Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: DAF rozširuje modelovú radu XF105
04. máj 2006 @ 13:52:13 CEST, poslal j.cvopa

DAF Potom, čo DAF Trucks začal s výrobou ťahačov XF105 v januári 2006 v prevedení 4x2, beží v súčasnosti už aj výroba širokej palety podvozkov s kabínou v konfiguráciách 4x2 a 6x2. Na jeseň bude ponuka rozšírená o verzie 6x4, 8x2 a 8x4 a tým úplná.

K tomu patrí aj verzia FTM - ťahač v prevedení 8x4 s dvoma hnanými zadnými nápravami a jednou predsadenou riadenou zadnou nápravou pre nasadenia do veľmi ťažkých podmienok.

DAF dodáva XF105 ako štandardný model v prevedení 4x2 s rázvormi od 4.9 metra do 6.9 metra a s celkovou hmotnosťou do 13 ton. Okrem toho je možné dodať aj rozšírenú verziu s nápravami 6x2 s celkovou hmotnosťou 19 ton. Verzie s tandemovou nápravou sa kombinujú s jednoduchým zavesením (vzduchové pruženie na zadnej náprave) alebo s dvojitým zavesením (buď listové pružiny alebo vzduchové pruženie na zadnej náprave). Na prianie je možné dodať aj vzduchové pruženie na prednej náprave. XF105 sa dodáva aj vo verzii 6x2 s riadenou vlečenou nápravou pre veľmi dobrú manévrovateľnosť a obratnosť.

Ťahače s predsadenou a vlečenou nápravou
K najnovším verziám z palety ťahačov patria modely 6x2 s riadenou a voliteľne zdvíhateľnou predsadenou zadnou nápravou, pomocou ktorej sa maximálna prípustná hmotnosť na točnici môže zvýšiť o 6 ton na vyše 18 ton. Veľká výhoda riadenej predsadenej zadnej nápravy je veľká obratnosť. Pre majiteľov vozidlových parkov, ktorí vyššiu nosnosť nepotrebujú, ponúka DAF model XF105 aj s ľahkou, pevou predsadenou nápravou so 17.5´ pneumatikami. Toto dovoľuje zvýšiť nosnosť o 4 tony s celkovou hmotnosťou súpravy do 44 ton.

Pre špeciálne a často ťažké nasadenia sú k dispozícii ťahače XF105 vo verziách 6x2 s 8-tonovou vlečenou tandemovou nápravou s jednoduchým alebo dvojitým zavesením pre užitočné zaťaženia do 17.5 tony.

Low-Deck ťahač
Pre transport veľkých objemov ponúka DAF ťahače XF105 vo verziách s extrémne nízkou výškou točnice len 96 cm nad vozovkou. To znamená, že sa dajú používať návesy s vnútornou výškou takmer 3 metre a objemom až do 100 m3. Ťahač XF105 Low Deck má rázvor náprav 3.6 alebo 3.8 metra, pritom predná z nich s kapacitou 7.1 tony je odpružená listovými pružinami, zadná s kapacitou 11.5 tony má pruženie vytvorené štvoricou vzduchových vankúšov. Na želanie sa dodáva odpruženie vzduchom aj na prednej náprave. Pri verzii Low Deck sa zásobníky tlaku vzduchu, ako aj iné komponenty umiestnili čo najviac dovnútra podvozku, aby sa získalo miesto pre palivové nádrže, ktoré môžu dohromady odniesť 940 litrov paliva.

DAF SCR technológia
DAF používa SCR DeNOx technológiu pre celú modelovú paletu, čo je v súčasnosti najlepšie a najlacnejšie riešenie k naplneniu emisných predpisov Euro 4 a Euro 5. Základom je vstrekovanie kvapaliny AdBlue do prúdu výfukových plynov, čím sa toxické oxidy dusíkov skonvertujú na neškodný dusík a vodu. Technológia SCR je relatívne jednoduchá, a tým extrémne spoľahlivá a efektívna. Keďže táto technológia na spracovanie výfukových plynov nemá žiadny vplyv na motor, môže sa motor nastaviť na ideálne spaľovanie (odstránenie recirkulácie výfukových plynov, pozn. red.), a tým na najvyššiu možnú účinnosť, z čoho vyplýva minimálna spotreba paliva. Technológia DAF SCR ide však ešte ďalej.

XF105 sa bude dodávať s novým motorom zdvihového objemu 12.9 litra od spoločnosti PACCAR, ktorý ponúka výkony od 300 kW/410 k do 375 kW/510 k v prevedeniach Euro 4 aj Euro 5, čím posúva vyššie latku efektívnosti, spoľahlivosti a životnosti. Motor využíva vysokomoderný SMART vysokotlakový vstrekovací systém, ktorým sa stará o optimálne spaľovanie. Výsledkom je nižšia spotreba paliva a minimálne emisie pevných častíc. Pre splnenie emisných predpisov Euro 4 a Euro 5 sa nepoužíva filter pevných častíc.

Zdroj: www.daftrucks.com


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DAF/