Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Opel Insignia získal 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP
28. november 2008 @ 08:09:46 CET, poslal j.čík

OPEL Vynikajúcim výsledkom – ziskom 35 bodov z 37 možných a piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov – potvrdila európska dopravná inštitúcia Euro NCAP bezpečnosť Opla Insignia.

Insigniu ocenili tiež štyrmi hviezdičkami za ochranu detí a dvoma za ochranu chodcov; sú to najlepšie hodnotenia doteraz udelené v segmente veľkých rodinných vozidiel. Nezávislý inštitút už predtým potvrdil vysokú kvalitu hlavových opierok Insignie pokiaľ ide o ochranu proti hyperextenzii krčnej chrbtice.

„Navrhli sme, skonštruovali a postavili Insigniu tak, aby bola jedným z najbezpečnejších vozidiel na cestách a to, ako uspela v testoch Euro NCAP, potvrdzuje relevantnosť našich technických riešení,“ povedal Hans Demant, výkonný riaditeľ Opel a viceprezident pre engineering General Motors Europe. Bezpečnostnú koncepciu Insignie ocenilo aj 59 európskych novinárov, ktorí zvolili insigniu za „Auto roka 2009“.

Konštrukcia štruktúry karosérie a zádržné systémy pre posádku nového vozidla Opel strednej triedy zohľadňujú všetky súčasné a predpokladané budúce normy nárazovej bezpečnosti nielen v Európe, ale aj vo svete. Vozidlo preto ponúka optimálnu ochranu vo všetkých situáciách „reálneho života“.

Popri pevnej štruktúre karosérie obsahuje bezpečnostný koncept Insignie 8 airbagov, nové aktívne opierky hlavy vpredu a dvojité napínače bezpečnostných pásov pre predných pasažierov. Pokiaľ ide o aktívnu bezpečnosť, Opel Insignia ponúka systém ABS s mnohými doplnkovými funkciami, ovládanie trakcie (TCPlus), novú generáciu ESPPlus, ako aj adaptívne brzdové svetlá. Navyše, pestrá doplnková výbava môže ešte zlepšiť stabilitu a pomáhať vodičovi: napríklad adaptívne osvetlenie (Adaptive Forward Lighting; AFL+), pohon všetkých kolies Adaptive 4x4 , či kamerový systém Opel Eye.

Extrémne pevná kabína
Základom pasívnej bezpečnosti Insignie je tuhá kabína pre cestujúcich, vyrobená väčšinou z vysokopevnostnej ocele. Aby sa absorbovala energia nárazu, sú predná, zadná a bočné časti kabíny obklopené deformovateľnými zónami, ktoré sa riadene deformujú a tým chránia. V prednej časti sú definované tri rôzne cesty na absorbciu a rozdelenie nárazových síl: v prednom pomocnom ráme vedú cez pozdĺžne nosníky a horné priečniky do dolnej čast A- stĺpikov. Vzadu sú dva ďalšie priečne nosníky spojené nárazníkovým členom z hliníka. Tým sa nárazová energia „kanalizuje“ smerom k dolným C- stĺpikom, oblúkom kolies a podlahe. Pre najlepšiu ochranu pri bočnom náraze je štruktúra karosérie vytvorená tak, aby sa zaťaženie rozdelilo, pretože v tejto oblasti je len málo miesta na vytvorenie deformačných zón. Vo dverách sú zabudované oceľou posilnené nosníky, diagonálne prepojené. Táto konštrukcia je veľmi efektívna tým, že do ochrany zapája B- stĺpik, bočné prahy a priečne členy podlahy i strechy formou jedinej klietky prenášajúcej vzniknuté zaťaženie.

Merania ochrany hláv chodcov pri náraze vyžadujú dostatok priestoru medzi kapotou a pevnými bodmi pod ňou a súčasne využitie „mäkkej“ konštrukcie kapoty, s veľkými otvormi na vnútornom povrchu, aby poskytovala dostatok pružnosti i pevnosti.

Vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti
Svojimi šiestimi airbagmi v štandardnej výbave a na želanie dodávanými zadnými bočnými airbagmi ponúka Opel Insignia optimálnu ochranu.

 Dvojstupňové predné airbagy: spolu s predpínačmi bezpečnostných pásov zabezpečuje dvojstupňové nafúknutie predných airbagov optimálnu ochranu v prípade nehody: pri relatívne ľahkom náraze v rýchlosti asi 30 km/h nastane prvá fáza nafúknutia airbagov. Druhá fáza s úplným nafúknutím nastane v prípade silnejšieho nárazu.
 Hrudno-panvové bočné airbagy: tieto airbagy sú umiestnené tak, aby dobre chránili boky pasažierov – v situácii, ktorá nie je štandardizovaná v nárazových testoch Euro NCAP
 Bočné airbagy zadných sedadiel sú tiež k dispozícii v Insignii.
 Hlavové-závesové airbagy v strešných nosníkoch pokrývajú presklenú plochu. Obrys airbagov zasahuje natoľko dovnútra kabíny, že chránia tiež malých pasažierov, ako deti staršie 12 rokov.

Mnoho zádržných systémov
Napínače bezpečnostných pásov a hlavové opierky novej generácie prispievajú k vysokej úrovni bezpečnosti, ktorú Insignia ponúka.

 Nové predné aktívne opierky hlavy boli vyvinuté pre Insigniu. Hyperextenzia krčnej chrbtice (tzv. bičový efekt – pohyb hlavy pri náraze zozadu) je najčastejším zranením pasažierov pri náraze zozadu
 Tri výškovo nastaviteľné opierky hlavy na zadných sedadlách
 Varovný signál nezapnutých bezpečnostných pásov pre predné a na želanie aj pre zadné sedadlá (v kombinácii so zadnými bočnými airbagmi)
 Trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách
 ISOFIX kotviace miesta pre detskú sedačku na všetkých troch zadných sedadlách
 Dvojité predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách: obmedzovače zaťaženia a dva predpínače sú namontované na obidvoch predných bezpečnostných pásoch, umožňujú efektívne pritiahnutie pásu okolo trupu a drieku pasažierov
 Špeciálne vyvinuté detské sedačky: detské sedačky Opel ponúkajú mimoriadne účinnú ochranu v prípade bočného nárazu. Pre konštruktérov bolo veľmi dôležité, aby sa so sedačkami jednoducho manipulovalo a teda sa naozaj používali. Popri zákonom vyžadovaných kotviacich miestach ISOFIX majú detské sedačky Opel aj extra horný úchyt, ktorým sa sedačka ukotví na zadnú stranu operadla zadného sedadla, aby sa zamedzil neželateľný prepad vpred. Bezpečnostní experti Opel odporúčajú používať v automobiloch Opel výlučne detské sedačky Opel, pretože boli vyrobené špeciálne pre tieto vozidlá.
 Systém uvoľnenia pedálov (Pedal Release System; PRS); v prípade vážnej frontálne kolízie sa pedále uvoľnia zo svojej základnej polohy, čím sa zníži nebezpečenstvo poranenia nôh.
 V prípade silného nárazu (s aktiváciou airbagov) sa automaticky zapnú výstražné blikače a dvere sa automaticky odomknú pre uľahčenie prístupu do vozidla.

Výbava pre aktívnu bezpečnosť novej generácie
Zmyslom všetkých doteraz opísaných zariadení je zabrániť, či znížiť riziko poranení ak nastane nehoda. No kým nehoda nastane, mnoho zariadení sa snaží znížiť riziko vzniku nehody. Sú to zariadenia starajúce sa o aktívnu bezpečnosť.

 Pritiblokovací systém bŕzd (ABS) s elektronickou distribúciou brzdnej sily, ovládanie bŕzd pri zatáčaní, mnoho funkcií brzdového asistenta s asistenciou pri núdzovom brzdení, hydraulický systém proti „vädnutiu“ bŕzd, „čistenie“ brzdových kotúčov (za mokra čistí krátky brzdový impulz kotúč brzdy aby zlepšil schopnosť náhleho zabrzdenia) a podpora rozbiehania do kopca.
 Elektronický stabilizačný program (Electronic Stability Program; ESPPlus) pôsobiaci súčasne až na tri kolesá.
 Ovládanie trakcie (Traction control; TCPlus) zasahujúce prostredníctvom motora a bŕzd.
 Adaptívne brzdové svetlá, ktoré upozorňujú vzadu idúce vozidlo ak Insignia brzdí náhle, či s použitím ABS pri rýchlostiach nad 30 km/h. Všetky tri brzdové svetlá vtedy začnú blikať s frekvenciou 5 Hertzov a pokračujú v blikaní ešte tri sekundy po zastavení.

Opel Insignia dokáže vidieť potenciálne nebezpečné situácie a upozorní svojho vodiča Navyše, mnoho prvkov výbavy dokáže ešte zlepšiť stabilitu a asistovať vodičovi. Medzi ne patrí:

 Adaptívne predné svetlá (Adaptive Forward Lighting; AFL+) s odbočovacím svetlom. V AFL sa lúč hlavných svetlometov automaticky prispôsobuje prevládajúcim podmienkam jazdy a počasiu. AFL+ disponuje až deviatimi funkciami, starajúcimi sa o to, aby vodič lepšie videl keď napríklad prechádza zákrutou, alebo ide v noci po vidieckej ceste. Navyše, denné osvetlenie s automatickým zapínaním svetiel je v štandardnej výbave, čo zlepšuje viditeľnosť vozidla počas dňa.
 Opel Eye, kamerový systém má dve úlohy: dokáže varovať vodiča, ak mimovoľne opustí jazdný pruh a vie rozoznávať dopravné značky. Tým poskytuje vodičovi ďalšiu podporu bez toho, aby zasahoval do jeho činnosti.
 FlexRide. Mechatronický systém podvozka s technológiou Adaptive Stability pomáha vozidlu prispôsobovať sa automaticky prevládajúcim jazdným podmienkam.
 Adaptive 4x4 zlepšuje trakciu pri rozbiehaní a na klzkých povrchoch. Rovnako dôležité je, že bol navrhnutý tak, aby bola Insignia ešte dynamickejšia a tiež aby optimalizoval ovládateľnosť a stabilitu za akýchkoľvek podmienok jazdy. V kombinácii so stupňom výbavy Sport je systém SWD doplnený elektronicky ovládaným diferenciálom s obmedzenou svornosťou (eLSD), ktorý ešte viac zlepšuje trakciu i stabilitu vozidla.
 Systém monitorovania tlaku v pneumatikách (Tyre pressure Monitoring System; TPMS) varuje vodiča v prípade, ak tlak v ktorejkoľvek pneumatike klesne pod odporúčanú hodnotu. Upozornenie sa zobrazí na hlavnom displeji prístrojového panelu.
 Asistent stability prívesu (Trailer Stability Assist). Ak je vozidlo vybavené sklápateľným závesným zariadením, zabezpečuje táto funkcia optimálnu stabilitu prívesu.

Zdroj: GMSE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/