Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Štúdia Hyundai Portico
24. marec 2005 @ 07:26:17 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Na februárovom autosalóne v Chicagu predstavila spoločnosť Hyundai priekopnícku štúdiu pre ďalšiu generáciu rodinných vozidiel s názvom Portico.

Hyundai Portico ponúka pohodlné sedenie pre šiestich pasažierov a flexibilný batožinový priestor. Táto štúdia bola vytvorená s cieľom poskytnúť pohľad do budúcnosti rodinnej dopravy a stať sa všestranným vozidlom, ktorý sa prispôsobí meniacim sa potrebám moderných rodín. Portico nie je ani sedan, ani SUV, ale vďaka jazdným vlastnostiam osobného vozidla a priestrannému interiéru poskytuje výhody obidvoch kategórií.

Štúdia Portico bola navrhnutá dizajnérskym tímom firmy Hyundai v juhokórejskom Design Centre. Návrhári použili návrh unikátneho strešného dizajnu s tónovaným sklom. Portico tak vyžaruje čisté estetické kúzlo. Výnimočné nastavenie sedadiel zase zlepšuje nástup a výstup z vozidla a poskytuje viac miesta na nohy pre všetkých pasažierov v porovnaní s bežným rozložením sedadiel do troch radov v súčasných rodinných vozidlách.

Portico disponuje prednými a zadnými dverami so závesmi bez stredového stĺpika. Keď sa obidve dvere otvoria, Portico pozýva cestujúcich do vysoko štýlového interiéru. Ten sa vyznačuje priestrannosťou, komfortom a všestrannosťou, poskytuje dva rady sedadiel a možnosť rozloženia troch sedadiel vpredu i vzadu. Portico ponúka pohodlné sedenie práve vďaka použitiu dvoch radov troch sedadiel, ktoré sa dajú zložiť. Toto nastavenie sedadiel taktiež umožňuje získať dostatok miesta pre náklad za zadnými sedadlami, čo predstavuje výhodu oproti vozidlám s troma radmi sedadiel.

Predné i zadné sedadlá sú elektricky ovládateľné. Vodič so spolujazdcom majú k dispozícii navigačnú obrazovku a konzolu, ktorá poskytuje základné informácie o ceste a vozidle. Pasažieri na zadných sedadlách môžu na spríjemnenie cestovania využiť systém DVD.

Portico je poháňané novým moderným motorom Lambda V6. Ide o 24-ventilový motor DOHC V6 s hliníkovými hlavami a blokom valcov v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Shiftronic, ktorú bude Hyundai čoskoro ponúkať vo svojich modeloch. Portico môže taktiež prijať hybridný jazdný systém spoločnosti Hyundai. Táto konfigurácia obsahuje dva elektrické motory: prvý poháňa predné kolesá a druhý je určený na pohon zadných kolies. Predné kolesá poháňa motor s výkonom 110 kW (136 koní) a motor pre zadné kolesá dosahuje výkon 60 kW (83 koní).

Vozidlo sa síce objaví od budúceho roka len na americkom trhu, ale určite má pred sebou sľubnú budúcnosť.

Štúdia Hyundai Portico

Konfigurácia: Hybridný systém AWD
Predný motor/predný pohon
Zadný motor/zadný pohon
Rázvor: 3 070 mm / 120,9 palcov
Celková dĺžka: 5 000 mm / 196,9 palcov
Celková šírka: 2 000 mm / 78,7 palcov
Predný previs: 960 mm / 37,8 palcov
Zadný previs: 970 mm / 38,2 palcov
Benzínový motor: Lambda V6
Predný elektrický motor: napájaný AC li-ion batériou, 100kW
Zadný elektrický motor: napájaný AC li-ion batériou, 60kW
Prevodovka: automatická šesťstupňová Shiftronic
Pneumatiky: P255/60R-18

Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/