Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Výkonnejšia Toyota Hilux na autosalóne v Londýne
28. júl 2006 @ 15:16:32 CEST, poslal j.čík

TOYOTA Nový rad výkonných vznetových motorov a vylepšenie stylingu bezpochyby prispejú k zvýšeniu popularity vozidla Toyota Hilux poslednej generácie. Tieto zmeny pomôžu modelu Hilux stať sa jedným z najpredávanejších pickupov v celej Európe a osloviť zákazníkov v segmente úžitkových automobilov a vozidiel pre voľný čas.

Celkom nový vznetový motor 3,0 l D-4D sa môže pochváliť nielen vysokým výkonom, ale aj úctyhodným točivým momentom, ktorý pomôže modelu Hilux udržať si konkurencieschopnosť v rastúcom segmente vozidiel pre voľný čas. Táto pohonná jednotka s výkonom 171 k, konštrukčne odvodená z modelu Toyota Land Cruiser, zaistí Hiluxu vedúcu pozíciu na trhu z pohľadu merného výkonu a vynikajúcich jazdných vlastností.

Existujúci vznetový motor 2,5 l D-4D bol súčasne vylepšený tak, aby dokázal vyvinúť výkon 120 k (to predstavuje 17% nárast výkonu) a pozoruhodný točivý moment 325 N.m. Tento nový motor 2,5 l D-4D nahradí existujúcu verziu pohonnej jednotky so slabšími výkonovými charakteristikami a zákazníkom ponúkne jedinečné výkonnostné parametre vhodné pre úžitkové vozidlá a osobné automobily pre voľný čas.

Oba nové motory spĺňajú emisné predpisy Euro IV, pričom nový rad modelov Hilux ponúka zákazníkom dokonale vyváženú esenciu rôznych atribútov kvality: potešenie z jazdy, nízku spotrebu paliva a nízke emisie. Výkonnejšie motory tiež poskytujú zákazníkom modelu Hilux širšiu možnosť voľby, ktorá vyhovuje rôznym podobám ich životného štýlu, od práce cez voľný čas až po dobrodružstvo.

Príťažlivosť modelu Toyota Hilux ďalej zvyšujú štylistické zmeny karosérie, ktoré dodávajú vozidlu osobitejší výraz. Trojlitrový model D-4D je vybavený optitrónovými prístrojmi a multiinformačným displejom.

Celosvetový predajný úspech
Súčasný model Toyota Hilux, ktorý sa na európskom trhu objavil na sklonku roku 2005, je už šiestou generáciou druhého najlepšie predávaného modelu vozidla Toyota na svete. Od roku 1967, keď bol Hilux prvýkrát predstavený v Japonsku, bolo vyrobených viac ako 12 miliónov týchto automobilov.

Hilux je jedným z troch vozidiel, ktoré boli vyvíjané v globálnom meradle v rámci projektu Toyota IMV (Innovative International Multi-purpose Vehicle). Modely IMV sú v pravom slova zmysle globálnymi vozidlami, ktoré sa predávajú vo viac ako 140 krajinách a spĺňajú nároky moderných zákazníkov na vyššiu úroveň kvality, životnosti a komfortu. Úhrnná výroba nového modelu Hilux dosiahla na konci mája 2006 počet 558.223 vozidiel.

Modely Hilux, reprezentujúce 66 % objemu vozidiel IMV (finančný rok 2005), doplňujú rad SUV/off-road značky Toyota a zároveň svojimi rôznymi verziami karosérie predstavujú robustnejšiu alternatívu k celosvetovo presláveným modelom Land Cruiser a RAV4.

Posledná generácia modelového radu Hilux vychádzajúca v ústrety rastúcemu dopytu po vozidlách pre voľný čas a na cesty za dobrodružstvom už zaznamenala neobyčajné predajné úspechy. Dopyt v celosvetovom meradle prevyšuje ponuku, a preto Toyota obmedzí v tomto roku predaj modelov Hilux v Európe na 23.000 vozidiel.

Thierry Dombreval, výkonný viceprezident a Coo. Toyota Motor Marketing Europe, hovorí: „Od okamihu, keď bol na konci minulého roku uvedený nový Hilux na trh, sú reakcie zákazníkov veľmi pozitívne. Doposiaľ sme prijali na toto príťažlivé nový vozidlo celkom 27 800 objednávok. Nové motory a konštrukčné inovácie potvrdzujú vedúce postavenie modelového radu Toyota Hilux v európskom segmente úžitkových automobilov verzie pick-up a osobných vozidiel pre voľný čas.

Nová Toyota Hilux je v súčasnosti najpredávanejším modelom typu pick-up v troch európskych krajinách (Dánsko, Fínsko a Nórsko) a vzhľadom k zvýšenej výrobnej kapacite v továrni spoločnosti Toyota v Južnej Afrike vzrastú v roku 2007 predajné ciele pre Európu na 34.000 automobilov.

Nový motor 3,0 l D-4D
Voľba nového vysokovýkonného vznetového motora 3,0 l D-4D zaistí modelu Toyota Hilux výsadnú pozíciu v segmente pick-up určených pre voľný čas – s najlepším merným výkonom motora vo svojej kategórii a s vynikajúcou dynamickou výkonnosťou.

Trojlitrový motor D-4D disponuje výkonom 171 k a točivým momentom 343 N.m v rozmedzí 1 400 až 3 400 1/min.–, čo robí z tejto pohonnej jednotky priamo ideálne riešenie pre zákazníkov, ktorí vyhľadávajú optimálne spojenie výkonnosti a výnimočného potešenia z dokonalých jazdných vlastností, a to ako na ceste, tak mimo nej.

Toyota Hilux je ponúkaná buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so štvorstupňovým „automatom“. Trojlitrový motor D-4D je k dispozícii výhradne pre model Double Cab 4x4 vo verzii SR a vyššie. Nový trojliter v kombinácii s manuálnou prevodovkou zaisťuje vozidlu najväčšiu rýchlosť 170 km/h a zároveň ponúka i vynikajúcu spotrebu paliva v kombinovanom cykle 8,3 l/100 km. Hilux vybavený štvorstupňovou automatickou prevodovkou dosahuje najväčšiu rýchlosť 175 km/h.

Trojlitrový motor D-4D je najnovším konštrukčným derivátom vznetovej pohonnej jednotky montovanej do vlajkovej lode modelového radu Land Cruiser. Motor je vybavený druhou generáciou vysokotlakového vstrekovania common-rail a k jeho vynikajúcim technickým prvkom patrí jednoduché ovládanie variabilných lopatiek turbodúchadla a systém ovládania vírenia zmesi vzduchu a výfukových plynov pre dosiahnutie maximálnej účinnosti spaľovania.

Systém vstrekovania Common-rail dosahuje maximálny tlak 1 600 barov, čo umožňuje použitie vstrekovačov s otvormi s menším priemerom, ktoré vytvárajú homogénnejšiu zmes vzduchu a paliva a zlepšujú tak proces spaľovania. To sa potom prejavuje vyšším výkonom s nižšími emisiami a nižšou spotrebou paliva.

Inovácia v procese spaľovania umožňuje dosiahnutie nižšieho kompresného pomeru (17,9:1) ako v prípade iných, menej technicky vyspelých vznetových motorov. Výsledkom je nižšia tepelná záťaž piestu a efektívnejší spaľovací proces, čo prispieva k vyššej výkonnosti s nižšími emisiami a nižším hlukom.

Kľúčom k dosiahnutiu úctyhodného výkonu a točivého momentu vždy bolo u motora 3,0 l D-4D technicky vyspelé turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Toyota používa jednosmerný elektromotor pre aktiváciu mechanizmu variabilných lopatiek namiesto konvenčného krokového elektromotora. Výsledkom je živšia reakcia turbodúchadla, najmä v nižších otáčkach.

Motor tiež ťaží zo systému Swirl Control Systém. Do každého valca vchádza zmes vzduchu a výfukových plynov dvoma odlišnými kanálmi. Škrtiace klapky ovládané systémom Swirl Control Systém môžu uzatvárať jeden z týchto kanálov podľa rýchlosti a zaťaženia motora a zvyšujú tým vírivosť zmesi.

Pri nízkych otáčkach motora toto zariadenie zlepšuje kvalitu zmesi vzduchu a paliva a zvyšuje tak točivý moment pri nízkych otáčkach a zároveň znižuje emisie.

Výkonnejší motor 2,5 l D-4D
Motor 2,5 l D-4D je i naďalej základom modelového radu Toyota Hilux a podľa požiadaviek jednotlivých trhov bude montovaný do všetkých verzií Single Cab, Extra Cab a Double Cab s pohonom 4x2 či 4x4. Pre tento motor je k dispozícii výhradne päťstupňová manuálna prevodovka.

Použitím medzichladiča plniaceho vzduchu a ďalšími úpravami bol zvýšený výkon motora 2,5 l D-4D o sedemnásť percent na 120 koní. Najväčšia rýchlosť vozidla je teraz 165 km/h (pohon 4x2) a pre verziu s pohonom 4x4 udáva výrobca hodnotu 155 km/h.

Točivý moment dosahuje maximálnu hodnotu 325 N.m, čo poskytuje modelu Hilux 2,5 l D-4D veľmi vyváženú kombináciu vynikajúcich jazdných vlastností a nízkej spotreby paliva. V kombinovanom cykle sa spotreba paliva pohybuje podľa konkrétneho vyhotovenia vozidla v rozmedzí 7,4 až 8,3 l/100km.

Vďaka medzichladiču plniaceho vzduchu a optimalizácii oxidačného katalyzátora spĺňa motor 2,5 l D-4D súčasné emisné štandardy Euro IV.

Zdokonalený styling a vyšší komfort
Kľúčovými prvkami, ktoré zvyšujú predajnosť nového vozidla Toyota Hilux, sú moderný špičkový dizajn a výrazné vylepšenie interiéru vrátane jeho modularity. Styling prednej časti vozidla pôsobí sebavedomo a agresívne, hlboký predný nárazník a masívna kapota pritom umocňujú autoritu automobilu.

Príťažlivosť modelu Hilux je ďalej posilnená zmenami stylingu, ktoré vozidlu dodávajú robustnejší vzhľad. Patrí k nim prívod vzduchu k medzichladiču umiestnený na kapote a predné hmlové svetlá u verzií SR a vyšších.

Najnovší model Hilux bude zároveň k dispozícii v niekoľkých ďalších doplnkových farebných odtieňoch laku, vrátane čiernej v odtieni nočnej oblohy Night Sky Black, hviezdnej modrej Stellar Blue a kamennej sivej Stone Grey.

Technicky vyspelejšiu, špičkovú kvalitu modelu s trojlitrovým motorom navodzujú nové optitrónové prístroje, multiinformačný displej a ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa (iba u automatickej prevodovky).

Potešenie z jazdy u trojlitrovej verzie D-4D s automatickou prevodovkou ďalej umocňuje štandardne dodávaný tempomat.

V zozname výbavy na želanie nájdeme navigačný systém DVD s dotykovou obrazovkou a dynamickým vyhľadávaním trasy. Tento prehľadný a ľahko ovládateľný systém zaisťuje presnú navigáciu na území európskych štátov a ponúka alternatívne trasy, ak sa vytvorí dopravná zápcha na pôvodne zvolenej trase (podľa konkrétnych podmienok národných licencií). Do navigácie DVD je integrovaný tiež audiosystém s rádiom, CD a MP3 prehrávačom.

Všetky modely vo verzii SR a vyššej sú vybavené látkovou slnečnou clonou.

Širšia ponuka modelov
Výnimočné postavenie modelu Toyota Hilux, ako dokonalého vozidla pre voľný čas i na cesty za dobrodružstvom, ďalej podčiarkuje verzia SR-X, ktorá je vlajkovou loďou modelu Hilux určenou pre vybrané trhy. Model Hilux SR-X existujúci iba v trojlitrovej verzii by mal osloviť predovšetkým tých zákazníkov, ktorí chcú maximálne umocniť status tohto výnimočného vozidla pre voľný čas takými prvkami, ako sú napríklad kožené čalúnenie interiéru, navigácia DVD, unikátne kolesá z ľahkej zliatiny či chrómované bočné prahy.

Zákazníci budú mať ešte väčšiu možnosť výberu vďaka uvedeniu modelu Hilux Extra Cab 4x4 s pravostranným riadením.

Model Toyota Hilux 2007 sa začne predávať v Európe na sklonku jesene 2006 a premiéru mal na autosalóne British International Motor Show, ktorý sa začal 18. júla.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/