Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
formula 1: Veľká cena Austrálie, 4. - 6. marec 2005
04. marec 2005 @ 07:27:52 CET, poslal j.čík

F1 S novou a sviežou jazdeckou dvojicou, Markom Webberom a Nickom Heidfeldom, odštartuje tím BMW Williams F1 sezónu 2005 v nedeľu 6. marca v Melbourne, prvým z devätnástich podujatí majstrovstiev, ktoré sa ukončí o osem mesiacov neskôr v Číne.

Najmä pre Marka bude debut v tíme BMW Williams F1 na jeho domácej Veľkej cene výnimočný, keďže práve tu v roku 2002, na jeho premiérovom podujatí vo Formule 1, príjemne potešil davy fanúšikov úžasnou piatou pozíciou a pritiahol pozornosť v paddocku Formuly 1.

Od predstavenia vozidla FW27 a motora BMW P84/5 absolvoval tím BMW WilliamsF1 25 370 testovacích kilometrov na troch rozličných tratiach, čím vytvoril pôsobivý predsezónny rekord. Aj Michelin postúpil vo vývoji ďalej a nová tvrdšia zmes pneumatík dosiahla pri testovaní porovnateľné časy s minuloročnými pneumatikami s kratšou životnosťou.

Mark Webber:
Pre mňa je Melbourne nepochybne výnimočným podujatím, keďže budem pretekať pred očami mojej domovskej krajiny. Vždy je to úžasný zážitok a atmosféra v Albert Park je jednoducho skvelá. Dúfam, že budeme schopní dať fanúšikom dôvod na radosť a do novej sezóny vykročíme správne. V Melbourne sa mi vždy jazdilo dobre, trať sa mi celkom páči. V zmysle spoľahlivosti však ide o náročné preteky, posledné dve sezóny som nedokončil, ale v mojich prvých pretekoch som skončil piaty. Tento rok by som rád túto štatistiku vylepšil.

Melbourne je mestský okruh a pre jazdcov predstavuje veľkú výzvu. Počas súťažného víkendu sa bude konať viacero sprievodných podujatí, čo znamená, že pre vozidlá Formuly 1 bude trať relatívne čistá. Veľká cena Austrálie bude prvým podujatím s novými pravidlami a všetci sa budú musieť naučiť, aké dôležité je dohliadať na jednu sadu pneumatík používanú v kvalifikácii aj pretekoch. Pre jazdcov aj tímy to bude veľmi náročné. Očakávam veľmi tesné súboje v čele pretekov a bolo by pekné odísť z prvých pretekov s nejakými bodmi.

Nick Heidfeld:
Práve som ukončil veľmi intenzívne testovanie a na prvé preteky sa naozaj veľmi teším. Vstupom do špičkového tímu som už jeden zo svojich cieľov dosiahol, teraz sa chcem sústrediť na moje výkony. Okruh v Melbourne je pre jazdca pekný a zároveň náročný. Na začiatku víkendu poskytuje iba veľmi malý grip, to sa však časom značne vylepší. Počas zimného testovania sme overili našu spoľahlivosť, ktorá by mohla byť v Austrálii rozhodujúcim faktorom. Vyváženosť vozidla FW27 je vo všeobecnosti lepšia ako u FW26 a v Melbourne nasadíme niekoľko nových aerodynamických komponentov, aby sme zdokonalili prítlak. Austrália je mojim obľúbeným dovolenkovým miestom, a preto je skvelé, že poletíme pár dní vopred, aby sme sa aklimatizovali.

Sam Michael (Technický riaditeľ tímu WilliamsF1):
Melbourne je jedna z najvzrušujúcejších Veľkých cien, pretože všetci chceme spoznať silu nových konkurenčných vozidiel. Tento rok bude zaujímavý predovšetkým kvôli zmene v pravidlách. Albert Park je mestský okruh s nízkym gripom a usporiadanie je kombináciou pomalých a stredne rýchlych zákrut a dvoch rýchlych úsekov. Tak ako u väčšiny okruhov aj Melbourne vyžaduje nastavenie maximálneho prítlaku, obzvlášť keď pravidlá zredukovali úroveň predného a zadného prítlaku. Nastavenie vozidla vyžaduje dobrú trakciu pri zrýchľovaní, čo bude s novým vozidlom ťažšie dosiahnuteľné. Množstvo prudkých brzdení robí tento okruh náročným na brzdy.

Počas tejto sezóny uvidíme zmenu stratégií spôsobenú dvoma kvalifikačnými časťami, pričom v prvej časti sa bude jazdiť s minimálnym množstvom paliva a v tej druhej budú vozidlá natankované doplna. To bude mať vplyv na výsledné časy a tímy strávia počas pretekov na trati oveľa dlhší čas.

Počas zimy sme tvrdo pracovali na vytrvalostných testoch pneumatík, aby sme získali dostatok dát na voľbu správnej zmesi. Nové pravidlá stanovujú, že jedna sada pneumatík musí vydržať počas kvalifikácie aj pretekov. Znamená to, že sa tímy zamerajú skôr na silnejšie závodné pneumatiky ako na kvalifikačné. Veľa úsilia sme vynaložili na prípravu našich dvoch jazdcov, Marka Webbera a Nicka Heidfelda, na štarty pretekov, čo si vyžiadalo veľa precvičovania a analyzovania dát v priebehu testovaní.

Zmeny v pravidlách prinášajú so sebou veľké zmeny v oblasti aerodynamiky a výkonu motora pre všetky tímy, najmä v priebehu prvých štyroch či piatich podujatí, keď sa všetci budeme ešte len učiť. Potom prídu na rad bežné testovania a v nich sa ukáže, ktoré tímy sa dokážu v priebehu sezóny prispôsobiť najrýchlejšie a najlepšie.

Mario Theissen (Riaditeľ BMW Motorsport):
Po ukončení zimného testovania rastie očakávanie pred štartom novej sezóny zo dňa na deň. Každý v tíme chce poznať naše postavenie a nemôže sa pretekov v Melbourne dočkať. Posledných pár mesiacov bolo skutočnými pretekmi pre inžinierov, ktorí museli veľmi rýchlo zareagovať na rozsiahlu zmenu pravidiel. Pre BMW bolo cieľom skonštruovať motor, ktorý vydrží dva súťažné víkendy. Oproti sezóne 2003 je to štvornásobná dĺžka, a preto išlo o obrovskú výzvu pre inžinierov. Taktiež musíme absolvovať kvalifikáciu a preteky iba na jednej sade pneumatík. Preto bude spoľahlivosť jedným z rozhodujúcich faktorov na podujatí v Melbourne a pravdepodobne aj vo väčšine pretekov v prvej polovici sezóny.

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /F1/