Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Nezávislé inštitúcie potvrdzujú mimoriadnu kvalitu modelov Opel
15. apríl 2005 @ 12:32:38 CEST, poslal j.čík

OPEL Veľmi dôležitým parametrom, ktorý napovedá o situácii konkrétnej značky a všeobecnej kvalite jej modelov, je tzv. index spokojnosti dealerov. V Nemecku, ktoré je najdôležitejším európskym automobilovým trhom, sa výskumom spokojnosti dealerov zaoberajú mnohé renomované agentúry a inštitúcie.

Dve uznávané autority - Centrum automotívnych výskumov (Automotive Research Center) pri univerzite v Bambergu a Inštitút pre automotívny prieskum (Institute for Automotive Research) pri univerzite aplikovaných vied v Nürtingene – nedávno hodnotili situáciu niekoľkých desiatok automobilových značiek.

Centrum automotívnych výskumov analyzovalo údaje týkajúce sa 26 značiek, Inštitút pre automotívny prieskum hodnotil 28 automobilových značiek - a Opel v oboch prípadoch získal vynikajúce známky, čo jednoznačne potvrdzuje pozitívny vývoj tohoto tradičného nemeckého výrobcu!

Výskumné centrum v Bambergu už od roku 1995 na základe vedeckých postupov pravidelne zverejňuje tzv. Index spokojnosti dealerov. V poslednej tejto správe Opel zažiaril v kategórii „Kvalita nových automobilov“, v ktorej obsadil vynikajúcu druhú pozíciu, pričom ostatné nemecké automobilky zostali ďaleko vzadu. Počas krátkych dvoch rokov sa tak Opel vyšvihol z dlhodobo len priemerného hodnotenia na špičkovú pozíciu!

To korešponduje s hodnotením kvality automobilových výrobcov nemeckého magazínu Auto Bild z novembra 2004, v ktorom bol Opel označený ako najlepšia nemecká značka.

Inštitút pre automotívny prieskum v Nürtingene, ktorý od roku 1998 monitoruje spokojnosť dealerov, označil Opel ako najlepšiu značku v kategórii nemeckých veľkosériových výrobcov automobilov.

„Spokojnosť dealerov“
(kategórie nemeckých veľkosériových výrobcov automobilov)*
1. Opel
2. Ford
3. Volkswagen

„Kvalita nových automobilov“ **
1. Subaru
2. Opel
3. Honda

Na evidentne rastúcu kvalitu nových modelov Opel reagujú zvýšeným záujmom o kúpu aj zákazníci - napríklad v Nemecku sa trhový podiel značky Opel zvýšil na 11,3 %, takže Opel v prvom štvrťroku roku 2005 znovu získal druhú pozíciu medzi všetkými značkami na nemeckom trhu.

Veľmi úspešne si Opel vedie aj na slovenskom trhu: Počas prvých troch mesiacov tohoto roka Opel v SR predal 942 osobných a malých úžitkových automobilov. Trhový podiel značky Opel v segmente osobných a malých úžitkových automobilov dosiahol za uvedené obdobie 6,67% - to znamená potešiteľnú tretiu priečku v tabuľke predajnosti automobilov v SR.

Výrazný medziročný nárast registrácií zaznamenal Opel v segmente ľahkých úžitkových modelov (LUV), ktorých sa počas prvého štvrťroka 2005 predalo 272 kusov, teda o 76 automobilov (resp. o 39 %) viac ako v rovnakom období roka 2004 a dosiahol trhový podiel 10,82%. Za posledné dva mesiace dosiahol dokonca Opel historické prvenstvo v tabuľke predajnosti malých úžitkových vozidiel a zanechal za sebou dlhoročných lídrov v tomto segmente!
(všetky údaje pochádzajú zo štatistík registrácií nových vozidiel ZAP).

* Monitoring Inštitútu pre automotívny prieskum pri univerzite aplikovaných vied v Nürtingene
** Index spokojnosti dealerov, Centrum automotívnych výskumov pri univerzite v Bambergu

Zdroj: GM Southeast Europe Bratislava


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/