Spoločnosť Hyundai Motor Company plánuje v tomto roku zvýšiť predaj v západnej Európe o 7,8 percent, a to navzdory skeptickým prognózam o celkovom prepade na trhu automobilov. Automobilka plánuje predať 275 tisíc vozidiel, čo by jej malo zaistiť tržný podiel o veľkosti 1,8 percent.
Na konkurenčne vysoko náročný trh v USA Hyundai Motor Company tohto roku vyvezie 464 tisíc vozidiel, pričom celkový exportný ciel je jeden milión automobilov. Pre porovnanie v minulom roku bolo vyvezených celkom 887 tisíc automobilov. Najsilnějším exportným trhom sú Spojené štáty americké, ktoré minulý rok zaznamenaly nárast predaja o 26 percent. Nasleduje India s takmer 100 tisícmi predanými vozidlami, kde je Hyundai druhou najsilnejšou značkou hneď za domácim Maruti, dcérinou značkou Suzuki.
V roku 2001 sa celosvetovo predalo 1,6 miliónov vozidiel Hyundai, čo je o 4,7 percent viac ako v roku predchádzajúcom. Výrazný rast o 9 percent zaznamenal súčasne tiež domáci kórejský trh, kde sa predalo 707 tisíc vozidiel. Minuloročný zisk vo výške 900 miliónov dolárov medziročne vzrástol o 70 percent.
V najbližšej dobe by mal Hyundai oznámiť miesto, kde bude stáť jeho prvý montážny závod v USA. Očakáva sa tiež zahájenie výstavby novej európskej centrály za 50 miliónov euro a strediska pre výskum a vývoj, ktoré sa má nachádzať v severonemeckom Russelsheime a zamestná viac ako 300 dizajnérov a technikov.
Zdroj: automobilový server www.just-auto.com