Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Päť hviezdičiek pre MINI v crash-testoch Euro NCAP
03. máj 2007 @ 09:11:19 CEST, poslal o.mauer

MINI Nové MINI Cooper dostalo v crash-testoch Euro NCAP maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek. Tento úspech je potvrdením špičkovej bezpečnosti, ktorá sa rovnocenne pridáva k dynamickým motorom, precízne ostrému riadeniu a dokonalo naladenému podvozku nového MINI.

Nové MINI v crash-testoch potvrdilo minimálne riziko zranenia pre dospelých pasažierov pri čelnom náraze – v tejto kategórii získalo 13 z maximálnych 16 bodov, ako aj pri spoločne hodnotenom bočnom náraze a pri náraze do stĺpu, kde získalo 16 z najvyššieho možného počtu 18 bodov. Vynikajúce výsledky zaznamenalo aj pri ochrane detských pasažierov.

Najdôležitejším testom nárazových skúšok NCAP (New Car Assessment Program – program hodnotenia nových automobilov) je čelný náraz. Ten sa prevádza v rýchlosti 64 km/h do poddajnej bariéry. Auto do nej naráža 40 % percentami svojej šírky (tzv. offset crash). Je veľmi dôležité, aby sa čo najviac energie nárazu rozložilo na celú šírku vozidla, pohltilo deformačnými zónami karosérie a aby sa zachovala ochranná štruktúra priestoru pre posádku.

Pri bočnom crash-teste narazí do auta zboku poddajná bariéra rýchlosťou 50 km/h. V prípade testu nárazu do stĺpu narazí do bočnej strany auta na úrovni vodičovej hlavy zvislý oceľový stĺp s priemerom 25 cm rýchlosťou 29 km/h. Pri oboch týchto skúškach, podobne ako pri čelnom náraze, bolo riziko zranenia pasažierov MINI vyhodnotené ako veľmi nízke.

Nové MINI hatchback je vo všetkých motorových variantoch vybavené sériovo šiestimi airbagmi, trojbodovými samonavíjacími pásmi na všetkých štyroch sedadlách a úchytnými bodmi na detské sedačky ISOFIX na zadných sedadlách. Vodiča a predného spolujazdca chránia čelné a bočné airbagy. Bočné airbagy sú uložené v operadlách predných sedadiel a poskytujú účinnú ochranu pre oblasť hrudníka. Hlavové airbagy sa otvárajú do formy veľkoplošných závesov z vnútorného čalúnenia strechy a slúžia na ochranu hlavy pre predných aj pre zadných pasažierov. Bezpečnostné pásy na predných dvoch sedadlách sú vybavené napínačmi a obmedzovačmi ťahu. Nové MINI je tiež vybavené indikátormi zapnutia bezpečnostných pásov na všetkých štyroch sedadlách. Špeciálna kontrolka tiež ukazuje vypnutie airbagu predného pasažiera. Ten je možné deaktivovať pre prípad, že chcete na predné sedadlo namontovať detskú sedačku.

Aktívne riadené bezpečnostné prvky (napínače bezpečnostných pásov, airbagy), ovláda nové MINI pomocou centrálnej bezpečnostnej elektroniky. S pomocou senzorov nárazu, umiestnených v B-stĺpikoch karosérie a centrálne v podlahe auta, sa identifikuje smer a sila nárazu. Podľa týchto údajov sa následne aktivujú potrebné bezpečnostné systémy.

Okrem prvkov pasívnej bezpečnosti, ktoré slúžia na minimalizovanie následkov kolízie, je nové MINI vybavené aj bohatým súborom aktívnej bezpečnosti, ktorá slúži ako prevencia pred kolíziou. Patria k nim účinné brzdy s protiblokovacím systémom ABS, brzdový asistent, Kontrola brzdenia v zákrutách CBC, Elektronické rozdelenie brzdného účinku EBD, či doplnkovo aj Automatická stabilizačná a trakčná kontrola ASC+T, alebo dokonca Dynamická kontrola stability DSC. Významnými prvkami aktívnej bezpečnosti sú aj varovný systém poklesu tlaku v pneumatike, ktorý ho upozorní na prípadný pokles pri prekročení 30 % rozdielu. Na želanie (pre MINI Cooper S sériovo) sú k dispozícii aj dojazdové pneumatiky Runflat, ktoré si zachovajú tvar aj po úplnej strate tlaku, pri náhlom defekte podstatne menej ohrozia stabilitu jazdy vozidla a umožnia núdzový dojazd.

Zdroj: Milan Stupka, Marketing Manager, BMW Group Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /MINI/