvality služieb a rozšírenie ich ponuky.

V roku 2005 chce Renault venovať zvýšenú pozornosť novým projektom. Projekt "Garancia+" je zameraný na predĺženie záruky, pričom pôjde o možnosť dokúpiť si za výhodnú cenu 2 roky dodatočnej garancie k už existujúcej 24-mesačnej záruke. Pre bežného zákazníka to bude v praxi znamenať 4 roky bezstarostnej jazdy s bezplatným odstránením poruchy ako počas bežnej záruky, ale aj komfort zvýšenej hodnoty vozidla pri jeho ďalšom predaji.

Ďalším z projektov sú rýchloservisy "Renault Minute" pre mechanické aj karosárske práce, pričom jednou z výhod budú prehľadné paušálne ceny a prijatie bez objednania.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/