Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Laguna II s novým motorom 2.2 dCi s výkonom 150 k
22. február 2002 @ 13:40:53 CET, poslal m.solárik

RENAULT Nová Laguna rovnako ako Laguna Grandtour 2.2 dCi sa predáva na Slovensku od začiatku februára 2002. Táto nová a veľmi výkonná 16-ventilová pohonná jednotka 2.2 dCi s výkonom 150 k rozširuje škálu turbodieselových motorov typu Common Rail 1.9 dCi 105 k a 120 k v ponuke novej Laguny.

Motor 2.2 dCi 150 k vybavený najnovšími technologickými prvkami

Táto nová šestnásťventilová turbodieselová pohonná jednotka s objemom 2188 cm3 a priamym vstrekovaním Common rail, sa po prvý krát objavila na vozidle Renault Espace v septembri roku 2000.

Na tomto motore 2.2 dCi boli vykonané mnohé zmeny, ktorých cieľom bolo ďalšie zlepšenie jeho vlastností a optimalizácia prispôsobenia na novú Lagunu. S maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom zvýšeným na 320 Nm v širokom rozsahu od 1750 ot/min do 3000 ot/min, tento motor poskytuje oveľa väčšie pohodlie pri riadení ako poskytuje priemerná konkurenčná ponuka. Táto nová pohonná jednotka, v spojení so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou, tiež umožňuje spotrebu v zmiešanom európskom cykle zníženú na len 6,3 l / 100 km. Jazda na Lagune 2.2 dCi bez doplnenia paliva dosahuje skôr vyššiu hodnotu, 1100 km. Tromfy motora 2.2 dCi spočívajú tiež v jeho tichom chode a veľmi nízkych emisiách škodlivín.

Použitie systému Common rail najnovšej generácie so vstrekovacím čerpadlom s premenlivým množstvom dodávaného paliva umožňuje využívať len potrebný výkon. Tlak vstrekovania dosahuje 1350 barov.

16-ventilová hliníková hlava valcov je opatrená oddelenými nasávacími vedeniami pre každý ventil. A teda pomocou špeciálne tvarovanej škrtiacej klapky je možné upraviť úroveň efektu « swirl » v závislosti od zaťaženia a otáčok, pričom sa pre ten istý valec uprednostňuje viac-menej jedno vedenie pred druhým. Tento « swirl » efekt vylepšuje zmes vzduch-palivo a zabezpečuje lepšie spaľovanie pri pomalom režime. Za účelom zníženia trenia používa 16-ventilový rozvod technológiu dutých vačkových hriadeľov a vahadiel s kladkami.

Motor je preplňovaný « multilopatkovým » turbodúchadlom s premenlivou geometriou, riadeným pneuamticky pomocou elektropneumatického ventilu, ktorý je ovládaný pomocou striedy. Zmena miesta pôsobenia výfukových plynov v závislosti od zaťaženia a otáčok umožňuje turbodúchadlu s premenlivou geometriou správať sa od nízkych otáčok (malé zaťaženie) ako malé turbodúchadlo s veľmi malou zotrvačnosťou, s veľmi krátkymi reakčnými časmi. Pri vyšších otáčkach sa správa ako väčšie turbodúchadlo, umožňujúce dostatočné plnenie motora. Vďaka priebežným zmenám uhlu lopatiek vodič nevníma ani rázy, ani náhle zmeny výkonu.

Za účelom zníženia tvorby oxidov dusíku (NOx) ventil EGR (Recyklácia výfukových plynov) umožňuje v stredných otáčkach miešať v nasávaní spálené plyny s čerstvým vzduchom. Pri malom zaťažení a nízkych otáčkach, teda hlavne pri jazdení v meste, sa takto znižuje množstvo emisií škodlivých plynov. Navyše, pred klasickým katalyzátorom je umiestnený oxidačný predkatalyzátor, nachádzajúci sa v blízkosti turbokompresora, ktorý umožňuje lepšie znižovanie škodlivých emisií za studena. Laguna II 2.2 dCi zodpovedá normám Euro III (Euro 2000).

Z akustického hľadiska využíva 16-ventilový motor 2.2 dCi najnovšie inovácie Renaultu. Predvstreknutie pred hlavným vstrekom znižuje „klepanie“ za studena i tepla. Toto predvstreknutie umožňuje postupné začatie spaľovania, ktoré zabraňuje príliš silným tlakovým rázom. Dva vyvažovacie hriadele (7 kg) namontované v motorovej skrini citeľne znižujú acyklické javy, spojené s architektúrou radových štvorvalcov. Aby sa táto filtrácia zdokonalila je Laguna 2.2 dCi vybavená dvojitým tlmiacim zotrvačníkom, veľkoplošným prepojením motor/prevodovka a radením rýchlostí pomocou klapiek. Znížením rozdielov v rýchlosti medzi jednotlivými prevodovými stupňami aplikácia 6-rýchlostnej manuálnej prevodovky umožňuje lepšie využitie potenciálu motora s lepšími prechodmi pri zmenách jednotlivých rýchlostných stupňov. Pri znížení otáčok motora šiesty stupeň umožňuje zníženie spotreby o 5 až 6 % a zníženie hlučnosti.

Znížené prevádzkové náklady

Nový motor tiež využíva najnovšie pokroky v oblasti znižovania prevádzkových nákladov. Interval pre výmenu oleja je 30 000 km alebo 2 roky, 120 000 km pre jednotlivé remene a 150 000 km pre predhrievacie sviečky. Zmiešaný pohon (ozubený prevod a ozubený remeň) znižuje čas potrebný pre výmenu rozvodového remeňa, pričom sa zvyšuje aj jeho trvanlivosť. Ozubený prevod priamo poháňa vodné čerpadlo a vysokotlakové vstrekovacie čerpadlo.

Všetky základné prvky novej Laguny

Nová verzia 2.2 dCi prirodzene preberá všetky základné prvky iných verzií novej Laguny, najmä v oblasti pohodlia na palube. S piatimi hviezdičkami sa nová Laguna zapísala do histórie Euro NCAP a stala sa referenciou v oblasti pasívnej bezpečnosti a z hľadiska ochrany cestujúcich : konštrukcia zosilnená oceľou THLE (Très haute Limite Elastique = s veľmi vysokou medzou pružnosti), predné airbagy s dvojakou úrovňou nafúknutia v závislosti od nárazu, s dvojitým napínačom (1 na strane spolujazdca) a 400 kg obmedzovačom sily, bočné airbagy, roletové airbagy a zriedkavá ponuka na trhu, 3 trojbodové bezpečnostné pásy na zadných sedadlách s obmedzovačom sily, predpínačmi pásov 600 kg a systémom Isofix na bočných miestach.

V oblasti aktívnej bezpečnosti tejto novej Laguny 2.2 dCi vychádzajú koncepcie brzdenia a riadenia priamo z verzie 3.0 V6 24v, osobitne ide o 308 mm predné ventilované brzdové kotúče, 274 mm zadné plné kotúče a variabilný posilňovač riadenia. Pomocné prvky riadenia sériovo tvoria protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdelením brzdného účinku EBV (REF), systém podpory brzdenia v núdzových situáciách a ESP s protišmykom ASR a tiež systém kontroly tlaku v pneumatikách.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/