Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Značka s najväčším nárastom odbytu
21. marec 2005 @ 14:13:43 CET, poslal j.cvopa

KIA Na Slovensku má KIA už 17 obchodných zastúpení. Za posledné dva roky bola Kia najrýchlejšie rastúcou automobilovou značkou v celej Európe. V roku 2004 tu dosiahla medziročný nárast predaja o 48,7%.

A to aj napriek známej stagnácii odbytu na tomto kontinente. Uvedený vzostupný trend sa ukazuje ako reálny udržať pre túto progresívnu značku tiež v roku 2005. Všetky predpoklady pre to vytvára aj impozantný nástup KIA na trhoch začiatkom tohto roku, keď sa za prvé dva mesiace zvýšil predaj vozidiel značky Kia v Európe o 63 % v porovnaní s rovnakým obdobím uplynulého roku.
Súčasný rastúci odbyt akcelerujú jednoznačne najmä novinka v SUV segmente – KIA Sportage, ako aj obľúbené modely KIA Sorento a KIA Picanto. Odbyt modelu Sorento podčiarkuje skutočnosť, že uvedená kategória vozidiel patrí medzi najperspektívnejšie s permanentným zvyšovaním svojho podielu na svetových trhoch. KIA Picanto zasa vďaka rozšíreniu produkcie a tým zníženiu nákladov bude tiež v SR k dispozícii vo zvýhodnenej cene až o 30.000 Sk.

V roku 2005 navyše KIA okrem iného rozširuje svoju ponuku o nový 5-dverový model Rio, ktorý sa už v júni začne dodávať aj na Slovensko a facelift modelu KIA Magentis. Nové Rio je vyššie, širšie a kratšie. Oproti predchodcovi ponúka vovnútri viac priestoru a pohodlia aj vďaka väčšiemu rázvoru. K dispozícii má výkonnejšie a úsporné motory a poskytuje kvalitnejšie jazdné vlastnosti. Uvedený model značky Kia plne spĺňa kritériá segmentu B, triedy malých vozidiel, ktoré sú v Európe najžiadanejšie. Rio sa bude vyrábať v 20 vyhotoveniach, s dvomi typmi karosérií ako sedan i hatchback a tromi úplne novými motormi: zážihovými 1,4 a 1,6 l a vznetovým 1,5 l CRDi. K dispozícii má dve prevodovky, dva stupne výbav a viaceré prvky doplnkovej výbavy. Predajným úspechom v Európe, ale aj na Slovensku by mohlo výrazne napomôcť tiež spustenie výroby v novej továrni v Žiline už počas roku 2006.

Oficiálny importér vozidiel značky Kia na Slovensku, spoločnosť Kia Slovensko, prispieva tiež k rastovým trendom predaja v Európe. Za úspech možno napríklad označiť predaj modelu KIA Sorento s registráciami vyše 300 nových vozidiel v roku 2004, kedy sa stal najpredávanejším SUV vozidlom na Slovensku a získal prestížne označenie Bestseller roku 2004.
KIA Sorento získala obľubu nielen na Slovensku, ale je priaznivo hodnotená po celom svete. Napríklad v susednom Rakúsku získala ocenenie „4-Wheel Drive Champion“ ako najlepšie vozidlo kategórie SUV. Účastníci prieskumu aj na tomto náročnom trhu priaznivo hodnotili u Sorenta najmä pomer úžitkovej hodnoty a ceny, jazdné vlastnosti, konštrukciu a pasívnu bezpečnosť, potvrdenú aj v crash testoch EuroNCAP. V Spojených štátoch dokonca členovia severoamerickej asociácie motoristických novinárov (NWAPA) zvolili v novembri 2004 Sorento za „Najlepšie kompaktné SUV“ v rámci každoročných porovnávacích testov.

Za relatívne krátky čas od svojho založenia už dosiahla KIA Slovensko viaceré pozitívne výsledky. Kým v roku 2003 predaj značky KIA v SR nepresiahol 100 vozidiel, v roku 2004 to bolo vyše 1 000 predaných áut a v roku 2005 plánuje ako oficiálny importér umiestniť na slovenský trh 1500 vozidiel značky Kia. Spoločnosť KIA Slovensko pritom otvorila svoje prvé predajno-servisné centrum na Slovensku (Tuhovská ulica v Bratislave oproti Zlatým pieskom) iba pred vyše poldruha rokom - v septembri 2003.

„Tieto priaznivé výsledky ovplyvnila najmä samotná atraktívna a počtom modelov rozsiahla rada vozidiel značky KIA, kvalitné služby importéra i predajcov v rýchlo sa rozrastajúcej predajnej sieti Kia, ktorá v súčasnosti pozostáva zo 17 obchodných zastúpení.“ Konštatuje generálny riaditeľ Kia Slovensko, s. r. o., Dr. Stanislav Grobár. Ako ďalej pripomína, zákazníkov stále viac láka jedna z najpríťažlivejších vlastností vozidiel značky KIA aj na slovenskom trhu. A to bezkonkurenčne výhodný pomer medzi cenou a úžitkovou hodnotou týchto vozidiel. Svoju rolu tu zohráva tiež identifikácia značky Kia ako značky mladej, dynamickej a športovej, logickým vyústením čoho je tiež sponzorská podpora v celosvetovom meradle takých významných športových podujatí ako sú tenisový Davis Cup, či Medzinárodné tenisové majstrovstvá – Australian Open. V slovenských podmienkach potom podpora a generálne partnerstvo so Slovenským olympijským tímom.

technické parametre KIA RIO


Zdroj: Kia Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /KIA/