Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Výsledky značky DACIA za rok 2004
18. január 2005 @ 14:46:47 CET, poslal m.solárik

DACIA V roku 2004 pribudol do rodiny koncernu Renault výnimočný automobil Dacia Logan zrodený z odvážneho a ambiciózneho programu X90. Novo vyvinutý automobil s vynikajúcou cenou, úžasným vnútorným a batožinovým priestorom vybavený spoľahlivým a úsporným benzínovým motorom s objemom 1,4 l (75 k) a 1, 6 l (90 k) bol na slovenský trh uvedený 18. októbra 2004.

Nová fáza histórie značky Dacia na slovenskom trhu bola teda zahájená na nitrianskom autosalóne 2004. Renault Slovensko spol. s r.o. ako oficiálny dovozca predstavil širokej verejnosti nový model Logan a opätovne tak uviedol na slovenský trh značku Dacia.

Súbežne s nitrianskym autosalónom 2004 bol odštartovaný predaj očakávanej novinky, modelu Logan. Sieť predajcov Dacia v Slovenskej republike vychádza zo štruktúr siete Renault. Je tvorená predajno-servisnými strediskami a servisnými strediskami.

Predajno-servisná sieť Dacia má dnes 12 zmluvných partnerov. Tí pôsobia v regiónoch Bratislava, Nitra, Žilina, Michalovce, Piešťany, Topoľčany, Vráble, Senica, Trenčín, Zvolen, Rožňava a Prešov. Ostatní díleri aktuálnej siete Renault poskytujú len popredajné služby.

Dacia Logan sa hneď od svojho uvedenia na trh stretla s veľkým záujmom slovenskej verejnosti. Prvé vozidlá boli slovenským zákazníkom odovzdané v mesiaci november 2004. Predaných bolo 42 vozidiel (podľa štatistiky ZAP SR), čo oproti rovnakému obdobiu r. 2003 predstavuje nárast o 247%. Ešte výraznejší úspech sa dostavil v mesiaci december, kedy bolo predaných 98 vozidiel (+ 466%). Celkovo bolo v roku 2004 predaných 140 vozidiel Logan, čo predstavovalo podiel na trhu OV 0,3%.

Najžiadanejšou verziou bol Logan v strednom stupni výbavy s označením Ambiance a podielom na predaji 56%. V motorizácii dominuje pohonná jednotka s objemom 1,4 l a výkonom 55 kW. „Jednaštvorku“ si do svojho vozidla Logan zvolilo 95% slovenských zákazníkov.

Úspech vozidla Dacia Logan podčiarkuje aj fakt, že v roku 2004 mezinárodnej ankete hodnotiacej automobily, osobnosti a projekty podporujúce rozvoj automobilového priemyslu v krajinách Strednej a Východnej Európy AUTOBEST bolo zvolené za "Najlepšie auto roka 2004".

Perspektívy 2005

Medzi priority značky Dacia na slovenskom trhu v roku 2005 patrí kvalitatívne a kvantitatívne rozšírenie siete predajcov. Značka Dacia tak zavíta do nových regiónov. U niektorých už existujúcich predajcov Dacia bude zahájená prevádzka v nových samostatných showroomoch. Cieľom značky Dacia je spokojnosť zákazníka nielen s novým vozidlom, ale i so službami poskytovanými po celú dobu životnosti auta.

Čo sa týka ambícii značky Dacia na získanie podielu na trhu, Dacia sa bude profilovať ako dynamická moderná značka, ktorá ponúka zákazníkom odolné, spoľahlivé a cenovo dostupné vozidlá, zodpovedajúce čo najlepšie potrebám zákazníkov. Predajné ciele pre rok 2005 hovoria o podiele na trhu vo výške dve percentá.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DACIA/