Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
formula 1: 3. apríl 2005, Manama - Veľká cena Bahrajnu
01. apríl 2005 @ 15:08:10 CEST, poslal j.čík

BMW WilliamsF1 Bahrajnské kráľovstvo je prvou krajinou Stredného východu, ktorá organizuje Veľkú cenu Formuly 1. Začiatkom apríla navštívi Formula 1 Bahrajn po druhýkrát v histórii. Púšť ponúka jedinečné možnosti. Vďaka množstvu príležitostí na predbiehanie, ktoré poskytuje rôznorodé usporiadanie trate, je okruh naozaj jedinečným.

Hlboko v púšti vybudoval nemecký architekt Hermann Tilke so svojím tímom závodnú trať, ktorá predstavuje štandardy vo všetkých oblastiach. Predovšetkým svojou infraštruktúrou vyniká spomedzi starších okruhov Formuly 1.

Komplex, ktorého hlavnou súčasťou je 5,4 kilometra dlhý okruh Formuly 1, bude obsahovať šesť ďalších tratí na ostatné motoristické podujatia, vrátane pretekov dragsterov, ktoré sú v tejto oblasti veľmi populárne.

Po úspešnej premiérovej Veľkej cene Bahrajnu bolo organizátorom podujatia na Bahrain International Circuit udelené špeciálne ocenenie: preteky boli vyhlásené za "Najlepšie usporiadanú Veľkú cenu roka".

Mark Webber: Postavená na piesku.
"Všetci sme vzrušení pred návštevou novej trate a jej minuloročná premiéra nás určite nesklamala. Púštna trať v Bahrajne je jedinečným okruhom s mimoriadne individuálnym charakterom. Pre Formulu 1 je určite veľkým prínosom, obzvlášť kvôli dobrým príležitostiam na predbiehanie. A tie robia preteky vzrušujúcimi."

Čo ďalšie by ste mali vedieť o tejto Veľkej cene.
Prvý víťaz: Michael Schumacher zvíťazil na premiérovom podujatí Formuly 1 v púšti 4. apríla 2004 s náskokom 1,637 sekundy pred kolegom Rubensom Barrichellom. Jenson Button vo farbách tímu B.A.R. Honda skončil tretí.

Najrýchlejší v kvalifikácii: Michael Schumacher získal pole position s časom 1:30,139 pred spolujazdcom Rubensom Barrichellom (1:30,530). Juan Pablo Montoya dosiahol vo vozidle Williams BMW FW26 najvyššiu rýchlosť - 323,7 km/h.

Najrýchlejší v pretekoch: Michael Schumacher zaznamenal aj najrýchlejšie kolo pretekov s časom 1:30,252. Ralf Schumacher dosiahol najvyššiu rýchlosť v pretekoch – 332,4 km/h.

Najúspešnejší motor: Ferrari so štyrmi víťazstvami pred BMW a Mercedes, ktorí majú jedno najvyššie pódiové umiestnenie.

Najviac kôl vo vedení: Michael Schumacher bol v čele jazdeckého poľa od začiatku pretekov a zostal tam 50 z celkových 57 kôl. Šesť kôl bol vo vedení Rubens Barrichello a jedno kolo Jenson Button.

Najrýchlejšia výmena: jazdec Renaultu, Fernando Alonso, absolvoval najrýchlejšiu zastávku v boxoch v 26. kole za 25,234 sekundy.

Okruh: Veľká cena Bahrajnu sa koná na Bahrain International Circuit v Sakhire blízko Manamy od roku 2004. Okruh navrhol a vybudoval nemecký architekt Hermann Tilke.

V neposlednom rade: Bahrajn je 22. krajinou, ktorá hostí podujatie Majstrovstiev sveta Formuly 1.

Nick Heidfeld:
Po mojom pódiu v Malajzii som veľmi sebaistý a na nasledujúce preteky v Bahrajne sa teším. Trať býva veľmi špinavá, keďže leží uprostred púšte, preto by mohla byť aktivita v úvodných dňoch víkendu menšia ako zvyčajne, predovšetkým v piatok. Minuloročná Veľká cena v Bahrajne bola jedným z najvzrušujúcejších podujatí sezóny, takže je pravdepodobné, že fanúšikovia uvidia ďalšie skvelé preteky. Tak ako v Malajzii, aj Bahrajn bude neuveriteľne horúci, čo predstavuje obrovské nároky na vozidlo, najmä na motor. Bahrajn bude druhým podujatím v rade pre môj motor, ako aj pre niekoľkých ostatných jazdcov v poli.

Mark Webber:
Po vzrušujúcich pretekoch v Malajzii očakávame podobný priebeh aj v Bahrajne. Nick aj ja sme v Malajzii jasne demonštrovali náš pokrok, hoci je škoda, že som nedokázal dokončiť preteky. Okruh v Bahrajne je však odlišný od Malajzie, s množstvom pomalých zákrut a dlhých roviniek. Minulý rok sa postaral o veľmi dobrú Veľkú cenu a veľa predbiehacích manévrov a dúfam, že sa tentoraz dokážeme priblížiť k Renaultu, ktorý v súčasnosti udáva tempo.

Sam Michael (Technický riaditeľ tímu WilliamsF1):
Po zlepšení výkonu vozidla FW27, ktoré sme mali možnosť vidieť v Malajzii, sa tešíme na Veľkú cenu Bahrajnu. FW27 je čoraz rýchlejšie, ešte stále však nie je dostatočne rýchle na súboje v čele, ktoré sú rozhodne našim cieľom.

Okruh v Bahrajne zahŕňa niekoľko dlhých roviniek a pomalých zákrut, ktoré kladú vysoké požiadavky na aerodynamický odpor. Keďže ide o okruh s vysokým prítlakom je minimalizácia odporu v Bahrajne veľmi dôležitá. Preto bude zaujímavé sledovať, ako si s tým poradia ostatné tímy. Už v minuloročných pretekoch sme mohli vidieť množstvo predbiehaní, ktoré priniesli zaujímavú a vzrušujúcu Veľkú cenu. V Bahrajne bude FW27 nasadené opäť s ďalšími aerodynamickými vylepšeniami a Michelin prinesie jednu známu a jednu novú zmes pneumatík. Čo sa týka tvrdosti zmesí, na poslednej Veľkej cene sme boli stále mierne opatrní, Michelin sa však postupne približuje k optimálnym vlastnostiam.

Stratégia zastávok v boxoch bude zrejme podobná ako v prvých dvoch kolách. Ak neberieme do úvahy jazdecké chyby, je po odjazdení sobotnej kvalifikácie veľmi obtiažne vylepšiť v nedeľnej kvalifikačnej časti pozíciu na štarte, keďže množstvo natankovaného paliva má značný vplyv na výsledný čas.

Mario Theissen (Riaditeľ BMW Motorsport):
Veľká cena Malajzie potvrdila dva fakty. Za prvé, konkurencia sa v porovnaní s rokom 2004 zmenila. Za druhé, enormné úsilie, ktoré sa vynaložilo na vývoj tohtoročného šasi, prinieslo svoje ovocie. Navyše preukázali svoje pôsobivé jazdecké schopnosti aj obidvaja naši piloti.

Z pohľadu BMW bol Sepang najväčšou výzvou, ktorej sme od návratu do Formuly 1 čelili. Nielen kvôli extrémnym horúčavám, ale tiež preto, že Markov motor BMW P84/5 absolvoval pred dvoma týždňami Veľkú cenu Austrálie. Aj napriek tomu nezažili motory akékoľvek problémy. To je povzbudivé, v Bahrajne sa však musíme pripraviť na vyššie teploty. Mark bude mať na Veľkej cene Bahrajnu nový motor, kým Nick bude pokračovať na agregáte použitom v Malajzii.

Suchý púštny vietor v Bahrajne navieva na trať veľmi jemný piesok. Aby sme ochránili prívody vzduchu do motora pred týmto potenciálnym problémom, pripravili sme jemnejší vzduchový filter, ktorý je vybavený hustejšou tkaninou. Dôležité bude zabezpečiť vyváženú ochranu bez redukcie potrebného prúdenia vzduchu.

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW WilliamsF1/