Hyundai zase raz zabodoval a potvrdil kvalitatívny rast svojich produktov. Nový model nižšej strednej triedy Hyundai i30 s dieselovým motorom jednoznačne zvíťazil v austrálskej ankete Auto roka CARSguide.
Vďaka svojmu úspornému turbodieselovému motoru, šetrnému k životnému prostrediu, získal Hyundai i30 i ocenenie „Zelené auto roka".
Je to po prvýkrát, čo sa autom roka u protinožcov stal model kórejskej proveniencie. Hyundai i30 CRDi si zabezpečil svoje miesto v automobilovej histórii v tvrdej konkurencii finalistov, ktoré mali svoje zastúpenie od hatchbackov až po luxusné sedany. Na druhom mieste v ankete „Auto roka“ sa umiestnil VW's Golf GT TSi tesne pred druhou generáciou Mazdy 2 Maxx.
Porota hodnotila u finalistov celý rad kritérií, od dizajnu, bezpečnosti, inovácií, hodnoty, až po funkčnosť, kvalitu a výkon. Vozidlá boli testované v rôznych podmienkach a prostrediach, či už v meste, na diaľnici alebo na okresných cestách s cieľom čo najpresnejšie ohodnoť ich jazdné vlastnosti v kritických situáciách. Prísne boli brané do úvahy i parametre riadenia, ovládania, bŕzd či zrýchlenia. Finalisti si svoje sily zmerali i na rýchlostnom okruhu, aby bolo lepšie posúdiť jazdné vlastnosti, vyváženie pneumatík, vyhotovenie podvozka a zavesenie kolies.
Hyundai i30 jednotkou
Hyundai i30 CRDi získal z finalistov najvyšší počet bodov, a to 94 z maximálneho počtu 99.
Deväť motoristických redaktorov z popredných austrálskych médií (The Daily Telegraph, The Herald-Sun, The Courier-Mail, The Adelaide Advertiser, Hobart Mercury and Perth Sunday Times) najprv vybrali finalistov a potom ich počas troch dní podrobili detailnému testovaniu.
Motoristický novinár z Daily Telegraph sa vyjadril nasledovne: „Myslím, že nikto nepochyboval, že i30 si svoje miesto vo finálnom výbere zaslúži. Najprekvapujúcejšie však boli jeho pôsobivé výsledky v jednotlivých kategóriách. ... Jednoducho oslovil väčšinu porotcov vo viacerých parametroch ako žiadny iný model vo finále.“
Hyundai i30 CRDi sa postaral o jedno z najväčších prekvapení tohto roka. Novinár Paul Gover z Herald-Sun povedal: „Hyundai urobil posledný krok k odstráneniu svojej reputácie výrobcu lacných áut,“ zatiaľ čo Paul Pottinger z The Sunday Telegraph vydal nasledovné varovanie: „Európa a Japonsko sa musia mať na pozore – kórejské auto dorástlo.“
Mark Hinchliffe z Brisbane's Courier-Mail vyjadril názor množstva porotcov: „i30 by mala raz a navždy zmeniť zmýšľanie Austrálčanov o kvalite, všestrannosti a jazdných vlastnostiach kórejských áut a malých turbodieselových motorov“.
Finálne poradie:
1. Hyundai i30 CRDi (94 bodov)
2. VW Golf GT TSi (86b)
3. Mazda2 Maxx (75b)
4. Mitsubishi Lancer VR (71b)
5. Mercedes-Benz C280 (66b)
6. Holden Ute SV6 (56b)
7. Ford Mondeo Zetec (37b)
8. Subaru Impreza RS (32b)
9. BMW X5 3.0d (31b)
10. BMW 335i sedan (25b)
11. Volvo C30 T5 (21b)
Porovnanie dieselových kompatných hatchbackov (ADR 81/01)
Model |
Spotreba paliva (l/100km) |
Emisie CO2 (g/km) |
Hyundai i30 SX CRDi |
4.7 |
125 |
VW Golf Trendline TDi |
5.5 |
149 |
Ford Focus TDCi |
5.6 |
148 |
Citroen C4 SX HDi man |
4.8 |
128 |
Peugeot 307 XS HDi |
4.9 |
129 |
Holden Astra CDTi |
5.9 |
159 |
Citroen C4 SX HDi 6SA |
4.5 |
120 |
Mazda3 Diesel |
6.0 |
n/a |
Alfa Romeo 147 JTD |
5.9 |
157 |
Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.