Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ekológia: Toyota ekologizuje sieť svojich predajcov
16. júl 2008 @ 08:06:23 CEST, poslal j.čík

TOYOTA Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) oznámila plány na „zekologizovanie“ vyše 3000 svojich predajcov uplatnením ambicióznych noriem týkajúcich sa životného prostredia na nových, ako aj existujúcich trhoch.

Projekt sa pokusne spustí na prvých dvoch stabilných predajcoch vo Švédsku a Francúzsku ako obchodný prípad konštruktérskych a dizajnérskych riešení ohľaduplných voči životnému prostrediu.

Toyota sa zameria na nové návrhy a kompletné renovácie, aby sa dosiahlo čo najrozsiahlejšie zníženie spotreby energie, vody a emisií CO2. Zavádzanie príslušných opatrení u existujúcich predajcov zníži emisie CO2 až o 12%, čím sa do roku 2013 ušetrí okolo 10 miliónov € celkových nákladov. Od roku 2009 TME každoročne ustanoví až do 60 takýchto predajcov.

„To, ako navrhujeme, staviame a užívame budovy, v ktorých pracujeme, má vážny dopad na životné prostredie,“ povedal Andrea Formica, vice prezident spoločnosti TME. „Sme zaviazaní zaistiť, aby nie len naše produkty, ale naše všetky aktivity účinkovali vo väčšom súlade so životným prostredím. Každý predajca značky Toyota prijme opatrenia na zníženie nežiaduceho dopadu na životné prostredie.

Vo švédskom meste Malmö jeden z našich predajcov kompletne zrenovuje svoju prevádzku, vrátane trávnatej strechy, ktorá bude pôsobiť ako prirodzený chladiaci systém v letných mesiacoch. Toto a ďalšie opatrenia ohľaduplné k životnému prostrediu znížia švédskemu predajcovi podiel uhlíka o polovicu, čím sa ušetrí 135000 € ročných celkových nákladov. Vo francúzskom meste La Rochelle, novému predajcovi značky Toyota, solárne panely na strechách pakovacích miest vygenerujú ročne až 200.000 kilowattov energie, čo zaistí, že budova bude absolútne CO2 neutrálna.

Nové návrhy a kompletné renovácie budú predmetom nezávislého environmentálneho hodnotenia, založeného na BREEAM, striktnom európskom hodnotení návrhov príslušných projektov a realizácií. Touto metódou sa pri predajcoch zhodnotí osem oblastí: energia, voda, odpad a materiál, znečistenie, pozemné využitie a ekológia, zdravie a prospech, a manažment a transport.

Súčasné budovy, na ktorých sa nevykonávajú príslušné opatrenia, však budú tiež prispievať k tejto vízii modernizácie predajcov značky Toyota; energetický program kaizen pomôže majiteľom identifikovať možnosti šetrenia energiou a znížiť náklady prostredníctvom inteligentnejšieho manažmentu. Spoločnosť Toyota nedávno zrealizovala prvé pilotné projekty na troch predajcoch v Nemecku, ktorí prostredníctvom malých, každodenných vylepšení, dosiahli úsporu CO2 až o 12%.

Cieľom TME je, že do roku 2015 bude mať 100% predajcov značky Toyota v Európe certifikát ISO 1400 - medzinárodný doklad manažmentu životného prostredia.

Snahy spoločnosti Toyota potlačiť nepriaznivé dopady na životné prostredie nie sú predajcami obmedzované. Minulý mesiac Toyota zrušila aktivity na pobočkách dvoch výrobných spoločností vo Francúzsku a Veľkej Británii. TMMF a TMUK pokusne spustí pilotné aktivity dosahovania ambicióznych cieľov 2010, vrátane 25%-ného zníženia používania vody výrobnou sieťou spoločnosti Toyota v Európe.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/