Laguna II bolo prvé vozidlo s 5-hviezdičkovým ratingom v oblasti pasívnej bezpečnosti vykonaným nezávislou inštitúciou Euro NCAP. Bol to výsledok, ktorý preniesol vozidlo do novej éry a teraz je na novej Lagune, aby dosiahla maximálne skóre.
S 36 bodmi z možných 37 prekonal tento nováčik svojho predchodcu a opäť ukázal odborné znalosti Renaultu v oblasti pasívnej bezpečnosti. Okrem výsledkov Euro NCAP prináša nová Laguna presné riadenie vďaka precíznemu a citlivému podvozku, pričom zároveň zaisťuje úroveň brzdenia a technológie, ktoré vynášajú model na horný koniec svojej kategórie.
Systematická práca v optimalizácií ochrany všetkých cestujúcich
Laguna II bolo prvé vozidlo, ktoré dosiahlo 5-hviezdičkové hodnotenie z bezpečnostných testov Euro NCAP. Preto bolo prirodzené, že sa nová Laguna bude usilovať o inovácie a Renault následne vyvinul radu nových riešení, ktoré brali do úvahy výskumy dopravných nehôd a reálnych situácií celistvým a efektívnym spôsobom pre dosiahnutie bezpečnosti všetkých cestujúcich. Zvýšenú ochranu v novej Lagune garantuje bezpečnostná výbava s rýchlejšou aktiváciou. Všetky konfigurácie sú kontrolované trojitým algoritmom sľubujúcim optimalizované ochranné charakteristiky v rôznych kolíznych situáciách (komplexný predný, bočný a zadný náraz). Tento efektívny systém je kombinovaný ôsmimi airbagmi obklopujúcimi všetkých pasažierov.
Pre efektívnu ochranu pri čelnom náraze je nová Laguna vybavená dvoma airbagmi s dvojstupňovým nafúknutím a snímačom na sedadle spolujazdca. Pri aktivácií sa ich tvar a objem prispôsobí polohe a tvaru tela pasažiera a optimalizuje sa spôsob akým sa záťaž rozloží na hlavu a hrudník. Všetky trojbodové bezpečnostné pásy sú vybavené predpínačom s obmedzovačom sily. Dvojité napínače teraz reagujú na každú extremitu predných bezpečnostných pásov. Toto riešenie je kombinované so sedadlami s vankúšom proti podšmyknutiu, čo podrží slabiny v sedadle a podporí zadržanie hrudníka v prípade čelného nárazu. Kotvenie pásu so zámkom bolo optimalizované pre uľahčenie zapínania pásov. Vzadu na vonkajších sedadlách sú k dispozícii trojbodové bezpečnostné pásy s napínačmi a Isofix úchyty detských sedačiek.
Bočné nárazy majú veľký podiel na tragédiách (veľmi malá zóna ochrany), takže sa do tejto oblasti smerovalo špecifické úsilie s výnimočnými výsledkami. Kvôli zredukovaniu času potrebného na detekovanie nárazu na polovicu disponuje nová Laguna systémom s dvomi senzormi vnorenými do predných dverí a B-stĺpiku. Špeciálny algoritmus automaticky nastaví reakčný čas systému, aby sa vyrovnal s nárazovou silou a kontroluje novú generáciu dvojkomorových dvojstupňových bočných airbagov, ktoré chránia zraniteľnejší hrudník a odolnejšiu panvovú oblasť. Legislatíva predpisuje aby bola ochrana efektívna do 50 km/h, nová Laguna dosahuje efektívnu ochranu až do 70 km/h. Nová Laguna je tiež vybavená varovnými kontrolkami, ktoré sú aktívne, ak ktorýkoľvek z piatich bezpečnostných pásov nie je zapnutý, keď by mal byť, plus zvukové signalizovanie v prípade predných sedadiel. Rámy sedadiel sú prepracované, čím sa zvýšil komfort a efektivita. Tenšie operadlá neprekážajú chrbtu, kým ochrana šije pred nárazom zozadu stúpla vďaka novej generácii opierok hlavy.
Bezpečnosť v génoch... a výbava
Popri príspevku k radosti z jazdy znamená optimalizácia hmotnosti veľkú podporu bezpečnosti skrátením brzdnej dráhy, čo prispieva k aktívnej bezpečnosti, zatiaľ čo nižšia zotrvačná sila prispieva k zlepšeniu pasívnej bezpečnosti. Nová Laguna predstavuje priemernú úsporu 15 kg hmotnosti naprieč celou modelovou radou (65 kg v prípade modelu eco2 so 110 koňovým dieselom) a tento fakt robí z Laguny prvý model, ktorý je ľahší ako jeho predchodca, no zároveň bezpečnejším v zmysle ochrany štruktúrou s predprogramovanou deformáciou. Karoséria bola navrhnutá aby energiu nárazu absorbovala, no zachovala tvar kabíny a zaistila najvyšší možný stupeň ochrany.
Zároveň so zlepšením jazdných vlastností prispieva zníženie hmotnosti k zlepšeniu brzdného výkonu. Nová elektrohydraulická riadiaca jednotka zahŕňa funkciu brzdového asistenta, ktorá sa spúšťa s väčšou presnosťou, pretože nie je závislá od mechanických vôlí. Vďaka „pre-fill“ funkcii si systém pripraví zvýšený tlak v prípade náhleho pustenia pedálu akcelerácie. Kombinácia karosérie a precíznejšieho autoadaptívneho digitálneho modelovania jazdných vlastností dovoľuje primeranejšie detekovanie krízových situácií. ABS a ESP sú štandardom a sú optimalizované na zakročenie v ideálnom momente, aby sa predišlo šmyku.
Práca, vložená do ergonómie interiéru necháva vodičovi voľnosť koncentrovať sa na vedenie vozidla. Údaje o motore sú zobrazované jasnejšou grafickou formou, zatiaľ čo displej prístrojovej dosky disponuje niekoľkými farbami a jeho formát sa mení ako funkcia množstva zobrazovaných údajov. Bixenónové reflektory, ktoré sú k dispozícii ako opcia, sa natáčajú v závislosti od rýchlosti vozidla a uhla natočenia volantu. Je to oceňované plus pri každodennom používaní, pretože táto technológia poskytuje o 90% väčšie osvetlenie pri zatáčaní v porovnaní s halogénovými reflektormi. Nová Laguna prichádza vrátane tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, kontroly tlaku v pneumatikách, navigačného systému a hlasovo- alebo ručne- kontrolovaného Bluetooth telefónu, automatického rozsvietenia reflektorov a spúšťania stieračov a predných a zadných parkovacích senzorov.
Pragmatický, angažovaný prístup
Záväzok Renaultu k bezpečnosti je podložený štúdiou reálnych životných situácii a spája sa s ponukou produktov prispôsobených realite motorizácie. Priorita sa neustále kladie na poskytovanie najefektívnejších technológii na prevenciu rizika nehody, na zaistenie korektívnych zásahov v prípade nepredvídaných jazdných situácii a na ochranu pasažierov v prípade nárazu. Renault so svojím pozorným a uceleným prístupom, ktorý nie je obmedzený na jedinú výbavu alebo technológiu čo sa bezpečnosti týka, vystupuje už roky ako vzorový výrobca keď dôjde na bezpečnosť.
Laguna II |
5 hviezdičiek (2001 a 2003), 1. vozidlo, ktoré dosiahlo takýto stupeň bezpečnosti |
Vel Satis |
5 hviezdičiek (2002 a 2005) |
Mégane II |
5 hviezdičiek (2002) |
Espace IV |
5 hviezdičiek (2003) |
Kangoo |
4 hviezdičky (2003) |
Scénic II |
5 hviezdičiek (2003), prvý na vozidlo tohto segmentu |
Modus |
5 hviezdičiek (2004), prvý na vozidlo tejto kategórie |
Mégane II Coupe-Cabriolet |
5 hviezdičiek (2004) |
Clio III |
5 hviezdičiek (2005) |
Nové Twingo |
4 hviezdičky (2007) |
Nová Laguna |
5 hviezdičiek (2007) |
Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.