Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Laguna - potvrdená špičková bezpečnosť
27. december 2007 @ 11:44:43 CET, poslal j.cvopa

RENAULT Laguna II bolo prvé vozidlo s 5-hviezdičkovým ratingom v oblasti pasívnej bezpečnosti vykonaným nezávislou inštitúciou Euro NCAP. Bol to výsledok, ktorý preniesol vozidlo do novej éry a teraz je na novej Lagune, aby dosiahla maximálne skóre.

S 36 bodmi z možných 37 prekonal tento nováčik svojho predchodcu a opäť ukázal odborné znalosti Renaultu v oblasti pasívnej bezpečnosti. Okrem výsledkov Euro NCAP prináša nová Laguna presné riadenie vďaka precíznemu a citlivému podvozku, pričom zároveň zaisťuje úroveň brzdenia a technológie, ktoré vynášajú model na horný koniec svojej kategórie.

Systematická práca v optimalizácií ochrany všetkých cestujúcich
zmena objemu airbagu pre ženu (5. percentil) Laguna II bolo prvé vozidlo, ktoré dosiahlo 5-hviezdičkové hodnotenie z bezpečnostných testov Euro NCAP. Preto bolo prirodzené, že sa nová Laguna bude usilovať o inovácie a Renault následne vyvinul radu nových riešení, ktoré brali do úvahy výskumy dopravných nehôd a reálnych situácií celistvým a efektívnym spôsobom pre dosiahnutie bezpečnosti všetkých cestujúcich. Zvýšenú ochranu v novej Lagune garantuje bezpečnostná výbava s rýchlejšou aktiváciou. Všetky konfigurácie sú kontrolované trojitým algoritmom sľubujúcim optimalizované ochranné charakteristiky v rôznych kolíznych situáciách (komplexný predný, bočný a zadný náraz). Tento efektívny systém je kombinovaný ôsmimi airbagmi obklopujúcimi všetkých pasažierov.

zmena objemu airbagu pre muža (50. percentil) Pre efektívnu ochranu pri čelnom náraze je nová Laguna vybavená dvoma airbagmi s dvojstupňovým nafúknutím a snímačom na sedadle spolujazdca. Pri aktivácií sa ich tvar a objem prispôsobí polohe a tvaru tela pasažiera a optimalizuje sa spôsob akým sa záťaž rozloží na hlavu a hrudník. Všetky trojbodové bezpečnostné pásy sú vybavené predpínačom s obmedzovačom sily. Dvojité napínače teraz reagujú na každú extremitu predných bezpečnostných pásov. Toto riešenie je kombinované so sedadlami s vankúšom proti podšmyknutiu, čo podrží slabiny v sedadle a podporí zadržanie hrudníka v prípade čelného nárazu. Kotvenie pásu so zámkom bolo optimalizované pre uľahčenie zapínania pásov. Vzadu na vonkajších sedadlách sú k dispozícii trojbodové bezpečnostné pásy s napínačmi a Isofix úchyty detských sedačiek.

Bočné nárazy majú veľký podiel na tragédiách (veľmi malá zóna ochrany), takže sa do tejto oblasti smerovalo špecifické úsilie s výnimočnými výsledkami. Kvôli zredukovaniu času potrebného na detekovanie nárazu na polovicu disponuje nová Laguna systémom s dvomi senzormi vnorenými do predných dverí a B-stĺpiku. Špeciálny algoritmus automaticky nastaví reakčný čas systému, aby sa vyrovnal s nárazovou silou a kontroluje novú generáciu dvojkomorových dvojstupňových bočných airbagov, ktoré chránia zraniteľnejší hrudník a odolnejšiu panvovú oblasť. Legislatíva predpisuje aby bola ochrana efektívna do 50 km/h, nová Laguna dosahuje efektívnu ochranu až do 70 km/h. Nová Laguna je tiež vybavená varovnými kontrolkami, ktoré sú aktívne, ak ktorýkoľvek z piatich bezpečnostných pásov nie je zapnutý, keď by mal byť, plus zvukové signalizovanie v prípade predných sedadiel. Rámy sedadiel sú prepracované, čím sa zvýšil komfort a efektivita. Tenšie operadlá neprekážajú chrbtu, kým ochrana šije pred nárazom zozadu stúpla vďaka novej generácii opierok hlavy.

Bezpečnosť v génoch... a výbava
Popri príspevku k radosti z jazdy znamená optimalizácia hmotnosti veľkú podporu bezpečnosti skrátením brzdnej dráhy, čo prispieva k aktívnej bezpečnosti, zatiaľ čo nižšia zotrvačná sila prispieva k zlepšeniu pasívnej bezpečnosti. Nová Laguna predstavuje priemernú úsporu 15 kg hmotnosti naprieč celou modelovou radou (65 kg v prípade modelu eco2 so 110 koňovým dieselom) a tento fakt robí z Laguny prvý model, ktorý je ľahší ako jeho predchodca, no zároveň bezpečnejším v zmysle ochrany štruktúrou s predprogramovanou deformáciou. Karoséria bola navrhnutá aby energiu nárazu absorbovala, no zachovala tvar kabíny a zaistila najvyšší možný stupeň ochrany.
Euro NCAP - skúška novej Laguny na čelný náraz Zároveň so zlepšením jazdných vlastností prispieva zníženie hmotnosti k zlepšeniu brzdného výkonu. Nová elektrohydraulická riadiaca jednotka zahŕňa funkciu brzdového asistenta, ktorá sa spúšťa s väčšou presnosťou, pretože nie je závislá od mechanických vôlí. Vďaka „pre-fill“ funkcii si systém pripraví zvýšený tlak v prípade náhleho pustenia pedálu akcelerácie. Kombinácia karosérie a precíznejšieho autoadaptívneho digitálneho modelovania jazdných vlastností dovoľuje primeranejšie detekovanie krízových situácií. ABS a ESP sú štandardom a sú optimalizované na zakročenie v ideálnom momente, aby sa predišlo šmyku.

Práca, vložená do ergonómie interiéru necháva vodičovi voľnosť koncentrovať sa na vedenie vozidla. Údaje o motore sú zobrazované jasnejšou grafickou formou, zatiaľ čo displej prístrojovej dosky disponuje niekoľkými farbami a jeho formát sa mení ako funkcia množstva zobrazovaných údajov. Bixenónové reflektory, ktoré sú k dispozícii ako opcia, sa natáčajú v závislosti od rýchlosti vozidla a uhla natočenia volantu. Je to oceňované plus pri každodennom používaní, pretože táto technológia poskytuje o 90% väčšie osvetlenie pri zatáčaní v porovnaní s halogénovými reflektormi. Nová Laguna prichádza vrátane tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, kontroly tlaku v pneumatikách, navigačného systému a hlasovo- alebo ručne- kontrolovaného Bluetooth telefónu, automatického rozsvietenia reflektorov a spúšťania stieračov a predných a zadných parkovacích senzorov.

Pragmatický, angažovaný prístup
Záväzok Renaultu k bezpečnosti je podložený štúdiou reálnych životných situácii a spája sa s ponukou produktov prispôsobených realite motorizácie. Priorita sa neustále kladie na poskytovanie najefektívnejších technológii na prevenciu rizika nehody, na zaistenie korektívnych zásahov v prípade nepredvídaných jazdných situácii a na ochranu pasažierov v prípade nárazu. Renault so svojím pozorným a uceleným prístupom, ktorý nie je obmedzený na jedinú výbavu alebo technológiu čo sa bezpečnosti týka, vystupuje už roky ako vzorový výrobca keď dôjde na bezpečnosť.

Laguna II

5 hviezdičiek (2001 a 2003), 1. vozidlo, ktoré dosiahlo takýto stupeň bezpečnosti

Vel Satis

5 hviezdičiek (2002 a 2005)

Mégane II

5 hviezdičiek (2002)

Espace IV

5 hviezdičiek (2003)

Kangoo

4 hviezdičky (2003)

Scénic II

5 hviezdičiek (2003), prvý na vozidlo tohto segmentu

Modus

5 hviezdičiek (2004), prvý na vozidlo tejto kategórie

Mégane II Coupe-Cabriolet

5 hviezdičiek (2004)

Clio III

5 hviezdičiek (2005)

Nové Twingo

4 hviezdičky (2007)

Nová Laguna

5 hviezdičiek (2007)



Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/