Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Verzia modelu Volvo C30 so spotrebou pod 4,5 l/100 km
05. september 2007 @ 08:46:43 CEST, poslal o.mauer

VOLVO Popri výskume v oblastiach biopalív a hybridných technológií spoločnosť Volvo Cars neustále napreduje aj v oblasti energetickej účinnosti svojich konvenčných pohonných jednotiek. Špeciálna verzia modelu Volvo C30 s názvom Efficiency má spotrebu paliva pod 4,5 l/100 km a emisie CO2 pod 120 g/km.

Neustále pracujeme na znižovaní spotreby paliva našich konvenčných benzínových a naftových motorov. Umožní nám to postupne znížiť celkovú úroveň emisií CO2 pre náš celý modelový rad,“ hovorí Magnus Jonsson, Viceprezident oddelenia výskumu a vývoja spoločnosti Volvo Cars.

V roku 2008 spoločnosť Volvo Cars predstaví Volvo C30 s 1,6-litrovým turbodieselovým motorom (105 k), ktorého spotreba bude nižšia než 4,5 l/100 km.
V porovnaní s oficiálnou hodnotou 4,9 l/100 km modelu C30 1.6D, ktorý sa predáva v súčasnosti, sa odborníkom spoločnosti Volvo Cars podarilo spotrebu paliva znížiť o viac než 0,4 l/100 km. V preklade do emisií CO2 to znamená zníženie zo 129 g/km na menej než 120g.

Je to veda o pokroku prostredníctvom malých úprav. Mnohé systémy a detaily modelu vozidla boli nadimenzované tak, aby vyhovovali všetkým variantom motora, od najmenšieho naftového až po najvýkonnejší benzínový agregát. To umožňuje jemné dolaďovanie jednotlivých variant pohonných jednotiek, najmä tých najmenších verzií,“ hovorí Magnus Jonsson.

Súbor opatrení v štyroch hlavných oblastiach

Zníženie spotreby paliva bolo dosiahnuté prostredníctvom opatrení v štyroch hlavných oblastiach:

•Aerodynamika. Verzia Efficiency má znížený podvozok, nový zadný strešný spojler, nový zadný nárazník, spodné ochranné plechy, optimalizované chladenie motora a aerodynamicky optimalizované 16-palcové disky kolies.

•Valivý odpor znižuje nová generácia pneumatík s nízkymi trecími stratami

•Vyššie sprevodovanie. Jedinečný variant prevodovky má upravené sprevodovanie na 3., 4. a 5. stupni

•Zvýšenie účinnosti pohonného ústrojenstva. Dosiahlo sa vďaka novému prevodovému oleju s nízkym trením, optimalizácii posilňovača riadenia a optimalizácii riadenia motora.

Špeciálna verzia C30 tiež bude mať vizuálne prvky na umocnenie jej jedinečného charakteru.

Vrátenie peňazí vo Švédsku

Vo Švédsku je bežné vozidlo s emisiami oxidu uhličitého vo výške 120 g/km alebo menej klasifikované ako environmentálne vozidlo. Kupec nového vozidla týmto získa nárok na vrátenie peňazí vo výške 10 000 korún (SEK), ktoré poskytuje štát.

Tieto opatrenia sú prínosom pre zákazníka a zároveň aj pre životné prostredie. Majiteľ vozidla získa Volvo C30 s rovnakým športovým duchom a vzhľadom s ešte vyššou hospodárnosťou a v niektorých krajinách s daňovým stimulom. Súčasne sú emisie oxidu uhličitého znížené o približne 8 percent,“ objasňuje Magnus Jonsson.

Powershift znižuje spotrebu o 8 percent

Začiatkom roka 2008 spoločnosť Volvo Cars predstaví novú prevodovku s funkciou „Powershift“.

V porovnaní s dnešnými automatickými prevodovkami znižuje Powershift spotrebu paliva o približne 8 percent. Bude sa dodávať do modelov Volvo C30, S40 a V50 s 2-litrovým turbodieselovým motorom (2.0D).

Zjednodušene sa dá povedať, že Powershift sa skladá z dvoch manuálnych prevodoviek, ktoré pracujú paralelne a sú riadené samostatnými spojkami. Pri zmenách prevodových stupňov nedochádza k prerušeniam dodávky krútiaceho momentu, stupne sa preto radia okamžite a účinnosť je vyššia.

Vývoj v oblasti benzínových a naftových motorov

Životné prostredie je pre spoločnosť Volvo Cars trvalou prioritou a koncern preto neustále zdokonaľuje aj svoje ostatné benzínové a naftové motory.

V rámci benzínových motorov experti spoločnosti skúmajú možnosti ďalšieho zlepšenia technológie priameho vstrekovania a zaoberajú sa aj vývojom ešte pokročilejšej regulácie zmesi vzduchu a paliva a riadenia ventilov.

Pri naftových motoroch nepredstavuje najväčšiu výzvu spotreba paliva. Tu je hlavnou výzvou plnenie neustále prísnejších požiadaviek na regulované emisie oxidov dusíka a pevných častíc bez ohrozenia nízkej spotreby naftového motora,“ hovorí Magnus Jonsson.

Zdroj: Lucia Busquet, Communication & Product Manager Volvo, TOP AUTO Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /VOLVO/