Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Opel na IAA: Štyri svetové premiéry a množstvo inovácií
13. september 2005 @ 08:38:12 CEST, poslal j.čík

OPEL Hneď štyri svetové premiéry a množstvo zaujímavých inovácií predstaví Opel na blížiacom sa Medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom (15. až 25. septembra 2005). Veľkým lákadlom stánku automobilky Opel v hale číslo 8 bude určite dynamické kupé-kabriolet Astra TwinTop.

Najvýraznejším prvkom tohoto zaujímavého štvormiestneho modelu, ktorý sa na trhu objaví na jar 2006, je jeho pevná skladacia strecha ovládaná elektro-hydraulickým mechanizmom. Vďaka unikátnej kinematickej konštrukcii zaberá zložená strecha v aute iba minimum miesta a necháva tak dostatok priestoru pre cestujúcich aj batožinu.

Na autosalóne IAA verejnosť zároveň prvýkrát uvidí ďalšie prírastky do rodiny športovo ladených modelov OPC - prichádzajú totiž modely Vectra OPC a Vectra Caravan OPC (na prvých trhoch sa objaví už v novembri 2005) poháňané preplňovaným zážihovým motorom 2.8 V6 s výkonom 255 k. Tieto novinky dostali aj vylepšený interaktívny podvozok IDSPlus druhej generácie s adaptívnymi tlmičmi, ktoré boli až doteraz vyhradené iba pre nepočetnú skupinu elitných superšportových modelov.

Modely Opel Vectra a Signum prešli modernizáciou, ktorá sa prejavila na ich technike aj vzhľade.

Štvrtou svetovou premiérou značky Opel je nová Zafira 1.6 CNG poháňaná ekologickým motorom spaľujúcim zemný plyn.

Okrem týchto svetových premiér predstaví Opel na autosalóne IAA ďalšie inovácie, ako je napríklad model Tigra TwinTop „Linea Rossa“, v limitovanej sérii 1500 kusov. Modely Tigra TwinTop „Linea Rossa“ prichádzajú s atraktívnou farbou laku Metro a Star Silver a exkluzívnym čalúnením v kombinácii karmínovej látky a kvalitnej kože.

Do modelového roka 2006 prichádza populárny Opel Combo ešte prispôsobivejší, čo je zásluha zadných dohora výklopných dverí (pre verzie Combo Tour), namiesto dvojkrídlových dverí. Pre tieto verzie radu Combo budú výklopné dvere štandardom. Aj nové Combo sa vyrába vo verzii Combo 1.6 CNG, s pohonom na zemný plyn.

Okrem týchto noviniek a inovácií na autosalóne IAA Opel predvedie celé svoje modelové portfolio, motory a technológie. Hlavnými „hráčmi“ pritom budú Astra a Zafira druhej generácie, ktorá sa práve „udomácňuje“ na automobilovom trhu. Astra je k dispozícii ako päťdverový hatchback, kombi Caravan a športovo ladený trojdverový model Astra GTC. Od začiatku predaja v marci 2004 sa v Európe vyrobilo viac ako 500.000 modelov Opel Astra. Príťažlivosť modelov Astra a Zafira zvýšia verzie OPC poháňané preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 240 k - tieto modely prídu na trh už tento október.

IAA stánok Opel: „Nebo na zemi“
Frankfurtská expozícia značky Opel v hale číslo 8 má rozlohu 4480 metrov štvorcových a jej tvorcovia si dali záležať na celkovom štylistickom vyznení. Koncept „Nebo na zemi“ stavia na modernom kreatívnom designe, dôkladnej súhre farieb a kvalitných materiáloch. Vzdušné modré pruhy látky povievajú nad svetlo hnedou parketovou podlahou, funkčné flexibilné prepážky premyslene rozdeľujú priestor, na ktorom sa nachádza celkovo 40 výstavných exponátov. Podporné stĺpy haly sú pretvorené do podoby žiarivo žltých pilierov, stredovú časť expozície zaberá veľkoplošná multimediálna obrazovka a pútače na novú Astru TwinTop, príjemné prostredie dotvárajú vodné fontánky. Všetky dôležité informácie o vystavených modeloch záujemcom sprostredkúva dostatok monitorov, detailné technické riešenia približujú tematické zóny, k dispozícii budú aj informátori pri pultoch.

Svetová premiéra Astra TwinTop - dynamický a elegantný štvormiestny kupé-kabriolet
Uvedením kupé-kabrioletu Astra TwinTop vo Frankfurte nad Mohanom Opel prezentuje už štvrtú osobitú verziu modelového radu Astra. Astra TwinTop, ktorá prichádza po 5-dverovom hatchbacku, kombi Astra Caravan a športovo ladenom trojdverovom modeli Astra GTC, sa u predajcov automobilov Opel objaví na jar 2006. Atraktívny štvorsedadlový model má novo vyvinutú elektro-hydraulicky ovládanú skladaciu pevnú strechu, jej premyslený kinematický mechanizmus umožnil vytvorenie priestranného interiéru a objemného batožinového priestoru. Zároveň pevná skladacia strecha neruší štylisticky „čistý“ design auta, a to ani v otvorenej ani v uzavretej pozícii. Dĺžkou takmer 4,5 m je nová Astra TwinTop porovnateľná s ostatnými kabrioletmi strednej triedy.

Progresívny design s typickou ostro rezanou prednou časťou identifikuje novú Astru TwinTop ako sebavedomého člena modelového radu Opel Astra, aj keď kupé-kabriolet má 70 % karosárskych dielcov novo vyvinutých. Harmonické proporcie Astry TwinTop (dĺžka/šírka bez spätných zrkadiel/výška: 4,48/1,76/1,41 m) vynikajú najmä z bočného pohľadu, kedy na prvý pohľad zaujmú aj stúpajúce línie bokov a vyklenutá krivka strechy. Nemenej vyvážené sú aj zadné partie - bez ohľadu na to, či je pevná strecha zložená alebo rozložená, nerušia efektný styling auta žiadne hrby, ktoré sú častým rušivým prvkom konvenčných modelov so skladacími pevnými strechami.

Po technickej stránke ťaží Astra TwinTop z predností Astry tretej generácie. Ide najmä o extrémne bohatú škálu motorov, ktorá zahŕňa štyri zážihové motory s výkonmi 105 k až 200 k a turbodiesel 1.9 CDTI „common-rail“ s výkonom 150 k, štandardne doplnený časticový filtrom DPF (Diesel Particulate Filter). S najsilnejším motorom 2.0 Turbo ECOTEC s výkonom 200 koní dosiahne Astra TwinTop rýchlosť vyše 230 km/h.

Astra TwinTop získava náskok pred konkurenciou aj vďaka unikátnym technológiám, ako napr. adaptívny podvozok IDSPlus (Interactive Driving System) so systémom priebežnej regulácie charakteristík tlmičov CDC (Continuous Damping Control), alebo adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) spojené s riadením.

Zadné sedadlá Astry TwinTop ponúkajú pohodlné cestovanie dvom dospelým pasažierom aj na dlhých trasách. To je zásluha najmä premyslenej trojdielnej konštrukcie pevnej skladacej strechy: Samostatné strešné sekcie sú menšie, ako pri konvenčných koncepciách, takže sa efektívnejšie dokážu uložiť do zadnej časti auta - výsledkom je priestrannejší interiér a viac miesta pre batožinu.

K rozloženiu alebo zloženiu strechy stačí len stlačiť príslušné tlačidlo, strechu možno ovládať aj na želanie dodávaným diaľkovým ovládaním. Rozkladacia pevná strecha Astry TwinTop sa automaticky otvorí, alebo zloží za menej ako 30 sekúnd.

Batožinový priestor má vo svojich bokoch začlenené ďalšie dve menšie úložné schránky, ďalšie miesto, určené na uloženie na želanie dodávaného veterného deflektoru, je pod podlahou. Pri rozloženej streche má batožinový priestor objem asi 440 l. Ak je strecha zložená v zadnej časti auta, zostáva v batožinovom priestore stále vyše 200 litrov priestoru pre náklad. Konštruktéri mysleli aj na taký detail, akým je jednoduchý prístup do batožinového priestoru, resp. jednoduchá manipulácia s batožinou v momente, kedy je Astra TwinTop v podobe otvoreného kabrioletu a zložená strecha tak obmedzuje priestor v batožinovom priestore - v takej situácii sa uplatní elektrický systém „Easy Load“, ktorý po stlačení tlačidla zdvihne horizontálne naskladané dielce strechy asi o 25 cm vyššie a vďaka tomu je možné pod ne pohodlne uložiť, alebo vybrať batožinu.

Astra TwinTop je samozrejme vybavená komplexným ochranným a bezpečnostným systémom Opel SAFETEC, ktorý kombinuje prvky aktívnej a pasívnej bezpečnostnej prvky. Astra TwinTop myslí aj na ochranu pasažierov pri prevrátení auta, čo je pri otvorených modeloch vždy chúlostivý problém - v takom prípade sa spoza opierok hláv zadných sedadiel bleskovo vysunú špeciálne ochranné prvky.

Svetová premiéra: Modernizované modely Vectra a Signum
Do jesennej sezóny prichádzajú modely Vectra a Signum s novou „tvárou“, ktorá ešte zreteľnejšie komunikuje dynamický designerský jazyk značky Opel. Novinkou je tiež modifikovaná škála pohonných jednotiek, ktorej kraľuje úplne nový zážihový preplňovaný šesťvalec 2.8 V6 Turbo s objemom 2,8 l a výkonom 230 k. Nové modely Vectra a Signum majú pozmenené aj podvozky, optimalizované riadenie zaručuje ešte presnejšie vedenie stopy a okrem vyššej jazdnej dynamiky zaručuje aj lepší cestovný komfort. Inovatívny interaktívny podvozok IDSPlus (Interactive Driving System) s elektronicky riadenými charakteristikami tlmičov CDC (Continuous Damping Control), ktorý je stále výnimočným prvkom v tejto automobilovej triede, je teraz k dispozícii pre širšiu škálu motorických verzií.

Hi-tech charakter nových modelov dokladajú aj ďalšie sofistikované prvky, napr. bi-xenónové adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), ktoré sa natáčajú spolu s riadením do zákrut, klimatizované, ortopedicky optimalizované sedadlo vodiča MultiContour, inovatívny systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stability Assist), zariadenie pre rýchle odmrazenie a odhmlenie čelného skla QuickHeat, držiak na mobilný telefón s technológiou Bluetooth a hlasovým ovládaním. Všetky vznetové modely, vrátane modelov s novým motorom 1.9 CDTI s výkonom 100 k, majú teraz štandardne bezúdržbový časticový filter.

Najosobitejšou časťou nových modelov Vectra, Vectra Caravan a Signum je novo štylizovaná predná časť, ktorá korešponduje s moderným designerským jazykom automobilky Opel. Vitálna „tvár“ auta spolu s výraznou líniou bokov zvýrazňuje dynamiku a športového ducha, k ďalším charakteristickým rysom patrí pre modely Opel typický prelis uprostred kapoty motora, ostro rezané predné nárazníky a predovšetkým nové rozmerné svetlomety, ktoré sa zarezávajú ďaleko do blatníkov a kapoty motora.

Cylindrické reflektory ozdobené chrómom pod čírym krycím sklom sú výrazným štylistickým prvkom prednej časti modelov Vectra a Signum. Masívne chromované rebro, pretínajúce horizontálne masku auta, nesie veľké logo automobilky Opel. Čierna výplň masky chladiča a veľké bočné otvory pre prístup vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými svetlami do hmly opticky rozširujú auto a dodávajú tak modelom Vectra ešte intenzívnejší pocit stability.

Interiér modelov Signum a Vectra komunikuje viac ako kedykoľvek predtým vysokú kvalitu spracovania a použitých materiálov. Horná časť prístrojového panelu a výplne dverí imitujú design hrubej kože. Interiér pôsobí vzdušnejším, precíznejším a elegantnejším dojmom, čo je zásluha okrem iného aj zaoblených rohov výdychov ventilácie a ovládačov vo farbe chrómu.

Pre nové modely Vectra a Signum je k dispozícii široká škála moderných motorov ECOTEC - na zákazníkov čaká päť zážihových agregátov (1,6 l až 2,8 l, 100 k až 230 k) a štyri turbodiesle CDTI „common-rail“ (1,9 l až 3,0 l, 100 k až 184 k), ktoré sú štandardne vybavené bezúdržbovými časticovými filtrami. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou pre modely Vectra a Signum je úplne nový hliníkový šesťvalec V6 s objemom 2,8 litra s dvojprúdovým turbodúchadlom, ktoré zaručuje v každom režime práce motoru dostatočnú výkonovú rezervu. Šesťvalec do V s uhlom rozovretia valcov 60 stupňov a systémom premenlivého časovania ventilov dosiahne krútiaci moment 330 Nm už pri otáčkach 1500 ot/min. Mohutný krútiaci moment si motor drží v širokom pásme otáčok 1800 ot/min až 4500 ot/min. Vďaka masívnemu „záťahu“ motora zrýchľuje Vectra poháňaná šesťvalcom 2.8 V6 CDTI z 0 na 100 km/h za 7,3 sekúnd, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Na vrchole výkonovej ponuky vznetových motorov stojí šesťvalec 3.0 V6 CDTI (135 kW/184 k) s krútiacim momentom 400 Nm už pri otáčkach 1900 ot/min.

Svetová premiéra Vectry OPC: Výkon 255 k, interaktívny podvozok IDSPlus druhej generácie
Vectra OPC je najvýkonnejšou a najrýchlejšou premiérou automobilky Opel vo Frankfurte. Na trhoch prvých európskych krajín sa tento sebavedomý dynamický automobil s výkonom 255 k, dosahujúcim rýchlosť až 260 km/h, objaví len o niekoľko týždňov neskôr. Po výkonných modeloch Astra OPC a Zafira OPC tak Vectra OPC rozširuje ponuku športovo ladených verzií OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC sa bude vyrábať v dvoch karosárskych verziách - ako päťdverový liftback Vectra GTS a priestranné kombi Vectra Caravan.

Srdcom novej vlajkovej lode radu Vectra je hliníkový zážihový šesťvalec s preplňovaním 2.8 V6 Turbo. Vďaka systému premenlivého časovania ventilov a dvojprúdového turbodúchadla dosiahne šesťvalec výkon 188 kW/255 k, čo je samozrejme dobrý základ mimoriadne dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h Vectra OPC zrýchľuje za menej ako sedem sekúnd a dokáže sa rozbehnúť až na 260 km/h. Mohutný krútiaci moment, vrcholiaci na hodnote 355 Nm, zaručuje skvelú akceleráciu aj z nízkych otáčok motora. Vysoký výkon motora sa prenáša na predné kolesá štandardne montovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vysokému výkonu Vectry OPC zodpovedá aj jej podvozok. Vectra OPC je svetovo prvým sériovým automobilom od masového výrobcu automobilov, ktorý prichádza s druhou generáciou elektronicky riadeného podvozka IDSPlus - jeho hlavným prvkom je novo prepracovaný systém adaptívnej regulácie tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Podobným podvozkom sa v súčasnosti môže pochváliť iba niekoľko málo produkčných superšportových modelov od malosériových výrobcov.

Systém CDC novej generácie ešte efektívnejšie minimalizuje nakláňanie karosérie v zákrutách. Na rýchlejších reakciách podvozka IDSPlus majú najväčšiu zásluhu nové separátne riadiace moduly, ktoré dokážu zreteľne rýchlejšie meniť charakteristiku tlmičov tak, aby sa auto v zákrutách nenakláňalo a jazda bola zároveň čo najkomfortnejšia. Vectra OPC má samozrejme vpredu aj vzadu výkonné kotúčové brzdy - predné kotúče majú priemer 345 mm, zadné 292 mm.

Športovému charakteru Vectry OPC zodpovedá aj jej design. Do masky auta sú začlenené mohutné otvory pre prívod chladného vzduchu k motoru a brzdám, chladič má štruktúru včelieho plástu. Atraktívny bočný profil umocňujú veľké osemnásťpalcové kolesá exkluzívneho designu OPC, pri pohľade zozadu okamžite zaujmú dve lichobežníkové koncovky výfuku. Dominantným prvkom interiéru sú športové sedadlá Recaro, palubné prístroje sú vyvedené v OPC stylingu, športový volant je obšitý kvalitnou kožou. Rovnako ako ostatné modely radu OPC, má aj Vectra OPC modré strmene kotúčových bŕzd, dobre viditeľné pod liatymi kolesami.

Svetová premiéra: Zafira CNG druhej generácie spaľujúca zemný plyn
Opel na autosalóne IAA opäť zdôrazňuje svoju vedúcu pozíciu v segmente automobilov poháňaných zemným plynom - to je zásluha novej Zafiry 1.6 CNG (Compressed Natural Gas), nástupkyne najpopulárnejšieho nemeckého auta na zemný plyn. Až doposiaľ sa predalo vyše 20.000 modelov predchádzajúcej generácie a nová Zafira CNG je opäť vybavená unikátnym systémom sedadiel Flex7, vďaka ktorému sa sedemmiestny automobil môže rýchlo a jednoducho premeniť na dvojmiestnu mimoriadne priestrannú dodávku bez nutnosti vyberať z auta jediné sedadlo.

Vďaka premyslenému uloženiu štyroch separátnych nádrží na zemný plyn v zadnej náprave Zafira CNG nestráca nič zo svojej obdivuhodnej priestorovej flexibility. Zafira CNG druhej generácie ponúka ešte viac priestoru pre batožinu ako predchádzajúci model: v 5-miestnom usporiadaní má batožinový priestor objem 645 l, čo je najlepšia hodnota medzi sedemmiestnymi vanmi. Maximálny objem nákladového priestoru je až 1820 l.

Rovnako ako jej predchodkyne je aj nová Zafira 1.6 CNG vybavená systémom „monovalentplus“, ktorý zaručuje maximálne efektívne využitie zemného plynu - preto vyniká mimoriadnou hospodárnosťou. Jej priemerná spotreba je len 5,3 kg zemného plynu na 100 km. Pri zohľadnení cien plynu, nafty benzínu sú prevádzkové náklady Zafiry CNG asi o 30 % nižšie ako náklady naftového modelu a dokonca asi o 50 % nižšie ako náklady porovnateľného benzínového modelu.

Zafira CNG je rovnako veľmi šetrná k životnému prostrediu, pretože produkuje o 80 % oxidu dusíka NOx menej než vznetové verzie a jej emisie oxidu uhličitého CO2 sú približne o 25 % nižšie ako majú zážihové verzie (a asi o 10 % nižšie ako vznetové verzie). Navyše v spalinách nie su pevné časti sadzí, takže na Zafiru CNG sa nevzťahujú stále častejšie reštriktívne opatrenia prijímané v mnohých veľkomestách, kde dochádza k výraznému zhoršeniu kvality ovzdušia.

Motor Zafiry CNG má vyšší stupeň kompresie, vďaka čomu pracuje s vyššou účinnosťou a konštrukčne je prispôsobený pre spaľovanie zemného plynu, bioplynu, alebo akejkoľvek zmesi týchto dvoch palív. Motor dostal špeciálne piesty, ventily a ventilové sedlá a separátne vstrekovače pre vstrekovanie zemného plynu a benzínu. Optimalizovaná bola aj riadiaca jednotka motora.

Rezervná 14-litrová benzínová nádrž garantuje bezproblémovú prevádzku Zafiry CNG aj v lokalitách s malou hustotou plniacich staníc CNG. Pri objeme 1,6 l disponuje motor krútiacim momentom 140 Nm, čo zo Zafiry CNG robí vitálny automobil, schopný dosiahnuť rýchlosti až 170 km/h.

Zafira CNG ide príkladom aj pri hodnotení bezpečnosti: Mimoriadne odolné nádrže na plyn sú vyrobené z ušľachtilých pevných ocelí, na výrobu všetkých potrubí bola použitá nehrdzavejúca oceľ. Nádrže a potrubia sú uložené v zónach, ktoré nie sú priamo ohrozené deformáciou pri prípadnej havárii. Zafira CNG je samozrejme vybavená komplexným bezpečnostným a ochranným systémom SAFETEC, vďaka ktorému Zafira získala maximálne päťhviezdičkové hodnotenie v náročných bariérových testoch Euro NCAP. Zafira CNG druhej generácie sa začne na vybraných trhoch predávať začiatkom roka 2006, cena nebola doposiaľ presne stanovená.

Opel Combo: Výklopné zadné dvere a športová verzia Arizona
V modelovom roku 2006 budú mať všetky osobné verzie modelov Opel Combo štandardne jednodielne dohora výklopné dvere do batožinového a nákladového priestoru, pričom doterajšie dvojkrídlové dvere sa budú dodávať na želanie. Dodávka Combo má z výroby dvojkrídlové dvere, ktoré možno odomykať aj zvnútra, jednodielne dohora výklopné dvere sa budú dodávať na želanie.

Zaujímavou novinkou je verzia Arizona, koncipovaná ako auto pre voľný čas. Vďaka vyššej svetlej výške a úpravám pre nekvalitné cesty sa model Combo Arizona ľahko vysporiada aj s nástrahami rozbitých ciest a zvládne aj nespevnený terén.

Tigra TwinTop: Výrazné modely „Linea Rossa“
V ponuke modelového roka 2006 sa objaví limitovaná séria (1500 kusov) modelov Tigra TwinTop „Linea Rossa“, ktoré stavajú predovšetkým na efektnom vzhľade. Pre modely Tigra TwinTop „Linea Rossa“ sú pripravené atraktívne laky Metro a Star Silver, sedadlá sú čalúnené karmínovo zafarbenou kožou. Rovnakým materiálom sú čalúnené aj opierky hláv, výplne dverí, páka ručnej brzdy a hlavica riadiacej páky. Efektný styling umocňujú dekoratívne chromované prvky na trojramennom volante a radiacej páke.

Zdroj: GMSEE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/