Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Tri štúdie miniautomobilov Chevrolet
11. apríl 2007 @ 08:04:49 CEST, poslal j.čík

CHEVROLET Čo je malé, to je pekné... Túto starú pravdu prekvapivo uznávajú aj Američania - návštevníci New York Auto Show (autosalónu). Najväčšia značka koncernu GM dnes predstavila tri štúdie automobilov veľkosti súčasného Chevroleta Spark, určené predovšetkým mladým obyvateľom miest.

Dokazujú Američanom to, čo Európania už dávno vedia: aj v malom aute môže byť na zadnom sedadle miesto. Veľmi kreatívne štúdie Chevrolet Beat, Chevrolet Groove a Chevrolet Trax vyžarujú energiu, variabilitu a nadšenie mestským štýlom života; no tiež hospodárnosť prevádzky, hodnotu - a dobre vyzerajú.

Všetky tri štúdie vznikli v Design Studio GM v Juhokórejskom meste Incheon. Je jedným z 11 dizajnérskych štúdií GM na celom svete. Kórejskí dizajnéri sú expertmi na vývoj malých automobilov, čoho dôkazom sú dve generácie Matiz/Spark.

Postavené podľa princípov globálnej architektúry miniautomobilov GM, nové štúdie demonštrujú flexibilitu, kreativitu a inovatívnosť dizajnérov GM v pacifickej oblasti Ázie. Štúdia Chevrolet Beat, prototyp športového mini, vznikla v Indii. Chevrolet Groove a Trax postavili v GM Tech Center vo Warren, Michigan (USA). Štúdie poháňajú tri rôzne, úsporné motory, z nich jeden je dieselový.

„Štúdie Chevrolet Beat, Groove a Trax zdôrazňujú silu a mnohostrannosť zariadení GM Global Design, rovnako ako schopnosť nášho tímu vývojárov Global Product Development predvídať a rýchlo uspokojiť meniace sa požiadavky rôznych trhov na celom svete“ povedal Ed Welburn, viceprezident GM Global Design. „Team dizajnérov bol taký nadšený úlohou vytvoriť perfektný malý mestský automobil, že nenavrhol jednu, ale rovno tri predstavy, ako by takýto automobil mal vyzerať pre zákazníkov Chevrolet na celom svete.“ Chevrolet je jednou zo štyroch globálnych značiek GM, ktorá uspokojuje najrôznejšie požiadavky zákazníkov v 120 krajinách automobilmi, ktorých veľkosť siaha od subkompaktov a rodinných sedanov až po veľké pick-upy, SUV a ikonu medzi športovými automobilmi Corvette.

Prehľad nových štúdií miniautomobilov Chevrolet:

Chevrolet Beat: bol navrhnutý tak, aby vzbudzoval dojem rýchleho mini. Beat má pohon predných kolies; trojdverový hatchback sa dá dobre modifikovať a poháňa ho benzínový 1,2- litrový turbomotor prostredníctvom automatickej prevodovky

Chevrolet Groove: je príliš drsný na to, aby bol roztomilý... Štúdia Groove je automobil inšpirovaný retro-štýlom, so smelým tvarom nárazníkov a kolmým predným oknom. Vďaka krátkej kapote a dlhej kabíne vyzerá oveľa dlhší, než v skutočnosti je. Prednú nápravu poháňa malý, účinný 1- litrový dieselový motor.

Chevrolet Trax: štúdia mestského crossoveru, ktorý je doma v mestskej premávke i v prírode. Predstavuje cenovo dostupnú „štvorkolku“. Vďaka veľkým nárazníkom vpredu i vzadu, vzadu umiestnenej rezerve a strešnému nosiču vyzerá ako drsný SUV. Trax poháňa 1- litrový benzínový motor.

Celosvetový systém vývoja v GM
Štúdie Chevrolet Beat, Groove a Trax navrhli a postavili v zmysle postupu GM Global Product Development. Vznikol na základe najlepších celosvetových skúseností a integruje prácu dizajnových, vývojových, konštrukčných, motorárskych a výrobných organizácií tak, aby pre každý vývojový program bola zabezpečená kvalita, časová koordinácia a dosiahnutie obchodných cieľov. Súčasne zohľadňuje špecifické požiadavky jednotlivých trhov. Súčasťou celosvetového postupu vývoja produktov GM je zlepšovanie schopností a kapacity svojich dizajnérskych a konštrukčných centier na niekoľkých nových trhoch, využívajúc kľúčové nástroje a technológie, ako globálny virtuálny dizajn a zosieťovanie konštrukcie, ktoré umožňujú konštruktérom a dizajnérom vzájomnú spoluprácu v rámci celého sveta.

Chevrolet: celosvetová značka
Chevrolet je jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich značiek na svete. Nárast predaja v krajinách mimo Severnej Ameriky je od roku 2001 158 percent. V roku 2006 predal Chevrolet celosvetovo 4,3 milióna automobilov; z toho 2,8 milióna (65 percent) v USA. Od roku 2005 do roku 2006 narástol predaj Chevroletov v Latinskej Amerike, Afrike a na Strednom východe o 19 percent, v oblasti Ázia / Pacifik o 19 percent; v Európe o 15 percent.

V Európe dosiahol Chevrolet v roku 2006 rekordný predaj 340.000 vozidiel. V prvom štvrťroku 2007 zaznamená Chevrolet Europe pravdepodobne medziročný nárast predaja o 25 percent, s predpokladaným počtom 94.000 predaných áut.

General Motors
General Motors Corp. (NYSE: GM), najväčší výrobca automobilov na svete, je na čele svetového predaja 76 rokov. Založený v roku 1908; GM dnes zamestnáva približne 284.000 pracovníkov na celom svete. Celosvetové vedenie sídli v Detroite. GM vyrába vozidlá v 33 krajinách. V roku 2006 predal GM celosvetovo takmer 9,1 milióna automobilov značiek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall. OnStar, dcérska spoločnosť GM, je na čele vývoja vo sfére bezpečnosti automobilov, zabezpečenia a informačných služieb.

Zdroj: GMSE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CHEVROLET/