Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Rok 2004 v odbyte vozidiel na Slovensku
20. január 2005 @ 13:58:34 CET, poslal p.mauer

Zväz automobilového priemyslu SR Počas decembra 2004 bolo v SR prihlásených rekordných 8.433 nových osobných a malých úžitkových automobilov s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony. December 2004 sa stal rovnako ako aj december 2003 kedy bolo zaregistrovaných 8.063 automobilov uvedenej kategórie, mesiacom najvyššieho odbytu za celý rok 2004. Policajné štatistiky zaregistrovali v roku 2004 prírastok spolu 67.626 nových osobných a malých úžitkových automobilov s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony. To predstavuje u oboch kategórií spolu medziročné zvýšenie o 0,30%, respektíve medziročné zníženie odbytu osobných automobilov o 0,14% a zvýšenie predaja malých úžitkových automobilov o 3,00%. Zaujíma Vás, ktorá značka vedie v poradí predaných vozidiel?

Poradie jednotlivých značiek vozidiel podľa percentuálneho podielu predaných vozidiel na slovenskom trhu v roku 2004

31,40%             9,07%                 8,29%                7,16%               6,09%
                                          


5,61%                4,28%                 3,30%               2,84%               2,74%
                                  

Vedúca značka Škoda má po uplynulom roku trhový podiel 31,40%. Za ňou nasleduje druhý Volkswagen s podielom 9,07%, ktorý si medziročne o jednu priečku polepšil rovnako ako aj tretí Renault 8,29%. Štvrtý Peugeot dosiahol 7,16%, a na piatu priečku postúpil Opel s 6,09%. Ďalej nasledujú Citroën 5,61%, Fiat 4,28%, Seat 3,30%, Toyota (Lexus) 2,84% a tabuľku značiek s najlepším odbytom uzatvára Chevrolet (Daewoo) s trhovým podielom 2,74%.

Z luxusných si vedenie upevnila značka Mercedes-Benz s trhovým podielom 2,63%, čím dosiahla nepretržite už ôsmy mesiac za sebou rast, pred AUDI so zvýšeným podielom na 1,18% a BMW tiež so zvýšeným podielom na 1,11%.

Počas roku 2004 zaregistrovali 818 nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton. Celkovo najvyšší odbyt z nich dosiahla značka Iveco s trhovým podielom 43,40%, druhý Mercedes dosiahol trhový podiel 19,93% a tretí Renault dosiahol 19,44%.
Ťažkých nákladných automobilov o hmotnosti nad 12 ton zaregistrovali 2.039. Mercedes dosiahol v tejto kategórii prvé miesto s trhovým podielom 22,66%, druhá Scania má 21,04% a tretie Volvo 20,45%. Scania predáva na našom trhu len kategoriu N3 b a jej podiel v tomto segmente dosiahol 22,88%.

Z 258 autobusov zaregistrovaných za 12 mesiacov uplynulého roku si na trhu najviac ukrojili: Karosa 61,24%, SOR 10,08% a Mercedes 5,81%.

V roku 2004 tak pokračovala na Slovensku už štvrtý rok za sebou stagnácia (počnúc rokom 2001) odbytu osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Pritom odbyt osobných áut bol absolútne najslabší za celé toto štvorročné obdobie. Naopak oživenie trhu a zvýšenie odbytu sa prejavilo počas uplynulého roku pri malých úžitkových vozidlách. Najväčšie nárasty v medziročnom porovnaní dosiahli kategórie nákladných vozidiel a autobusov.

Zdroj:
Ing. Mária Nováková
Združenie automobilového priemyslu Slovenskej republiky.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Zväz automobilového priemyslu SR/