Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
poisťovníctvo: Poškodenie auta výtlkom zaplatí poisťovňa
03. marec 2006 @ 12:44:39 CET, poslal m.solárik

ALLIANZ SP Sneh a silný mráz spôsobujú nemalé škody na cestných komunikáciách. Následne ohrozujú aj bezpečnosť motoristov a stav ich vozidiel. Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s sa z tohto dôvodu snaží vychádzať v ústrety motoristom a zahrnula tento druh poškodenia do havarijného poistenia.

Sneh a silný mráz spôsobujú nemalé škody na cestných komunikáciách. Následne ohrozujú aj bezpečnosť motoristov a stav ich vozidiel. Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s sa z tohto dôvodu snaží vychádzať v ústrety motoristom a zahrnula tento druh poškodenia do havarijného poistenia.

Týmto spôsobom je každý vodič chránený proti tomuto druhu škody, ktorý sa vzhľadom na stav slovenských ciest vyskytuje vo veľkej miere. Kde si môže motorista uplatniť náhradu škody?

V prípade poškodenia vozidla má motorista možnosť uplatniť si náhradu škody:

  • z havarijného poistenia Allianz - SP
  • pokiaľ nemá motorista uzatvorené havarijné poistenie, môže si náhradu škody uplatniť:
    - z poistenia zodpovednosti za škodu správcu komunikácie
    - u správcu komunikácie mimosúdnou dohodou
    - od správcu komunikácie na súde v občiansko-právnom konaní

    Keďže poisťovňa môže pri likvidácii poistných udalostí postupovať len na základe zdokumentovanej príčiny a rozsahu poškodenia, odporúčame vždy volať políciu, ktorá nehodu zdokumentuje. Allianz – Slovenská poisťovňa posudzuje každú nahlásenú poistnú udalosť individuálne na základe zistených skutočností a dôkazov.

    "Veľkou výhodou je, že pri tomto druhu poškodenia môžu klienti Allianz – SP využiť pomoc asistenčnej služby, ktorá zabezpečí opravu poškodeného vozidla na mieste (pokiaľ je to možné) alebo odtiahnutie automobilu do zmluvného servisu," hovorí Anna Gajdárová, riaditeľka odboru likvidácie poistných udalostí v neživotnom poistení z Allianz – Slovenskej poisťovne.

    Pre rýchlu likvidáciu poistných udalostí Allianz – Slovenská poisťovňa vytvorila tzv. Centrá hlásenia škôd, ktoré slúžia na poskytovanie komplexných služieb zákazníkom. Sú určené pre motoristov na získavanie všeobecných informácií ako postupovať pri škode, cez možnosť hlásenia škodových udalostí, sprostredkovanie obhliadok až po informovanie o postupe pri likvidácii konkrétnych poistných udalostí. Klientom je k dispozícii aj bezplatné telefónne číslo 0800 122 222.

    Na najčastejšie kladené otázky odpovedá Anna Gajdárová, riaditeľka odboru likvidácie poistných udalostí v neživotnom poistení

    Kedy je možné považovať poškodenie auta (kolesa, geometrie, nápravy vozidla) výtlkom na ceste za poistnú udalosť?

    Každú hlásenú škodovú udalosť poisťovateľ posudzuje individuálne podľa skutočností a dôkazov, ktoré má k dispozícii, a to v súlade s platným poistnými podmienkami a zmluvnými dojednaniami príslušného produktu.

    Je riziko takéhoto konkrétneho poškodenia kryté bežným poistným produktom havarijného poistenia?

    Poškodenie vozidla zapríčinené výtlkom na ceste je možné uplatniť z havarijného poistenia vozidla. Pokiaľ motorista havarijné poistenie nemá, môže si náhradu škody uplatniť zo zodpovednosti za škodu od správcu komunikácie alebo súdnou cestou. V takomto prípade odporúčame zavolať políciu, ktorá nehodu zdokumentuje.

    Ako by mal klient v prípade takéhoto poškodenia postupovať?

    Ak nastane takéto poškodenie pri prevádzke na komunikácii, klient sa môže skontaktovať s asistenčnou službou, ktorá zabezpečí opravu poškodeného vozidla na mieste (pokiaľ je to možné) alebo odtiahnutie vozidla do servisu. Pri nahlásení škody poisťovni sa postupuje obvyklým spôsobom ako pri hlásení ostatných škôd vyplnením príslušných tlačív. Rozsah poškodenia a ostatné súvisiace skutočnosti sú predmetom posúdenia a šetrenia poisťovňou.

    Ak poisťovňa vyplatí poistné plnenie za poškodené vozidlo, je v jej právomoci regresovať správcu komunikácie? Ak áno, poznáte takýto prípad?

    V súlade s ustanovením § 813 Občianskeho zákonníka vyplatením poistného plnenia prechádza právo na náhradu škody na poisťovateľa, ktorú si následne uplatňuje voči správcovi príslušnej komunikácie. Zodpovednosť správcu komunikácie je daná všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý určuje povinnosť správcu udržiavať komunikáciu v zjazdnom stave. Allianz – Slovenská poisťovňa rieši takéto prípady a uplatňuje si regresný nárok voči zistenému správcovi komunikácie.

    Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa a.s.

  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /ALLIANZ SP/