Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Prvý autobus Iveco s nulovými emisiami
25. január 2005 @ 07:54:45 CET, poslal j.cvopa

IVECO Irisbus Iveco City Class je prvý, vodíkom poháňaný autobus na prepravu cestujúcich, schválený na prevádzkovanie po uliciach talianskych miest. Po rozsiahlom vývoji v laboratóriu a testovaní na testovacej dráhe bol autobus na palivové články typovo schválený a v súčasnosti sa začína jeho prevádzka v uliciach.

Keď výkonný riaditeľ spoločnosti Iveco, José Maria Alapont, odovzdával kľúče za prítomnosti talianskeho ministra životného prostredia Altera Matteoliho starostovi mesta Turín Sergiovi Chiamparinovi, týmto aktom spoločnosť Iveco dokázala, že je vedúcim predstaviteľom vo výskume a vývoji verejnej dopravy so zreteľom na použitie vodíkovej technológie.
"Dnes sme urobili dôležitý krok vpred v tomto inovačnom projekte", povedal José Maria Alapont. "Je to konkrétny dôkaz nášho odhodlania dosiahnuť vrchol v technologickom riešení, ktoré berie ohľad na životné prostredie. Toto vozidlo je výsledkom skúseností a schopností, ku ktorým prispela celá skupina Fiat Group."

Iveco čerpalo z dlhoročných skúseností v oblasti hybridných, metánových a alternatívnymi palivami poháňaných motorov. To bolo podporené kvalifikovanými znalosťami výskumného centra Centro Ricerche Fiat, ktoré ponúklo vlastné odborné poznatky v oblasti systémov vodíkových pohonov a vyvinulo software na riadenie týchto systémov.

Autobus City Class, poháňaný palivovými článkami, je vybavený vodíkovými nádržami, ktoré sú umiestnené na streche vozidla a zásobujú palivové články. Tieto vyrábajú priebežne elektrinu elektrochemickou reakciou. Takto produkovaná energia sa ukladá v batériách a zásobuje konvertor a elektromotor. Vozidlo má prevádzkovú kapacitu 12 hodín a dosiahne najvyššiu rýchlost 60 km/h. Špecifikácie vozidlá sú typické pre mestské autobusy Iveco: dĺžka 12 metrov, 3 dvere, 21 miest na sedenie, 51 miest na státie a jedno miesto pre invalidný vozík.
V súčasnosti sa začína obdobie rozšíreného experimentovania, kedy bude autobus jazdiť bez pasažierov 6 mesiacov v uliciach. Počas tejto fázy sa úplne odskúša správanie vozidla, jeho jazdné a technické vlastnosti, taktiež budú presne zmerané a stanovené jeho prevádzkové špecifikácie.

Na účel tohto projektu vytvorila spoločnosť Iveco Irisbus dočasnú priemyselnú asociáciu - koordinovanú spoločnosťou GTT (Gruppo Torinese Trasporti) - spolu so skupinou špecializovaných partnerov (Sapio, Ansaldo Ricerche, CVA a Enea).

Irisbus je spoločnosť spadajúca pod Iveco, ktorá sa špecializuje na výrobu mestských a medzimestských autobusov pre pravidelné linky, cestovných a luxusných autobusov, minibusov a školských autobusov. Centro Ricerche Fiat je spolčným bodom pre inovácie, výskum a vývoj, slúžiaci celej skupine Fiat Group.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /IVECO/